Extra groot ledikant o.i.d.
dinsdag 25 mei 2010 om 10:49
Ik heb een zoon van bijna 4 met ASS, die fysiek gezien wel toe is aan een wat groter bed dan zijn huidige ledikantje van 60 bij 120 cm. Het probleem is echter dat het nogal een nachtbraker is. Nu is dat geen probleem, omdat hij toch zijn bed niet uit kan, en hij wel gerustgesteld is na een tijdje. Als hij in een juniorbed ligt, gaat hij er helaas uit en is met de beste wil niet meer in bed te krijgen. Wat zou een oplossing zijn? Bestaan er spijlenbedjes/ledikantjes in een grotere maat? Of zijn er juniorbedden met opklapbare zijkanten? Ik heb al gegoogled, maar kom er niet uit. Wie helpt?
woensdag 26 mei 2010 om 09:25
okay echt verboden wordt fixatie niet, maar inderdaad..je moet verdomd goede redenen hebben om het nog te doen. Er zijn heel veel alternatieven: bedboxen, verzwaarde dekens, slaapzakken etc.
To: ik vroeg me eigenlijk af, klimt je zoon ook niet gewoon uit een juniorbed met een bedhek? Mijn kinderen (waaronder ook 1 met ASS) klommen met 2 al uit hun ledikant.
Misschien kun je je zoon ook anders trainen om in bed te blijven. Bv een lampje op een tijdschakelaar dat gaat branden als hij eruit mag (of een wekkertje). Hij wordt natuurlijk steeds ouder en gaat dat soort dingen steeds beter begrijpen.
To: ik vroeg me eigenlijk af, klimt je zoon ook niet gewoon uit een juniorbed met een bedhek? Mijn kinderen (waaronder ook 1 met ASS) klommen met 2 al uit hun ledikant.
Misschien kun je je zoon ook anders trainen om in bed te blijven. Bv een lampje op een tijdschakelaar dat gaat branden als hij eruit mag (of een wekkertje). Hij wordt natuurlijk steeds ouder en gaat dat soort dingen steeds beter begrijpen.