Dreumes wil niet slapen

07-03-2009 14:51 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 1.5 jaar is al vanaf vanmorgen 4.15 wakker. 's avonds naar met gaan gaat goed maar vandaag wil hij absoluut niet slapen, of ik vermoed eigenlijk liggen. Gek, want op het aankleedkussen kan hij wel rustig liggen. Er lijkt me geen sprake van oorontsteking want hij grijpt niet naar zijn oortjes. Wel komen er tandjes door maar daar heb ik al Dentinox op gedaan. Zodra ik maar in de buurt van zijn bedje kom gaat hij strekken. In de auto heeft hij wel een hazenslaapje gedaan (zittend)

Vanmiddag slapen geprobeerd, hij heeft aan één stuk door gehuild. Tot een half uur verder (doe ik eigenlijk nooit maar ik dacht als ik nu niet vol hou dan wil hij helemaal niet meer, Ria Blom houdt een half uur aan maar vind ik wel moeilijk)

Nu heb ik hem voor de tweede keer op bed gelegd maar hij is weer behoorlijk aan het huilen. Ik heb een beetje de indruk dat hij geen zin heeft om naar bed te gaan maar wel doodmoe is (dat moet hij wel zijn, ik ben het in ieder geval wel) Heeft er iemand tips?
Ik kijk me je mee als je het goed vind, ik heb net zo'n exemplaar van 15 maanden en die houdt al een poosje langer vol.. vannacht maar anderhalf uur geslapen ( en ik dus ook) Sterkte...
Hier was laatst ook een soortgelijk topic over.. Kunnen het misschien groeipijnen zijn? Het zoontje van een vriendin van mij had dit heel erg.. hij associeerde naar bed gaan met pijn en wilde dus niet slapen (werd snachts huilend wakker van de pijn maar kon d it nog niet vertellen, hij zei dat hij bang was voor monsters). Hij heeft een aantal avonden een zetpil gekregen en snachts ook, dit hielp hem van de pijn af en om te ontspannen (hij bleek echt enkele centimeters te zijn geggroeid in korte periode, bevestogd door huisarts en cb.. zijn vader had vroeger ook hele erge groeipijnen... ).

weet niet of jullie hier wat aan hebben, ik hoop het wel!!!
Idd gewoon eens proberen met een zetpil paracetamol! Kan geen kwaad en áls hij pijn heeft, wordt dat in elk geval deels weggenomen.
Oh, overigens: niet alle kinderen met oorontstekingen grijpen naar hun oortjes hoor. Hier ook zo'n exemplaar waar je het niet aan zag. Persoonlijk zou ik tóch even laten kijken door een huisarts/weekendarts. Dan weet je in elk geval zeker dat het dat niet (of wel) is.

Sterkte!
En als je hem lekker bij jou neerlegt, slaapt hij dan wel?

Volgens mij is hij dan heel erg oververmoeid en kan hij juist daarom niet in slaap komen?

Misschien kan hij bij jou even tot rust komen.

En ik zou toch even langs de huisarts gaan voor die oren.....
Misschien staat z'n bedje op een 'foute' plaats. Probeer het bedje gevoelsmatig te verzetten op een goede plaats. Baadt het niet schaadt het niet.
Als een kindje oorontsteking heeft dan is de pijn bij liggen vaak erger (de druk neemt dan toe). Ik zou een paracetamol zetpil proberen kijken of hij dan wel wil slapen.
Bedankt voor de tips, ik had al gezocht op een soortgelijk onderwerp maar het zoeken gaat niet altijd even makkelijk.

Ik snap er niets van. Net mijn zoontje op bed gelegd. Geen centje pijn, vanmiddag begon hij al te brullen als ik al in de buurt van zijn bedje kwam, misschien had hij gewoon geen zin? Het bedje had ik ook verplaatst, daarna is hij een half uurtje in slaap gevallen (normaal slaapt hij ongeveer twee uur) Wel voor de zekerheid een zetpil gegeven en Dentinox op zijn tandjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven