Elektrische bakfiets nieuw of tweedehands
dinsdag 18 juli 2017 om 21:38
Wij willen een goede elektrische bakfiets kopen van bakfiets.nl zijn behoorlijk duur maar als ik m over ca 3 jaar weer verkoop krijg ik er ook wel weer aardig wat voor terug. Maar ik kan natuurlijk ook een tweedehands kopen en er dan een elektrische aandrijving opzetten. Misschien uiteindelijk goedkoper? Wie heeft hier zinnige tips over? Ik ben hier niet zo goed in

woensdag 19 juli 2017 om 00:24
Ik zou geen elektrische, maar een gewone goede tweewielerbakfiets van bakfiets.nl of van Workcycles kopen, met acht versnellingen (niet 7, dat is een slechtere uitvoering) en deze goed onderhouden (regelmatig banden oppompen en servicebeurten) . Dat zijn namelijk uitstekende fietsen, die snel en fijn fietsen. Je hebt bij deze fietsen helemaal geen motor nodig. Met kind(eren) er in fietste ik sowieso nooit op z'n hardst, vanwege de veiligheid en hobbels - met kinderen ben je toch wat voorzichtiger. Zonder kinderen scheurde ik overal langs en haalde iedereen in. Motortje lijkt me overbodig, geldverspilling en jammer voor het milieu (er gaat immers kolengestookte elektriciteit in). Na een paar weken ben je aan de fiets gewend, zijn je benen sterk en fiets je flink door ermee. Ja, ik fietste er ook flinke bruggen mee op. Ook was 80 kg in de bak geen probleem.
Wel is het heel belangrijk dat je een goede kwaliteit fiets koopt en deze goed laat onderhouden. Dat scheelt namelijk heel veel in het comfort en de efficiëntie van de fiets. En koop een tweewielerbakfiets, die driewielerbakfietsen zijn ondingen (zwaar en onveilig).
Hou er ook rekening mee dat jonge kinderen niet onbeperkt in de bakfiets kunnen/willen zitten, 3 kwartier was hier het maximum.
Wel is het heel belangrijk dat je een goede kwaliteit fiets koopt en deze goed laat onderhouden. Dat scheelt namelijk heel veel in het comfort en de efficiëntie van de fiets. En koop een tweewielerbakfiets, die driewielerbakfietsen zijn ondingen (zwaar en onveilig).
Hou er ook rekening mee dat jonge kinderen niet onbeperkt in de bakfiets kunnen/willen zitten, 3 kwartier was hier het maximum.