De juni baby"s 2006 "kruipen" naar de meeting (deel 6)

29-01-2007 13:24 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Link naar deel 5
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Net even op de msn gekeken en weet het ook niet meer. Natuurlijk is de meest ideale situatie dat iedereen kan, maar is dat haalbaar?



Verder net terug uit het Sophia Kinderziekenhuis, waar Mark proefbaby was bij een kinderfysiotherapiepraktijkdag. Erg leuk hoor en met allelei testjes schatten ze hem toch keurig op de juiste leeftijd. En we kregen nog een leuk leesboekje mee ook!!



Zo ik ga nog even wat in huis doen.



Groetjes

Carry



En Esa beterschap
Alle reacties Link kopieren
Esa, waarschijnlijk lees je het niet als je 40 gr koorts hebt, maar beterschap ook voor Jasper en vriendje!! Balen is dat he als je allemaal tegelijk gaat!



Ik doe het maar even hier, heb het idee dat iedereen hier vaker komt als op msn. Ja met z'n alleen afspreken is leuker, maar zoals al gebleken is zo goed als onhaalbaar. En wat moet je dan kiezen, want wie komt er dan niet enzo. Laat ik het maar zijn die de beslissing neem, gaan jullie 17 (of 18) maart maar de meeting houden zonder mij dan zijn we eruit.



Ik ben helemaal blij, tegenwoordig zit ik zo ongeveer elke dag wel een paar uur achter m'n laptop maar dat is een oud krot en gister hebben we besloten of eigenlijk heeft E gezegd je moet maar een nieuwe, dus vanmorgen op i-net besteld en volgende week is hij er, heerlijk kan ik weer op de bank forumen.



Met de kids gaat het goed, Thijn is gister thuis gekomen.

Nils heeft weer helemaal bij gegeten na het ziek zijn en is weer terug op normaal niveau. Wel slaapt hij ineens overdag wat raar, 's ochtends bijna 2 uur en dan 's middags een aan een schakeling van korte slaapjes. 2 a 3x een half uur tot driekwartier. Het is ook een echte dondersteen, kruipt overal heen en vind alle los liggende snoertjes, stukje eten etc. Gelukkig kan hij ich ook heel goed in de box vermaken, mmm met dat ik dit typ vindt hij het wel welletjes in de box.



Caro, lekker geslapen en vandaag lekker wat samen gadaan?



Irene, alweer beter? en de rest?



gr Harlekijn
Alle reacties Link kopieren
Even uppen.....



Weer een aantal in de ziekenboeg lees ik? Gatver,het houdt niet op he?

Ga morgen op de groep kijken,maar de datum die ik hier lees is goed wat mij betreft.

De puter is een tijdje kaduk geweest,hij ging aan en direct weer uit...en toen was er niets meer. Gelukkig heb ik een handige man getrouwd :D.

Verder erg druk op het werk,een beetje te druk ben ik bang. Maar het gaat allemaal de goede kant uit,ik ga me wat zekerder voelen in mijn nieuwe positie.



Afgelopen vrijdag zijn we voor controle naar het ziekenhuis geweest,voor Ambers heupje. En het gaat heel goed,de beugel mag de kast in!!

Als ze redelijk kan lopen,moeten we nog een x terug voor controle,maar nu ziet alles er heel goed uit!

Maatje 68 is trouwens ook voltooid verleden tijd voor Amber. Gelukkig hebben we genoeg in 74 hangen :P.



Zo,we gaan er geen lange avond van maken. ben behoorlijk moe en snotterig.

Fijne zondag!





Alle reacties Link kopieren
Carneool, wat fijn voor jullie en Amber! Zal wel een hele opluchting geweest zijn.



Verder niet zoveel nieuws, Wat een grijs weer vandaag.. bah...We gaan zo naar een vriendin in Vlissingen en dan vind ik altijd zo heerlijk even uit te waaien, maar dat zal er nu wel niet inzitten.



Groetjes Carry
Alle reacties Link kopieren
het wordt nu dus definitief 17 maart? En Harlekijn is er nog wel een kans dat je dan kan komen of zit dat er echt niet in? Wij willen volgende week zaterdag een huis gaan bezichtigen dus dat kan dan doorgaan. Niet dat we echt verhuisplannen hebben hoor, maar dit huis zag er wel leuk uit, qua ligging (en aan het water), maar ja, de centjes he!



Verder alles goed, ik ben vandaag ook weer aan het kwakkelen ... lijkt wel standaard op zondag de laatste weken. En verder was het hier erg regen en stormachtig weer vanmorgen maar het is nu weer wat opgeknapt. Zometeen nog op verjaardag bij mijn schoonzus



Groetjes en een fijne zondag nog!

Risotje
Alle reacties Link kopieren
Lieve forumdinnetjes,

zo, onze paar dagen zonder kids zitten erop. Woensdagavond ben ik met ze naar mijn ouders gegaan en de eerste nacht daar was zeer dramatisch. We zaten midden in de nacht met zijn vijven (brullende Vik, oma, opa, slaperige Maik en ik) beneden en konden geen goede constructie bedenken waarmee iemand nog slaap zou krijgen. Donderdag was ik in Amsterdam en ben daarna gewoon lekker naar huis gegaan zonder kinderen, heerlijk geslapen. Vrijdag naar Nijmegen, 's avonds laat thuis maar wel zaterdagmorgen UITGESLAPEN (voor het eerst sinds Vik er is!), wel tot tien uur! 's Middags lekker met zijn tweeën een flink stuk gewandeld op de hei, daarna ergens aan de warme chocolademelk, thuis lekker kaasfondue gegeten (dat kan ook niet met Maik in de buurt), en even uitgebreid genoten van het feit dat we ons glas wij gewoon midden op tafel konden zetten, onze bril op tafel konden laten liggen, de telefoon onder handbereik hadden, de traphekjes open konden laten... Om héél eerlijk te zijn: we hebben de jongens niet gemist...

Maar goed, vanmorgen zaten we al om half negen in de auto om ze op te halen en dat was natuurlijk ook wel weer een feest. Hun tweede nacht daar was net zo'n drama geweest als de eerste, daarna had Vik een nacht doorgeslapen (en Maik dus ook), en afgelopen nacht hebben ze, net als wij het nu thuis doen, Vik bij de eerste kik beneden in de woonkamer in het campingbedje gelegd zodat Maik niet wakker zou worden. En toen is Vik redelijk snel weer gaan slapen en moesten ze hem vanmorgen om negen uur wakker maken... Maar opa en oma zagen er wel wat vermoeid uit...



Maar voor ons was het echt wel even bijkomen en Caroman is er nu heel erg van overtuigd dat wij over drie weken echt met z'n tweeën even weg moeten, en niet met z'n vieren. We hebben dus ook meteen maar geboekt en gaan een midweekje naar de Veluwe, in een huisje met eigen sauna. (En op papier gaan de kinderen wel mee want dat scheelde 20% op de huurprijs... Maar in het echt gaan ze lekker naar opa en oma!)



Risotje, balen dat je alweer zo'n kwakkel-zondag hebt. Het is toch niet zo dat je in het weekend een ander koffie-drink-patroon hebt en je daarvan niet lekker voelt? Analoog aan mensen die de hele week op hun werk sloten koffie drinken, en dan in het weekend veel minder, en van dat minder koffie drinken knallende koppijn krijgen? Ik probeer maar een verklaring te vinden waarom het zo vaak op zondag gebeurt...

En stiekem toch wat verhuisplannen, wie weet. Wij zijn ook van plan maar eens heel voorzichtig te gaan rondkijken, ons huisje is eigenlijk echt te klein. Maar ja, ook die centjes, en de nog onzekere financiële toekomst van Caromans eigen bedrijf...

Hoe is het met Alyssa?



Carry, in Leiden knapte het vanmiddag nog heel erg op, dus was het misschien in Vlissingen toch ook nog wel lekker weer?!

Is je werkverhuizing gelukt?



Carneool, geweldig nieuws, dat Amber van haar spreidbroekje af is!!! Hoera!

En fijn dat het, ondanks de drukte, toch wat makkelijker gaat op je werk. Pas op jezelf hè!

En Amber uit maat 68, nieuwe kleren is altijd weer leuk. Vik is de 74 nu definitief ontgroeid en zit echt in de 80... Het is ook echt een reuzenbaby.



Harlekijn, lekker een nieuwe laptop! Is Thijn ook weer helemaal opgeknapt? Enne, gaan we deze week weer een keer samen lunchen?



Sylvia, oei, allemaal ziek, arme jullie... Beterschap!



12/9, las bij de pilstoppers hoe een ontaarde moeder je bent, laat je Ties helemaal alleen met papa naar het cb gaan :P, je oma helemaal geshockeerd. Caroman gaat heel regelmatig alleen naar het cb hoor! Afgelopen keer heb ik vrij genomen, ik wilde wel weer eens uit de eerste hand horen wat ze van Vik vonden... Dat is het enige nadeel van mannen bij het cb, als je dan zelf 's avonds thuiskomt zijn zij alweer vergeten wat ze daar zeiden. Tenminste, bij Caroman werkt dat zo...



Quint, druk druk druk? Pas je ook een beetje op jezelf?

Hoe is het nu met je vriendin? Lijkt me afschuwelijk... En hoe komt zo'n kerel erbij als ze nota bene al samen een dochter van 4 hebben???

Super dat het met Jano zo goed gaat!



Irene, hier lang niets gelezen, alles goed met jou en Kari?



DDDJ, hoe is-tie met jou en met Daphne?



Ik ga nu slapen, ben benieuwd wat vannacht gaat brengen, Vik ligt inmiddels al in de woonkamer in het campingbedje want zijn eerste huilbui zit er alweer op...

Welterusten!

Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Shit. Ik open een venster om eens uitgebreid te reageren en precies op dat moment wordt Kari brullend wakker. Andere keer dan maar!



Groetjes,



Irene
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Even een korte update voordat ik bij ga lezen:

mijn koorts is gezakt gelukkig, nu de algehele slapheid en keelpijn nog.



Maar veel zieliger, Japsertje heeft oorontsteking en een infectie aan z'n longen. Vandaar dat ie zo huilerig is enzo. Zo zielig! Antibiotica-kuurtje dus. Hij vind 'm mjam in ieder geval. En ik herkende de geur van vroeger, grappig!



Tip  (van m'n moeder!) om te zien of je bebietje ooronsteking heeft: zachtjes duwen net voor je oor-uitsteekflapje (huh?) boven je oorlel. Voelt sowieso niet zo prettig maar bij ontsteking doet dat echt zeer. Zo kwam ik er ook achter, want verder was er niet zo veel extra's aan 'm te merken. Hij zat wel aan z'n oortje af en toe, maar da's normaal z''n slaapsignaal.



Ga gauw even bijlezen en reageer als ik dan nog tijd heb!

:R Syl
Alle reacties Link kopieren
Esa, gelukkig weer wat beter maar arme jasper. Oorontsteking en infectie aan de longen da's nie leuk.



Hopelijk slaat antibiotica snel aan.





Carneool, super dat amber's spreidbroekje af mag!





Caro, lekker uitgeslapen. Kan me voorstellen dat je daar lekker van

opknapt en lekker met z'n tweeen een paar dagen weg. Heerlijk.



Vindt het echt knap hoor hoe je het volhoudt met die slechte slapers en

dan ook nog zoveel werken. Je hebt die paar dagen verdient!





Risotje, oh wel spannend zo naar een huis kijken. Vind je dat niet eng zo aan het water?



Geen verhuisplannen, volgens mij worden zo de meeste huizen ge/verkocht, hihi.





Heerlijk weekend gehad. Zaterdagavond naar grease geweest. Was erg leuk behalve dat jim echt niet kan dansen. Maar ja.



En zondag ties om half 8 pap gegeven en toen weer terug tot half 12:$.



En de rest van de dag een beetje lekker voor de tv gehangen.



Morgen moet Ties naar cb, met papa. Iets wat volgens mijn oma dus echt

niet kan. "een man naar het cb, alleen?" Hoe haal ik het in mijn hoofd:D.

Ben inderdaad ook wel benieuwd caro of alles overkomt. heb al wel een

lijst met vragen opgesteld, dus daar wens ik in ieder geval antwoord op;).





Ga nog even bankhangen, man is werken dus heb het rijk alleen.
Alle reacties Link kopieren
Poging 2 van vandaag. Het is al een tijdje stil op de Nijntjekamer, dus wie weet....



Daar ben ik eindelijk weer eens! Had ik al gezegd dat het een drukke tijd is voor mij? :P Nee, zonder gekheid, het is op het werk heel druk. We presenteren op 27 februari de jaarcijfers en mijn baas heeft ook nog eens verzonnen dat we dan de week daarna een grootscheepse arbeidsmarktcampagne houden. De grootste ooit. Leuk, maar dat betekent wel dat er bergen werk liggen, want alles moet gecoördineerd worden en wie is daar het beste in??? Juistum. Collega was daar best geïrriteerd over, maar nu ze merkt dat ik een hoop dingen haar kant op gooi, is ze alweer wat beter te pruimen.

En als ik dan 's avonds lekker op de bank zit, heb ik niet zo'n zin meer om te forummen. Dus vandaar wat minder aanwezig hier. Maar ik ga het een beetje goedmaken nu.



Met Kari gaat het een stuk beter. Eind vorige week werd ze verkouden, maar ik heb haar vandaag haast niet horen hoesten, dus dat gaat al beter. Hopelijk hoest ze vannacht ook niet en kan ik eindelijk eens doorslapen. Heb gisteren niet uit kunnen slapen, want E werd hartstikke ziek zaterdagnacht. Dus ik eerst een paar uur met meisje bezig en ook nog eens normale tijd eruit. En vannacht was ze weer ruim een uur wakker. Dat moet niet te lang duren! Caro, ik snap zoooooo goed dat jullie weer helemaal bij zijn gekomen van het weekend! En dan is het bij Kari nog maar sinds afgelopen woensdag of zo aan de gang. Petje af voor jou!

Ikzelf ben sinds dinsdag weer helemaal de oude. Ik heb zelfs vandaag niet overdag bijgedut en voel me prima.



12/9, hoe durf je, je man naar het cb... Wij gaan om de beurt. Hij vraagt keurig netjes wat ik allemaal wil weten en heeft zelf meestal ook nog zijn vragen. Hij rapporteert ook prima, heel uitgebreid. Alleen als het aan hem ligt pas als ik 's avonds thuiskom. Hij zal niet even bellen als hij ervandaan komt. Doe ik altijd wel. Dus bel ik hem op als ik denk dat hij klaar is.



Syl, zielig hè, als ze ziek zijn. Kari vond de antibiotica in het begin ook lekker, maar het ging haar steeds meer tegenstaan. Het is toch een weeïg goedje.



Risotje, huis kijken?? Spannend! Dan hakken we toch gewoon de knoop door en wordt het 17 maart. Ik zie het toch ook niet zitten a.s. zaterdag. Harlekijn, kon jij echt def niet 17-3? Wel heel jammer hoor...



Carry, idd, het weer was hier ook heerlijk gisteren. En in Zeeland is het meestal een stuk mooier dan in de rest van het land. Was het in ieder geval ook gezellig??



Carneool, hoera! Spreidbroekje in de kast? Je gaat het niet ritueel verbranden? En fijn dat je je draai een beetje begint te vinden. Is die oude baas nu al weg, of loopt hij je nog voor de voeten?



Harlekijn, joepie, een nieuwe laptop! Dat zijn altijd leuke dingen. Kari ging naar haar kuurtje eind december ook ineens anders slapen overdag, vergelijkbaar met Nils. Zou er iets in dat spul zitten?!!



Caro, wat fijn dat je man nu overtuigd is van het nut van een weekendje met z'n tweeën. Je ouders schrikken nog niet terug? Ach, het is zoals mijn moeder altijd zegt: wij oma's en opa's kunnen ruimschoots bijslapen als de kids weer weg zijn! Volgende week gaat Kari maandagochtend naar hen toe en dan brengt mijn moeder haar dinsdagochtend naar het kdv. Dinsdagmiddag komt mijn neefje dan al en woensdag ook mijn nichtje, die blijven tot vrijdag. Dus ze hebben kleinkinderenweek. En ERG dat ze dat vinden.....



Vanmiddag ben ik met de vrouw van mijn collega naar Prénatal geweest. Hun dochtertje is inmiddels 3 maanden, maar ze hadden het cadeau nog tegoed. Ze wilden een kinderstoel, dus ik zei: die gaan we dan wel samen kopen. Ze wilde eigenlijk een tripptrapp maar heeft zich vanmiddag bedacht en een andere in hoogte verstelbare stoel gekocht. Die was zoveel goedkoper, dat ze nog heel veel dingen erbij kon kopen. Ze moest echt zoeken naar iets leuks/nuttigs, haha! Ikzelf heb een 4-seizoenen-dekbedje gekocht. De verkoopster flipte helemaal toen ik zei dat het voor Kari was. Eenmaal thuis blijkt dat het zomerdekbedje even zwaar is als het dekentje in de hoes (wat we tot nu toe deden). Het voor- en najaargedeelte laat ik lekker in de kast voorlopig. Dat komt wel als 'het mag'.



O, Kari heeft het fototoestel gemold. Ik had 'm nog aanstaan en hij stond op mijn bureau. Maar ja, er zit zo'n leuk touwtje aan dus daar trok madammetje aan. Baf, op de grond. De lens gaat nu niet meer in, dus er is geen leven meer in te krijgen. Ach, ik zat toch al te twijfelen over een nieuwe, is die beslissing voor me genomen!



Ze is toch erg aan het Marco Polo-en. Niets is meer veilig, ze rolt, draait en tijgert overal naar toe. Vanavond hebben we een plexiglazen plaatje vóór de harddisc-DVD-recorders gezet. E dacht dat de afstandsbediening dan niet meer zou werken, maar die doet het gewoon. Was heel komisch om te zien. Ze rolde ernaartoe, wilde op de knopjes drukken en baf. Kon niet bij de knopjes. Ze keek heel beledigd naar ons om. Haha! Dat kan ze toch heel goed. Of heel ondeugend kijken en terwijl wij NEE roepen, het toch doen. En dan helemaal in een deuk gaan. Doerak!



Ik ga eens kijken bij E, die is nu onze open kastje van plexiglazen platen aan het voorzien (hij heeft die platen vorig jaar voor alle ramen boven gemaakt, dat is enkel glas en hij had nog een hoop stukken over. Die gebruiken we nu om één en ander af te schermen van grijpgrage handjes). Ik wil nog een roltraphekje tussen de keuken en de woonkamer maken, maar dan zal ik die eerst moeten kopen.... Vandeweek maar eens gaan snuffelen op marktplaats. Of toch maar een nieuwe....



Groetjes!



Irene
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!!



Oohh ik verwaarloos jullie echt he :$

Vandaag ben ik aan het werk, op mijn (normaal) vrije dinsdag. Ik moet straks mee naar een overleg dat erg belangrijk is, dus ik heb mijn dag gewisseld en ben morgen vrij. Jano kon op de creche gelukkig ook vrij makkelijk ruilen. Maar het voelt wel heel raar hoor!! Ik kom er nu achter dat op er op dinsdagochtend een ander overleg gehouden wordt waar bijna iedereen heen gaat (ikke nietttt), dus ik pak mijn kans en ga eens even schade inhalen hier....



Irene, wow Kari tijgert dus ook al!! Knap hoor.

12september, ik vind het goed hoor, dat je man alleen naar het CB gaat. Ik denk dat mijn vriend het wel zou doen, maar de helft zou vergeten dus ik ga liever zelf.

Ahhh Esa, loopt nog niet helemaal lekker bij jullie zo te zien. Beterschap!

Caro heeft Vik een goede nacht gehad? Ik merk inderdaad dat ik het erg druk heb en af en toe tijd voor mezelf moet nemen. Met mijn vriendin gaat het nog niet echt lekker. Haar vriend is gewoon een idioot... heb ik altijd al gevonden. Totaal niet betrokken bij de opvoeding van hun dochter, altijd op pad (maar niet om te werken) en gewoon.. niet aardig zeg maar. Ik begrijp ook niet zo goed waarom hij het zo erg vindt dat ze zwanger is en vraag ook maar niet teveel....

Carneool wat superfijn dat Amber geen spreidbroekje meer aan hoeft!! Heerlijk zeg. En ook al geen maat 68 meer? Jano draagt gecombineerd, 68 en soms 74, maar ook maat 62 past nog wel aardig (niet alles hoor). Ik trok hem van de week een truitje maat 80 aan en dat stond zo lekker stoer, zo oversized :D



Hoe is het met de rest?

Met ons gaat het verder hartstikke goed. Morgen Valentine  

We gaan er voor het eerst echt iets aan doen. Ik ben zowiezo lekker vrij dus ga overdag een beetje tutten en knuffelen met Jano. Eind van de middag ga ik naar mijn moeder en vriend haalt mij dan daar op. Dan gaan we naar Noordwijk (nog steeds onze speciale plaats) om lekker te eten en we laten Jano bij mijn ouders slapen, want donderdag is toch oma-dag. Dus we hebben de avond voor onszelf, quality time.... O+ denk dat ik maar even zal aankondigen dat ik donderdag iets later ben ;)



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Nou irene, je hebt je afewezigheid ruimschoots goed gemaakt hoor.



ja quintie, daar kwam je echt niet overheen.





Gelukkig alleen maar druk op het werk en verder alles ok. Ik hoop wel dat E snel beter is irene.





Man heeft bezoek aan cb overleefd. Alles netjes gevraagd en netjes gerapporteerd:D.

Ties was alleen bijna niets aangekomen, 240 gram sinds 20-12 nu dus

6790 gram bij 70 cm (wel 4 cm gegroeid). Ze vonden het wel erg weinig

maar hij eet prima dus maakte zich niet zo druk (ik ook niet hoor). Hij

was erg druk en beweeglijk dus dat zou er weleens iets mee te maken

kunnen hebben:D.

De arts nog even mee laten kijken maar geen bijzonderheden ontdekt. Ook

niet verwacht maar toch wel fijn dat ze even goed kijken. Over een

maandje even extra keertje wegen en even kijken hoe het dan is.
Alle reacties Link kopieren
:o

Amber heeft besloten dat ze haar 4de voeding om 21.30 niet meer wil. De 3de (nu de laatste) krijgt ze om 16.30,met een half potje groente.

Daarna komt ze pas om 7.00 uur weer,dus dat betekent dat ze 14 uur zonder zit.

Nou vraag ik me toch af,of dat niet te lang is?



Haar schema:

7.00 fles

9.30 potje fruit

11.30 halve boterham + fles

16.30 half potje groente + fles

soms in de middag een half koekje met een beetje diksap



Meer krijgen we er niet in,het lijkt me zo weinig. Maar ik merk niets aan haar,ze is gewoon de altijd vrolijke Amber zonder kwaaltjes of huiltjes.

Donderdag gaan we weer naar het cb,maar wat vinden jullie hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



12/9 Nee  het wordt echt alleen maar kijken hoor, mijn man was het er al niet echt mee eens, maar ik ben gewoon ff nieuwsgierig omdat het op zich wel een erg leuk huis is maar wel beetje boven ons budget.  We moeten eigenlijk zelf nog even teveel opknappen aan ons huis om het verkoopklaar te krijgen. We willen wel graag verhuizen omdat we dus graag aan het water willen wonen, maar we moeten er echt een keer tegenaan lopen.

 

Wat betreft aan het water wonen, nee dat lijkt me niet eng ofzo, heel veel huizen in deze wijk liggen aan het water. De oudste 2 ben ik al niet meer echt bang voor dat er wat kan gebeuren, eentje heeft net zijn C en de ander is ook al wel watervrij en zou zowiezo niet zo de sloot induiken. Blijft alleen Alyssa over, maar er zit al een behoorlijk hek voor de sloot want aan de foto´s van de tuin te zien woonden er al kleine kids dus het is al afgeschermd.



Ja, ik zit ook net een beetje te prakkiseren hoe en wat betreft het eetschema van Alyssa want ze eet de laatste tijd echt VEEL!! Het is echt een hongerlap geworden, haar schema is ongeveer als volgt



7 uur fles van 240 melk drinkt ze niet helemaal op



9 uur boterham met smeerkaas of smeerworst



11 uur fles van 150cc

12 uur nog een boterham met de andere kids mee eten



dan rond 1 uur naar bed



4 uur, fruit of groente



5 uur fles 180cc en dan gaat ze tegenwoordig ook weer slapen



8 uur fles 180cc



En dan tussendoor nog weleens iets van een droog stukje brood of een soepstengel. 



Ik vraag me dus af of 4 flessen niet veel te veel is maar wil die laatste fles er nog wel even inhouden dus zou liever die fles van 5 uur laten vervallen omdat ze dan al fruit en avondeten eet ... vindt ze niet zo lekker  dus ik geef nu maar gewoon een potje groente de laatste dagen. Maar goed als ze dus niet die fles krijgt om 5 uur loopt ze te jammeren dus ze wil hem wel hebben.



Het is een beetje rommelig de laatste dagen omdat ze vaak s´middags iets te kort slaapt omdat ze vaak wakker wordt omdat ze moet poepen :P en daardoor dus tegen 5en weer richting bed vertrekt en dan is ze  tegen 7en weer wakker en is het dus al wat te laat voor avondeten dus dat krijgt ze  af en toe niet eens of ik moet het erin houden om het om 4 uur te doen, maar omdat ze niet zo gek is van potjes moet ik eigenlijk s´avonds al een prakje van ons eten voor haar klaarmaken voor de volgende dag ... Ze lust wel bruine bonen, macaroni etc. uit een potje maar geen fruit en gewone groenten.  Dus het is ff rommelig op het moment.



Ik neem trouwens echt mijn petje af voor alle werkende (dat zijn jullie allemaal he). Ik lees alleen maar over drukte, lange dagen etc. en vindt het echt superknap hoe jullie dat allemaal doen en volhouden .... ik word  er zelf al moe van  als ik het alleen al lees eerlijk gezegd. Nou is een gezin met 3 kids ook wel druk maar toch weer heel anders.



Esa, beterschap voor Jasper, hij heeft het flink te pakken he?



Wat betreft het cb, daar is die van mij echt nog nooit geweest eerlijk gezegd, dat is echt mijn ding. Ik moet volgende week weer trouwens. Nou hecht ik er ook allemaal niet zo aan hoor, het is echt meten en wegen want verder is het hier allemaal een beetje ouwe sokken club waar je niet echt veel aan hebt. Dus ff d´r in en d´r uit en klaar weer.



Quinty veel plezier met valentijnsdag morgen! Wij doen er eigenlijk nooit wat aan.



Dus 17 maart staat nu echt definief vast!?



Nou groetjes weer,

Risotje
Alle reacties Link kopieren
Risotje, ff snel een reactie op je schema. Wij hebben de fles van 17 uur vervangen door een Danoontje (of eigenlijk was ik hem op een dag gewoon vergeten en dat hebben we toen maar doorgezet). Na het Danoontje krijgt ze sap, dat vult weer een beetje.

Kari eet haar groenten altijd pas tussen 19 en 19.30 uur, ze gaat ook vaak om 18 uur nog een uurtje slapen. Wij eten zelf ook pas rond achten. De laatste fles krijgt ze om 20.30 uur ongeveer.



Ik zal morgen eens potjes voor 8 maanden gaan halen, ik ben benieuwd hoe ze de macaroni e.d. vindt.....



En tja, het is wel druk zo, maar 3 kinderen is ook niet niks!

Wat mij betreft is 17 maart definitief.



Groetjes!



Irene
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

17 maart staat bij mij ook hoor!



Viks schema:

's morgens tussen 5.30 en 8.30 fles pap (200 cc melk + 7 kleine lepels Bambix)

tussen 9.00 en 11.00 fruit (meestal vers, gisteren meldde Caroman een halve banaan, een halve appel en een halve peer gepureerd te hebben)

tussen 11.00 en 13.00 fles melk (200 cc)

na het slapen 's middags rond 16.30 warm (2/3 6-maanden potje)

tussen 18.00-19.00 fles pap (200 cc melk + 7 kleine lepels Bambix)

soms tussen 20.00-21.00 nog een fles melk (200 cc)



Op het kdv krijgt hij rond 14.00 nog een ligahap (liga met diksap en water), thuis schiet dat er weleens bij in.

Hij lust trouwens nog absoluut geen sap, neemt de speen wel in zijn mond maar slikt niks door. Als je dan de sap vervangt door melk klokt hij zo 200 cc weg, dus hij heeft wel dorst. Dat maakt ook dat die laatste fles er nog niet helemaal af kan: hij heeft dan gewoon nog dorst!

8-maanden potjes kunnen hier echt nog niet (nou jawel, als de staafmixer er eerst doorgaat), want Vik gaat echt overgeven als hij stukjes moet doorslikken, dan komt er rustig een hele fles weer uit. Brood gaat om dezelfde reden nog niet (vandaar de pap twee keer per dag, gisteren heeft hij zelfs in zijn fles om 21.00 ook nog pap gehad).



Dus volgens mij valt het voor Amber wel mee Carneool, die heeft gewoon die vierde fles wel al weggelaten, drinkt zij wel al water of sap? En heb je al joghurt geprobeerd, eventueel een tijdje na het warme eten? Danoontje kan maar gewoon magere joghurt met een scheutje diksap was altijd Maiks favoriet.



En Alyssa, dat is inderdaad een vreetzakje... :D

En Ties, als hij vrolijk en actief is zou ik me inderdaad ook maar geen zorgen maken 12/9. Een keer extra wegen kan geen kwaad.



Vannacht heeft Vik (op die twee flessen pap gisteravond :o?) doorgeslapen van 21.10 tot 6.15 uur. Dat was voor het eerst deze week, het was weer volledig drama (begon alweer in de nacht van zondag op maandag, dus ik kon hyperfit beginnen aan mijn werkweek...). Ik heb de wijkverpleegkundige gebeld en die komt morgen bij ons thuis langs om eens mee te denken wat we er nog aan kunnen doen. Want dit wordt te gek.



Risotje, als ik dinsdags moe uit mijn werk kom, is Caroman moeier dan ik van zijn papa-dag. En dan heeft hij twee kindjes, en niet drie, en ze hoeven ook nog niet naar school en sport en noem maar op. Dus volgens mij is jouw leven echt niet minder druk en vermoeiend dan het mijne. Ik heb net zo goed bewondering voor jou!



Okee meisjes, ik moet nu weer aan het werk, groetjes,

Caroline
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Nou, voor de volledigheid even Kari's hele schema:



8 - 9 uur (afhankelijk van wanneer ze wakker wordt) fles 230 cc

10.30 uur fruit (half 6-maanden potje)

12.30 uur half bruin broodje met boter en smeerkaas

13.30 - 14 uur fles 230 cc

tussendoor sap

17.30 uur Danoontje en sap

19 - 19.30 uur groente (heel 6-maanden potje)

20.30 uur fles 230 cc



Kari krijgt dus geen pap. Ze heeft genoeg aan de melk en groeit goed genoeg (ze was zondag op onze eigen weegschaal 9,4 kg), dus zien we de noodzaak nog niet zo. We hebben het er weleens over de ochtendfles een papfles te maken, maar daar is het nog niet van gekomen.



Carneool, Amber regelt het prima zelf. Ze is nu toch wel oud genoeg om 'zo lang' zonder eten te kunnen??? Als je het echt te lang vindt duren, kun je even wachten met de fles na het potje, doe je die om 18 uur ofzo.



Caro, wat fijn dat Vik eindelijk weer eens heeft doorgeslapen. Zou het door de pap komen? Kari heeft gisternacht en afgelopen nacht ook weer lekker geslapen. Eén keer wakker voor haar speentje, dat is prima te doen. Haar verkoudheid is ook weer weg.



Ik was vanochtend bij de ha om toch maar weer eens te laten kijken naar die vlekjes in haar gezichtje. Wordt de dokter weggeroepen.... De komende dagen is hij er niet, dus nu heb ik een afspraak voor woensdag. Nou ja, het is niet dringend. De assistente heeft wel even gekeken, maar ze zei: er zijn zoveel verschillende zalfjes, ik weet het niet precies. Het wordt waarschijnlijk wel een hormonenzalfje. Ik kwam vorige week iemand van de yoga tegen en haar dochtertje had het ook. En daar hielp de cortisonenzalf prima. O ja, moet haar nog foto's mailen, ga ik gelijk even doen.



Zo, is ook weer gebeurd.



E is gisteren gewoon weer aan het werk gegaan, hij voelde zich maandagavond alweer een stuk beter.



Vorige week vertelde m'n collega dat haar zoontje niet terecht kan bij de BSO als hij in september naar school gaat. Drama, zij moet haar werktijden helemaal gaan omgooien. Maar goed, toen dacht ik: ik zal Kari ook eens inschrijven voor de donderdag, want per 1 september loopt E's ouderschapsverlof af. Is er dus een wachtlijst van 12 (!) kindjes... Nou zitten er daar ook een hoop tussen die op meerdere kdv'n zijn ingeschreven, dus de lijst zal vast nog wel uitdunnen. De vrouw van mijn collega kwam met een goed idee: als er op 1 september nog geen plek is op de donderdag, ga ik tijdelijk op woensdag werken, want daar is nog wel plek. Gisteren met mijn leidinggevende besproken en die vond het prima. Dus dat is weer een zorg minder.

Natuurlijk hadden we het meteen bij de eerste inschrijving moeten regelen maar ik heb er gewoon niet aan gedacht. Stom hoor. Ik vind de woensdag werken wel iets minder, nu heb ik het ritme van 1 dag werken, 1 dag vrij, 2 dagen werken, 3 dagen vrij. Maar met de woensdag wordt het 2 dagen werken, 1 dag vrij, 1 dag werken, 3 dagen vrij. Ach, het zal vast wel meevallen. En misschien is het helemaal niet nodig.



Zo, ik ga eens wat in huis doen. Kari slaap hopelijk nog even door....



Groetjes!



Irene
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hopelijk lukt het om even te reageren, want ik heb Mark net op bed gelegd, maar hij is het er nog niet erg mee eens.:)



Zondag in Vlissing bleef het helaas plenzen, dus we zijn niet meer aan zee wezen wandelen. Mark heeft zich wel heel goed gedragen en we hebben zowaar goed bij kunnen kletsen en hij heeft de hele maaltijd (van ons dan) braaf liggen slapen.



Even Mark zijn voedingsschema:

6.00 uur BV

10.00 fruithap (gisteren op KDV wel 2,5 stuk fruit, maar ook hier krijgt hij makkelijk een hele mango op) Ik pureer het wel nog steeds.

12.00 hele boterham met smeerkaas, leversmeerworst of appelstroop (of als mama het klaar maakt alle smaakjes op één boterham). Met een beetje geluk drinkt hij er nog een halve fles melk bij ( Omneo 2)

15.00 soepstengel met een halve fles melk en verder water of diksap of thee

18.00 groentehap( heel 6 maandenpotje of zelfde hoeveelheid zelfgemaakt en dat bestaat dan uit aardappels en groente en soms een eitje of wat vlees. Macaroni met hele stukjes gourchette en een beetje kaas is trouwens verreweg favoriet)

20.00 BV, maar soms is hij dan zo allewalig (Dordts voor heeeel erg druk) dat hij niet zoveel binnen krijgt

22.00 ofzo rest BV of anders een half flesje

Als we die laatste voeding niet doen is het 's nachts drama dan heeft hij om 3 uur HONGER!!! Wat dat betreft sliep hij als echte baby beter door.



Ik weet dus echt niet of Amber te weinig krijgt. Ze krijgt volgens mij nog steeds gewoon drie goede maaltijden, net als wij en daar moet je op een gegeven moment wel naar toe. Ik vind soms dat Mark wel wat meer mag drinken. Als hij nu aan het spelen is geef ik hem vaak een flesje en dat pakt hij dan zelf wel als hij dorst heeft.Alleen heeft hij nog niet altijd door dat je in buiklig weinig uit de fles krijgt en moet ik hem soms met fles en al even op zijn rug rollen.



Quintie, ik hoop dat je een hele leuke valentijnsdag hebt vanavond. Wij vieren het niet zo. Wij vieren altijd de dag van onze eerste zoen, dat is onze valentijnsdag. Maar dit weekend gaan we toevallig (nu ja toevallig, ik had opeens het weekend vrij omdat een bepaalde meeting nu op 17 maart plaatsvindt) zaterdag lekker met zijn tweeen wat doen en daarna uit eten, hotelletje en dan zondag Mark weer ophalen bij zijn opa en oma. Ben benieuwd  of ik zo lang zonder Mark kan (en zie erg op tegen het 2 keer kolven, maar als ik echt een voeding kolf gaat het meestal wel goed) We moeten nog iets gaan zoeken overigens, maar ergens zou toch wel een hotel vrij zijn. Alhoewel we geloof ik niet het zuiden moeten zijn met het carnaval (dat is toch dit weekend of ben ik nu helemaal fout) Dus als jullie nog tips hebben...



Risotje: ik vind de combinatie werk-baby juist heel lekker. Het is beiden vermoeiend, maar juist de afwisseling is lekker. Op mijn werk kom ik bij van thuis en andersom. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om dag in dag uit met drie kinderen thuis te zitten, maar dat is natuurlijk wel anders met drie kinderen van diverse leeftijden. Ik zat nu even aan drie Marken te denken. Bij Mark heb ik soms nog het idee dat ik de hele dag aan het voeden ben. Ook leuk, maar soms zou ik het toch wel leuk vinden als ik een keertje antwoord kreeg op mijn geklets... (alhoewel ik zou me geloof ik rot schrikken als Mark dat opeens zou doen straks)



Esa, gaat het alweer wat beter met Jasper? Lijkt me zo zielig. Vooral oorontsteking is zo pijnlijk. Ik zal de tip om het te testen onthouden.



Zo Mark slaapt inmiddels al weer een paar minuten en de monteur van de CV is weer weg, dus ik ga eens een lekker bakje koffie zetten voor mezelf.



Groetjes

Carry
Alle reacties Link kopieren
Vergeet ik nog helemaal, na het avondeten (dus heel 6 maanden potje of vergelijkbare maaltijd krijgt Mark ook nog een toetje. Meestal een Danoontje (waren in de aanbieding) maar anders de ene dag gewone yoghurt en de andere dag weer een danoontje)



Irene, vervelend van dat kinderdagverblijf. maar dinsdag en donderdag zijn meestal de drukste dagen. Bij Mark  is nog wel plek is zijn groepje, maar dat is een beetje ver weg. Bij Mark is het erg rustig op het moment. Veel kindjes die 2 zijn geworden en weinig nieuwe of die gaan naar de andere twee babygroepen. Maar die tussenoplossing klinkt ook wel aardig, en als het nu tijdelijk is kun je hopelijk weer snel naar je oude dagen.



Zo en nu echt naar mijn koffie toe voordat Mark weer wakker wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,





Carneool, amber eet toch niet zo weinig. Misschien kan je de fles van

na de groente verschuiven naar 6/7 uur. En dan evt nog wat pap erdoor

dan zit ze in ieder geval goed vol. Maar als ze echt honger zou hebben

zou je haar 's nachts wel horen hoor.





Caro, super dat vik heeft doorgeslapen. Hoop dat wvp nog tips voor je heeft.





Carry, Jammer van je dagje scheveningen. Dit weekend wordt het geloof

ik wel beter dus goed voor je weekendje. Het is inderdaad carnaval en

ze vieren niet alleen in het zuiden carnaval ook in de achterhoek en in

de buurt van zwolle volgens mij ook. Als je daar dus geen zin in heb

zou ik het goed nakijken.



Hier ook carnaval, wij gaan het verder niet vieren. heb het wel jaren

gedaan maar laatste paar jaar eingelijk niets meer van gekomen. We gaan

als het weer meezit wel even naar de optocht kijken vind ik altijd wel

erg leuk.





Irene, wel vervelend dat er zo'n wachtlijst is bij kdv. heb je geen voorrang dan omdat kari eral zit.





Ties zijn schema:





9.00   200 ml melk + 7 eetlepels bambix



11.00 fruit (meestal 2 stuks)



13.00 1 boterham met boter en smeerkaas, smeerworst, jam   

              

appelstroop. en een flesje met  16o ml melk.



15.00 liga met 100 ml diksap of thee



17.00 Groentenhap (ongveer 1 6mnd potje of zelfde hoeveelheid vers)



         Toetje (fruit, danoontje, yoghurt of vla)



19.00 BV (ga nu over op fles ± 180 ml)





Alleen vind ik het wel lastig met schema omdat het vaak niet uitkomt

met slapen. Gaat ie om half 12 naar bed, alt e moe om nog te eten en

ook niet echt honger na het fruit. En slaapt ie tot half 3 kan ie dan

pas aan het brood. Dus de liga o.i.d schiet er nog weleens bij in.



Brood gaat heel goed dus ga nu ook het avondeten wat grover proberen te geven.





Vanmorgen weer lekker gezwommen. Ties vond het vandaag gelukkig weer

geweldig. Er is op zondag ook vrijzwemmen. Gaan we binnekort maar weer

eens een keertje doen.
Alle reacties Link kopieren
even up voordat we op pagina 3 belanden
Alle reacties Link kopieren
12/9 waar zwem jij? De helster? Wij willen volgende week een keer voor het eerst gaan zwemmen. En ga jij naar een extra warm bad? Babyzwem of gewoon?



Iedereen - als jullie eht over 6 mdn potjes dhebben, hebben jullie eht dan over de grotere, waar ook aard/rijst in zit, of de kleinere met alleen groente? Ben nl zelf ook aan eht puzzelen.

Hier gaat het wat langzamer allemaal omdat we alles uitgebreid moeten testen (per fruit of groente soort duurt dat drie dagen, en tijdens ziekte kan je niet testen). Maar wij zitten nog op 4 (!) flessen:



7.00 1e fles (met rijstebloeppap, volgende week bambix testen)

9.00 fruit     (hele peer, ben weer banaan aan het testen)

11.00 2e fles

14.00 3e fles

17.00 groente/aard hap (maak ik zelf, kleine pot-hoeveelheid)

21.00 4e fles



Grappig Caro, Jasper trekt ook echt geen stukjes, trekt ie echt een heel zuur gezicht! (wat wij dan stiekem wel weer grappig vinden) Fijn dat jullie weer aan wat nachtrust toekomen! Goed dat jullie de wijkverpleeg hebben gebeld, ik zei het van het weekend nog tegen Menno. (dat we dat zelf ook weer willen doen als het niet verbeterd, hebben we in het begin ook gedaan, en hielp enorm. Dat er even een frisse blik naar kijkt. Nu is het hopelijk bij ons tijdelijk door z'n ziekte ...?....)





Carneool Het klinkt weinig, maar ja, als ze er tevreden mee is? Ik ben benieuwd wat het CB zegt. Hoe is het trouwens met je bekken? Jippie trouwens voor Amber, lekker de benen los! Goed hoor, echt fijn.



Quint, hoe was Valentine?



Ireen, Kari aan de tijger, leuk he? Huis al helemaal baby-proof? wow, wist niet dat er zoveel snoeren op de grond lagen,. ;)

Ik snap wel een beetje dat de mevrouw flipte, zou ik eigenlijk ook een beetje hebben, maar ben ook behoorlijke controlfreak wat dat betreft. Kan het dus ook niet laten :$: Het gaat nl niet zozeer om de zwaarte, als wel om het feit dat dekbedjes veeeel warmer zijn dan gewone dekentjes en slechter 'ademen'. De kans op oververhitting is daardoor veel groter. Maar ja, ahum,. wie ben ik om me er mee te bemoeien.... :$





Carry - heb ik het finaal gemist? Woon je in Vliss? Ik ben geboren en getochen Zeeuwse, heb alleen m'n spiegels aan de wilgen gehangen ;). Kom uit M'burg, m'n ouders zijn dit jaar (na 30 jaar) verhuisd naar Arnhem, waar ik nu woon. Grappig hoor. Ik mis de zee wel, ook al is het voor mij alweer 12 jr geleden dat ik er woonde.



Die Alyssa is echt een lekkere eter! Maar wat wil je als mama zo'n lekkere nickname heeft! 3 kids, da's pas werken hoor!



Hier gaat het al een stuk beter gelukkig, Jasper is al weer een stuk vrolijker. Maf eigenlijk dat je achteraf pas ziet waar aan we eerder hadden kunnen herkennen dat hij zich niet lekker voelde. Maar ja, dit is dan ook echt pas de eerste keer echt ziek, dus dat moeten we als nieuwbakken papa en mama ook leren. Morgen even check-up bij de dokter (voor mezelf maar neem de boef even mee, kan ze die ook gelijk even bekijken)



Verder druk met werk en geregel om naar de rug-man te kunnen gaan enzo. We hebben echt enorm respect gekregen voor moeder van vriendlief, die deed het vroeger alleen met 2 kindjes van 1,5 en 3 jaar. Pfoe zeg. Mijn respect voor mijn moeder is ook alleen maar gegroeid, hebben jullie dat ook? En ik ben nog steeds een emo-bak. Vind de wereld over het algemeen ook zo verdrietig met al die ellende die kinderen treft en mensen in oorlogen enzo. Ben een open kanaal met de wereld ellende zeg maar. Alhoewel ik geen pessimist ben hoor, maar m'n kindje heeft dit gevoel gewoon zo sterk gemaakt.

Zit ook bij het minste of geringste te brullen bij de tv, hahaha, vind vriendlief wel prettig, want normaal was hij de softie van ons 2, en nu ben ik een grotere geworden. :P
Alle reacties Link kopieren


eht is




het
Alle reacties Link kopieren
Sylvia, maak je maar geen zorgen hoor. Ze ligt onder het zomergedeelte (dus het dunste dekbedje) en trapt het heel makkelijk van zich af als ze het warm heeft. Dat ze sinds maandag weer beter slaapt is volgens mij wel een teken dat ze het niet te warm heeft.....



Vanmiddag mocht ik weer naar de tandarts. Er was een uur ingepland, het werd drie uur.... Ik had vorige week een brief geschreven dat ik toch echt meer duidelijkheid wilde en toen ik die ging brengen en vertelde wat erin stond, was ze helemaal pissed. Ze wilde de brief niet eens aannemen, maar ik hem 'm gewoon laten liggen. Zaterdag kreeg ik antwoord. Dat het beter was dat ik naar een andere tandarts ging, ze adviseerde zelfs een universitaire tandarts ivm mijn onredelijke angst (????). Deze behandeling wilde ze wel afmaken. Prima, de afspraak voor vandaag 15 uur stond al. Dus ik vanmiddag gezegd: bedankt voor je brief, ik ga idd naar een ander, even goede vrienden.

Toen wist ik nog niet dat ik daar pas na zessen het pand zou verlaten.... Ik heb om 17.20 uur kwaad geroepen (zo goed en zo kwaad als dat ging met een cofferdam in mijn mond) dat ze NU mijn moeder moesten bellen. Die was hier met Kari en wist natuurlijk niet wat er aan de hand was. Gelukkig hadden we vóór we begonnen even over de kindjes gepraat (zij heeft een zoontje van 24-6-06) en had ik verteld dat mijn moeder bij haar was. Dus ze zei meteen tegen de assistente: je moet de oma bellen, die is bij de baby. Anders had ik dat ook nog moeten uitleggen.



Ik ben blij dat ik van dat mens af ben. Ik heb het inschrijfformulier voor de tandarts hierachter al liggen. Daar kun je ruimschoots op aangeven of je rotervaringen hebt bij andere tandartsen. Heb al een heel verhaal geschreven!



Er is niets leuks op TV, maar eens kijken of we nog wat op de HDD hebben (vast wel).



Groetjes!



Irene
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Vandaag voor het eerst Mark van de creche moeten halen omdat ie ziek was. Gisterenavond of eigenlijk nacht (van 2 tot 3 heeft ie liggen spoken) had hij ook opeens 39 graden koorts. Echt een gloeilampje... Maar vanmorgen was het een grote blije Mark. Maar vanmiddag om half 4 ging toch de telefoon dat hij weer 39 graden koors had. Opa heeft hem gehaal en eerst heeft hij bij hem op schoot een uurtje geslapen en vervolgens nog 1,5 uur op mama haar buik.



Nu maar hopen dat ie snel opknapt en dat ons weekendje niet in het water valt.



Tot later, man wil even de laptop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven