Dreumes wil niet slapen

15-12-2019 20:04 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nvt
anoniem_393025 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 11:49
Reden: Nvt
99.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij hem blijven tot hij slaapt, werkt echt het best
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-12-2019 20:05
Bij hem blijven tot hij slaapt, werkt echt het best
Dit doe ik bij mijn dochter van net 1. In bed leggen is nooit een probleem geweest tot een paar weken geleden. Ineens blijft ze maar huilen als ze 's avonds in bed gelegd wordt, ik weet niet wat het is. Misschien de doorkomende kiezen, het kunnen staan of dat ze bang is in het donker. Maar als ik erbij ga zitten is het goed, dus dat doe ik nu maar elke avond. Handje op haar buik, en dan is ze eerst nog onrustig maar dan kalmeert ze en valt in slaap. Dan kan ik heeeeeel stil de kamer uit sluipen en de rest van de nacht gaat goed!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Misschien wel, misschien niet dat het over gaat als ze zelfstandig kunnen lopen. Persoonlijk vind ik een uur lang laten huilen echt heel lang. Wat is er mis met geruststellen, slaapt hij vast sneller van. Eenmaal overstuur en hysterisch (want dat zal hij wel zijn na een uur huilen) lukt het slapen juist niet natuurlijk.. Beste is dat hij gewoon rustig is en dat lukt alleen als je hem veiligheid biedt.
Waarom is laten huilen 'prima'? Ech niet nodig.

Bij jou of partner nemen of een van jullie gaat er bij zitten.
Hij geeft niet op wat gek, zou hij dan misschien om een reden huilen. En niet bezig zijn met een poging tot het manipuleren van zijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 3 heeft het ook weer. Ik ga er even bij zitten, dan is ze zo vertrokken. Voor iedereen de kortste klap.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Een uur laten huilen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Iets wat veel ouders nog niet willen met 1 jaar oud, maar bij ons hielp een groot bed (wel met valbescherming).
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, al gaat het hier met periodes. Het kunnen gaan staan was al maanden geleden maar was ook echt een paar weken drama. Wij hebben toen gedacht: twee mogelijkheden, of net zo lang heen en weer lopen en kind neerleggen tot ze het opgeeft of laten staan en laten huilen tot ze t opgeeft.

De tweede optie geprobeerd, kostte drie kwartier tot ik het niet meer trok. Toen eerste optie, kostte een week een keer of 50 per avond heen en weer ofzo, toen gaf ze het op..

Overigens doe ik nu in zulke periodes erbij blijven zitten of haar bij mij in bed nemen (en dan evt overleggen als ze slaapt), maar dat was toen geen optie want dan ging ze met me spelen en helemaal niet meer slapen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met 10 maanden al overgegaan op eenpersoonsbed. Wij liggen erbij tot hij slaapt. Flexa classic heeft rand rondom.

Ik vind laten huilen echt heel sneu. Of huil je zelf ook een uur in je eentje?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft nu nog even hulp nodig met in slaap vallen. Gewoon erbij gaan zitten, knuffelen, op schoot nemen, wiegen, wat maar werkt. Totdat hij rustig wordt en (bijna) slaapt.

Waarom het een heel drama laten worden? Als hij 16 is gaat hij vast wel zelf slapen.
Alle reacties Link kopieren
Hier hielp (en helpt) het als we hem uit bed halen en tot rust laten komen. En dan na een half uurtje nog eens proberen. Laten huilen is voor ons geen optie (hooguit even laten jengelen/mekkeren). Na een week ging hij weer gewoon makkelijk slapen. Af en toe heeft hij zo'n periode, we veren dan gewoon mee, dat geeft de minste frustratie voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik je buurvrouw was belde ik veilig thuis. Een kind van 1 een uur laten huilen is zo slecht voor de hechting.

En van een onveilige hechting heeft een kind zijn leven lang last.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
16-12-2019 00:10
Als ik je buurvrouw was belde ik veilig thuis. Een kind van 1 een uur laten huilen is zo slecht voor de hechting.

En van een onveilige hechting heeft een kind zijn leven lang last.
Dan hadden ze hier tig keer veilig thuis kunnen bellen, want kind huilt gewoon heel veel en heel hard. Ook als je er wel bij bent en troost of wat dan ook. Dat kun je als buren niet horen hè....

En vroeger zijn dan weet ik hoe veel kinderen slecht gehecht? Ik vind het altijd erg overdreven dat je je kind nooit zou mogen laten huilen. Als je zeker weet dat hij/zij geen honger heeft, geen vieze broek, niet te koud, enz... maar hij wil gewoon niet slapen maar staan in zijn bed... Tsja, dan beschadig je je kind echt niet zomaar hoor. Kinderen zijn ook weer niet zó breekbaar. Maar dat soort dingen mag je tegenwoordig niet meer hardop zeggen geloof ik....
Alle reacties Link kopieren
eenhoorn schreef:
15-12-2019 20:33
Iets wat veel ouders nog niet willen met 1 jaar oud, maar bij ons hielp een groot bed (wel met valbescherming).
Bij ons ook!
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
16-12-2019 08:14


En vroeger zijn dan weet ik hoe veel kinderen slecht gehecht?
jazeker
daarom zuipen die boomers zoveel, en zit 9 van de 10 aan de AD
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het zelf gelukkig niet maar waar ik wel aan denk is dat wanneer hij nog genoeg energie heeft om 1 uur lang te blijven huilen, dat hij dan ook niet echt moe was wanneer hij naar bed moest...

Misschien eens goed naar zijn dag schema kijken en misschien eerder opstaan, middag slaapje inkorten of toch iets later naar bed.

Wat bij mij op die leeftijd heel erg hielp was om hem een kwartier voor bedtijd al in zijn slaapzak te doen en dan samen op de bank tv kijken en een flesje drinken. Hij werd hier al heerlijk rustig (vrij druk mannetje) en daarna altijd zonder problemen in bed gelegd.
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
16-12-2019 08:14
Dan hadden ze hier tig keer veilig thuis kunnen bellen, want kind huilt gewoon heel veel en heel hard. Ook als je er wel bij bent en troost of wat dan ook. Dat kun je als buren niet horen hè....

En vroeger zijn dan weet ik hoe veel kinderen slecht gehecht? Ik vind het altijd erg overdreven dat je je kind nooit zou mogen laten huilen. Als je zeker weet dat hij/zij geen honger heeft, geen vieze broek, niet te koud, enz... maar hij wil gewoon niet slapen maar staan in zijn bed... Tsja, dan beschadig je je kind echt niet zomaar hoor. Kinderen zijn ook weer niet zó breekbaar. Maar dat soort dingen mag je tegenwoordig niet meer hardop zeggen geloof ik....
Eigenlijk denk ik dat veel mensen vroeger inderdaad minder goed gehecht zijn dan had gekund. Niet per se slecht, maar niet optimaal. Dat komt omdat we steeds meer ontdekken over kinderen en hun brein. Dingen die ouders vroeger, met al hun goede bedoelingen, gewoon niet wisten. Maar nu weten we dat wel en kunnen we nog meer doen voor een veilige hechting en dat is mooi meegenomen in een drukke wereld waarin je overeind moet blijven staan.
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven