eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wolfje en Dokkie, allebei een MEISJE, gefeliciteerd!!! Het wordt druk met de meiden hier, leuk!! En natuurlijk helemaal fijn dat alles er op de echo's goed en gezond uitzag.

Klaver, wat wordt het spannend voor jou (en ook voor ons, hoor!!!). Ik hoop het zo!!!! Duimerdeduim.

Er wordt lekker veel geschreven, gezellig. Vandaag is dan ook mijn verlof echt begonnen en ik moet zeggen dat dat heeeeeeerlijk voelt!! Heb vandaag expres bijna niks gedaan. Nou ja, uiteindelijk wel wat in de keuken gerommeld in wat kastjes en wat schoongemaakt, maar het is zo'n lekker gevoel dat ik even niks hoef. Iedereen op mijn werk leeft heel erg met me mee, maar ik heb geen hele afscheidsceremonie gehad. Ligt heel erg aan het bedrijf, hoor en ze komen natuurlijk wel op kraamvisite. Verder heb ik leuke collega's dus daar ligt het zeker niet aan. Ik zat ook te twijfelen of ik iets zou trakteren, maar omdat ik zeker wist dat ik verder niks zou krijgen, heb ik er uiteindelijk niet meer aan gedacht en was het een werkdag waarop ik nog best veel moest doen en ik heb hard moeten doorwerken. Maar heb alles met een goed gevoel achter kunnen laten en dat voelt goed. Zou mij niks verbazen als ze mij de komende weken ook nog wel bellen voor sommige dingen, maar ik hoop van niet...

Wat komt het nu dichtbij voor iedereen. Soep, ik heb bij jou ook het gevoel dat jullie kindje eerder komt, eerder dan die van ons in ieder geval. Waarom? Geen idee, gewoon gevoel. Soms is het wel grappig om je gevoelens op te schrijven en dan later nog eens te kijken of die gevoelens uit zijn gekomen!!

Jusa, hopelijk is het tweede potje veel beter. En ik kan begrijpen dat je man af en toe verdrietig is en het lijkt me voor jou moeilijk om hem daar een beetje doorheen te slepen. Hopelijk ziet hij snel in dat het gewoon domme pech is en dat het niets met zijn mannelijkheid te maken heeft. Ik ben nog steeds trots op jou/jullie dat jullie zo snel aan de bel hebben getrokken bij de gyn. Over intuitie en voorgevoelens gesproken!

Blond, dacht je zomaar dat het begonnen was!! Ieks, dat lijkt me wel spannend, zeg. Wanneer moet je weer naar de VK?

Jules, leuke foto's op gmail van het kamertje. En die wieg is heel schattig, maar die zetten jullie dus ook eerst op jullie kamer? Wij ook namelijk. Weet niet hoe lang, maar denk dat ik het erg fijn vind in het begin met borstvoeding enzo. Verder is de babykamer naast onze kamer en ze krijgt een erg gezellig kamertje, dus als ze alleen komt te liggen, heeft ze niks te klagen, dachten wij zo, hihi.

Mimmie, dus jij ligt ook al wakker?? Bij mij is het nog niet iedere nacht raak, maar dat wat jij schrijft, tussen 2 en 5, herken ik wel. Mijn vriend wordt dan ook wel een beetje wakker van mijn gedraai, ik heb ook al tegen hem gezegd dat hij er maar vast een beetje aan moet wennen, want als de kleine er is, zullen we ook gebroken nachten hebben... Een beetje wat jij gelezen hebt in de Ouders van Nu.

Soep, weet je wat ik vooral zo gek vind van het verlof? Dat je gewoon helemaal niet weet hoe lang het duurt voordat de kleine komt. Als ze bij mij volgende week al komt (dan ben ik 37 weken), dan heb ik natuurlijk maar een korte tijd om te relaxen en dat is toch wel erg lekker even. Maar komt ze pas met 41 of 42 weken...dan weet ik volgens mij echt van gekkigheid niet meer wat ik moet doen op een gegeven moment. Er komen wat vriendinnen doordeweeks en in het weekend hebben mijn vriend en ik het altijd wel druk met sociale dingen. De stad ingaan doe ik liever niet, omdat ik met die bekkenpijn niet echt lekker loop. Ach, we zien het wel, ik ga wel echt genieten van het verlof, het is toch een hele bijzondere tijd!!

Mimmie, ik herken die pijn niet, maar het klinkt echt niet prettig... hopelijk gaat je kindje een beetje draaien en blijft het niet de hele tijd op die plek drukken.

Soep, ben ook benieuwd naar de partneravond. Wat vond je vriend er van? Mijn vriend noemde het gisteren al "parenavond", hmm, het lijkt er wel op, maar het is toch echt wat anders, hihi.

Blond, over naar de VK gaan: ga je het nog zeggen van de niet zo kundige verloskundige? Nu maar hopen dat je haar niet hebt. Ja, of je moet het heel dapper met haar durven te bespreken? O, en ik vind wat Jules schrijft over de tandarts wel een goeie, kun je niet gewoon na de bevalling gaan en dan toch met verdoving? Kijk, dat wij vrouwen de bevalling nog bijna allemaal hier in Nederland zonder pijnbestrijding doen is tot daar aan toe, maar tijdens je zwangerschap onverdoofd twee gaatjes laten vullen gaat mij net iets te ver.

Meiden, jullie zullen wel veel van mij horen de komende tijd. Dus tot snel!!!!
Hier kom ik nog op terug
Hallo allemaal!

Net weer een controle bij de VK gehad, alles was gelukkig weer goed. Had me voorgenomen om het van mijn minst favoriete VK aan te kaarten als ik wist hoe hun diensten ongeveer verlopen, dus of het uberhaupt mogelijk is om een voorkeur uit te spreken. Helaas... Het blijkt zo te zijn dat er meestal een van hun "de straat op is" dus dwz de kraamvisites aflegt en de bevallingen doet. Kan ze dat niet in haar eentje af wordt er een andere VK uit de praktijk geplukt, of als het nodig is zelfs uit bed. Soms hebben ze het zo druk dat het wel eens voorkomt dat ze zelfs 48 uur van huis zijn. (zou me ergens ook nog eens bezwaard voelen als dat ook nog eens omwille van mij zou zijn) Lijkt mij best moeilijk in te plannen om iemand niet naar een bepaald adres te sturen omdat een cliente haar niet zo ziet zitten. Als ik het dan nog aangekaart zou hebben zou ik dus verder alleen maar nog "banger" zijn om die VK in kwestie te krijgen, omdat zij dan ook weet ik dat haar liever niet had gehad. Dan zou ik me nogal opgelaten voelen, net als zij denk ik. Nu gok ik er maar gewoon op, er zijn 4 VK's, dus heb genoeg kans op een andere. Mocht zij wel bij me komen, en tijdens de bevalling vind ik haar alsnog niet goed heb ik altijd nog de keus naar het ZKH te gaan. Een vriendin van me zit bij dezelfde VK praktijk en heeft geen problemen met haar, ik hoop dus dat ik gewoon een zeikerd ben, en ze wel gewoon goed is...

Verder vind ik mezelf vandaag een bikkel, of misschien beter gezegd was ik nogal een watje in het verleden. Had vanochtend namelijk ook die tandartsafspraak. Heb me druk gemaakt om niks, boren zonder verdoving viel reuze mee. Van één gaatje vullen heb ik echt helemaal niks gevoeld, van de andere wat meer, maar weet nu dat de verdovingsspuiten pijnlijker zijn. Maar goed, sinds die tandarts me vroeger eens zo te pakken heeft gehad heb ik het nooit meer zonder verdoving aangedurft. Nu weer wel dus....

Las vandaag een lekker relax dagje in. Ik merk dat ik steeds minder zin heb om dingen te doen, ging tot voor kort eigenlijk dagelijks wel weg naar vriendinnen/naar de stad/sporten etc maar wil nu eindelijk eens gaan beginnen aan die hele stapel boeken die ik speciaal voor het zw. verlof heb gehaald. Heb er nog maar een uit! Dus zo lekker met een grote pot thee op de bank, net een pak choco koekjes gehaald (fout!!) en verder niks anders dan op de bank hangen, heerlijk!

Fijne dag allemaal!
Meld!!

Nee hoor, grapje, ben morgen pas 36 weken dus ik ga er vanuit dat ik nog heel wat weekjes met baby in buik blijf lopen.

Blond, tsja, ik kan me voorstellen dat je het maar niet hebt aangesneden. Als je haar toch krijgt werkt het zeker niet bevorderend als zij weet dat je haar liever niet hebt. Maar lastig blijft het wel.

Goed dat je je tandartsafspraak inmiddels hebt gehad! En zo weinig pijn...misschien een verhoogde pijngrens door hormonen? Kan dat? Ik heb altijd een enorme snoepaanval nadat ik bij de tandarts ben geweest en ik geen gaatjes had, haha. Geniet maar lekker van je boeken en het bankhangen. Lekker toch? Het is er ook echt weer voor!

Ik ga even een witte was met hydrofielluiers, rompertjes en lakentjes ophangen. De eerste officiele babywas...
Hier kom ik nog op terug
Hallo, hier ben ik ook weer!

He Blond, wat een aardige tandarts. Die van mij kan ook goed boren,maar je hebt er slagers tussen zitten. FIjn dat je er nu vanaf bent.

Ik duim met je mee dat je die VK niet krijgt. En misschien is ze wel super bij bevallingen, weet jij veel. Je klinkt wel gerustgesteld vind ik. Ik snap wat je bedoelt met dat zitten, ik heb vandaag zo'n dag, maar moet nog wel een wasje doen van mezelf. Een babywasje dan, de rest komt dit weekend.

KQ ook nog braaf met baby! Hoe was je eerste was? Leuk he, toch wel???

Gisteren weer bij de VK geweest, ze wist niet zeker of hij goed lag, maar voor 80% dus ik moet volgende week een echo laten maken. He wat jammer nou. Ik hoop dat de baby goed ligt, en als het niet zo is, dan zien we wel weer verder. Keren schijnt een hel te zijn en de baby (kop of kont) is al aan het indalen, dus misschien kan het helemaal niet meer. Dinsdag is het zo ver, dan zullen we het zien. Tot nu toe beweegt hij/zij gewoon lekker door, wel een fijn teken.

Mijn moeder is gisteren nog geweest, ze heeft de bekleding van de wieg nog een keer geïnspecteerd en gestreken en ze heeft veel babykleertjes gestreken, vond ze leuk! Ik heb de box op gezet en daar heb ik nu boetedoening van. Veel pijn aan bekken en schaambeen, wel heerlijk uitgeslapen. Vandaag dus rustig aan, beetje lezen, beetje computeren.

O, en nog meer goed nieuws: we hebben een plek bij een creche, echt een pak van mijn hart. Bij onze favoriet van de grote organisatie, we hadden nog een andere favoriet, maar die heeft voorlopig geen plek. Vrijdag gaan we kijken om te zien of we het ook echt wat vindne, maar een vriendinnetje van mij heeft er gewerkt en is superenthousiast! Echt een opluchting dus.

Als jullie nu andere aanvullingen voor de tabel hebben, die je kwijt wilt, dan gewoon vet maken he? Ik kan hem nu aardig bijhouden! Ik zal vanaf nu wel de laatste versies in gmail zetten, voor het geval ik opeens ga baren!

Liefs, Soep
O, en het is bijna D-day voor Klaver

duimduimduimduim
Soep: Ik hoop voor je dat het net als bij mij loos alarm was, en dat je kleintje wel gewoon al goed ligt. Blijkt dat wel vaker het kontje voor het hoofdje wordt aangezien, was zowel bij mij als bij het meisje van de zwangerschapscursus het geval. Ik voel nu steeds aan de rechterkant een grote bult, dat zijn de billen, en aan de overkant, linkerkant dus een iets kleinere bult die veel heen en weer gaat, dat blijken de voetjes of knietjes te zijn. Hoofd is al zo diep ingedaald dat ik die niet kan voelen. Misschien heb je er iets aan?

Inderdaad Klaver, ben heel benieuwd! Hoop dat je zsm wat laat horen!

Krijg straks visite van een oud klasgenootje waar ik vroeger nogal veel mee optrok, maar nu al jaren niet heb gezien. Zijn elkaar uit het oog verloren, maar waar Hyves al niet goed voor is... Het leuke is dat zij ook zwanger is, rond de 4 maand geloof ik.

Groetjes Blond xxx
Hallo lieve meisjes,

Ik zal ook eens aan mijn "meldplicht" voldoen.

Meestal kijk ik 's avonds op de viva-site als manlief voetbal kijkt (echt niet normaal trouwens dat er zoveel voetbal komt.. van dinsdag t/m zondag lijkt het wel).

Maar op een of andere manier kom ik 's avonds heel moeilijk op de site en kan al helemaal niet reageren.

Dus nu maar een poging overdag!

Komt er ook nog eens bij dat ik carpaal tunnel syndroom heb aan mijn rechterhand.. gevoelloos, dood gevoel en dat typt niet makkelijk dus ik probeer maar hoe het het beste gaat.

Goed te lezen dat het met jullie goed gaat. Lees hier en daar wat bekkenklachten en beurse plekken maar ja, dat schijnt erbij te horen.

Mijn schaambeen doet zeer, opeens, heel raar.

En dat slapen; wat kan dat een drama zijn zeg! De ene nacht helemaal geweldig en maar 2 keer uit bed om te plassen, vannacht weer irritant. Zo lang wakker met tussenpozen een beetje slapen en harde buiken en een zere rug... BAH!

Maar nog even volhouden!

Hier is alles in kannen en kruiken, gewassen en gestreken, klaar voor gebruik.

Mevrouw of mijnheer laat zich echter niet dwingen en heeft er volgens mij nog geen zin in om eruit te komen.

We zullen zien wie er als eerste baart... ik denk toch Blond.. komt op mij relaxed over terwijl ik nog met vanalles bezig ben en het moeilijk vindt me te ontspannen..

Ik heb trouwens de wieg waar mijn lief ook nog in heeft gelegen.. die heeft mijn schoonmoeder opnieuw bekleed en die zet ik bij ons op de slaapkamer.

Ik zie wel voor hoelang. Rooming-in is echt een aanrader bij borstvoeding schijnt maar ja, als wij niet kunnen slapen doordat die kleine allerlei geluidjes maakt, en dat doen ze, dan is die wieg zo verhuisd hoor!

Voor de nacht dan, overdag zie ik dan wel weer....

Zo, nu ga ik nog eens op g-mail loeren.

Klavertje; ik duim voor je!

veel liefs,

Jessel
Jesseltje, vervelend dat carpaal tunnel syndroon, had je dat al of is dat een gevolg van de zwangerschap?

Hier ook wisselende nachten, geen peil op te trekken.

Wat zijn nu heel concreet (en bewezen) de voordelen van rooming-in? Ik vind het allemaal meer gevoelsmatig (wat vind je prettig), of is het echt "zielig" of "onveilig" om je kindje meteen of heel snel in de eigen kamer te leggen.

Ik hoorde van mijn schoonzus dat ze bij elk kikje rechtop in bed klaar zat om te voeden, lijkt me voor de eigen nachtrust (en dus ook de voeding?) niet bevorderlijk. Maar wij gaan het wel proberen op onze kamer, ik vind het wel een fijn idee.

Blond, hoe was het met je hervonden hyves vriendinnetje?

Lekker genoten van je relax dagje?

Fijn dat je nu het vertrouwen hebt dat het wel goed komt met je VK bij de bevalling, maar ik duim op een van de andere 3 waar je je fijner bij voelt!

Overigens is het heel normaal dat je voorkeur hebt, ik loop zelf niet bij een VK praktijk, maar begrijp van de meiden bij mij op gym dat ze allemaal 1 VK hebben die ze er echt liever niet bij hebben (komt niet zo zelfverzekerd over). Maar ook zij hopen gewoon op een van de andere 3.

Klaver ik duim voor je.

Soep, wat fijn dat je zo'n lieve moeder hebt! Jammer dat je een echo nodig hebt voor de ligging, maar zo lang ze het nog niet weten gaan we uit van het positieve! Fijn dat de kinderopvang nu ook geregeld is, wordt je vast rustig van en ik begrijp net van Jesseltje dat je (vaak) pas gaat bevallen als je een beetje relaxed bent, dus dat helpt vast!

KQ, niet voordringen hoor!!! Met je melding met 36 weken lijkt het wel of je dat van plan bent, haha. Het kan natuurlijk makkelijk, maar we rekenen er nog maar even niet op! Hier gaat volgende week het eerste babywasje de machine in. Deze week het ik mijn strijkachterstand vrijwel ingelopen (was schandalig), maar dat leek me wel een goed voorwaarde om aan de baby was te beginnen. Nou ja, vanaf volgende week heb ik hier genoeg tijd voor.

Ik heb dagelijks even meegelezen, maar heb nu even niet de puf om op iedereen te reageren. Ook geen groot nieuws trouwens.

Ook ik zal als ik verlof heb (na morgen) vast nog vaker komen kijken en schrijven, en op de tribune zitten voor de NOD'ers en bijna bevallenden. Sensatie en spanning genoeg hier!
Hallo, hallo!

Ik hoef me in elk geval nog niet te melden (nu 28 weken, zaterdag alweer 29!) maar wip toch effe langs. Heb jullie al zo lang niets van me laten horen...

En ik zie dat ik toch wat info heb gemist: twee meisjes erbij! En nog geen nieuwe zwangeren zie ik... Jammer, jammer, maar ik neem GRAAG voor de dames plaats op de tribune! Wie weet helpt het als we allemaal meedoen!

En wat een boel meiden die al echt op hun laatste loodjes lopen... Ik ben ook erg benieuwd wie de eerste zal zijn! Ergens heb ik het gevoel dat Blond het niet zal zijn, maar waarom... Houden jullie het allemaal nog wel een beetje vol, of wegen de laatste loodjes echt het zwaarst??

Sorry trouwens dat ik zo lang stil ben geweest. s avonds doe ik vaak liever helemaal NIKS en kan ik me eigenlijk ook niet echt meer opladen om achter de pc te gaan zitten. Vanmiddag was ik op tijd thuis ivm een afspraak in de buurt dus nu stond de pc toch nog aan... En tja, toen dacht ik: gelijk maar weer even komen buurten! Meiden met zwangerschapsverlof, komen jullie de dag wel een beetje door? En Klaver, is de spanning een beetje vol te houden??

Aan deze kant van het scherm gaat alles zijn gangetje. Afgelopen woensdag weer een echo gehad i.v.m. een mogelijke groeiachterstand van onze kleine vanwege mijn medicijngebruik (niks ernstigs, gewoon routinecheck). Blijkt allemaal mee te vallen, ze loopt íetsje achter in de groei, maar feitelijk is dat geen groeiachterstand zei de echoscopist. Pas als het hoofdje wel op tijd is, maar het buikje achterloopt, en flink ook, spreken ze van een groeiachterstand. Die van ons heeft alles mooi op schema, alleen dan een weekje minder ver dan ze normaal zou zijn. Het wordt gewoon waarschijnlijk niet zo n groot kind, zei de beste man. Nou ja, als alles verder maar goed gaat, zou ik zeggen! Bloeddruk was verder ook prima, terwijl ik met mijn huidige werkritme had verwacht teruggefloten te worden. Maar ik voel me eigenlijk wel hartstikke goed, dus dat zegt natuurlijk ook een heleboel. Ik heb alleen niet zo n zin meer om te werken (nog maar 3,5 week!), ik vind dat de lol er best af is als je moet afbouwen. Ik ben een aanpakker en gewend om mijn schouders ergens onder te zetten, maar als ik dat nu doe valt er écht ineens een gat als ik straks weg ben. Dus maar niet doen en wat rustiger tempo (hoe doe je dat???). Over vier weken ga ik weer naar de gyn (vlak voor onze verhuizing, moet daarna switchen van ziekenhuis!) en krijgen we weer een echo. Mooi extraatje (vooral zolang alles goed blijkt te gaan)!! Ow ja, ze hebben ook nog gekeken naar de baarmoedermond en die zat potdicht (ruim 5 cm had hij het over...???) dus das ook een goed teken.

Pfff... heb eigenlijk best veel te vertellen realiseer ik me! Heb vandaag uitnodiging voor de zwangerschapscursus ontvangen (vanaf 10 oktober!), mijn nieuwe leaseauto komt eraan (nog anderhalve week, jippie! ) en morgen hebben lief en ik samen een dagje vrij en gaan we nog meubeltjes shoppen. Blijkt dat onze klusser toch geen tijd heeft voor kast en commode dus die moeten we nu nog gaan kopen. Ik hoop dat dat gaat lukken zonder al te lange levertijden... Begin november willen we het kamertje in orde maken dus we gaan ons best doen!

Meiden, geniet lekker van deze avond, ik zet nog een echofoto op de gmail en bedankt dat ik effe mijn verhaal kwijt kan! Is toch wel lekker af en toe merk ik, toch te weinig gedaan de afgelopen tijd!

Alle hoogzwangeren, succes en sterkte, zal aan jullie denken en vergeet je niet te melden hier bij tijd en wijle! De zwangeren, geniet er lekker van en the soon to be pregnant-maatjes: hou vol, doe je best en ik zit op tribune om jullie aan te moedigen!

Liefs

Herah
goedenavond dames, ff een teken van leven voor ik begin met bijlezen (zag net dat ik 5 paginas achterloop!!!!!, dat duurt nog ff. Denk dat ik maar per pagina ga replyen voordat ik de draad kwijt raak, sommige dingen zijn misschien beetje moster-na-de-maaltijd maar goed dan weten jullie dat ik op de hoogte ben van alles!!!

We zijn 2 daagjes eerder terug gekomen dan de bedoeling was maar dat komt door het noodweer dat we in venetie hebben gehad. Verder was de vakantie top, behalve dan de eerste dinsdag toen ik gewoon WEER ongi werd (maar dat hadden jullie waarschijnlijk al begrepen, gezien het feit dat ik tijdens de vakantie geen internetcafe heb opgezocht op jullie goed nieuws te vertellen!!). Nieuwe NOD = 2 oktober, hebben geprobeerd er tijdens vakantie niet teveel over na te denken en gewoon lekker gedaan waar we zin in hadden (duiken, wijntje, rood vlees etc) en "jeweetwel" wanneer we daar zin in hadden (ja natuurlijk wel rond die dagen!!). Hoe ontspannend kan het dan nog zijn? Zal het nu dan wel gelukt zijn? We wachten in spanning af, de werktitel wordt dan in elk geval filemonneke haha gewoon als geintje geboren. We zijn het ondertussen al we eens geworden over een evt. jongensnaam dus waar vakantie al niet goed voor is.

Zo genoeg gewauwel tijd om bij de te lezen en te gaan posten!!!

tot latersssssssss (foto(s) en wellicht ook filmpjes (op youtube) volgen de komende dagen)

liefs bri
Lieve lieve lieverds.......

WOOOOOOOOH..........

IK HEB EEN PRACHTIG LICHTROSE 2E STREEPJE OP MIJN TEST.....

Ja het is nu 07.00 uur en ik zit alweer achter de pc. Slapen wilde niet meer nadat ik om 06.00 uur een zwangerschapstest heb gedaan. Ik was de afgelopen dagen weg voor mijn werk en woensdag had ik toch zo'n last van mijn buik weeïg gevoel, borrelen, bubbelen, pijnscheuten, opgeblazen gevoel, trekkende baarmoeder. Ik had echt houden en keren aan mijn buik tijdens de training (dat zit niet echt lekker in zo'n zaal). Dacht eerst dat het mijn darmen waren óf pms, maar woensdag en donderdag waren er (ondanks het broekloeren) geen red devils. Man vond dat ik vandaag maar moest testen, omdat we eigenlijk zeker wisten dat mijn ei op woensdag 14 dagen geleden gesprongen is. Ik wilde eigenlijk tot morgen wachten, maar toen mijn temp vanochtend 06.00 uur nog steeds boven de 37 graden was én ik een plas moest doen dacht ik 'go girl'. Meteen verscheen de controlestreep en ik dacht meteen 'ok, dan niet en legde hem weg'. Later nog eens kijken en ja hoor er verscheen een vaag lichtrose streepje (en de controletreep was erg dik). HUH, dus toch. Nu heb ik vaak genoeg een testje gedaan en nooit zag ik zo'n streepje. Dus ik naar slapende man van 'kijk jij even of jij ook een streepje ziet'. Met de slaap in de ogen en de ogen half dicht zag hij toch ook echt een streepje. Ik weet dat een streepje een streepje is.... maar als je dat zelf hebt is het toch wel raar hoor! Later waag ik er nog wel een test aan....hoop dat ik dan hier luid en duidelijk kan zeggen dat ik zwanger ben.

Had verwacht dat ik ongeveer een uur zou gaan staan springen bij een 2e streepje, maar ben nog verbazend rustig (kan/durf het nog niet te geloven zeker). Natuurlijk hebben wij elkaar behoorlijk platgeknuffeld zonet, maar denk dat dat gat in de lucht komt bij nòg een testje......

Ben heel benieuwd of manlief straks het nieuws nog weet als ie wakker wordt. Je kunt 's ochtendsvroeg namelijk gewoon tegen hem praten en dan reageert hij daar ook op, maar bij het opstaan is ie het dan helemaal vergeten en kan ie zich niet voorstellen dat ie gezegd heeft wat ik hem vertel. Grappig!

later meer....

Klaver
nog een berichtje....ben een beetje hyper namelijk....

Ik heb net even op babybrabbel gekeken om de uitgerekende datum te schatten: 5 juni. Altijd al een juni-kindje gewild (ben zelf namelijk in de winter jarig...niks aan). Let it be let it be let it be!
Whoehoe!!!

Go Klaver, GEFELICITEERD!!! Super joh, en dat zonder hulp!! Hartelijk gefeliciteerd, geniet er lekker van en zorg dat je vandaag de hele dag heerlijk op die wolk blijft rondlopen! En juni is gaaf!! Zelf ben ik ook van de winter, en die van ons ook, dus ik snap helemaal wat je bedoelt!!

Meid, geniet er lekker van en laat je nergens door afschrikken hoor! Dit soort momenten zijn onbetaalbaar!! Geniet er samen lekker van!

Liefs

Herah
Wooooooooow Klaver!!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd, gefeliciteerd, hoihoihoi!!! Ik zit hier echt straaaalend achter mijn PC. Wat ben ik blij voor jullie!!

Ik wilde net schrijven dat ik op de tribune plaats ging nemen, maar dat is dus niet meer nodig!!!!!!!

Britje, jammer meissie, maar zo te lezen een lekkere vakantie waar jullie heerlijk van genoten hebben en 2 oktober komt ook alweer heeeeel dichtbij, dus hopelijk binnenkort nog een zwangere voor juni (vind ik inderdaad ook een mooie maand...!)

Ga even verder ontbijten en dan kom ik snel weer terug. Maar deze dag begint heel goed met dit prachtige nieuws van Klaver.
Hier kom ik nog op terug
begin met reageren van donderdag 6-9 op het berichtje van klaver79 want daar was ik volgens mij gebleven (als ik iets oversla vergeven jullie me wel toch? kheb volgens mij meer dan 100berichten door te spitten!!). Mm beetje vreemd dat een inval-gyn niet eens je eierstokken kan vinden

Jessel: lees dat je met verlof bent, lekker hoor!!! geniet je er een beetje van?

Blond: heb ik al iets gemist of heeft je kleintje netjes gewacht tot ik terug ben van vakantie? Goed joh om te horen dat de kleine gedraaid is en al aan het indalen is

Dok: zijn je dagen alweer wat rustiger aan het worden?

Mimmie: Klinkt goed die zwangerschapyoga, mm lekker rozig worden en daarna vroeg onder de wol.

Jusa: sjips balen joh dat je al na 21dagen ongi bent geworden terwijl je nog lang niet aan eind v je cyclus had moeten zijn! Dikke knuf. Was het misschien toch een innestelbloeding?

Klaver: helaas ons goede voorgevoel bleek niet waar te zijn, we waren weer gefopt. Maar we hebben weer goed ons best gedaan en waren/zijn heerlijk ontspannen dat moet toch wel geholpen hebben? Hoe gaat het bij jullie met de clomid-kuur? Een ei van 25mm, supergoed en nu nog ff bevruchten en de klaverbaby is gemaakt.goed nieuwsssssss. Snapte al niet waar die strakblauwe hemel in italie vandaan kwam maar dat was natuulijk 1 heel groot gaat van nederland tot aan de middellandse zee Je NOD is vandaag (28ste) ben benieuwd of het gelukt is!!

Plieno: hoe is het met de harde buiken? Hahah zie dat ik jou ook al zo in spanning heb laten zitten door tijdens mijn vakantie niet te posten

Lily: Ben benieuwd hoe het is afgelopen met je doorverwijzing bij de gyn! Lily ik ken het ook hoor die mensen die zeggen dat je er niet teveel aan moet denken als het niet lukt, pfff duhhh alsof dat mogelijk is! (al moet ik zeggen dat het bij ons tijdens de vakantie door alle andere indrukken/bezigheden die we hadden aardig gelukt is). 100% kans en dat nog mogen quoten ook, super joh

Soep(/Klaver): tweeling hahah handjes vol hoor! Mijn schoonvader heeft visoenen gehad dat wij een tweeling krijgen. Eerst maar eens zorgen dat ik uberhaupt zwanger wordt. (manlief wil 3 kindjes en ik 2 (goed daar komen we samen wel uit) maar hij hoopt natuurlijk eerst eentje en dan bij de 2e een tweeling )Gisteravond heb ik ook nog ff de gmail geopend en de fotos v jouw met dikkebuik en lief gezien, leuk hoor.

Jessel: ben je al een beetje gewend in je nieuwe huis enz?

Jules: JE vroeg op 11-sept of ik al meer wist. Nou ik wist het smorgens al heel vroeg hoor, ondanks goede voorgevoel toch weer ongi. Had wel 3 testen bij en die heb ik de dag ervoor en die andere 2 in de dagen erna toch nog gedaan ivm evt innestelbloeding ofzo, want wilde er zeker van zijn dat ik niet zwanger was voordat we gingen duiken! (en die mooie duiken hebben mijn teleurstelling snel doen vergeten, fotos/filmpjes volgen later nog wel). Zal trouwens voor je duimen hoor dat je geslaagd bent, wat was het ook alweer voor studie? Lijkt wel of ik pre-zwangerschapsdementie heb, ben tijdens de vakantie alles vergeten lijkt het wel!

pff ik blijf bezig met replyen, er komt geen eind aan volgens mij kan ik beter alleen ff bij lezen en dan vanaf gister/vandaag weer replyen. hoop dat jullie me dat niet kwalijk nemen!!
wauw!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wat een heerlijk nieuws zo op het forum deze vrijdagochtend!! een 2e streepje voor Klaver en klaverman!! van Harte meis!!

EN inderdaad, een streepje is een streepje dus is ie morgen vast nog wel duidelijker zichtbaar en komt er een babyfeestje in Juni!! super!!

Onwijs balen voor jullie bri! maar de vakantie klonk als heel relaxed en je hebt in ieder geval goed genoten van de dingen die straks niet meer gaan kunnen na een goede nod bij jou ( duiken, wijntje..)

2 okt is dinsdag alweer.. spannend!! ga nu alvast duimen draaien voor je!

Soep, spannend even die echo voor de ligging maar dat komt vast goed, was bij Blond ook zo en ik denk dat mijn beeb ook nog wel draait. dit clubje doet gewoon niet aan stuitliggingen bij bevalling

KQ; jij bent er ook vroeg bij zeg! lekker op tijd wakker gewoon of eh,, weer zo'n waardeloze nacht gehad?

Plien, jij dus ook bijna met verlof... lekker hoor, is vast goed voor jou en de baby!! op naar de wasjes en de nesteldrang!

ik ga nu even snel nog wat doen voordat ik aan het werk mag,. Nog 7 diensten te gaan en dan ook verlof!! heb er echt wel zin in nu. Ben na 9 uur werken wel echt gesloopt en moet ook helaas het hele weekend.. :( dat ben ik ook wel even zat. nou ja, nog ruim een week.. komt goed!

dag lieve meiden, fijne dag vandaag!!!

x mim
KLAVER!!!!

HIEP HIEP HOERA!!! \\:-)//

Geweldig nieuws op vrijdagochtend!!

Ik zit hier net een stuiterbal achter mijn pc!

Ik had veel verwacht maar dit toch echt niet hoor meisje...

Ga jij eens snel weer terug op je roze wolk zitten genieten.. ik geniet volop mee!

xxxxxxx Jessel

P.s. vanaf een paar uurtjes zeer onrustige buik, wat steekjes hier en daar.. wie weet... als er echt wat aan de hand is horen jullie het hoor!

(maar het zal wel niet..)
Hoi allemaal!

Hier ben ik ook weer eens!

HIEPERDEPIEP voor Klaver!!!!!!! Gefeliciteerd meid!!!!!

Hier alles oké. Nog een weekje werken en dan verlof. Afgelopen week is het kamertje geleverd, dus het wordt nu echie! En het wordt leuk!!! Ook de VK afgelopen maandag was helemaal oké. Het ligt al met het hoofd naar beneden. En... nog steeds maar 1 kg. erbij. Sorry hoor....:-$

Ook de kinderwagen is geleverd. Voor andere Mutsy eigenaren: wat moet je met die twee 'zakken'. Een grote en een kleine en het hoort bij de reiswieg... Ik hoor het graag want ik weet het niet...

Verder slaap ik alleen wat rotter, maar voor de rest mag ik nog steeds niet klagen. Oh ja, steeds zo'n branderig gevoel achter in mijn keel is ook niet lekker... Nou ja, als dat dan alles is....

Jusa: nog even een extra hart onder de riem voor jou. Ook voor jou komt het goed, al duurt het wat langer. En ik sluit me aan bij de meiden die al tegen je gezegd hebben dat je je er zo goed doorheen slaat.

Dok: gefeliciteerd met je tweede meisje! Heel erg leuk voor Lisa!

Kingsqueen: leuk om weer zoveel van je te lezen!

Bri: welkom terug van vakantie. Nu dus aan je nieuwe baan beginnen. Jammer dat je niet terugkwam met een positieve test, maar ik ken genoeg verhalen van mensen die in of vlak na vakantie zwanger zijn geworden (o.a. IK!). Ontspanning doet wonderen.

Jessel: je piept toch niet voor je beurt?? Spannend hoor, maar hopelijk blijft mini nog even zitten....

Soep: je zult vast de eerste niet zijn met vals alarm over de ligging. Zie de echo dan ook maar als extra kadootje!

Andere meiden: een dikke knuffel, ik ga nog even snel wat doen.

Ik reageer niet veel, maar na volgende week wordt dat ook anders. Wel lees ik iedere dag mee, dus blijf op de hoogte.

Fijn weekend allemaal.

P.s. Jessel, wat een onaardige smiley heb je als eerste geplaatst... Moet je maar kijken, twee middelvingers hahahahahahaahahahahhahahaahhahahahahahahahhaahhhh
Goedemorgen!!

HOERA! KLAVER GEFELICITEERD!!!!!! Ik zit echt met kippevel hier achter de computer, kreeg zelfs een traantje in mn ogen toen ik je geweldige nieuws las Wat een geweldig nieuws! Super zeg!! Meis, geniet ervan!

Herah: Fijn dat uit de echo bleek dat er geen groeiachterstand is!

Wat voor zwangerschapscursus ga jij doen?

Bri: He, wat jammer! Had het eigenlijk idd wel verwacht, als je goed nieuws had gehad hadden we het zeker meteen geweten. Ach, het is zo 2 okt!

Mimmie: Ook lekker bijna verlof dus!

Jesseltje: Oh oh! Onrustige buik!! Hou ons op de hoogte!!

Spannend! Hier nog geen tekeken van een naderende bevalling, af en toe idd een steekje of krampje waarvan ik meteen denk 'zou het?' maar dan is het ook alweer weg. Heb uitgerekend dat 11 dagen te laat ideaal zou zijn voor mij, dan hoef ik namelijk pas 2 januari weer te beginnen met werken, ipv de 1e kerstdag waar het nu op gepland staat Ben klaar voor de baby, maar zit me nog niet zodanig in de weg dat ik het echt zat ben, ben eerder gewoon heel nieuwsgierig.

Gister sloegen weer wat mensen stijl achterover toen ze hoorden dat ik nog maar 2 weken te gaan heb. Blijkbaar zie ik eruit alsof ik nog een paar maandjes moet... Daarom zit het me waarschijnlijk nog niet in de weg.

Hier verder geen nieuws eigenlijk, behalve dat ik nu dus zo ongeveer elke nacht wakker lig. Niet eens omdat ik niet zo goed kan liggen, maar ben gewoon klaarwakker. Het stomme is dat kleine probleempjes 's nachts echt mega groot lijken, waar ik dan weer over ga zitten malen. Eerst wisselde het zich af met een rot nacht waardoor ik de nacht erop wel weer goed sliep, nu zit ik in een ritme dat ik elke nacht beneden zit. Zo komen die boeken wel uit!!

Fijne dag allemaal, en nogmaals Klaver, van harte!

Hey Lumiere!

Zitten we lekker tegelijk te typen!

Fijn dat het goed met je gaat, en nog steeds maar 1 kilo aangekomen?! Vertel me je geheim, please??!?

Mag eigenlijk ook niet klagen, zit nu rond de 14 kilo, klinkt wel heel veel in vergelijking met jou, maar had mezelf de limiet van 15 kilo gesteld (voor zover dat mogelijk is dan) dus dan zit ik nog aardig op schema.

Ook nog even tot je verlof! Lekker he! En bezig met het kamertje, het schiet allemaal lekker op zeg!
Ha Blond,

Ik heb echt geen geheim, maar ik ben van mezelf gewoon erg flink. Kind eet mij een beetje op van binnen. En de groei van het kindje is goed en dat is het belangrijkste. Immers, als ik had willen lijnen, had ik dat wel eerder gedaan.

Ik vind het wel heel raar om bijna verlof te hebben. Kan het werk geloof ik nog niet helemaal loslaten. Alsof ik onmisbaar ben (NOT!).
Klaver, GEFELICITEERD!

Helemaal super zeg, ongelofelijk!!!

Jesseltje, wat maak je het spannend.

Leuk dat we ook weer uitgebreid op de hoogte zijn van Herah, Lumiere en Bri, ik was al super nieuwsgierig aan het worden.

Bri, ik ga volgende week voor je duimen hoor, heb ik bovendien alle tijd voor want ik heb net mijn laatste ochtend werken er op zitten.

Blond, probeer je niet toch in bed te blijven, dan rust je toch nog wat? En lukt een middagslaapje wel?

Soep, natuurlijk mag jij het goede nieuws van Klaver in de tabel verwerken, maar heb je ook al nagedacht waar je degene die zijn bevallen gaat plaatsen. Komen die weer helemaal onderaan de tabel, met hun beval datum ipv de uitgerekende datum, of vind je dat geen goed idee?

NU DUS VERLOF!!!
klaver helemaal superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr gefeliciteerd (nu nog maar 3 te gaan! waaronder ikzelf)

Soep heb me trouwens vergist in mijn NOD moet 9 oktober zijn ipv 2 oktober, duurt nog ietsjes langer dat wachten. Ach heb ik nog ff de tijd om nieuwe testen te bestellen. ennuh als ik nu zwanger blijk te zijn dan zou ik ergens rond de 20ste juni uitgerekend zijn volgens mij, hahah stel dat het zo is beval ik strax nog op eigen verjaardag (ben de 22ste jarig duuhhh)

Ben weer helemaal bij met het lezen op het forum nu nog ff gmail en dan kan ik er weer ff tegen aan.

Ondertussen neem ik alvast plaats op de tribune voor de eerste baby's op komst
O, Klaver wat heeerlijk voor je! Ik ben helemaal opgelucht dat er eindelijk weer iemand zwanger is. Gefeliciteerd, ik ga zo de tabel nieuw in het topic zetten.

Plieno, op zich een goed idee om de bevallenen (haha, wat een woord) onderaan te gaan parkeren met de bevaldatum. Ik ga trouwens niet de naam hier op het forum zetten, dat wordt gewoon minisoep. Op gmail natuurlijk wel, daar mogen jullie alles weten!

Ik ben inderdaad erg blij met mijn moeder, niet opdringerig, laat mij mijn gang gaan, echt heerlijk. Je leest ook wel eens anders.... Ik ben ook niet zo bang voor straks, dan laat zij ons onze keuzes maken.

En ik ben inderdaad ontspannen van dat nieuws van de creche. En van de IBG, een bezwaarschrift van mij vonden ze gegrond, dat scheelt 650 euro terugbetalen, hoera!

Bri, wat fijn dat je terug bent van vakantie, ik had voor jou alleen ook beter nieuws gewild. Dikke knuffel, op naar 9 oktober. En ik heb dan het liefste dat je op je eigen verjaardag bevalt, dan dat je nog langer moet wachten.

Juni klinkt wel ver weg zeg...... Dan ben ik al lang en breed weer aan het werk, raar idee.

Lumiere, ik dacht ook dat ik het werk niet snel los kon laten, maar het gaat toch verrekes snel. Ik werd vandaag weer gebeld, maar het was maar iets kleins. Ik kan nog snel dingen ophoesten, maar denk echt nooit meer aan werk. Zijn die zakken van je mutsy niet de hoes voor het dekbedje en een klein zakje wat je als hoofdding kan gebruiken? Zet anders ff een foto op gmail, dan kijk ik even mee. Wij hebben een dekbedje met overtrek erbij, in dezelfde kleur als de bekleding van de bak.

En die echo zie ik inderdaad al een cadeautje. Als het echt een stuit is, dan zie ik wel weer verder. Ik zou het alleen jammer vinden om naar de gyn te moeten, al die verloskundigen zijn zo leuk!

Blond, kan je je 's nachts goed ontspannen? Probeer eens een diepe buikademhaling en je op je lijf te concentreren, op hoe je op je matras ligt en niet te denken aan alles wat er in je hoofd zit. Bij mij werkt dat erg goed, ik slaap dan zo en ik slaap nog best goed. Ik wil gewoon niet wakker liggen van van alles en nog wat, dan helpt concentreren erg goed.

Ik zag mezelf daarstraks in een ruit en dacht: wat een BUIK!!!!! Heb jij dan waarschijnlijk iets minder last van.

Jessel: je gaat toch niet de eerste zijn??? Ook voor jou meldplicht!

Mimmie, nog even lekker aftellen en dan zit je ook thuis. Het is echt heerlijk! En wij doen inderdaad niet aan stuiten hiero! Zo! Hahaha!

Vanochtend zijn lief en ik wezen kijken op het KDV, zit helemaal goed. Het was erg rustig, ze hebben een babygroep met kindjes tot anderhalf, daarna gaan ze naar de groten. Een vast dagritme, een buitenspeelplaatsje en hele lieve leidsters. Ik vind het een goed teken als iemand daar al 11 jaar werkt. De kindjes vinden de juffen duidelijk lief, er werd veel gelachen en de groten waren aan het dansen. Wordt er mega-emo van, maar heb me in kunnen houden :-D. De offerte gaat zo op de bus en vanaf half januari kan ik met een gerust hart gaan werken.

Daarna heerlijk met lief gewinkeld, ben nu moe, maar erg voldaan. Nu ga ik wat babykleertjes strijken. Klinkt suf, maar staat reuzeleuk in de nieuwe kast, mijn moeder had wel gelijk!

O, ja, ik pas de tabel nog even aan!

Liefs,

Soep

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven