echt leuk speelgoed voor een baby (5 maanden)

maandag 5 januari 2009 om 13:32
Al vanaf 3 maanden lag kleine meid al met de activity center van fisher price te spelen in de box.
Inmiddels ramt ze er alleen maar op, en probeert ze het los te trekken. Ook de mobile hebben we al weggehaald, omdat ze daar in ging hangen.
Ze speelt wel met knisperboekjes en rammelaars, maar ik zou het leuk vinden als ze weer ergens geboeid door werd, zoals de activity center in het begin (was ze echt zo een uur mee bezig).
Wie heeft er een idee wat écht leuk is voor een baby van ongeveer 5 maanden?
Ik ben aan het zoeken naar een Play nest met baby gym van Galt, heb ik op Ebay ook gevonden, maar zou zoiets liever in een winkel kopen.
Wie heeft er nog andere ideeën?
Inmiddels ramt ze er alleen maar op, en probeert ze het los te trekken. Ook de mobile hebben we al weggehaald, omdat ze daar in ging hangen.
Ze speelt wel met knisperboekjes en rammelaars, maar ik zou het leuk vinden als ze weer ergens geboeid door werd, zoals de activity center in het begin (was ze echt zo een uur mee bezig).
Wie heeft er een idee wat écht leuk is voor een baby van ongeveer 5 maanden?
Ik ben aan het zoeken naar een Play nest met baby gym van Galt, heb ik op Ebay ook gevonden, maar zou zoiets liever in een winkel kopen.
Wie heeft er nog andere ideeën?
maandag 5 januari 2009 om 13:59
Hier een dochter van bijna zes maanden en wij hebben laatst voor haar een aantal dingen van het merk tiny love gekocht ( ik maak geen reclame hoor) maar hun speelgoed is erg mooi en mijn dochter speelt hier heel veel mee.
Op het moment vooral met een rammelbal en met een soort rammeldrieppoot. Die laatste is er voor bedoelt om kinderen te leren kruipen, want hij springt steeds weg als ze hem wil pakken.
Verder zijn hier favoriet; de kat, lege chipszak en plastic bakjes.
Volgens mij hoort ergens op timmeren en slaan ook erg bij deze fase van het spelen, dus ook het ontwikkelen.
Mijn dochter slaat met een harde bal op het activitycenter om de muziekjes aan te zetten.
Op het moment vooral met een rammelbal en met een soort rammeldrieppoot. Die laatste is er voor bedoelt om kinderen te leren kruipen, want hij springt steeds weg als ze hem wil pakken.
Verder zijn hier favoriet; de kat, lege chipszak en plastic bakjes.
Volgens mij hoort ergens op timmeren en slaan ook erg bij deze fase van het spelen, dus ook het ontwikkelen.
Mijn dochter slaat met een harde bal op het activitycenter om de muziekjes aan te zetten.
maandag 5 januari 2009 om 14:05
maandag 5 januari 2009 om 14:09
Lastig ja, om passend speelgoed bij een leeftijd te vinden. Knisperboekjes zijn erg leuk ja, voor die leeftijd. Of die Nijntjeballen.
Je kunt het beste een stuk of 5 speeltjes in de box leggen en na een week ofzo wisselen met 5 nieuwe speeltjes. Dus steeds omwisselen. Dan blijft het speelgoed interessant!
Je kunt het beste een stuk of 5 speeltjes in de box leggen en na een week ofzo wisselen met 5 nieuwe speeltjes. Dus steeds omwisselen. Dan blijft het speelgoed interessant!
...
maandag 5 januari 2009 om 14:33
maandag 5 januari 2009 om 14:35
Onze jongste wil alleen maar alles in dr mond stoppen, dus wc rollen en boekjes van karton, papier enzo krijgt ze niet, want ze eet het op!!
Ik heb van difrax een bijtring met plastic balletjes, (ziet er uit als een armband) hing voor 2 a 3 euro bij de drogist, en daar is ze heeeeeeel zoet mee.
En een labelkleed op de grond, om er dan omheen te rollen, er onder te gaan liggen, labels in haar mond, en dan de kamer rond rollen tot je dan weer klem ligt onder de stoelpoten oid.
Die boogiebal van Vtech is ook een succes idd
Meppen is echt een fase nu, vooral als ze in bad zitten
Ik heb van difrax een bijtring met plastic balletjes, (ziet er uit als een armband) hing voor 2 a 3 euro bij de drogist, en daar is ze heeeeeeel zoet mee.
En een labelkleed op de grond, om er dan omheen te rollen, er onder te gaan liggen, labels in haar mond, en dan de kamer rond rollen tot je dan weer klem ligt onder de stoelpoten oid.
Die boogiebal van Vtech is ook een succes idd
Meppen is echt een fase nu, vooral als ze in bad zitten
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
maandag 5 januari 2009 om 16:15
Die van ons aten als baby alle 3 kartonnen boekjes / papieren / folders op, maar ze hadden wel vroeg tanden, misschien dat dat er mee te maken heeft ...
Maar als ze op schoot zitten, en ik ga een boek 'voorlezen' dan zie je ze vol verwachting kijken als je een pagina omslaat, erg nieuwsgierig altijd, naar wat 'er achter iets is'
(ook achter deuren kijken, keukenkasjes, achter hoekjes ....)
Maar als ze op schoot zitten, en ik ga een boek 'voorlezen' dan zie je ze vol verwachting kijken als je een pagina omslaat, erg nieuwsgierig altijd, naar wat 'er achter iets is'
(ook achter deuren kijken, keukenkasjes, achter hoekjes ....)
Op het dak zie je kleine musjes,
maandag 5 januari 2009 om 20:34
Mijn dochter van 6,5 maand kan uren zoet zijn met mijn sleutelbos, de afstandsbediening, mobiele telefoon, blikje vaseline (dicht uiteraard), of het neusuitknijpertje (jak)
Qua speelgoed is hier juist het allersimpelste leuk: simpele rammelaar, plastic bekertjes..
Ehm... helemaal geen goede tips voor je dus. Sorry!
Qua speelgoed is hier juist het allersimpelste leuk: simpele rammelaar, plastic bekertjes..
Ehm... helemaal geen goede tips voor je dus. Sorry!
maandag 5 januari 2009 om 21:18
Hier twee kindjes van ruim vijf maanden. Voor onze knul is de stoffen kubus van Woezel en Pip zwaar favouriet, het ding is bijna groter dan hemzelf, maar helemaal geweldig! Ook bijtringen, en tutdoekjes vindt hij heerlijk.
Dochterlief is gek op de speen van haar broertje , knisperboekjes, zo'n rups van fisher price die in een gratis doos zat en de haren van haar grote broer....
Verder doet het kleed met speelbogen het hier ook goed, daar kunnen ze zich ook een mooie poos op vermaken.
En de tv.... vooral dochter is stapel op dat ding..... Heeft oudste tot anderhalf jaar amper tv gekeken, zij krijgt het nodige al mee dankzij grote broer....
Groetjes Ayla
Dochterlief is gek op de speen van haar broertje , knisperboekjes, zo'n rups van fisher price die in een gratis doos zat en de haren van haar grote broer....
Verder doet het kleed met speelbogen het hier ook goed, daar kunnen ze zich ook een mooie poos op vermaken.
En de tv.... vooral dochter is stapel op dat ding..... Heeft oudste tot anderhalf jaar amper tv gekeken, zij krijgt het nodige al mee dankzij grote broer....
Groetjes Ayla

maandag 5 januari 2009 om 22:08
genoeg ideeën opgedaan! (nou ja, nooit genoeg natuurlijk, ben altijd benieuwd naar nieuwe dingen)
De tv ayla, grappig dat je die noemt. Dochter is gék op tv kijken. Ligt ook echt te schateren van het lachen, hilarisch om te zien!
Die rups hebben we ook trouwens.
Die tip van Link-a-doos, ook erg goed. Die hebben we gewoon al in huis, maar nooit geweten dat daar een systeem in zat
De tv ayla, grappig dat je die noemt. Dochter is gék op tv kijken. Ligt ook echt te schateren van het lachen, hilarisch om te zien!
Die rups hebben we ook trouwens.
Die tip van Link-a-doos, ook erg goed. Die hebben we gewoon al in huis, maar nooit geweten dat daar een systeem in zat