drinken uit iets anders dan de fles
maandag 20 september 2010 om 09:56
Ik denk niet dat het vanzelf gaat, je moet het wel aanbieden. Maar ik lees dat het wel een paar maanden kan duren voordat ze het snappen, je hebt er dus veel geduld voor nodig
Hier biedt ik af en toe een beker aan, en af en toe ene rietje, soms snapt hij het, soms niet, en dan laat ik het gewoon. Komt wel, denk ik dan.
Hier biedt ik af en toe een beker aan, en af en toe ene rietje, soms snapt hij het, soms niet, en dan laat ik het gewoon. Komt wel, denk ik dan.
maandag 20 september 2010 om 10:04
Wat hier trouwens wel helpt, is een dikkere vloeistof in een beker te doen, dat knoeit niet zo.
Tuitbeker laat ik hier achterwege, omdat het voor de tanden niet uit schijnt te maken of je nou een fles of een tuitbeker gebruikt. Nou snapt hij daar ook niets van, dus ik probeer alleen maar met een beker of een rietje.
Tuitbeker laat ik hier achterwege, omdat het voor de tanden niet uit schijnt te maken of je nou een fles of een tuitbeker gebruikt. Nou snapt hij daar ook niets van, dus ik probeer alleen maar met een beker of een rietje.
maandag 20 september 2010 om 10:05
maandag 20 september 2010 om 10:08
hoe oud is je kindje JacJac?
en het komt vanzelf idd.. ze leren het zichzelf echt wel aan. Overigens zou ik niet voor een tuit beker gaan, maar eerder voor een rietjesbeker. Daarmee leren ze al dat ze de beker rechtop moeten houden itt een tuitbeker die helemaal op zijn kop moet.
Dat laatste werkt niet bevorderlijk bij het overstappen naar een gewone beker. Dan eindigt namelijk de inhoud in t gezichtje
en het komt vanzelf idd.. ze leren het zichzelf echt wel aan. Overigens zou ik niet voor een tuit beker gaan, maar eerder voor een rietjesbeker. Daarmee leren ze al dat ze de beker rechtop moeten houden itt een tuitbeker die helemaal op zijn kop moet.
Dat laatste werkt niet bevorderlijk bij het overstappen naar een gewone beker. Dan eindigt namelijk de inhoud in t gezichtje
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 20 september 2010 om 10:11
quote:AlettaJacobs schreef op 20 september 2010 @ 10:06:
Als ik mijn dochter een beker voor haar mond houd slurpt ze vanzelf de vloeistof op. Ze pakt hem nog niet zelf beet. Maar goed, ze pakt de fles ook niet zelf. Lui mokkel.
Jij was toch van het 'laissez faire' ouderschap?
Nou, hier, zie je wat daar van komt!
Als ik mijn dochter een beker voor haar mond houd slurpt ze vanzelf de vloeistof op. Ze pakt hem nog niet zelf beet. Maar goed, ze pakt de fles ook niet zelf. Lui mokkel.
Jij was toch van het 'laissez faire' ouderschap?
Nou, hier, zie je wat daar van komt!
maandag 20 september 2010 om 11:12
Rietjesbeker werkt hier prima. Nou alleen nog leren dat je a) niet de boel moet terugblazen de beker in; en b) vervolgens de inhoud moet doorslikken ipv uit je bakkes te laten lopen (en er dan erg lief en grappig bij gaan zitten lachen)...
Ruim 2 en dan nog uit een fles drinken. Dat lijkt me inderdaad ook niet echt heel erg goed.
Ruim 2 en dan nog uit een fles drinken. Dat lijkt me inderdaad ook niet echt heel erg goed.
maandag 20 september 2010 om 12:04
Mijn dochter snapte eerst de rietjesbeker ook niet. Blijven aanbieden helpt wel. Ook even knijpen in de beker zodat het drinken naar boven komt werkte goed. Nu drinkt ze zonder moeite uit de rietjesbeker. Los rietje in een gewone beker snapt ze echter niet! Snap niet echt hoe dat kan.
Daarnaast drinkt ze uit een gewone beker die ik vasthou. Volhouden, dan gaat het lukken. En het is gesmeer in het begin, maar het wordt echt beter. Wat ik ook altijd doe is oefenen in bad met een bekertje met koud water. Mijn dochter hield niet van koud water op haar buik morsen, dus probeerde echt goed te drinken.
Ze is overigens 1 jaar, ben begonnen rond 9 maanden.
Daarnaast drinkt ze uit een gewone beker die ik vasthou. Volhouden, dan gaat het lukken. En het is gesmeer in het begin, maar het wordt echt beter. Wat ik ook altijd doe is oefenen in bad met een bekertje met koud water. Mijn dochter hield niet van koud water op haar buik morsen, dus probeerde echt goed te drinken.
Ze is overigens 1 jaar, ben begonnen rond 9 maanden.
maandag 20 september 2010 om 14:03
Probeer je kindje eens uit jouw beker/ glas te laten drinken. Dus voordoen hoe jij drinkt en dan aanbieden terwijl ze op schoot zit.
Hier ook nooit een tuitbeker gehad, dat leidde toen ze 10 maanden was een keer tot een klein drinkdrama. Ze was een week thuis geweest met kerst en herkende toen de tuitbekers op het KDV niet....
Hier ook nooit een tuitbeker gehad, dat leidde toen ze 10 maanden was een keer tot een klein drinkdrama. Ze was een week thuis geweest met kerst en herkende toen de tuitbekers op het KDV niet....
maandag 20 september 2010 om 15:00
maandag 20 september 2010 om 15:01
quote:Jorina schreef op 20 september 2010 @ 10:04:
Wat hier trouwens wel helpt, is een dikkere vloeistof in een beker te doen, dat knoeit niet zo.
Tuitbeker laat ik hier achterwege, omdat het voor de tanden niet uit schijnt te maken of je nou een fles of een tuitbeker gebruikt. Nou snapt hij daar ook niets van, dus ik probeer alleen maar met een beker of een rietje.Mijn yoghurt is mosterd....
Tuitbeker laat ik hier achterwege, omdat het voor de tanden niet uit schijnt te maken of je nou een fles of een tuitbeker gebruikt. Nou snapt hij daar ook niets van, dus ik probeer alleen maar met een beker of een rietje.Mijn yoghurt is mosterd....
Slapen is goud
maandag 20 september 2010 om 16:29
quote:AlettaJacobs schreef op 20 september 2010 @ 10:06:
Als ik mijn dochter een beker voor haar mond houd slurpt ze vanzelf de vloeistof op. Ze pakt hem nog niet zelf beet. Maar goed, ze pakt de fles ook niet zelf. Lui mokkel. mijn dochter weigert ook de fles vast te houden. Ik zit er braaf als haar slaafje naast en houd de fles voor madam vast...
Als ik mijn dochter een beker voor haar mond houd slurpt ze vanzelf de vloeistof op. Ze pakt hem nog niet zelf beet. Maar goed, ze pakt de fles ook niet zelf. Lui mokkel. mijn dochter weigert ook de fles vast te houden. Ik zit er braaf als haar slaafje naast en houd de fles voor madam vast...
maandag 20 september 2010 om 17:04
Kan ze wel zelf uit de fles drinken? Ik heb zo'n handgreepfles van difrax gekocht, zodat dochter die zelf kan vasthouden. Ik zag ook van die handvaten voor om de fles. Mijn dochter is nog te jong, dus ik weet nog niet of het in de praktijk werkt. Maar ik dacht, is wel handig als tussenstap. En ik heb ook geen zin meer om de fles vast te houden.
dinsdag 21 september 2010 om 08:39