Dochter lijkt een afkeer voor mij te hebben

18-02-2021 13:29 136 berichten
Dochter is 12 weken oud, een maand te vroeg geboren.

Ik mag haar niet troosten, knuffelen, spelen enz ze begint direct te huilen. Bij papa is ze direct stil. Ik kan niets goed doen.

Dit is gekomen toen ik tummy time met haar deed, na 30 seconden werd ze hysterisch en heeft ze een uur lang gehuild tot papa thuiskwam. Sindsdien is het mis. Ze haatte altijd al tummy time maar dit keer knapte er iets lijkt het.

Het is een groot probleem want ik ben thuisblijfmama en mijn vriend werkt. Als hij werkt dan huilt mijn dochter uren aan stuk, ik kan niets doen. Dan komt mn vriend binnen, pakt haar op en ze valt in slaap... zo frustrerend. Dit is echt heel erg want ze huilt dan gewoon bijna continue van 5.00 tot 14.00 en dit sloopt je.

Iemand tips? We hebben al geprobeerd mijn vriends parfum/shirt enz bij mij, benaderen op allerlei manieren, heel kalm etc.. Houding oppakken precies zoals hij doet.

Ik breng haar nu soms naar andere mensen maar dat kan je ook niet 40 uur in de week doen.. Het enige wat ze bij mij accepteert is als ik fles geef of luier verschoon. En wandelen vindt ze ook goed. Maar ik heb ook niet de energie om urenlang elke dag te wandelen.

Dit is 3.5 week gaande
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer, is er maar 1 locatie/zorgverlener waar ze mee werken? Ik ben ooit tijdens een training gefilmd en ik heb daar zo veel van geleerd. Ik hoopte echt dat dat je een beetje zou helpen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jou? Hoe voel jij je gedurende de dag? Voelt ze niet de spanning die je ervaart? Ben je al naar een osteopaat gegaan? En hoe gaat het omtrent het drinken, luiers en noem maar op?
Alle reacties Link kopieren
Hè wat jammer, heb je al een nieuwe afspraak staan?
De laatste tijd gaat het super we hebben geen nieuwe afspraak meer gemaakt want ze is nu ineens veel blijer bij mij. Terwijl ik niks anders doe. Maar ze doet nu niet meer uren achter elkaar huilen. Als ik haar optil en rondloop wordt ze meestal rustig. En zij lacht ook veel naar mij nu en volgt me helemaal als ik wegloop
Alle reacties Link kopieren
Ach meis, ik lees zoveel onzekerheid bij jou.. en ik snáp het ook. Hier een extreme prematuur en de eerste twee weken bij het buidelen was hij alleen maar ontevreden en aan het mopperen. Ik vond het doodeng om hem vast te houden (1200 gram en 36 cm) en was dus hartstikke gespannen. Dat ging steeds een beetje beter.

Toen kwam hij thuis.. en toen moest hij wekenlang alléén maar huilen. De hele dag. (extreem) premature kindjes zijn ontzettend gevoelig voor verandering, prikkels, stemming etc.

Inmiddels is hij al bijna 9 maanden en hebben ze er op het kdv een hele kluif aan want daar moet hij óók weer heel veel huilen. Het is ook niet niks voor zo'n klein mensje he! En voor een mama ook niet. Wees lief voor jezelf en voor je baby en hopelijk gaat de videotraining snel wel door, ik heb dat bij mijn eerste gehad vanwege een verleden van depressies en het heeft mij echt goed gedaan.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te lezen dat het nu goed gaat
Even de pauw uithangen ..

Vandaag ging ze voor het eerst echt heftig schaterlachen. En bij wie .. nee niet bij papa maar bij MIJ

:yes:
Alle reacties Link kopieren
Ooooooo, wat fijn!!!!!!
Rosie12 schreef:
03-04-2021 17:08
Even de pauw uithangen ..

Vandaag ging ze voor het eerst echt heftig schaterlachen. En bij wie .. nee niet bij papa maar bij MIJ

:yes:
Oh; van harte!!!
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
03-04-2021 17:08
Even de pauw uithangen ..

Vandaag ging ze voor het eerst echt heftig schaterlachen. En bij wie .. nee niet bij papa maar bij MIJ

:yes:
:flirting: Fijn om te horen!
Maar ze is nog steeds blij als ze bij haar vader is of is ze nu geswitcht?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
03-04-2021 17:08
Even de pauw uithangen ..

Vandaag ging ze voor het eerst echt heftig schaterlachen. En bij wie .. nee niet bij papa maar bij MIJ

:yes:
Wat fijn dat het beter gaat! Niet te veel stil staan bij wat er gebeurd is en leven in het heden (dat doet je baby ook). Geniet van deze mooie momenten. Er komen er nog veel meer!
Keep on dreaming!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven