Creatief met speelgoed

03-05-2012 22:46 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva-mama's en -papa's! Ik ben zoekende naar tips/ideeën voor speelgoed voor een (op dit moment) 5 maanden oude baby en ouder. Wie kan me helpen aan een beetje creativiteit?

Even wat uitleg; er is natuurlijk ontzettend veel speelgoed voor baby's en kinderen te koop. Het een nog mooier, groter en voorzien van meer batterijen dan het andere. Maar ik wil het over een andere boeg gooien. Ik ben van mening dat je je kind ook heel goed kan stimuleren in zijn ontwikkeling met huis- tuin- en keukenspeelgoed. Pollepels, een verdwaald badeendje, plastic bakjes, een pot vol knopen, er is genoeg in huis! Maar leuke tips kan ik zeker goed gebruiken nu mijn kleine schaapje zijn handen steeds beter kan gebruiken en hij zijn wereld in rap tempo aan het vergroten is. Dus... wie durft?
Ik maak gebruik van de draagdoek! En heb vriendlief overtuigd van het feit dat we een manduca nodig hebben
de deksels van lege appelmoespotten, jampotten enz. doen het hier goed, een curverbak vol, en spelen maar!

Als ze wat ouder zijn, zijn kurken ook erg leuk!

lege doosjes, wc-rolletjes, tassen, afstandbedieningen, oude telefoons, sleutelbos met sleutelhanger, een bloemengieter, pollepels, het doet het hier allemaal erg goed....

onze middelste is een echt knopjeskind, die is stapelgek op radio's, lichtknopjes enz. ik denk er over om voor zijn verjaardag een groot bord met allerlei lichtknopjes, haakjes enz. te maken.... een tweedehands cd-spelertje erbij, hij blij!

lege mona-toetjes bakjes zijn ook erg leuk om mee te spelen, net als boterkuipjes.

op dit moment zijn ze hier buiten heel druk met wat stokken en steentjes, een paar zinken emmers erbij en je hoort ze niet weer..... Nu zijn ze ook al wat ouder hoor, eentje van 5 en twee van bijna 4.

koektrommels doen het goed als trommels......

Leuk topic dit, ik lees mee, al was het alleen al om ideeën op te doen voor het kdv waar ik werk!
misschaap : ik zit nu ook naar de manduca te kijken. Nu alleen man nog overtuigen, aangezien we ook een stokke xplory hebben. Hij ziet vooral een dure wagen die dan niet gebruikt word :D
Lastig he! Hier gebruikt Mrschaap op dit moment de BB.... best erg, maar ik heb liever dat hij schaapje draagt en dicht bij zich heeft, dan dat hij het niet doet omdat het niet ergonomisch zou zijn. Maar voor mij wel reden om dus een andere drager aan te schaffen!! En ik hen met moeite MrSchaap ook van dat belang overtuigt. Met als beste argument dat de manduca veel beter voor zijn rug is! Want met de bb houdt hij het max een half uur vol. En dat we deze maand vakantiegeld krijgen geeft de doorslag. Misschien kan jij die kaart ook inzetten?

Ayla, goede tips!! Ik ga vanaf morgen van alles sparen! Kurken, wc-rollen, potdeksels (das echt een goede waar ik nog niet bij stil heb gestaan!). Thnx!

NYC ben aan het nadenken over speelplekken, maar is best lastig. Schaapje is nog te jong om me sowieso met speeltuinen bezig te houden...
Haha, dat vakantiegeld had ik ook al bedacht ja :D maar ik ga eerst nog even wat beter onderzoek doen voor ik hem inlicht.
Ik heb geen reacties gelezen. Let je er wel op dat huis, tuin- en keuken dingen niet gemaakt zijn om mee te spelen en sommige dingen dan ook niet geheel veilig zijn voor kleintjes?!

Natuurlijk wil ik wel meedenken! Misschien mosterd, maar ik doe een poging.

Wc rol, zakdoek, plastic bekertje, wasknijpers, ovenwanten, pen en papier (of potlood), flexibele onderzetters (zijn hier een dikke hit!), plastic bakje, krant/tijdschrift.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven