Ervaringen Joolz (Day3)

22-11-2019 20:01 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames (en heren),

In een opwelling heb ik in de aanbieding een Joolz Day3 kinderwagen gekocht (online). Echter, ik heb de wagen helemaal niet in het echt bekeken. Wij hebben wel al een beetje rondgekeken maar eigenlijk hebben wij toen de Joolz en Bugaboo links laten liggen ivm het prijskaartje. Mede omdat het voor ons 2e kindje is en dus hoogstwaarschijnlijk alleen voor haar gebruikt gaat worden, willen we ook niet tè gek wat betreft prijs.
Nu ga ik zeker nog wel in de winkel kijken binnen de periode waarin de wagen retour mag. Maar ik vind het onderwerp kinderwagen echt heel moeilijk, zoveel keuze en opties. Opzich hebben wij ook niet veel eisen alleen dat het een wagen is die handig ontworpen is (dus inklappen met knoppen op een logische plek e.d.) 3n daarnaast een ruim boodschappenmandje en het belangrijkst natuurlijk een goed rijcomfort.
We neigden voor deze aankoop sterk naar de Nuna Mixx 2019 maar die is ook prijzig en deze was nu in de aanbieding een stuk goedkoper.

:-D Maar mijn vraag is dus eigenlijk: wat is jullie ervaring met de Joolz (Day3)?
Wij hebben een ouder model Joolz Day en nooit een seconde spijt van gehad. Heerlijk wendbaar, zitting is goed en zeer stevig.
Je hebt geluk. Het is een hele fijne kinderwagen dus je hoeft geen spijt te hebben van je impulsaankoop.
Ik heb een Maxi Cosi Lila CP. Een stuk goedkoper dan de Joolz. Ik heb voor deze wagen gekozen omdat deze met 1 hand is in te klappen. En om de enorme boodschappenmand.

Maar hoor alleen maar goede dingen over Joolz. Ik wilde die zelf ook graag, maar de prijs hield me tegen, en de kleine boodschappenmand. Maar volgens mij is de mand van de Geo dan wel weer groot.
Maar volgens mij is een Joolz nooit een miskoop.
Wij hebben de day2 en die vind ik erg fijn. Kan me niet voorstellen dat de day3 slechter is geworden.
Prima wagen, past die in je auto? En past er dan nog wat anders bij?
Rilena schreef:
22-11-2019 21:58
Prima wagen, past die in je auto? En past er dan nog wat anders bij?
Wel een goede vraag. Ik vind de 2 wel best groot en wij hebben een erg ruime auto.
@rilena: geen idee🤣 we gaan het meemaken. We hebben een station (auto van vriend) dus ik verwacht dat dat sowieso geen probleem wordt, maar mijn auto is een maatje kleiner. Ik verwacht dat het wel past hoor, is niet super klein ofzo, maar of er dan nog wat bij kan....

Update: even gegoogled hahah!
En ze hebben een video gemaakt in mijn type auto, en dat ziet er goed uit. De reiswieg vind ik echt een onding om te vervoeren en neemt vreselijk veel ruimte maar dat ik echt bij bijna elk merk zo volgens mij. Het past in ieder geval. En ik koop er sowieso nog adapters bij voor de autostoel dus mocht die reiswieg een keer vanwege andere spullen niet passen dan lekker in de autostoel.
Hier ervaring met een oudere versie van de Joolz Day. Zelf zou ik nooit meer een dure combiwagen (vn welk merk dan ook) kopen. De Joolz is lomp, zwaar en neemt veel ruimte in. Nu na 2 kinderen ben ik blij dat we hem over een tijdje mogen uitzwaaien. Er komen bij ons geen kinderen meer bij, dus hij mag weg.

Mijn advies zou nu zijn een goedkope en/of tweedehandswagen voor de wieg aan te schaffen. En daarna een goede wagen met een zitje. Zoiets als de Mutsy Nexo, maar er zijn ook andere merken die zoiets hebben.
Goed dat het past! Wat vindt de consumentenbond van vervoeren in reiswieg in auto? Maxicosi en autostoeltjes hebben hard plastic enzo om bij zijbotsing klap op te vangen, een reiswieg niet. Geen verstand van hoor, was er bij ons nog niet, maar dat bedacht ik me laatst.
Rilena schreef:
23-11-2019 07:21
Goed dat het past! Wat vindt de consumentenbond van vervoeren in reiswieg in auto? Maxicosi en autostoeltjes hebben hard plastic enzo om bij zijbotsing klap op te vangen, een reiswieg niet. Geen verstand van hoor, was er bij ons nog niet, maar dat bedacht ik me laatst.
Baby vervoeren in een reiswieg in de auto mag al heel erg lang niet meer.
Natuurlijk moet de baby gewoon in een maxi cosi of ander merk autostoeltje vervoerd worden.

Maar op de plaats van bestemming kan baby dan weer ik de reiswieg. :lightbulb:

Bij past het in de auto wordt dan ook past het in de kofferbak bedoeld.
Want bij vervoeren op de achterbank wordt zo'n reiswieg een schade aanrichten los projectiel bij een botsing.
sugarmiss schreef:
23-11-2019 11:36
Baby vervoeren in een reiswieg in de auto mag al heel erg lang niet meer.
Natuurlijk moet de baby gewoon in een maxi cosi of ander merk autostoeltje vervoerd worden.

Maar op de plaats van bestemming kan baby dan weer ik de reiswieg. :lightbulb:

Bij past het in de auto wordt dan ook past het in de kofferbak bedoeld.
Want bij vervoeren op de achterbank wordt zo'n reiswieg een schade aanrichten los projectiel bij een botsing.
Er is blijkbaar een nieuw systeem volgens mij waarmee de reiswieg in de auto terug van weggeweest is. Consumentenbond raad het af op een na.
Hier nog steeds blij met de joolz Day (oudere). Na kind 1 en 2 komt er over een tijdje kind 3 in (als er allemaal goed blijft gaan).
Alleen de wat kleine mand vind ik minder, maar kom er altijd wel mee uit (tas aan wagen hangen). We hebben een Toyota aygo en onderstel past in achterbak, zitje onder benen van de jongste en rijden maar.
Moet wel zeggen dat ik veel heb gedragen in draagdoek en dat de jongste nauwelijks in de reiswieg heeft gelegen. Want dan peuter in zitje en baby in doek. :love: dat waren nog eens tijden.
Ik bedoelde inderdaad reiswieg in de achterbak, en zeker niet om te vervoeren in de auto. Lijkt me alles behalve veilig :-o

Vandaag even wezen kijken in de winkel en ik vind het echt een heel mooie wagen. Mijn vriend gelukkig ook :)

We willen geen tweedehands of perse een goedkope omdat we bij de eerste een hele slechte wagen hadden en dus echt nu voor kwaliteit gaan. Bewust daarom wel gekozen voor een 2ehands kamertje. Ook hebben we nog de buggy (Nuna pepp) bewaard van onze eerste waar we heel tevreden over zijn.. Maar toch wil ik dit keer gewoon ook een goede kinderwagen. Ik zal hem waarschijnlijk verkopen aan het eind van de rit, wat bij het gebruik voor 1 kindje volgens mij best prima lukt.

Goed om te horen dat de meeste wel tevreden zijn over de (voorgaande) wagen.
Hier een Joolz Day2. Fantastisch karretje! Ziet er niet alleen mooi uit, maar rijdt heel makkelijk en soepel, veel soepeler dan mijn andere buggy. Ook makkelijk in te klappen en past in onze kleine auto. De vele ventilatiemogelijkheden van de reiswieg vond ik ook heel fijn.

Hij heeft alleen niet een hele grote boodschappenmand, de Geo heeft een grotere. Voor mij geen probleem, de Jumbo bezorgt hier wekelijks dus er hoeft niet veel in.

Het bijbehorende hoeslakentje is wel waardeloos, paste na 1x wassen niet meer goed.

Ik denk dat je geen spijt krijgt van je Day3.
Een baby vervoeren in een reiswieg mag wel.
Als deze daar maar speciaal voor gemaakt is.
Daarom hebben wij een Jane matrix light 2.
Ideaal. Geen gezeur met adapters etc etc.
Die kun je dus zowel als maxi cosi in je auto zetten, rechtop dus.
Maar voor lange afstanden kun je je baby dus ook helemaal plat, liggend vervoeren.
1 systeem voor op het onderstel en niet een losse maxi cosi in de auto en dan nog een wieg erbij in moeten zetten.
Wij waren erg blij, onderstel met 1 hand in te klappen en prijstechnisch gezien best aardig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven