eerder stoppen met werken? ik twijfel

11-09-2008 18:37 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
zijn er hier al dames die minder zijn gaan werken vanwege de zwangerschapsklachten? Ik zit er hard over na te denken,en ik heb al goedkeuring van de bedrijfsarts,maar ik voel me zo schuldig tegen over mijn collega`s vooral omdat ik nog 12 weken moet tot aan mijn verlof. Maar ik heb het halverwegen de dag al echt gehad, ben ontzettend moe,en mijn klachten komen weer terug nadat ze in mijn vakantie zijn weg geweest. Ik heb na het werk ook echt geen fut voor wat anders, heb dan buikpijn en hoofdpijn, ik ben nu 21,5 weken....wat vinden jullie?
Zo herkenbaar, vooral het verhaal van Maze. Op je tandvlees de eindstreep halen, al deed ik het uit plichtsbesef. Ik werkte tijdens mijn zwangerschappen als kraamverzorgster in de thuiskraamzorg.

Toen ik zwanger was van de 1ste groeide de baby niet zo goed, maar ook niet slecht. Buiten de bekende kwaaltjes kwam ik na 10 uur werken helemaal kapot thuis. (ja, toen werd er nog 64 uur in 8 dagen kraamzorg gegeven, werkte je de eerste 4 dagen 10 uur per dag ) Mijn verloskundige zei doodleuk: ik ben ook moe als ik de hele dag gewerkt heb (tuurlijk maar zij was nooit zwanger geweest).

Als ik werkte voelde ik de baby de hele dag niet (de hele dag trap op trap af) en voelde ik me schuldig naar haar toe, maar dat stomme plichtsbesef he? En maar met volle wasmanden de vlisotrap op met m'n dikke buik, het kwam niet in mij op om te vragen of de kraamheer even de mand voor me boven kon zetten. De kraamvrouw had dit toch ook tot de eerste wee gedaan? (ik ben toch geen zwanger watje?)

2de zwangerschap was nog gekker. Heb me in het begin 2 weken ziek gemeld, te misselijk. Hield met 20 weken al veel vocht vast, voelde me futloos, belabberd, slecht. Had last van carpaal-tunnel syndroom, kon mezelf en dochter amper aankleden s 'ochtends. Kon de kruiken in de gezinnen niet meer goed dichtdraaien, liet tijdens het afwassen regelmatig wat vallen. Als ik de baby na het badje ging aankleden moest ik vragen om andere kleertjes, knoopjes en strikjes kreeg ik niet vast. Net toen ik net als TO erg aan het dubben was of ik nog wel kon werken werd ik met spoed opgenomen met een hoge bloeddruk en een kindje met een groei achterstand.

Ik baal er 13 en 10 jaar later nog van dat ik het zo heb laten lopen. Bij mij lag het ook aan de verloskundige die weinig begrip had, geen enkele keer heeft ze meegedacht, ook mijn werkgever niet. Minder werken doordat je echt niet lekker bent tijdens een zwangerschap, dat begrip was er gewoon niet. Je krijgt toch al verlof? Nou, kan je dan toch uitrusten!

TO, wees verstandig, ga op tijd minder werken. Ze kennen je toch, dan weten ze op je werk heus wel dat je niet uit luiigheid thuis blijft. En als je te lang fulltime doorwerkt is de kans groot dat je ïnstort" en niet mer werkt tot je verlof. Ook als je zwanger bent moet je een verstandige moeder zijn die goed voor haar kind wil zorgen.
( Ben mosterd, te langzaam getypt)
quote:qwertu schreef op 11 september 2008 @ 23:24:

En iedereen die met kotsen èn moeheid en Joost mag weten wat gewoon door kon werken: heel fijn voor jullie, dat meen ik oprecht. Maar die arts zegt natuurlijk niet dat ze maar moet stoppen omdat hij (zij?) haar zo graag een leuk sociaal leven gunt. Die zegt dat ze mag stoppen omdat h/zij vanuit de medische kennis die een arts bezit inschat dat werken een te zware belasting voor d'r is. Ik vind het een beetje raar als hier dan leken die Starbelly nog nooit in het echt gezien hebben en die haar medische status niet kennen dan gaan roepen dat het wel meevalt.welke leken roepen dat dan precies? Volgens mij zegt iedereen hier dat het verstandig is om minder te gaan werken. Het lijkt mij alleen dat er tussen 4x9 en helemaal stoppen nog een heleboel zit en mij persoonlijk lijkt 3 x 8 al heel wat prettiger, of 4 x6, wat op hetzelfde neer komt. Persoonlijk heb ik overigens niet een hele hoge pet op van een bedrijfsarts en zou ik het advies van een verloskundige of gyneacoloog wat serieuzer nemen. En die zullen ongetwijfeld ook adviseren om het wat rustiger aan te doen.
Ik heb in het begin ook veelklachten gehad wegens misselijkheid.

Later kwamen er meer dingen bij.

Terwijl mijn huidige baas ervan afwist.Dat veel moest overgeven. Hebben me om die reden geen contract verlening gekregen.

Omdat ik teveel op de w.c zat.

Ik ben kapster moet ik dan boven iemand hoofd kotsen of zo. Een soort gel!!??

gewoon stommen dingen ze moesten me gewoon kwijt. te duur enz.

Aan de andere kant is dat mijn geluk geweest.

Ik kreeg ernstige bekkenklachten. Dus ik kwam eigenlijk automatie in de ziekte wet terecht. ik was er niet blij mee. Het leek op profiteren van. Maar het kon echt niet anders.

Na verloop van tijd toch geaccepteerd.

Je moet naar je zelf kijken hoe je ervoor staat. Het is niet goed voor jou en het is ook niet goed voor de baby. Je kan in overleg met je werkgeven misschien de dag bespreken hoe het voor jou het beste intevullen is.

Misschien iemand erbij betrekken die daar ook verstand van heeft.

Als jou bedrijf arts het min of meer heeft voor gesteld. dan is er al een soort van nootzaak.

Veel sterkte ermee.

Bekijk het van jou kant. Er is vast wel een oplossing

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven