Ervaringen met GPS horloge voor kinderen

04-07-2015 12:47 44 berichten
Wie is er al in het bezit van een horloge met GPS tracering voor zijn of haar kind en hoe bevalt het, welk type gebruik je? Abonnement of prepaid, welk netwerk?

Ik ben enthousiast over dit nieuwe stukje technologie. Ik zou graag in een oogopslag kunnen zien waar mijn zoon van net 5 jaar, zich bevindt.

Bovendien kan hij mij bellen ermee, ik kan hem bijvoorbeeld roepen voor het eten ermee, een gebied instellen waar hij vrij mag spelen en als hij buiten dit gebied treedt, dan krijg ik een waarschuwing.

Je krijgt ook een waarschuwing als je kind bijvoorbeeld hard valt en stiekem afdoen is geen optie, want dat geeft het horloge meteen door.

Momenteel probeer ik voor mijn zoon de watchwatch premium uit, maar ik ben niet enthousiast over het bepalen van de positie.

Ik sta niet open voor meningen over het gebruiken van zo'n horloge, al is het natuurlijk vrij om je mening te uiten.

Ik vind het een handig hulpmiddel en van deze tijd.

Zo kan je je kind gewoon wat vrijheid gunnen zonder jezelf zenuwachtig maken of hij nog wel in de buurt is.
anoniem_6463b566da7f9 wijzigde dit bericht op 04-07-2015 13:06
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Misschien ben ik ouderwets maar ik vind dat ouderlijk toezicht niet kan vervangen worden door een GPS.

Ik begrijp dat uw zoontje 5 jaar is: een kleuter dus. Horen kleuters niet veilig in de eigen achtertuin te spelen en anders onder toezicht van een volwassene indien ze op straat spelen? Zo'n toestel kan immers niet verhinderen dat je kindje aangereden wordt ofzo.

Bij iets oudere kinderen - vanaf een jaartje of 8- vind ik het wel een goede oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier gemengde gevoelens over.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wil je er over praten?

Ik denk dat iemand hier geestelijk beschadigd door raakt. Door het onvrijwillge karakter hiervan (zoals een enkelband bij gedetineerden) vind ik het ethisch niet juist. Ik vind een oormerk of pootring voor dieren al niet om aan te zien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zo dan, sla jij de plank even mis. Onvrijwillig? Het wordt niet aan ze vast geniet hoor.
Huh? Waar gaat dit over Retro??

Vervanging van ouderlijk toezicht mag het zeer zeker niet zijn.

Een extra geruststelling echter is erg prettig.
quote:misschicken schreef op 04 juli 2015 @ 13:40:

Deze week in de aanbieding bij Kruidvat

https://www.kruidvat.nl/spotterkun je daar ook mee bellen? Dat wordt mij niet duidelijk uit de advertentie.
Girls compete with each other, women empower one another
Jij kan het kind bellen en dan heb je direct contact, het kind kan alleen op een alarmknop drukken
Oh, nee das niet zo handig dan.
Girls compete with each other, women empower one another
Als je wilt bellen moet je een mobieltje kopen
GPS is niet zo nauwkeurig in Europa. Er zit al snel een 5 tot 10 meter verschil in. Een Tomtom ofzo compenseerd daarvoor doordat het weet dat je een auto bent en dus op die weg zal rijden. Probeer maar eens wat er gebeurd als je met de tomtom op de fietspad net naast de weg gaat rijden.

Die paar meter kan wel het verschil maken tussen of je kind in de tuin van nummer 11 of nummer 13 zit
Ach als je dan even flink van achter uit het strotje gilt dan is de kans groot dat het kind je hoort.
Hahaha dat dan weer wel :-)

Ik denk dus dat je het kwijtgeraakte kind wel weer kan vinden, maar misschien niet het kind op z'n donder geven omdat het over grens zus of zo gegaan is want dat kan je niet precies genoeg zien.

Edit: of het wel of niet die ene straat was overgestoken dus.
Op de vraag of die 5,- volstaat voor dat de tracker dan continu aanstaat, kan ik "ja" antwoorden.

De trackers gebruiken over het algemeen maar 25 mb per maand.

Die spotter klinkt wel interessant...

Dat het ethisch niet verantwoord zou zijn...kom nou toch.

Mijn 5 jarige plast nog in mijn bijzijnheid dus over privacy hoeven we het niet te hebben, hé?

Voor hem is het horloge een stoer ding waarop hij de tijd kan " lezen", meer niet.

En dan over het " ouderlijk toezicht vervangen"...

Geen ouder die overweegt zo'n horloge te kopen, heeft deze intentie hoor.

Denk eens nog een keer.

Het zijn juist de ouders die hun kind wel een bepaalde mate van verantwoordelijkheid en vrijheid willen geven maar ook goed zicht willen houden, die overwegen zo'n ding aan te schaffen.

En dan over dat een 5 jarige alleen in de tuin of ouderlijk toezicht mag spelen...

Ooit een 5 jarig jongetje die de wereld wil ontdekken en enig gevoel van zelfstandigheid wil ontwikkelen, in een afgebakende tuin proberen te houden?

Het is heus niet dat kindlief alleen de hele wijk door mag, hoor...

Als je bange en onzekere kinderen wil creëren, moet je er vooral bovenop gaan zitten....

Zo. Die argumenten ook weer ontkracht.

Kunnen we verder.
Het lijkt me wel handig. Mijn kinderen zijn inmiddels groot, maar de oudste smeerde hem altijd en kon ik alleen terug vinden in de buurt waar zijn fietsje slingerde. Grenzen waren een zeer ruim begrip voor hem. Dan was dit misschien een leuk speledingetje geweest om hem wat makkelijker terug te vinden. En niet al te duur.

Ik heb laatst voor een cliënt een GPS zendertje gekocht, die raakt ook de weg nog wel eens kwijt met fietsen. Maar dat apparaat heb ik bij een site voor hulpmiddelen gekocht en dat kostte toen ruim 300 euro excl abonnement. Even om het verschil aan te even.
Beste Rocky2008,

Ook ik ben al een tijdje op zoek naar recensies, vandaar dat ik hier uit kwam. Ik heb dan ook aandachtig alle reacties gelezen. Conclusie...niemand die je helpen kan en mij dus ook niet

Niettegenstaande zijn meningen soms ook gegrond. Ik begrijp je helemaal. Mijn zoon is 7jaar. Hoog sensitief en vaak toch ook nog impulsief. Hij lacht steeds, is super enthousiast, kan perfect uren op zichzelf spelen en...leeft in een eigen wereld van spidermannen, jungles en ninja's (kortom een ruime fantasiewereld) Maar door deze eigen wereld is hij vaak afgeleid voor datgene wat er rondom hem speelt. Door zijn spel dwaalt hij vaak af tot....ja, tot waar eigenlijk? En natuurlijk komt hij altijd wel terug, hij weet ook dat hij vaak even zijn hoofd moet komen laten zien zodat mama niet te ongerust moet worden...maar wat is vaak voor zo een kind? Wil je hem uit zijn spel halen omdat hij zijn hoofd moet komen laten zien? Weg magie! Wil dat zeggen dat ik mijn zoontje niet vertrouw? Tuurlijk wel! Geef hem een keukenmesje en een afgebakende opdracht (bv groentjes snijden voor de soep) en hij doet dit tot in de perfectie goed en verzorgt! Maar te veel vrijheid en buiten? tja...dan vertrouw ik hem niet altijd net doordat hij in zijn spel zit!

We leven nu eenmaal in een moderne tijd. Vroeger waren die dingen er allemaal nog niet, maar je wil niet weten hoe vaak ik mijn hoofd moest komen laten zien. Hoe vaak ik te horen kreeg 'ga niet met vreemden mee'...'tot daar en niet verder hoor'...weeral, weg magie! Ik vraag me steeds af: Mocht dit vroeger al bestaan hebben, zouden mijn ouder dit dan voor mij hebben gekocht? Tuurlijk wel! En mocht ik vroeger als kind al een GSM hebben gehad, jezus, wat had het dan een stuk makkelijker geweest. Ik zag iemand reageren dat zoonlief een gsm met tracker heeft...Ik zie mijn zoontje van 7 nog niet met een GSM rondlopen, al zou hij dat wel graag willen hoor...hij ziet ook zijn grotere zussen! En dan vind ik persoonlijk dit gadget de max! Als het moet kan hij me bellen en ik weet waar hij uithangt: een win-win situatie dus. Er staat trouwens ook bij de verkooppraatjes, dat dit normaal gesproken voor kinderen tussen de 4 en 9 jaar is...Dat is een leeftijd dat je kinderen niet door en door kan en mag vertrouwen, hoe goed je je kind ook kent. Er zijn nog te veel factoren waarbij het zwaar mis kan gaan...Ik koop hem dus ook!

Mijn mening heb je nu ook, maar ondanks dit stel ik voor dat je je hart volgt. Wat maakt het uit wat een ander ervan vindt?

Liefs en succes!
haha,

ik zie nu pas dat dit bericht al een jaar oud is... lekker up-to date als je het mij vraagt, :-)

Ondertussen heb je het horloge waarschijnlijk al lang gekocht!

grappig
Oud bericht maar ik lees m ook nu want ook ik denk er aan voor mijn kindjes 5 en 7 een gps horloge aan te schaffen. Heb nu een aanbieding gezien voor 29,95 maar heb dus geen idee of t iets is en ook ik loop vast want ik kan geen duidelijke voor en nadelen (technisch) vinden (vergelijking) tussen de ene of de ander, prijzen lopen ook zo uiteen! Dus zeer benieuwd welke aanschaf het nou is geworden en hoe de ervaring is!
@ Mootjes,

Ik heb de GPS tracker nu al een jaar en vind dat die Chinese/ Japanse dingen vernuftig zijn maar snel stuk gaan.

Dat baseer ik niet op lucht.

Die van mij is al twee keer stuk geweest.

Een kennis van mij is in diverse types gaan handelen, maar hij is er weer mee gestopt omdat hij gek werd van de regen aan klachten die hij kreeg dat ze defecten vertoonden. Vaak kon het probleem snel opgelost worden, maar hij blééf bezig als "leverancier".

Aanschaffen is dus handig maar je maakt de keuze met deze generatie gps trackers, dat het nog niet voldoende doorontwikkeld is om gewoon een goed werkend product te houden en je dan zal moeten accepteren dat je ze gemiddeld 2 x per jaar terug moet sturen ter reparatie, vaker als je pech hebt of als je geluk hebt, minder.

Of je wacht even tot die generatie er is, maar dan is je kind waarschijnlijk al te groot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven