Dochter bijna 2 jaar!

12-08-2009 15:06 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi mamma's,

Mijn dochtertje wordt over een paar weekjes 2 jaar.

Vorig jaar had ik heel veel inkopen gedaan en heel veel lekkers in huis gehaald, maar aangezien ik geen contact met familie heb, kwamen der heel weinig mensen. Het gaat er natuurlijk om dat mijn dochtertje het leuk heeft gehad die dag en echt veel besef zal ze wel niet gehad hebben van die dag omdat ze nog maar net 1 jaar werd.

Maar hoe voorkom ik dat het weer zo een saaie verjaardag wordt, als moeder zijnde wil je het beste voor je kindje. Maar het geeft mij ook een verdrietige gevoel als ik maar zie dat er zo weinig mensen komen. Oke oke ik moet nou op houden met zeuren mot blij zijn dat er tenminste iemand komt.

Mijn vraag is hoe vieren jullie de 2e verjaardag of verjaardag van jullie kind?

Liefs,

Bloemetje79
Waarom neem je d'r niet mee naar de dierentuin, speeltuin of iets anders leuk? Desnoods ga je samen met haar vriendinnetje en moeder (met wie jij ook goed overweg kunt, wel zo gezellig ).

Geloof me, als ze twee zijn hebben ze ook nog nauwelijks benul. En blij maak je ze ook niet met een huis vol visite, drukte en teveel cadeau's.
Vier het bij een Ballorig. Daar vermaakt ze zich zeker weten! Anders gewoon bellen om uit te nodigen en vragen of ze komen ja of nee. Dan weet je van tevoren wie er wel niet komt. Anders met minder mensen er gewoon een leuke dag van maken! Kinderboerderij? etc...
Ja goed idee, ik zat dus eigenlijk ook aan de dierentuin te denken of naar een grote speeltuin of ballorig.

Als ze straks wat ouder wordt kan ik eventueel kinderfeestjes geven.

Ik was vorig jaar toch wel een beetje verdrietig geworden. Maar goed waar maak ik mij eigen druk om.

Een verjaardag hoeft helemaal niet thuis gevierd te worden. Maar dat kan ook gewoon in een speeltuin of dierentuin, naar de diertjes kijken de hele dag.
Hoi Bloemetje,

Onze zoon is vorige week twee jaar geworden. Naast mijn (schoon)ouders ook geen familie. Met twee buren (waarvan 1 met 3 kids) hebben we heel goed contact en daarnaast waren er nog 3 vriendinnen met hun kinderen (in totaal 4 en een baby).

Er waren niet heel veel mensen als ik het vergelijk met anderen, maar wel heel gezellig.

De kinderen hebben naast huis met een zwembadje en waterpistolen gespeeld en de volwassenen in de tuin (om de beurt opletten bij de kids en soms zelfs meespelen met watergevechten). Het was heel ontspannen en gezellig.

Aan het eind van de middag bleven er nog een aantal patat eten; voor de kids helemaal feest.

We hadden wel veel geluk met het weer, maar dat kan jij ook hebben.

Voor de kleintjes hoeft het heus niet groot, groter, grootst om leuk te zijn.

Alvast een fijne verjaardag gewenst!
Mijn dochter wordt ook over drie weken twee! Wij vieren het lekker in de tuin (bij mooi weer). Ze krijgt van ons een kado en voor de rest zal er wel wat familie en vrienden komen. Ik denk dat zo'n kleintje echt niet mee krijgt hoe druk het wel of niet is hoor. Er hangen slingers, ballonnen, er is taart, en ze mag een kadootje uitpakken! Die dag is dus sowieso al helemaal anders dan andere dagen. Ik zou me er niet te veel zorgen om maken. Komt wel goed!
Dochter zal een duizend leukere dag hebben als ze lekker één op één met mamma is dan wanneer ze veel te veel mensen in de woonkamer ziet zitten en een geflipte moeder die probeert het iedereen naar de zin te maken

Gewoon lekker naar de dierentuin oid en haar de hele dag vertellen wat voor geweldige dochter ze is en dat het vandaag feest is. Wedden dat jullie beiden een geweldig leuke dag hebben :-)
@ Mardejo

Gefeliciteerd nog met je zoontje! Jullie hebben dus toch een fijne verjaardag gehad. Daar ben ik erg blij om.

Ja het hoeft ook niet supergroot te zijn een feestje, maar vorig jaar kwamen er maar 2 mensen. Ik had een taart laten maken met hoera Luna 1 jaar bij de Hema. Ik heb die hele taart weg moeten gooien er was geen hap van genomen. Deed me best wel zeer. Maar buitenom dat vond Luna het wel een leuke dag, althans dat denk ik. En de volwassenen hadden een andere taart, dus dat was echt een kindertaart met tekst er op.

Bedankt voor je berichtje, ik ben dus toch niet de enige met zo weinig visite.

Liefs Bloemetje79
@ Zonnebloem79

Wat leuk dat jouw dochtertje ook 2 wordt over 3 weken. Alvast gefeliciteerd ook. Ik ga ook de woonkamer gewoon leuk gezellig versieren met heel veel slingers en ballonnen. En ik vraag of 1 vriendin met haar zoontje langs komt, zodat ik niet op zoveel mensen hoef te rekenen en weer teleurgesteld raak.

En we kopen gewoon 1 groot cadeautje voor der waar ze lang plezier van heeft. Liefs Bloemetje79
@ Liondevil76

Bedankt voor je lieve berichtje, doet mij erg goed.

Ik vertel mijn dochtertje sowieso elke dag dat ik van haar hou.

En ik ga sowieso met haar of naar een hele grote speeltuin hierzo bij onze huis in de buurt, of naar de dierentuin als die goeie vriendin met zoontje ook mee wil.

Ik zie wel. En later als ze ouder is hebben ze er toch meer besef van, en kunnen er dan klasgenootjes uitgenodigd worden.
Toen onze dochter kleiner was, had ik het idee ook dat het groot, groter, grootst gevierd moest worden. Totdat ze 4 was heb ik dat stug volgehouden. Het eerste jaar ging goed, 2e jaar wat minder en daarna was het drama. Kadootjes waren niet meer interessant, ze wilde niets meer, ze wilde alleen zijn. Echt drama, drama, drama. We zijn ermee opgehouden.

Nu vieren we een feestdag op haar verjaardag, we doen iets wat ZIJ leuk vindt en eten wat ZIJ lekker vindt. Ze krijgt een kadootje.

En het weekend ervoor of erna, net hoe het uitkomt, gaan we met de directe familie iets doen, afgelopen 2 jaar een strandje wat heerlijk is voor de kinderen. En dat is het. Het geeft haar een heel fijn gevoel, het is haar dag en ook mijn man en ik hebben er geen omkijken meer van en kunnen gewoon genieten tijdens het familiefeestje in plaats van verzorgen en rennen!

Ze heeft nu overigens de leeftijd voor een kinderfeestje. En dat vieren we ook altijd buiten de deur. Geen gezeur in huis voor mij! We gaan een speurtocht doen in het bos en eten dan pannenkoeken halverwege in dat schattige huisje. Of we gaan naar een hobbyclub en maken fotolijstjes en zgn modellenfoto's. We zijn dit jaar naar Artis geweest (abonnement) en met een aantal kinderen een super leuke middag gehad.

Ik begrijp je verdriet en je ideeen. Laat het los. Haar maakt het niet uit. Zij heeft een feestje als je slingers ophangt en mss zelfs een speciale ballon voor haar (zo'n luchtgasding met haar lievelingsdier erop).

Geniet en veel succes!
Volg je hart. Dat klopt.
Mijn nichtje is net twee geworden. Het was heel druk. Ze wilde geen kado's uitpakken, wel taart eten, maar met al die volwassen visite had ze niets. Weinig visite lijkt mij perfect. Lekker rustig, maar gezellig!
Dochter heeft bijna een maand geleden haar 2e verjaardag gevierd.

Ik heb 3 vriendinnetjes uitgenodigd incluis de ouders. Op het kaartje gezet dat het feestje was van 10 tot plus mines 13 uur. Kinderen hebben het super gezellig gehad en de ouders vonden het ook leuk.

Koffie, thee en fris voor de ouders, pakjes drinken voor de kinderen. Beetje chips en taart voor de kindjes, kaas en worst voor de ouders (ook taart natuurlijk )en om 12 uur broodjes knakworst voor iedereen.

Kinderen waren toen ook echt doodop gelukkig

Heb leuke muziek opgezet (plop, k3. piet piraat ed) kleurpotloden en papier neergelegd en lekker laten spelen met haar speelgoed.

Volgend jaar weer zo, absoluut geen massale verjaardagen met de hele familie. Het is toch een kinderverjaardag, het woord zegt het al, het is voor de kindjes!

Have fun en alvast proficiat.
Ja, dat vind ik echt.
@ Mamasaar

Je hebt eigenlijk ook helemaal gelijk het is een kinderverjaardag. Dus het is voor de kindjes en niet voor de volwassenen onder elkaar. Dat lijk mij ook wel een leuke idee, om gewoon 2 of 3 vriendinnen uit nodigen die kinderen hebben. En dan een muziekje op zetten en wat lekkers op tafel voor de kids en de mamma's en wat kleurpotloden. Het heeft mij in ider geval op heel wat ideeen gebracht! Thanks.
@ Pink 2510

Voor mezelf ben ik het wel gewend dat er nooit familie komt op mijn verjaardag. Sinds mijn ouders gescheiden waren, toen ik nog nog klein was, kwam er al nooit meer familie over de vloer.

Maar ik vindt dan wel dat ook al heb ik geen contact met mijn familie daar hoeft mijn kleintje dan toch niet onder te lijden, waarom dan niet op haar verjaardag komen. Maar goed misschien is het maar beter zo, ik heb natuurlijk tenslotte niet voor niets geen contact met ze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven