eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Velen dus een kersboomplek-tekort vanwege box (hihi)! Moeten we misschien allemaal groter gaan wonen. Kijk, het is niet dat we geen plek voor een kerstboom hebben, maar op zolder staat ie ook een beetje raar...

Soep, geef je meisie maar een dikke warme knuffel van me!

Parel, ik ga even checken op namentopic.

Mimmie, heerlijk dat ze uit zichzelf overdag zo wakker is! Dan slaapt ze inderdaad de nachten lekker door. Wat een verademing lijkt me dat....

Hier net weer een voeding gegeven. Wij gaan proberen hem wat langer op te houden. Vanochtend na de voeding van 7 uur is hij 2,5 uit bed geweest. Hij heeft er wel groot gedeelte van geslapen... Daarnet na de voeding is hij 45 minuten wakker geweest en hij begon te gapen. Nu ligt hij een beetje wakker te zijn in zijn bedje. Ik hoop dat we hem zo zover krijgen dat hij 's nachts het nachtdwalen voor gezien gaat houden. Iemand nog een gouden tip?

Zo, bij mij wachten ook de dagelijkse dingen.

Doei, liefs Jules
Hallo!

Vanochtend dus naar babyzwemmen geweest. Was leuk!

We waren de enigen! Zijn maar eventjes in het water geweest, denk al met al zo'n 10 minuutjes, dat was wel weer genoeg voor de eerste keer voor zo'n ukkie. Ze vond het wel leuk, en lag er net relaxed bij te kijken als hier thuis in bad. We begonnen met liedjes zingen (dwz de juffrouw dan, ik ken die liedjes nog niet) en een beetje heen en weer wiegen in het water. Daarna lekker dobberen op haar rug en buik waarbij alleen haar nekje ondersteund werd, en ze dus verder 'los' in het water lag.

Hoewel het maar heel kort was, was het wel vermoeidend voor haar. Eenmaal weer aangekleed lag ze meteen te slapen! Thuis nog eens in bad gedaan, gevoed en nu verwacht ik dat ze de hele middag zal doorslapen.

Denk dat ik mee ga doen, ben ook best moe en wil nog even optimaal van mijn vrije tijd genieten nu het werk weer zo dichtbij komt.

Zo gek dat ik toch zo anders blijkt te zijn dan ik had verwacht. Ik had nooit gedacht dat ik moeite zou hebben met Kalissa een paar dagen per week achter te laten bij een ander omdat ik moet werken. Kan nu wel huilen als ik daar aan denk, en heb dat eerlijk gezegd ook al gedaan vorige week toen ik het er met mijn vriend over had. Zou zo graag nog minder werken als dat financieel haalbaar zou zijn. En ik ben ook om me heen aan het kijken voor evt een andere baan, hier in de buurt maar om hetzelfde te verdienen wat ik nu doe zou ik weer fulltime moeten gaan werken. Tenzij ik genoegen ga nemen met een iets ander bestedingspatroon, het is het een of het ander he... Ach, waarschijnlijk heb ik nu gewoon een soort van koudwatervrees, zit al zo lang thuis wat me zo goed bevalt dat de drempel om weer aan het werk te gaan best hoog is, mede doordat ik een beetje moeite heb om Kalissa steeds weg te moeten brengen, ondanks dat ze in goede handen zal zijn. Hoogstwaarschijnlijk maak ik me weer druk om niks en zal het in de praktijk wel reuze meevallen, ben ik binnen 2 wkn al weer helemaal gewend aan de nieuwe situatie als werkende moeder. Hope so....
Hee Blond, leuk dat het je zo goed bevallen is het zwemmen!

En over dat gaan werken en je kindje wegbrengen... Ik dacht ook dat ik daar heel makkelijk in zou zijn, maar nu al bekruipt me een onbehaaglijk gevoel bij de gedachte dat ik hem weg moet brengen. Al hoewel ik nu al wel denk te weten dat dat tijdelijk is. Ook deze situatie zal gaan wennen. Ook voor jou, dat weet ik zeker. Na een paar weken is dit de normale situatie. Hoeveel dagen, of eigenlijk in jouw geval uur, werk jij per week? En wat zou je eventueel willen gaan doen, als je iets anders gaat zoeken?
Herah, ben je aan het bevallen? Of ben je al bevallen? Of nog steeds in afwachting?

Ben benieuwd hoe het met je gaat.
Hallo allemaal!

Ik had een lees achterstand van een lang weekend, maar ben nu weer helemaal bij met lezen. Erg leuk weer!

Ik ben voor een meeting trouwens, maar zou het ook niet erg vinden als het later volgend jaar is (als we hopelijk allemaal zwanger zijn of zijn bevallen), bijvoorbeeld in een weekend. Maar in mijn verlof is natuurlijk ook leuk!

Herah, ben benieuwd of het je bevalt dat bevallen?

Bri, hoe staat het ermee, jammer van je negatieve test, maar ik blijf voor je duimen!!!

Blond, wat leuk dat zwemmen. Ik dacht dat dat pas na 10 weken mocht? Weet eigenlijk ook niet waarom. En tegen het werken (en wegbrengen) opzien is wel herkenbaar, hoewel het bij mij gelukkig nog wat verder weg is (18 februari is de eerste werkdag voor mij).

Vandaag een regeldag. Voedingen om 5, 7, 9, 11, 13:30 uur... Nu ligt mannetje te slapen, hoop dat hij moe is geworden van al dat eten!

Zo'n dagje hakt er wel in zeg (na een te druk weekend). Vanavond ga ik voor het eerst in bad en zorgt man voor mannetje.

De ongesteldheid is weer weg en ik kan nu voor het eerst sinds de bevalling zelfs helemaal zonder inlegkruisje... heerlijk!!! Ik vind het nog steeds vaag dat ik ongesteld ben geworden terwijl ik nog 7 borstvoedingen per dag geef.

Wel een extra reden om net als een aantal anderen hier na te gaan denken over anti conceptie, want ik ben blijkbaar al weer vruchtbaar. Een augustus kindje lijkt me wat snel en bovendien zijn Bri, Jusa en Lily eerst aan de beurt.

Vraag aan degene die overgestapt zijn op (deels) KV: zijn jullie sinds de overstap minder moe? Ik ben zo moe en vroeg me af of KV misschien wel de oplossing is. Of is dat een stom idee?

Gelukkig is het niet elke dag regeldag. Ik ga er even van genieten dat mannetje slaapt en nog wat in huis doen.

Op de andere meiden ga ik volgende keer weer reageren. Maar ik wil nog wel even zeggen dat sommige dingen erg grappig waren om te lezen (actie met de flessenborstel, kat in de kerstboom enzovoort...)

Groetjes,

Plieno
Halloooo,

we wachten op nieuws van Bri en Herah!!! Jullie maken het spannend!

Heb in het weekend wel even op de leestribune gezeten, maar geen tijd gehad om te reageren. Druk met Sinterklaas! En weer met Prinsesje een heel weekend weggeweest naar mijn zus waar we Sinterklaas hebben gevierd. Was erg gezellig en het ging gelukkig ook goed met Prinsesje.

Ik las over voorstel voor meeting in januari, ik ben helemaal voor!!! Wil meteen even zeggen dat het wat mij betreft bij mij kan, ligt centraal, laat maar weten wat jullie ervan vinden.

Plieno, het scheelde bij mij echt qua moeheid 1 KV. Sinds die tijd ben ik eigenlijk niet meer moe. Het scheelde bij ons namelijk ook in het doorslapen. Op de KV sliep ze wat langer en nu word ik eerder wakker dan zij als ze weer toe is aan een voeding. Ben dan dus gewoon uitgerust. Echt heerlijk! Waarmee ik overigens de KV niet wil promoten ofzo, maar het werkte bij ons echt super (of promoot ik het nu stiekem wel, hihi).

Blond, ja jeetje, jij moet al weer bijna aan het werk, het gaat snel, he? Leuk dat je bent wezen babyzwemmen, dat lijkt mij ook zooo leuk. Ga hier snel eens informeren waar babyzwemmen is. Ik mag sinds een weekje weer in bad, omdat vloeien is afgelopen en ik vind het zo leuk om met haar in bad te zitten. Ze is dan ook veel meer ontspannen dan in haar eigen badje. Is dat bij jullie ook zo?

Es, ga jij ook babyzwemmen met jullie mannetje? Weet jij toevallig iets in U?

Wij gaan donderdag kerstboompje halen. We hebben op zich wel plek voor een kleintje, maar inderdaad hier ook het boxprobleem. Dus moet een plant maar zo lang even ergens anders staan. Nu ik hele dagen thuiszit wil ik wel goed in de kerststemming komen, de dagen zijn anders zo somber. Ik ga helemaal los dit jaar, haha!

Pareltje, ik ga ook even kijken op meisjesnamentopic.

Ben vandaag ongesteld geworden!! Voelde dit weekend al een bekende hoofdpijn, zei nog tegen vriend: lijkt wel of ik OG ga worden.. en ja, hoor. Kan me in ieder geval niet voorstellen dat ik weer ben gaan vloeien en heb ook licht menstruatiepijn.

Anticonceptie: wij zijn al jaaaaren en jaaaaaaren aan de condooms, omdat ik helemaal niet tegen hormonen in de pil kan. Heb in het verleden diverse geprobeerd en van de ene werd ik nog depressiever dan de andere, werd gewoon een ander mens. Dus geen kunstmatige hormonen in mijn lijf. Was daarom ook zo blij dat ik me tijdens zwangerschap (jeetje wat lijkt dat lang geleden dat ik zwanger was... hebben jullie dat ook?) heel happy voelde.

Heeeee Mimmie, fijn om te lezen dat het goed gaat, maar regeldagen zijn niet fijn. Sterkte ermee en ik hoop voor je dat het maar een dagje is.

Yasmine, wat leuk dat je lekker actief schrijft. Je bent weer helemaal 'back', haha.

Prinsesje is nu ook uit sommige maatjes 56. Noppies valt echt belachelijk klein, ik weet niet meer wie dat schreef, maar eigenlijk zouden we een klacht moeten indienen daar. Sommige kleertjes heeft ze gewoon niet aangehad, omdat ze echt te klein waren direct vanaf het begin, terwijl ze maar 49 a 50 cm was bij de geboorte!! Volgens mij schreef jij dat Soep dat de truitjes van Lief! ook aan de kleine kant zijn en inderdaad is 1 truitje van dat merk nu te kort. Wel jammer, want hij is zoooo schattig. Broekje van Lief! past trouwens nog perfect.

Pffff, volgens mij heb ik al weer een hele lap tekst, laat ik eerst maar even posten.

Een zoen voor jullie, want jullie zijn LIEF! .
Hier kom ik nog op terug
Ach Blond, ja je kindje wegbrengen... heel lastig lijkt me dat. Ik moet er ook nog niet te lang over na denken, maar ik heb gehoord om me heen van andere moeders dat het uiteindelijk meevalt. Wij hebben pas opvang vanaf dat ze 4 maanden is. Daarvoor moet ik wel aan het werk en hopen we te kunnen overbruggen met de opa's en oma's. Maar met 4 maanden hoop ik dat ik haar 'oud genoeg' vind en dat ik haar al een beetje meer los kan laten.

Weet iemand nog een leuke site voor kleertjes/jurkjes voor Kerst. We hebben onwijs veel kleertjes gekregen, maar nog niet een leuk jurkje in maat 62. Wilde ik vanmiddag even naar op zoek op internet. Veel dingen zijn nu ook al in de aanbieding zag ik, dus dat scheelt weer in de kosten!
Hier kom ik nog op terug
Raar, dat de bv'ers massaal ongesteld worden, ik heb het nog niet echt gehad. Ben wel aan de pil, dus ik weet wanneer ik weer aan de beurt ben.

Ik heb koude handen, zal ander keertje wat meer typen.

Nog wel dit:

KQ, op www.kleertjes.com of op www.switsj.com misschien. Op www.simplcolors.nl kan je ook wat laten bedrukken.
KQ: Alle zwambaden in U hebben babyzwemmen. Den H heeft het nu op zaterdag en dinsdag. Google maar ff op babyzwemmen en U. Ik wil wel gaan babyzwemmen denk ik, mannetje vind water zo ontzettend lekker. Jij ook al opvangprobleem. Echt achterlijk die wachtlijsten hier! Wij hebben dat probleem dus ook. Heb nu een gastouder als overbrugging maar ben nog niet onverdeeld enthousiast. Nou ja wie weet is het niet meer nodig en zijn we voor het eind van mijn verlof wel verhuisd, haha! Ik ben voor om de meeting bij jou te doen, kan ik lopen!

Plieno: jij ook al aan de regeldag. Lastig dat soort dagen, ik heb dan echt het gevoel een wandelende borst te zijn.

Blond; klinkt helemaal leuk het babyzwemmen. Lijkt me ontzettend moeilijk om je kleintje voor het eerst achter te laten op de opvang. Volgens mij ben ik echt zo'n mutserige moeder die huilend haar kind achterlaat. En dat terwijl ik me had voorgenomen nooit zo'n moeder te worden!

Herkenbaar dat sommige kleertjes echt te klein gaan worden. Heb hier inderdaad het probleem met sommige noppies spullen. Die vallen echt een maat kleiner! Kleine man begint al aardig uit zijn winterjasje te groeien en ook twee noppies broekjes worden aan de krappe kant. Aan de andere kant kan hij sommige andere noppies spullen al aan in maatje 62. Ben benieuwd hoe lang de kleine man is, morgen voor het eerst naar het CB dus dan weten we ook eindelijk hoe lang hij is.

Vandaag voor het eerst alleen met de kleine man met de auto weg geweest naar de nacontrole van de VK. Vond het wel spannend moet ik zeggen, maar heb niet lopen klooien met de MaxiCosi gelukkig (lang leve de easyfix-base! ). VK vond het maar achterlijk dat HA pas na 3 maanden een spiraal wilde plaatsen. Zij adviseren altijd minimaal zes weken, maar daarna zou er geen probleem meer zijn. Vk vond dat ik maar een afspraak moest maken met de gyn in het diak. Verder had zij ook geen ideeen over anticonceptie, latex vrije condooms was naast spiraal eigenlijk de enige optie. Ach morgen maar eens halen, kunnen we mooi weer wat proberen. Was leuk om vk weer even te zien, is echt een hele leuke meid en had haar niet meer gesproken na de bevalling. Hebben gezellig zitten kletsen en kleine man bewonderd. Jammer dat lief en ik waarschijnlijk gaan verhuizen dus mocht er een tweede komen dan moet ik toch op zoek naar een andere vk. (Zij deed geen bevallingen in de polder en met mijn tempo van bevallen zou ze bij een tweede toch te laat zijn )

Meiden ik ga ff wat te eten maken.

Tot snel,

Kus Es

KQ: inderdaad nog ff: www.littlelabel.nl heeft hele leuke basic spullen. Valt qua maat normaal en blijft bij veel wassen en drogen ook mooi. Hebben alleen geen jurkjes ben ik bang.
Heb meeting mogelijkheden op gmail gezet!
Es, mijn reactie voor de meeting staat op gmail. Er is ook een programma op internet om datums de prikken, datumprikker.nl, misschien is dat nog handig dan kan iedereen aangeven op welk van deze datums ze kan en dan zie je direct wat de beste datum is.

Ik moet even mijn frustratie kwijt.

Mannetje komt de hele dag (vanaf 5 uur vanmorgen) om de 2 uur voor voeding.

En nu ligt hij al 3,5 uur te slapen, terwijl ik hem wil wassen en voeden en dan zelf in bad wil. Daar gaat mijn plan. Maar ik vind het ook vervelend om hem wakker te maken, omdat hij de hele dag steeds zo kort heeft geslapen.

Maar ik ga het toch doen, want anders ben ik bang dat hij vannacht weer slecht gaat slapen. Vinden jullie dat stom?
Nee hoor, is niet stom. Na het wassen en voeden zal hij zeker lekker slapen. Je moet toch ook een beetje aan jezelf denken!

Es: ik heb ook gereageerd.

Nu ga ik de kerstboom optuigen. Of: een begin maken, heb last van mijn rug en bekken. Blegh.
hi ladies,

Hey Bri... any news yet? Je zult zelf nog veel benieuwder zijn dan ons, hou ons op de hoogte he.

Vandaag bij de vk geweest. Knoopje uit hechting verwijderd, verder piekfijn in orde. Nu nog naar de winkel voor glijmiddel. Heb toch altijd een beetje gene (hoe schrijf je dat) als ik dat soort dingen koop, stom he. En nu nadenken over voorbehoedmiddel. O ja, Es, tegen mij zei de vk dat je een spiraaltje het beste tussen 6 en 10 weken na de bevalling kunt laten plaatsen want dan doet het het minste pijn. Ik had hiervoor een Mirenaspiraal en toen die werd geplaatst vloog ik echt tegen het plafond van de pijn, zes uur kotsend in het ziekenhuis gelegen (excusez-le-mot) daarna. Maar als je bent bevallen moet het allemaal minder pijnlijk zijn zo schijnt het. Hm, vooruit dan maar. Vind het wel erg makkelijk namelijk. En ik mag ook weer in bad, hoera!

Met ukkie gaat het weer helemaal top. Hoe snel ze ziek kunnen zijn die kleintjes, zo snel zijn ze ook weer opgelapt. Hij was echt uitgeput na die nacht. Om hem te helpen snel in te slapen hebben we hem ingebakerd. Nou, wat is dat super zeg! Ik kan het iedereen aanraden, al is het maar preventief! Hij slaapt zo rustig en zo lang, is helemaal uitgerust als hij wakker is, drinkt als nooit te voren. We willen Regelmatige Ria nu strikter gaan toepassen. Werkt echt goed! Ria rules! ha ha. Wordt er bij jullie ook ingebakerd? Jules, is dat een idee voor jou voor een langere nacht??

Soep, Hoe is het met mini-soepje en de verkoudheid? Hier ook nog geen ongesteldheid, mag nog wel even wegblijven van mij. Gedoe altijd. Ikke ook last van rug, komt denk door vele tillen van de kleine man, scheef enzo...

Blond, jouw verhaal spookt al de hele dag door mijn hoofd. Tot nu toe ben ik niet bezig geweest met het einde van mijn verlof en weer werken. Maar door jouw verhaal moet ik het ook langzaam aan onder ogen gaan zien, de harde werkelijkheid. Ik heb nog even maar ik besef wel dat er ooit een eind aan komt en kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Misschien kun je eens aan working mom's vragen hoe zij dat ooit ervaren hebben. Het lijkt me echt zoiets waar je stiekem toch wel aan went namelijk. Zo van dat je blij bent dat je ook je werk nog hebt. Hoewel het inderdaad echt een lastig iets is hoeveel je gaat werken, financieel gezien. Lastige keus.... Sterkte in elk geval met langzaam wennen aan het idee...

Was het inderdaad een regeldagje Mimmie? Ik denk dat soms ook wel eens maar hier is dat dan meer een regelweek lijkt wel. Nou ja, als ze maar tevreden is toch! En bij Plieno is de boel ook weer goed bijgeregeld zo te lezen

Balen voor je Jusa. Hoop met de kerst meer geluk, houd moed meid!

Kingsqueen: ik doe mee met de noppies klacht (dat was ik die dat schreef :-) echt, als je niet op tijd ontdekt dat het bijna twee maten kleiner valt dan ben je mooit te laat en heb je je dure noppies-outfit voor niets aangeschaft. Hier past ook steeds minder van maat 56. Als eerste werden de rompertjes te klein. Sommigen kan hij nog aan maar van een paar heb ik al afscheid moeten nemen. Raar hoor, aan de ene kant zonde maar het is ook leuk om weer nieuwe dingen aan te doen vind je niet? Volgens mij wonen wij trouwens in dezelfde woonplaats! Ook wij hebben pas vanaf 4 maanden opvang en gaan in de weer met opa's en oma's (die ver weg wonen) als noodoplossing...

Enne, kijk eens op de site van H&M, die hebben ook babykerstkleding.

Even een flessenvraag: wij gebruiken Avent flesjes, maar wanneer gebruik je nu speen 1 en wanneer speen 2??

Es, succes morgen bij het cb! Tip: trek een zomers luchtig truitje aan. Loeiwarm daarbinnen! Wat is by the way Easy Fix Base???

Herah, melden! hi hi, of ben je bezig????

Hug voor de anderen!

x

Yasmine: de Easyfix Base is een "onderstel"dat je in je auto bevestigd aan de isofix. Isofix zijn die haakjes die je voelt als je met je vingers tussen de bekleding van je achterbank wroet. Niet alle auto's hebben het, maar de isofix zit verankerd op je chassis. De base installeer je in je auto en laat je gewoon zitten. Je maxicosi klik je op de base zonder te hanessen met de autogordel. Het is het eerste systeem dat vijf sterren scoorde op veiligheid bij de ANWB autostoeltjes test en hierbij is het dus rete-handig omdat je niet met de gordel in de weer hoeft. Het is wel een duur systeem (geloof iets van ¤150,-) maar ik ben er wel enthousiast over.

Hier wordt trouwens ge-Ria-d zonder inbakeren.
Herah is volgens mij (bezig met) bevallen, succes meid!

Bri, wat is het weer spannend, hoop dat je goed nieuws hebt voor ons!!!

Yasmine, wij doen ook aan inbakeren (nu ongeveer 3 weken) en dat bevalt erg goed. Hij slaapt echt langer en rustiger door.

Ik ben ook zo'n held, koop glijmiddel liefst op internet. Ik woon in een dorp en moet er ook speciaal voor naar de stad, want bij de dorpsdrogist koop ik dat soort producten liever niet. Erg he? En tegenwoordig koop je condooms, glijmiddel gemakkelijk via internet, daar kocht ik ook de meeste zwangerschapstesten ideaal.

Wat een goed nieuws dat je ukkie weer topfit is! En dat je knoopje weg is en je weer in bad mag... Lekker hoor!

Hier is alles weer op regel denk ik/hoop ik. Vannacht 1 keer 5,5 uur tussen de voedingen en 1 keer 4,5 uur, niet slecht! Nu afwachten of er vandaag overdag weer "normale" voedingstijden worden gevraagd.

Vanochtend naar de CB arts. Ben benieuwd. Ik heb toch wel wat vraagjes/twijfels ik ga ze zo maar even opschrijven...

Ik ga nu douchen mannetje slaapt nog heerlijk en ik heb met man ontbeten, ik was toch wakker na de voeding.

Pluk de dag heet dat geloof ik. Vanavond zou ik voor het eerst zonder mannetje een avond weg. Afscheidsetentje van een collega. Maar ik ga me straks afmelden. Ik ben zo moe (ook door gisteren) en vooral in de avonden en zo'n etentje is toch wel veel praten wat ook weer vermoeiend is. Wel balen hoor... Ik merk dat mijn reserves een beetje op zijn en bij 1 slechte dag/nacht voel ik me al snel of ik in ga storten. Hoop dat jullie meer reserves hebben!

Groetjes,

Plieno
Plieno, fijn dat je vanacht weer wat beter hebt geslapen, maar wel balen dat je je niet goed genoeg voelt om naar dat etentje te gaan. Hier ook al drie pogingen gedaan zonder die kleine: twee keer ziek en één keer echt super moe (en mannetje missen). Ik kan nog niet echt heel erg spreken van successen, maar het is wel lekker om ff weg te zijn uit die “sneltrein”. Ondanks dat het vermoeide, was het ook wel een momentje om weer even wat op te laden.

Ik kan je trouwens niet helpen als het gaat om minder vermoeid bij KV. Ik was helemaal op van het proberen, proberen, proberen en nog eens proberen bij bv, dat ik me zowiezo velen malen beter voelde bij de KV (zowel lichamelijk als geestelijk).

Misschien kun je het eens proberen? Of misschien eens googlen?

Oja, goeie tip van dat glijmiddel via internet. Ga ik ook bestellen.

KQ, lief dat je ons bij jou uitnodigt! Ook leuk om je huis te zien.

En wel relaxt dat jij niet meer hoeft na te denken over anticonceptie. Ik wil ook niet meer aan de pil vanwege hormonen. Deden bij mij ineens ook heel raar, zowel lichamelijk als geestelijk. (jee, die twee woorden begin ook lekker vaak te gebruiken )

En dat met die kleren; wat een ellende. Die kleine van mij is nu 59 cm lang en zelfs in de rompers van de Hema zit verschil! De ene past ie nog wel in maat 56, de ander niet!

Soep, je bent dus weer lekker aan de pil gegaan! Fijn dat je de knoop hebt doorgehakt. Ik ben nog steeds aan het twijfelen; condooms, spiraal, iets anders? maar geen pil meer…

Bedankt ook voor die kleding sites! Ga meteen even checken!

Es, jullie hebben dus die easy-fix base. Hoe bevalt dat? In onze oude auto kunnen we hem niet kwijt, maar die van mij heeft wel van die gaatjes waar ie in kan. Het is best een gehannes met die gordel, alleen ben ik bang dat de easy fix nog meer ruimte in beslag neemt en dat je dan op de passagiersstoel helemaal met je neus tegen het raam zit ;-)!

En latexvrije condooms bestaan dus echt? lachen, was eigenlijk meer een gokje. En wat ga je nu doen? Toch maar eerder een spiraal laten plaatsen?

Plieno, gewoon lekker wakker maken dat mannetje! Hij is nu toch niet echt in een ritme en een gelukkig gebadderde moeder is ook fijn. Wij zijn ook bezig om hem op uur en tijd wakker te maken, want wij hebben gemerkt dat deze regelmaat hem helpt bij zijn krampjes. Na twee keer om de 4 uur wakker maken, is mannetje al in dit ritme gekomen en komt zelf om de 4 uur. Er is dus niks mis mee om hem ff een handje te helpen!

Yasmine, fijn dat het met die uk weer goed gaat! Hoe wisten jullie hoe je moest inbakeren? Of hebben jullie hulp gehad van CB ofzo? Ben heel benieuwd. Ik hoef pas weer in 2008 naar het CB, dus als we het op een andere manier kunnen proberen, zou dat wel tof zijn.

Kan je helaas niet helpen met de flesvraag. Gebruik Dodie flessen. Misschien kun je de vraag googlen?

Vanochtend de dokter gebeld. Ik moest een vervanger bellen, want die van mij is op vakantie. Ik heb namelijk een hechting ontdekt op een plek waar volgens mij niemand wist dat ik gehecht was (ik vond het al zo raar dat ik twee keer op dezelfde plek was geknipt…). Hij zat vast, want na wat getrek, kreeg ik hem er niet uit en het deed een beetje zeer. Ook ziet de binnenkant van mijn vagina (sorrie dames) er echt uit als een slagveld… Helemaal niet sexy en zo als het hoort … Ook bloed ik nog steeds uit een klein wondje van de hechting party die iedereen wel gezien heeft.

Nou, ik die vervanger bellen, zegt z’n assistente: nee mevrouw, dit is alleen voor spoedgevallen en hiermee moet je maar naar je VK of gyn gaan! Nou ja, ik weet zeker dat als mijn eigen dokter er wel was geweest, ik meteen had mogen komen! Gelukkig maar dat ik deze week naar de VK ga. Het zit me niet echt lekker.

Nou, ik ga me eens douchen en een beschuitje met muisjes eten (nog steeds verslaafd), dan ff naar gmail en reageren op de data!

Doei, liefs Jules
Jules: balen dat het zo zeer doet. Maarre, hoe vaak kijkt jouw vriend helemaal naar binnen? (hihi). Misschien wel heel vaak, weet ik veel. Maar zijn p**mel ziet toch niets.

Bij mij ziet de buitenkant er best redelijk uit, echt binnen heb ik nog niet gekeken. Ik moet zometeen naar de gyn voor naconctrole, heb minder last van de hechting, ben benieuwd. Waarschijnlijk is het: jammer, gaat vanzelf over, ga maar weer naar huis. Verslaafde! Ik heb gisteren chocola gegeten, maar echt zo weinig. Heb gewoon niet zo'n grote chocoverslaving meer. Echt fijn!

Plieno: mijn reserves zijn ook nog heel laag, ondanks de KV. Ik ga donderdag voor het eerst een avond weg. Ik denk dat het op zich meevalt, ik blijf nu standaard op tot 23 uur, dan ga ik de laatste voeding geven. Ben dus wel gewend om laat op te blijven. Ik verheug me er erg op, vrijdag is vriendlief vrij, dus dan mag hij voor Kleine Soep zorgen, kan ik slapen!

Yas: het gaat een beetje beter met Kleine Soep, het snot komt los (hoera). Ze drinkt gelukkig hetzelfde als gisteren, maar als het totaal vandaag minder is dan gisteren, dan bel ik de huisarts of het CB even. Ik vind het lastig om te bepalen wie je waarvoor moet hebben. Ik kan je ook niet helpen met de fles, gebruik ook dodie. Staat er een aantal maanden voor per speen? Misschien kan je eens de andere proberen, kijken wat er gebeurt. Als hij te snel drinkt, dan kan je altijd nog weer terug. Ik vind sowieso dat een kind ook veel uitprobeerwerk is. Grensjes op zoeken en dingen uitvogelen. Is wel heel leuk, ik leer iedere dag weer bij.

Ik moet half januari weer aan het werk, maar of ik dat ga redden? Mijn kamergenootje (de schat) is al aan het melden op mijn werk dat het nog niet zo goed gaat en ook een andere collega zei al: je kunt beter langer thuisblijven, dan dalijk weer thuis moeten zitten. Ik hoorde altijd van moeders die uren gingen lopen met hun kind, nou dat zit er niet in. Bovendien dus nog last van mijn bekken en rug. En blijkbaar kost zo'n totaalruptuur wat meer hersteltijd dan een knipje. Op zich logisch, maar ik sta daar niet altijd bij stil.

Ik word ook al verdrietig van het idee dat ze naar de creche moet, maar dat geeft mij wel weer de mogelijkheid om te gaan werken. Ik vond het al erg dat ze naar haar eigen kamer ging (alsof ze al op kamers gaat, haha). Je bent nu al constant bezig met haar uit handen geven, terwijl ze heel lang bij je is geweest. Is echt een kwestie van wennen. En weet je, gaat het niet, dan gaat het niet. Alleen financieel kunnen wij het ons niet veroorloven om veel minder te werken. Ik verdien het meeste van ons 2, en daar gaat straks al een hoop vanaf met parttime werken.

Over easybase: je schijnt ook zo'n ding te hebben wat je in de gordel kan zetten en waar je dan je maxicosi op vastklikt. Hoef je ook niet te rommelen en heb je geen isofix nodig. Vooral handig als je auto dat niet heeft.

Es: wij hebben adapters voor de maxicosi op de kinderwagen, moet je die er dan afhalen als je dat easybasesysteem gebruikt? Want die dingen zitten standaard onder onze mc.

Bri: hoe is het?

Herah: ben je al bezig? Het is weer tribunetijd!

Na Herah zijn Dokkie en Wolfje alweer aan de beurt. Hoe zou het met Wolfje zijn? Dokkie heeft vast een fijne vakantie!

Blond: kan me voorstellen dat je iets anders wilt, maar misschien moet je het ook de tijd gunnen om te wennen. Komt al dichtbij he, dat stomme werk?

Onze boom staat, met Kleine Soeps eigen kerstbal er in. Nu nog een foto met haar en de boom. Sturen jullie kerstkaarten? Ik wilde er een sturen met een foto van KS, maar dan moet ik echt gaan opschieten!
Hee soep, mijn vriend kijkt gelukkig niet zo heel vaak naar binnen, maar ik vind het zelf ook zo verschrikkelijk. Zo hoort het er niet uit te zien en dan kan ik aan niets anders meer denken (erg hè).

Fijn dat je collega's alvast een beetje aan het masseren zijn dat je misschien wat langer weg blijft. Geeft jou ook weer wat rust denk ik. Moet je ook echt gebruik van maken hoor! Ik kan me voorstellen dat je wat langer hersteltijd nodig hebt als je en een totaalrupt. hebt en last van rug en bekken. Hoe gaat dat dan in z'n werk? Blijf je langer ziek vanwege zwangerschap/bevalling of kom je in de "gewone" ziektewet?

Succes bij de gyn! (fijn dat de je al minder last hebt van de hechtingen).
Hoeveel dagen werk jij Soep? En jouw vriend?
Baby nieuws op gmail! Herah is bevallen van een dochter!
Goedemorgen!

Plieno: Het verschilt per zwembad wat de minimum leeftijd voor babyzwemmen is.Het varieert van 6 wkn tot 3 mnd.

En nee hoor, het is niet stom om je kleintje wakker te maken als dat nou net even zo uitkomt (vind ik dan) Ik doe dat ook wel eens omdat je nou af en toe gewoon even de deur uitmoet of het qua tijdsindeling nou net wat beter uitkomt.

Wat jammer dat je je etentje moet afzeggen vanavond omdat je zo moe bent! Vervelend dat je nog zo weinig reserves hebt. Heeft dat misschien ook te maken met jouw ziekte? Sterkte!

KQ: Jij bent dus ook al ongesteld geworden! Ben benieuwd wanneer het bij mij dan gaat komen omdat er nu al meerdere zijn die bv geven en toch alweer ongesteld zijn. Dat was toch wel heerlijk he, nu al bijna een jaar niet ongesteld geweest!

Yasmine: Fijn dat het weer beter gaat met je ukkie!

Wat betreft die speenvraag, gister heb ik het toevallig gelezen op de avent doos. Speen nummer 2 is vanaf een maand. Maar tot gister deden wij het ook nog met speen nr 1. Vond in al die probeer dingetjes uit al die blije dozen ook nog een 1.2.3.speen van Dodi. Fijn, want was hem anders vandaag gaan kopen.

Jules: Aaah, nog een slagveld dus bij jou beneden... Heb je zelf aan die hechtingen zitten trekken? Kl*te dat uitgerekend nu je HA op vakantie is. Succes ermee.

Soep: Als je je nog niet goed genoeg voelt om te gaan werken zou ik dat zeker niet doen. Voor je het weet ben je verder van huis.

Heerlijk dat je geen chocoverslaving meer hebt. Ik ben nu Nutella verslaafd, eigenlijk altijd wel een beetje maar tijdens de zwangerschap helemaal en dat is niet meer overgegaan. Misschien zelfs wel wat erger geworden... Ik besmeer mn boterham met een laag waar zeker 4 boterhammen mee besmeerd kunnen worden, al mag ik dat nu alleen nog maar in het weekend doen, anders word ik nooit meer blij van de weegschaal!

Ben gister langzaam begonnen met bv afbouwen. Wil het rustig aan gaan doen, het hoeft nog niet helemaal weg te zijn als ik weer ga werken. Wil het dan zo afgebouwd hebben dat ik nog 2 voedingen zelf kan geven en de rest fv. Maar dat ik dus niet om de 3 uur op knappen sta. Loop nu welk met voor mn gevoel een paar enorme uiers rond, dus ga er zo maar een klein beetje uit kolven. Zit nu zoveel in na een voeding overslaan dat Kalissa aan een borst meer dan genoeg heeft, maar kan echt niet zo met die andere doorblijven lopen.

Gister nog afgekolfde bv gegeven wat nog in de koelkast stond maar vanavond gaan we voor het eerst fv geven. Heb Friso gehaald.

Ga zo ook een kerstboom kopen. Tenminste, alleen uitzoeken, geen idee hoe ik hem mee moet krijgen samen met Kalissa in mijn kleine Corsaatje. Laat hem daar wel achter, en kan mijn vriend hem vanavond meteen na zn werk ophalen. Heb wel zin in wat kerstsfeer in huis!
Aah, ga meteen naar gmail, lees net dat Herah bevallen is! Gefeliciteerd meid!!!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Herah meisje gefeliciteeeeerd!!! Jeetje wat een fijn nieuws, joehoehoeheoeheooooo. Ben helemaal blij.

Lieve meiden, ik wilde de 20ste maar vastzettten als datum. Op een zondagmiddag lijkt me het handigste, aangezien er dan geen (winkel)files zijn. Wat vinden jullie? Als ik gmail zo lees, kan voorlopig iedereen die tot nu toe gereageerd hebben. Wat en hoe etc. bespreken we nog wel, maar ik heb er nu al zin in!! Leuk begin van het nieuwe jaar!!!!!!!!! Parkeren is bij ons op zondag gratis dus dat scheelt en je kunt op zondagmiddag volgens mij prima bij ons parkeren.
Hier kom ik nog op terug
Hoera!!! Ze is er! Ik heb de tabel al aangepast.

Ik heb de 20ste in mijn agenda staan, KQ!

Bij de gyn was alles goed, zoals gedacht. Het kost inderdaad veel tijd, zei hij. Jammer voor mij. Hij was heel erg tevreden, bij mij ziet de buitenkant er dus uit alsof er nooit iets gebeurd is. De binnenkant was nog wat ruw, maar ook daar was hij erg tevreden over. Ik ben blij dat ik mijn bekkenbodemspieren zo getraind heb, anders had ik een probleem met mijn ontlasting kunnen krijgen. Lekker idee zeg. En bij een volgende bevalling moet er snel een knip worden gezet. Voorkomen doe je een TR dan niet, maar het kan wel schelen. En toch zie ik niet op tegen een tweede, maf is dat.

Jules: we werken allebei 4 dagen, ideaal, vind ik.

Iemand zei iets over snot in neusjes: dat kan je wel weghalen, wij hebben een soort pipetding gehaald bij de etos. En Otrivin neusspray. Heb net de HA even gebeld en we moeten gewoon zo doorgaan. 4 keer per dag sprayen. O, zielig joh, als ze niest, komt er veel snot uit. Ze had zelfs een bel in het ziekenhuis. Even in de gaten houden of ze geen koorts krijgt, anders komt het vanzelf weer goed. En iets vaker voeden dan om de 4 uur, ze drinkt haar flesje bij lange na niet leeg.

Nu ga ik een bammetje eten, honger!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven