Dochter wurmt zich uit spreidbroek
maandag 8 juni 2009 om 10:55
Misschien een beetje vreemde titel, maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Mijn dochter van bijna 8 maanden draagt nu ongeveer 4 maanden een spreidbroek ivm heupdysplasie. In eerste instantie ging dat allemaal goed, maar sinds ongeveer 2 weken ligt ze s morgens in bed met nog maar 1 been in de beugel. De andere heeft ze dan losgekregen. Al is losgekregen niet het goede woord, het klittenband zit nog vast.
De spreidbroek zit strak genoeg, die kan niet strakker zonder haar beentjes af te knijpen. We hebben er al extra bandjes omgedaan, maar het maakt niets uit.
Wie heeft tips om deze kleine Houdini in haar beugels te houden?
De spreidbroek zit strak genoeg, die kan niet strakker zonder haar beentjes af te knijpen. We hebben er al extra bandjes omgedaan, maar het maakt niets uit.
Wie heeft tips om deze kleine Houdini in haar beugels te houden?
maandag 8 juni 2009 om 12:00
quote:zusenzo schreef op 08 juni 2009 @ 11:01:
Misschien een maillot er overheen?
en die dan met bretels vast maken (lijkt mij niet echt handig maar wie weet)
Tis misschien niet handig, maar dat is met één been uit de spreidbroek ook niet.
Misschien is het het proberen waard, zal vanmiddag eens een maillot van haar zus opsnorren die eroverheen kan.
Misschien een maillot er overheen?
en die dan met bretels vast maken (lijkt mij niet echt handig maar wie weet)
Tis misschien niet handig, maar dat is met één been uit de spreidbroek ook niet.
Misschien is het het proberen waard, zal vanmiddag eens een maillot van haar zus opsnorren die eroverheen kan.
maandag 8 juni 2009 om 14:45
Whahaha, geweldig! Ik zie het gewoon helemaal voor me. Op hipwear.com verkopen ze broekjes die extra wijd zijn zodat ze makkelijker over de spreidbroek heen gaan.
Ik zou trouwens als ik jou was gewoon even contact opnemen met de instrumentmaker, die heeft hier vast eerder mee te maken gehad.
Mijn dochter draagt nu ook een spreidbroek en ik vraag me al tijden af hoe zinvol het nou eigenlijk is. Als ze op haar buikje speelt dan zit ze helemaal niet in een goede spreidhouding, maar de instrumentmaker zei de vorige keer dat ze precies goed zat. En als ik dan nu lees dat het mogelijk is dat ze zichzelf eruit wurmen dan krijg ik alleen maar meer twijfels.
Trouwens, als je zegt dat het klittenband nog vast zit dan lijkt het me dat ie toch te los zat. En waarschijnlijk is ie dan toch ook wat te ruim, lijkt mij. Hoe kan ze zichzelf er anders uit wurmen? Ik zie mijn Mini dat echt niet doen, dan moet ze haar knietje zo hoog optrekken met een gestrekt beentje, daarvoor is geen ruimte tussen de beugels.
Ik zeg: instrumentmaker er nog eens naar laten kijken.
Ik zou trouwens als ik jou was gewoon even contact opnemen met de instrumentmaker, die heeft hier vast eerder mee te maken gehad.
Mijn dochter draagt nu ook een spreidbroek en ik vraag me al tijden af hoe zinvol het nou eigenlijk is. Als ze op haar buikje speelt dan zit ze helemaal niet in een goede spreidhouding, maar de instrumentmaker zei de vorige keer dat ze precies goed zat. En als ik dan nu lees dat het mogelijk is dat ze zichzelf eruit wurmen dan krijg ik alleen maar meer twijfels.
Trouwens, als je zegt dat het klittenband nog vast zit dan lijkt het me dat ie toch te los zat. En waarschijnlijk is ie dan toch ook wat te ruim, lijkt mij. Hoe kan ze zichzelf er anders uit wurmen? Ik zie mijn Mini dat echt niet doen, dan moet ze haar knietje zo hoog optrekken met een gestrekt beentje, daarvoor is geen ruimte tussen de beugels.
Ik zeg: instrumentmaker er nog eens naar laten kijken.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
maandag 8 juni 2009 om 14:51
Emmetje, mijn zoon deed precies hetzelfde... Bij hem ging het gepaard met veel woede en frustratie rondom de spreidbroek. Bij een extra vervroegde controle bij de orthopeed bleek dat zijn heup ok was. Dus mocht hij er iets eerder uit dan gepland.
Maar ga inderdaad langs bij de instrumentmaker...
Verder hebben ze bij ons tussen de beide lijnen tape gespannen. Zo kon hij zijn been niet meer overstrekken en schoot hij dus minder snel door het schoentje heen.
Hoe lang is de planning dat je dochtertje de spreidbroek nog moet dragen?
Maar ga inderdaad langs bij de instrumentmaker...
Verder hebben ze bij ons tussen de beide lijnen tape gespannen. Zo kon hij zijn been niet meer overstrekken en schoot hij dus minder snel door het schoentje heen.
Hoe lang is de planning dat je dochtertje de spreidbroek nog moet dragen?
maandag 8 juni 2009 om 17:15
Supersmollie, hij zit niet te los, dat hebben we gecheckt met de orthopeed. Hij kan ook echt niet strakker, hij zit nu al strak om haar beentje. Op een of andere manier maakt ze een draai met haar heup (ze draait met haar lijfje in een s-vorm) zodat ze zich los wurmt... De orthopeed had het nog niet eerder gezien.
HNK dochter moet nog een half jaar waarschijnlijk, maar over 5 weken hebben we weer een afspraak. Instrumentenmaker zelf hebben wij niet gezien. Daar kan ik nog even achteraan.
HNK dochter moet nog een half jaar waarschijnlijk, maar over 5 weken hebben we weer een afspraak. Instrumentenmaker zelf hebben wij niet gezien. Daar kan ik nog even achteraan.
vrijdag 19 juni 2009 om 19:59
quote:Supersmollie1 schreef op 08 juni 2009 @ 14:45:Mijn dochter draagt nu ook een spreidbroek en ik vraag me al tijden af hoe zinvol het nou eigenlijk is. Als ze op haar buikje speelt dan zit ze helemaal niet in een goede spreidhouding, maar de instrumentmaker zei de vorige keer dat ze precies goed zat. En als ik dan nu lees dat het mogelijk is dat ze zichzelf eruit wurmen dan krijg ik alleen maar meer twijfels.
Ons meisje heeft een spreidbroekje gekregen toen ze anderhalve maand oud was. HD aan beide zijden, waarvan de rechterzijde zeer ernstig.
Ze heeft hem al met al een half jaar aangehad, en we waren er consequent in: 23 uur per dag.
Ik heb vaak getwijfeld of het wel zinvol was, maar we waren zeer gelukkig toen de kinderorthopeed uiteindelijk zei dat het helemaal in orde was, de spreidbroek was zelfs 's nachts niet meer nodig.
Dus het kán goed helpen. Mijn man en ik zijn met enige regelmaat mensen tegengekomen die zeiden: was zo'n spreidbroek er maar geweest toen ik jong was, dan had ik nu (30-ers, 40-ers) geen artrose gehad.
Tips voor topic-openster heb ik niet, misschien een berichtje plaatsen op het forum van de Vereniging voor Aangeboren Heupafwijkingen, daar is veel kennis van zaken.
http://heupafwijkingen.nl
Ons meisje heeft een spreidbroekje gekregen toen ze anderhalve maand oud was. HD aan beide zijden, waarvan de rechterzijde zeer ernstig.
Ze heeft hem al met al een half jaar aangehad, en we waren er consequent in: 23 uur per dag.
Ik heb vaak getwijfeld of het wel zinvol was, maar we waren zeer gelukkig toen de kinderorthopeed uiteindelijk zei dat het helemaal in orde was, de spreidbroek was zelfs 's nachts niet meer nodig.
Dus het kán goed helpen. Mijn man en ik zijn met enige regelmaat mensen tegengekomen die zeiden: was zo'n spreidbroek er maar geweest toen ik jong was, dan had ik nu (30-ers, 40-ers) geen artrose gehad.
Tips voor topic-openster heb ik niet, misschien een berichtje plaatsen op het forum van de Vereniging voor Aangeboren Heupafwijkingen, daar is veel kennis van zaken.
http://heupafwijkingen.nl
maandag 22 juni 2009 om 20:50
Dat er niet veel gebeurd is nog een understatement, maar volgens mij reageren de moderatoren wel op een nieuwe posting.
Helaas niet zo bekend, die Ver. v. aangebor. heupafw.. Ook via de orthopedische kliniek nooit over gehoord, folder van gezien o.i.d. Jammer, want het gebrek aan praktische info is schrijnend.
Helaas niet zo bekend, die Ver. v. aangebor. heupafw.. Ook via de orthopedische kliniek nooit over gehoord, folder van gezien o.i.d. Jammer, want het gebrek aan praktische info is schrijnend.