Ex laat zoon 13 op scooter rijden

zaterdag 20 november 2021 om 11:33
fashionvictim schreef: ↑20-11-2021 10:28Goh, echt bemoedigend om te lezen dat de nieuwe generatie prinsjes en prinsesjes die denken dat regels alleen voor anderen gelden alweer in de maak is. Want aan de wappies van nu hadden we nog niet genoeg gezeik, zeker?

zaterdag 20 november 2021 om 11:39
Meestal gaat het goed. In landelijke gebieden rijden al die kinderen op scootertjes voordat ze 16 zijn. Met mijn kinderen heb ik ook wel eens een stukje met de auto gereden voor ze rijlessen hadden (wel op verlaten wegen en parkeerterreinen). Mag niet, doet bijna iedereen.
Mijn ex ging parasailen met mijn kind toen ze 9 was. Dat vond ik veel erger, maar je doet er weinig aan.
Mijn ex ging parasailen met mijn kind toen ze 9 was. Dat vond ik veel erger, maar je doet er weinig aan.

zaterdag 20 november 2021 om 11:41
Zeer begrijpelijk. Echt wtf.KamilleT schreef: ↑20-11-2021 11:39Meestal gaat het goed. In landelijke gebieden rijden al die kinderen op scootertjes voordat ze 16 zijn. Met mijn kinderen heb ik ook wel eens een stukje met de auto gereden voor ze rijlessen hadden (wel op verlaten wegen en parkeerterreinen). Mag niet, doet bijna iedereen.

zaterdag 20 november 2021 om 11:59
Sorry, maar wat een kneus dan. Ik zou er dan mijn energie niet aan verspillen maar met je zoon praten. Daar zijn kinderen van zijn leeftijd gelukkig nog hartstikke vatbaar voor. Als hij weet dat jij het echt afkeurt dan wordt de aantrekkingskracht van zo’n stunt echt minder.Blauw_bloempje schreef: ↑20-11-2021 11:55Hij neemt het zelf in ieder geval niet zo nauw met het combineren van wiet, alcohol en dan in de auto stappen.
Qua opvoeding vindt hij gek genoeg dan weer dat ik de kinderen niet opvoed.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 20 november 2021 om 12:13
Oh hier op het platteland ook. Met als grote verschil dat dit met name gebeurt op eígen terrein. En dat mag. Met bijkomend voordeel dat als het mis gaat, je geen willekeurige voorbijganger of andere weggebruikers de vernieling in helpt.KamilleT schreef: ↑20-11-2021 11:39Meestal gaat het goed. In landelijke gebieden rijden al die kinderen op scootertjes voordat ze 16 zijn. Met mijn kinderen heb ik ook wel eens een stukje met de auto gereden voor ze rijlessen hadden (wel op verlaten wegen en parkeerterreinen). Mag niet, doet bijna iedereen.
Op de openbare weg zie ik hier nou nooit 16-minners op scootertjes rondcrossen, die hebben veel leuker spul onder hun kont waar ze gewoon legaal mee mogen rijden op de crossbaan of een braakliggende akker en onze nog net rijbewijsloze zoon rijdt wel eens in de auto, of op de trekker, maar niet op de openbare weg. Mag ie fijn gaan doen als hij over een maand of twee zijn rijbewijs heeft.
zaterdag 20 november 2021 om 12:21
En van de wet mag dat niet. Met een reden.Blauw_bloempje schreef: ↑20-11-2021 08:43Het is niet alleen het risico wat me stoort,het is het voorbeeld wat je je kind geeft en het opzoeken van grenzen waar zoon toch al een handje van heeft . Het volgende is ; van papa mag ik bier als ik 16 ben
Van mij mag het ook niet. Omdat ik je hersenen liever eerst verder laat groeien voor je die blootstelt aan alcohol, anders word je net zo dom als je ouders. Heb je nog huiswerk?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zaterdag 20 november 2021 om 14:02
Blauw_bloempje schreef: ↑20-11-2021 11:18Die illusie heb ik niet en toch denk ik dat ik er wel iets over ga zeggen. Misschien dat het hem even aan het nadenken zet. Misschien ook niet
Prima toch, dan zeg je er wat van. Het lijkt me logisch dat als jij principiële bezwaren hebt over iets rond je zoon, dat je dat in ieder geval kenbaar maakt. Ik zou alleen wel zorgen dat je dat niet bij elk klein dingetje doet, wnat dan verliest het zijn kracht.
Ikzelf zou van zo'n stukje op de scooter op zichzelf geen probleem maken. Maar jij hebt een verleden met je ex en jij weet dat hij het met andere dingen ook niet nauw neemt, dus jij voelt dat heel anders dan ik wanneer mijn hele verantwoordelijke man eenmalig eens iets "rebels" zou doen met ons timide kind (zou ik misschien wel toejuichen zelfs).
Alleen jij kent de context en je hoe gevoelig je zoon ook is voor dit soort dingen.

maandag 22 november 2021 om 10:36
Blauw_bloempje schreef: ↑22-11-2021 06:19Ex heeft nog een dingetje geflikt dus inmiddels hem aangesproken via app.
Dat is over het algemeen niet bepaald het handigste medium voor zoiets.

dinsdag 23 november 2021 om 13:16
Zijn idee van opvoeden is compleet anders dan jouw idee van opvoeden. Dat is wel duidelijk.Blauw_bloempje schreef: ↑20-11-2021 11:55Hij neemt het zelf in ieder geval niet zo nauw met het combineren van wiet, alcohol en dan in de auto stappen.
Qua opvoeding vindt hij gek genoeg dan weer dat ik de kinderen niet opvoed.
Hij voedt ze op de wet te ontduiken en jij voedt ze op naar de wet te leven.
Dat is een behoorlijk verschil.
Nope

woensdag 24 november 2021 om 15:20
Ik dacht toch ook wel dat iedereen vroeger wel eens bij papa op schoot heeft gezeten achter het stuur van de auto. Hier vaste prik (op particulier bungalowpark achter de slagboom) dat dochter naar de uitgang mag sturen als we weer naar huis gaan na het weekendje in ons vakantiehuisje. Het hangt beetje van de context af.KamilleT schreef: ↑20-11-2021 11:39Meestal gaat het goed. In landelijke gebieden rijden al die kinderen op scootertjes voordat ze 16 zijn. Met mijn kinderen heb ik ook wel eens een stukje met de auto gereden voor ze rijlessen hadden (wel op verlaten wegen en parkeerterreinen). Mag niet, doet bijna iedereen.
Ik vind het altijd wel apart dat toen je er een relatie mee had je hem blijkbaar goed vadermateriaal vond en als het je ex is je opeens hele andere idealen en normen en waarden hebt. Veranderen al die mannen zo erg na het krijgen van kinderen of een scheiding? Of de vrouwen wellicht.

woensdag 24 november 2021 om 20:08
Scheiden doen mensen over het algemeen niet omdat ze er in de loop van de tijd achter komen dat hun normen en waarden zo lekker overeen komensneeuwwitje80 schreef: ↑24-11-2021 15:20Ik dacht toch ook wel dat iedereen vroeger wel eens bij papa op schoot heeft gezeten achter het stuur van de auto. Hier vaste prik (op particulier bungalowpark achter de slagboom) dat dochter naar de uitgang mag sturen als we weer naar huis gaan na het weekendje in ons vakantiehuisje. Het hangt beetje van de context af.
Ik vind het altijd wel apart dat toen je er een relatie mee had je hem blijkbaar goed vadermateriaal vond en als het je ex is je opeens hele andere idealen en normen en waarden hebt. Veranderen al die mannen zo erg na het krijgen van kinderen of een scheiding? Of de vrouwen wellicht.
donderdag 25 november 2021 om 09:14
Dat is je goed recht. Dus praten met je zoon.
I wanna live my life with the volume full!
donderdag 25 november 2021 om 09:17
viva-life22 schreef: ↑20-11-2021 09:51Iets krom vinden of slecht geformuleerd, betekent geen vrijbrief om wetgeving zomaar te overtreden.
Nooit zomaar, ik maak daar weloverwogen keuzes in.
Als lemmingen maar blindelings volgen wat ons voorgeschreven wordt voelt ook niet goed.
I wanna live my life with the volume full!

donderdag 25 november 2021 om 10:45
Nee dat snap ik. Maar je ex gebruikt wiet in combinatie met alcohol en stap achter het stuur. Dat gedrag is toch niet iets waar hij mij begonnen is nadat je kinderen kreeg. Daar zit je zoon dan waarschijnlijk ook wel een keer naast in de auto. Lijkt mij erger dan met je vader een stukje op de scooter.Blauw_bloempje schreef: ↑24-11-2021 20:08Scheiden doen mensen over het algemeen niet omdat ze er in de loop van de tijd achter komen dat hun normen en waarden zo lekker overeen komen
anoniem_6500601441f07 wijzigde dit bericht op 25-11-2021 10:52
3.04% gewijzigd

donderdag 25 november 2021 om 10:51
Eens. Als je op een rustige overzichtelijk weg staat te wachten als voetganger voor een rood stoplicht dan steken veel mensen over ook als het licht rood is. Waarom dat knopje indrukken en wachten op groen?
Mag niet nee, snap heus het nut van stoplichten in het algemeen, maar ik kan zelf ook gewoon van links naar rechts kijken en een beoordeling maken. Ziet een agent dit dan krijg ik een boete. Nou dat is dan maar zo. Die betaal ik zonder morren.
donderdag 25 november 2021 om 11:53
Wil je het zien als normen-en-waarden, dus als voorbeeld dat het een goed idee is om de wet te overtreden? Is dit een opmaat naar een leven in de overtredingen en misdaad?
Of als leuk voor een keertje; de wetgever moet ergens een grens trekken, en het bepaald niet zo dat vader hem een scooter geeft en zegt 'succes in het verkeer' (wat met 16 jaar van de wet dus weer prima is).
Of als leuk voor een keertje; de wetgever moet ergens een grens trekken, en het bepaald niet zo dat vader hem een scooter geeft en zegt 'succes in het verkeer' (wat met 16 jaar van de wet dus weer prima is).
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
donderdag 25 november 2021 om 13:16
sneeuwwitje80 schreef: ↑25-11-2021 10:45Nee dat snap ik. Maar je ex gebruikt wiet in combinatie met alcohol en stap achter het stuur. Dat gedrag is toch niet iets waar hij mij begonnen is nadat je kinderen kreeg. Daar zit je zoon dan waarschijnlijk ook wel een keer naast in de auto. Lijkt mij erger dan met je vader een stukje op de scooter.
Helemaal eens hoor. Ik laat mijn dochter ook gewoon met een biertje op zo’n leenscooter. Als haar vader daar problemen mee heeft had hij maar met iemand anders kinderen moeten krijgen. Eigen schuld, dikke bult.
vrijdag 26 november 2021 om 13:22
Eigenlijk is dingen op straat gooien heel ouderwets. Ik heb wel eens foto's gezien van de grachten vroeger, waar gewoon alles in gedumpt werd. En in bepaalde boekjes uit de jaren 50 gooit de hoofdpersoon ook alles zo op straat.Fizz schreef: ↑19-11-2021 16:27Is het je kind leren om zijn rommel niet op straat te gooien eigenlijk ook al ouderwets? Dat is namelijk ook iets waar ik mij over blijf verbazen. De hoeveelheid troep die met het grootste gemak uit de auto of op de stoep gemikt wordt. Na een mooie dag liggen de parken en stranden er vol mee. Als pa en ma na een dagje strand de troep laten liggen, dan is het toch niet gek dat kinderen ook hun blikje of patatbakje op straat dumpen?
Later is nu