Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo zwangere "collega's"...

Heb weer ff bij zitten lezen.

Is alweer even geleden maar elke avond werken (alhoewel vanavond de laatste en dan weekend)valt me vies tegen.

Als ik thuis kom zit ik ff bij manlief en duik dan mijn bed in.

Met mijn zwangerschap gaat alles wel goed alhoewel ik mij nog steeds zorgen maak.

Ik las al eerder  ik geloof lucybell (sorry als het niet zo is)dat ze heel onzeker is.

Dat heb ik precies hetzelfde.

Voel me met sommige dingen wel zwanger maar geloof het pas echt als ik het hartje bij de verloskundige gehoord heb,

Vandaag over 2 weken moeten we ernaartoe.

Weet niet hoe het kan maar heb er geen gerust gevoel over.

Ik kan ook best wel goed mijn mond houden tegen andere.

Is dat raar eigenlijk?:(
Hallo dames,

We zijn terug van de echo.

Ben dus 7,5 week, ze kon nog niet zoveel zien. We zagen alleen het vruchtzakje, het vruchtje zat er goed in verstopt (is nog zo klein) waardoor er nog geen hartje te zien/horen was. Maar dat is normaal volgens de VK in zo'n jong stadium. Over 2 weken (27 juni) mag ik terug voor een volgende echo. Dan zien we wel het hartje. Maar even afwachten.

Volgens mij is het overigens heel logisch, die onzekerheid. Ik had (en heb) dat zelf ook. Ook de angst; wat als er iets niet goed is?? Dat blijft toch volgens mij tot je een gezond kindje in je armen hebt. Denk dat we ons daar overheen moeten zetten.

Pfff had net een vermoeiend telefoontje met een vriendin van mij. Zij heeft 1 kindje van 3. Ze is fulltime huismoeder. Ik zou daar zelf niet voor kiezen (wil niet afhankelijk zijn) maar laat mensen die daarvoor gekozen hebben (haar dus ook) in hun waarde. Alleen oordeelt zij zo hard over moeders die blijven werken.

Ze vroeg mij nu dus ook; wat ga je doen met werk? Uh.... blijven werken natuurlijk... Zucht aan de andere kant van de lijn. Zou je dat nu wel doen, een kind heeft de moeder nodig, je kunt zo geen band opbouwen met je kind, je kind krijgt een achterstand, en ga zo maar door.

Zo irritant vind ik dat. Vooral van iemand die zich volledig afhankelijk heeft opgesteld van haar man, een kut relatie heeft, en daar niet uit kan stappen omdat ze zelf geen baan en opleiding heeft. Moet er nog een goed gesprek met haar over gaan voeren waarin de strekking zal zijn: ik laat jou in je waarde; laat jij mij dan ook in mijn waarde!!!

Ben er een beetje gefrustreerd over. Sorry dat ik het hier van me afschrijf maar moet het even kwijt. Wil me niet de rest van mijn leven moeten gaan verdedigen omdat ik een werkende moeder ben. Er zijn niet voor niets zoveel KDV, er zullen toch echt wel goede dingen gebeuren daar.

Maar ja, ik heb in ieder geval de 1e echo gehad en zie uit naar de 2e waar ik hopelijk wat meer kan zien.

Misselijkheid gaat ook steeds beter. Ben het nog wel, kan geen avondeten eten, maar verder is het te doen. Gelukkig maar.

En nu kan ik weer niet naar beneden scrollen om op te zoeken wat jullie geschreven hebben. Bloedirritant, moeten ze ook iets aan doen bij Viva vind ik......
Hoi meiden,

Heerlijk, weer lekker veel te lezen

Maar inderdaad, nogal lastig om te onthouden wat iedereen schrijft...

Met mij gaat het goed! Nog steeds nergens last van. Ga nu wel om een uur of half elf naar bed in plaats van twaalf uur. Ik ben echt eerder moe, maar overdag heb ik er geen last van.

De onzekerheid zakt ook een beetje weg. Het zou natuurlijk vreselijk zijn als het misgaat, maar ik kan wel een beetje relativeren. Je lichaam stoot geheel natuurlijk iets af dat 'niet goed' is. En dat gebeurt niet voor niks. Maar het voelt goed. En ik heb juist wel moeite mijn mond te houden, ook al ben ik pas 5,5 week zwanger!!

Dat is dus de reden dat ik familie inmidels hed ingelicht Reacties waren super. Heb straks en vanavond afspraken met wat vriendinnen en denk dat ik het gewoon ga vertellen!! Haha, ik word al vrolijk van alleen het idee. Maar mijn stemmingen wisselen nogal (dat is wel een 'klacht'), dus ik kan er straks zo weer anders over denken.

[fgcolor=#008000]Heb trouwens een afspraak met de vk op woensdag 4 juli[/fgcolor].

En volgens een korte berekening van haar kant ben ik uitgerekend op 9 februari (Dit is een beetje vaag, omdat ik net gestopt was met de pil en dus eigenlijk nog geen cyclus had).

Het ga jullie allemaal goed!!

O, nog een vraagje trouwens. Ik ben lichtelijk verslaafd aan cola light en bedacht me ineens dat daar natuurlijk ook cafeine in zit. En koffie mag geloof ik maar 4 koppen per dag (daar heb ik trouwens echt geen zin meer in), dus... Iemand hier over nagedacht? Ik geloof dat er trouwens een cafeine vrije variant bestaat, ga ik die maar eens aanschaffen.

Wat drinken jullie graag nu je zwanger bent?

Ik heb echt moeite met water...

Liefs,

Lucybelle
ik zal mij ff voor stellen,ik ben els,37 jaar.zwanger voor de eerste keer.

voel mij belabberd beroerd misselijk ga zo maar door.moet 4juli naar de gyn,voor echo.ik weet niet hoe lang ik al zwanger ben,volgens vriendin 3 weken,want 12 mei eerste dag menstuatie.wij hebben het aan familie en vrienden al verteld.de reden hiervoor is mocht het fout gaan dan hebben we steun van anderen.en ook omdat ik een grote flap uit ben.ik heb de verhalen gelezen maar kan het niet terug halen jammer.dus moet voortaan maar met pen en papier zitten.alle meiden gefeliciteerd.en op naar de echo‘s.
***** breek even in****

Meiden, van harte! Hier een februari 2007 mama. Niet te geloven, dat we nu al weer een jaar verder zijn!  Ik ben op 31 januari bevallen van een prachtig jongetje, en het is zooooo leuk allemaal! Er staat jullie nog zoveel moois te wachten! Ik wens jullie allemaal een gezonde zwangerschap, een voorspoedige bevalling en plaatjes van Babies!!

groetjes,

Twinkel

**** sluip weer weg****
Twinkel, wat lief! Altijd leuk zo'n verhaaltje :) !

Els, join the club! Vervelend dat je je zo beroerd voelt. Hoop dat het snel wat beter gaat.

Ik wil voor het shema nog even doorgeven dat ik ook een heuse 'echo date' heb. Namelijk op woensdag 11 juli! Een week later dan mijn afspraak bij de vk (4 juli dus). Heerlijk, dat dit vast staat. Maakt het weer iets echter allemaal!! Want geloven? Dat doe ik het nog steeds niet echt. Julle?

Lucybelle
Pfff, sorry voor mijn tikfouten... (laat ik het maar gooien op hormonen, wel zo makkelijk) ;)
Dok: voor de tabel, ik ben vooralsnog 17 feb. uitgerekend (denk zelf eerder) en heb 11 juli afspraak bij de VK. Dan ben ik 8 weken. Dan met 10-12 weken een echo. Liever met 10 weken, want dan weet je eerder of het wel of niet 'goed zit', maar met 12 weken is natuurlijk weer meer te zien.... Heb toch liever met 10 weken denk ik..

Judat: het went inderdaad snel he, zwanger zijn. Ook al voelt het nog steeds onwerkelijk, ik kom steeds meer in de mood! Ik krijg ook de neiging om het maar aan iedereen te vertellen, maar dat doe ik nog maar niet, een paar beste vriendinnen weten het, da's wel genoeg. Lijkt me vervelend als het misgaat, om dat dan weer te vertellen. Vorige keer hebben we het met 8 weken geloof ik aan de fam. verteld en binnen de korste keer wisten alle oom, tantes etc het. Vond ik achteraf niet fijn.

Tess: ik heb nog niet dat m'n broeken strakker zitten (maar ben pas 41/2 week), gelukkig niet. Ik was net op gewicht na de geboorte van mijn dochter vorig jaar... Kan het hele circus weer opnieuw beginnen...;-)

LH: irritant, een vriendin die je niet in je waarde laat terwijl je dat zelf wel doet.. Lijkt me inderdaad wel goed om het uit te spreken. Succes!

Jammer dat het hartje nog niet te zien was, maar gelukkig mag je snel weer!!

Lucybelle: drink niks anders nu eigenlijk. En drink ook nog gewoon koffie. Bij de vorige zwangerschap at en dronk ik ook alles nog (behalve rosbief enzo helaas..). Geen gekke eet'afwijkingen' gehad eigenlijk.

Leuk om het iedereen te vertellen he!

Els: welkom en gefeliciteerd!! Balen dat je zo misselijk bent. Hoe lang is je cyclus gemiddeld? Want als dat ongeveer 28 dagen is, zou je 16 feb. uitgerekend zijn en nu dus dik 4 weken zwanger zijn.

Hier gaat het verder prima. Vorige week veel last van duizeligheid, gaat nu beter. Wel moe, maar ach, niet misselijk nog (lijkt me erg vervelend). Ook nog geen gevoelige borsten ofzo. Wel last van m'n rug (eigenlijk het gevoel alsof ik elk moment ongesteld kan worden). Wel ben ik heel erg kortademig. Hebben jullie daar ook last van?

Nou, wij gaan eten. Doeg!
Hi mama's in spe,

Ik ben Bloem, 27 jaar en moeder van een zoontje van 1 jaar. 13 febr. 2008 verwachten we ons tweede kindje. Is het goed als ik af en toe mee lees en schrijf? Ik ben wel trouw, maar niet zo'n frequente schrijver (vraag maar aan de juni 2006 moeders ).

De eerste keer waren we na 1,5 jaar zwanger en net begonnen aan de MMM toen we er achter kwamen dat het toch spontaan gelukt was. Nu was ik zwanger na 1 maand. Dus dat was wel ff een verschil.

29 juni gaan we naar de VK. Helemaal spannend allemaal!

Succes allemaal in de eerste paar weken en hopelijk komen er nog een paar zwangere bij... al is het wel een korte maand!

x
Hey aanstaande moeders,

weet niet of ik er nog bij pas?

Als eerst iedereen natuurlijk gefeliciteerd!!!!!

ik weet net sins maandag dat ik zwanger ben.

En het is van de eerste dus dat is allemaal spannend.

Heb ook zoveel vragen alles is nog onbekend natuurlijk.

mijn zusje is net bevallen maar die kan ik natuurlijk nog niks vragen.

zie dat jullie allemaal al een afspraak hebben met de verloskundige moet je dat meteen doen als je weet dat je zwanger bent.

ik zal me trouwens eerst even voorstellen ik ben 29 jaar zwanger van de eerste en als ik goed heb gerekend (de computer):) dan ben ik uitgerekend op 12 februari
Phoenix en Tess: succes met de echo!!!

LH: leuk, eerste echo gehad en eerste zicht was dus goed. Dat is mooi!

Welkom aan alle anderen! Gezellig, kom erbij!

Hier weinig nieuws. Zoon behoorlijk last van zijn pokken dus ik doe het ook maar rustig aan! En ben moe. erg moe, ook door zoon die vannacht vooral last had... Dus ga even rustig zitten...
Hallo allemaal,

Vanaf het begin van dit topic lees ik eigenlijk al mee, omdat ik stiekem hoopte dat ik ook zwanger zou zijn. En ja hoor, gisteren getest, en positief! Was nog wel onzeker, want zaterdag had ik gewoon bloedverlies en krampen, dus ik dacht dat ik ongesteld was. Maar na 1 dag stopte dat weer en nu een positieve test! Ben vanochtend naar de HA geweest omdat ik me zorgen maakte vanwege dat bloedverlies. Maar zij gaf aan dat het nog te vroeg was om daar iets over te zeggen. Het komt vaker voor, dus het is in ieder geval niet iets om me zorgen over te maken (maar doe ik stiekem toch ) Gelijk een afspraak gemaakt met de VK, dinsdag 10 juli kunnen we terecht! Echt zo spannend allemaal! Is er nog plaats voor mij om mee te schrijven? Zo ja, dan zijn mijn gegevens:

26 jaar, uitgerekend volgens HA 16 februari en afspraak VK 10 juli.

En alle anderen hier van harte gefeliciteerd natuurlijk!!!!
Hallo allemaal, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Ja, ook ik schrijf graag mee. Afgelopen week een positieve test en uitgerekend op 11 februari 2008. Ik heb een dochter van 14 maanden (na 2 miskramen) en lees mee met de moeders uit die maand. Nu zou ik graag ook zelf willen schrijven, maar zie wel dat dit topic heeel erg vol loopt. Ik weet niet of ik het bij kan houden wie wat schrijft. Ik ben 41 jaar (oud he). Voorlopig laat ik de verloskundige nog even zitten. De ervaring heeft geleerd dat we maar even moeten afwachten hoe het gaat. Wel in vertrouwen hoor. Moeten ook maar zien of we voor of na onze vakantie in augustus voor een echo gaan.

Spannend, maar ook weer zo heerlijk om zwanger te zijn. Veel groeten, Mir.
ahahah you didn't say the magic word
Zo net om de tijd te verdrijven het schema maar weer aangepast. Het wordt al een flinke lijst zo! Voor alle nieuwe dames weer welkom!

Ik ben toch stikzenuwachtig. Echt niet normaal meer. Ik hoop zo dat alles goed zit straks bij de echo...

quote:Zo net om de tijd te verdrijven het schema maar weer aangepast. Het wordt al een flinke lijst zo! Voor alle nieuwe dames weer welkom!

Ik ben toch stikzenuwachtig. Echt niet normaal meer. Ik hoop zo dat alles goed zit straks bij de echo...

Phoenix, bedankt!

Wat leuk, nu kan het aftellen echt gaan beginnen!!

Ik duim voor je dat alles goed is met de kleine.

Groetjes!
Phoenix,

Hoe laat heb je de echo??
quote:

Phoenix,

Hoe laat heb je de echo??

half 3

dus ik moet zo mijn zoontje uit bed plukken (niet een handige tijd voor zijn slaapje maar ja...)

en dan op pad, maar ik ben al net zo zenuwachtig als toen bij mijn zoontje bij de termijnecho

dus dat veranderd niet bij een tweede zwangerschap blijkbaar :P
Phoenix,

Ik wens je het beste toe. En hopelijk heel veel kijkplezier straks .

Was het bij mij maar zover... nog zo lang wachten .

Groetjes!!
Wat is er weer veel geschreven zeg, echt super!

Casedy, Els, Bloem, Fenne en Mirdespir: van harte gefeliciteerd en welkom bij de club!

LH: fijn dat je de eerste echo hebt gehad en dat het er goed uitzag. Over twee weekjes mag je al weer, hoop dat je het hartje dan kunt zien kloppen, spannend!

Lucybelle: ik drink vooral veel water. Met lightdranken moet je trouwens wel opppassen hoor. Daar zit aspartaam in en dat is kankerverwekkend. Je mag maar maximaal 4 glazen per dag!

Phoenix: vanmiddag de echo, spannend! Ik hoop dat het er allemaal mooi en goed uit zal zien!

Hoe zit dat eigenlijk met maken van een afspraak voor de echo? Doe je dat meteen zelf, of eerst naar de verloskundige? Ik ben zaterdag 8 weken, dus over 4 weken kan ik een echo laten maken... Hoe en wanneer regel ik dat?

groetjes, San
Zo even snel hoor, moet zo nog wat mensen bellen ook ;)

Ik ben in ieder geval ECHT zwanger! Er zit een prachtig frutje met een kloppend O+-tje! De vk schat dat ik tussen 6 en 7 weken ben (dus klopt met mijn eigen berekening), maar het is moeilijk om een echte datum te prikken met deze termijn. Dus 19 juli weer een echo!

Voor de nieuwsgierigen onder ons ik had trouwens een uitwendige echo.

LH ik vind het toch wel een beetje gek dat jouw vk het normaal vind dat je met 7,5 week geen hartje ziet. Ik wil je niet onnodig ongerust maken, maar ik heb van niemand nog een vergelijkbaar verhaal gehoord. Zelfs hele vroege echo's met 6 weken lieten al een hartje zien. Heeft de VK uitgelegd waarom zij het normaal vond?

quote:Zo even snel hoor, moet zo nog wat mensen bellen ook ;)

Ik ben in ieder geval ECHT zwanger! Er zit een prachtig frutje met een kloppend O+-tje! De vk schat dat ik tussen 6 en 7 weken ben (dus klopt met mijn eigen berekening), maar het is moeilijk om een echte datum te prikken met deze termijn. Dus 19 juli weer een echo!

Voor de nieuwsgierigen onder ons ik had trouwens een uitwendige echo.

LH ik vind het toch wel een beetje gek dat jouw vk het normaal vind dat je met 7,5 week geen hartje ziet. Ik wil je niet onnodig ongerust maken, maar ik heb van niemand nog een vergelijkbaar verhaal gehoord. Zelfs hele vroege echo's met 6 weken lieten al een hartje zien. Heeft de VK uitgelegd waarom zij het normaal vond?

Phoenix,

HEERLIJK!! :):D

Je keek je ogen uit zeker, hoelang duurde die echo, ik bedoel hoelang heb je naar je kleine kindje mogen kijken?

Duurt voor jou 19 juli ook nog zo lang of niet meer zo of juist wel? ;)

Geniet ervan, en de groetjes!!
Nou heel veel is er nog niet te zien met deze termijn hoor Ellen :D:D

Meer dan een frutje met een knipperlichtje is

het nog niet. Maar goed dat is vooralsnog genoeg, want dat is volgens

schema. Dat is dan wel weer leuk van zon 12 weken echo hoor. Dan zie je

echt een heel kindje wat stuitert. Maar ik wil wel even de echo posten

hoor, dan kun je mijn prachtige frutje ook zien:

Phoenix,

Zucht... :) Ik zie wel dat het een knapperd is hoor :P

Wat een wonder...

Ik hoop dat ik dat op 24 juli ook mag zien, en dan iets groter :)!

Groetjes!
Welkom aan alle 'nieuwe' zwangere dames! Volgens mij hebben we zo een babyboom in februari.

Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad en het hartje klopt echt heel krachtig en mooi! Verder was het allemaal dik in orde. Ik ben nu ongeveer 6 weken en 3 dagen zwanger denkt men. Mijn officiële uitrekendatum is nu 6 februari geworden. Wil je dit nog ff aanpassen in het overzicht, o ja ik ben 37 jaartjes jong! Thanx!

Phoenix: tjeetje jouw echofoto kon die van mij wel zijn . Ontzettend mooi he om het allemaal te zien. Het is zo wonderlijk dat daar een heel mensje uit kan ontstaan!

Op 3 juli heb ik mijn tweede echo!

O ja ik ben ff weg. We gaan heerlijk een aantal dagen op vakantie naar Frankrijk!
Hallo!

Wat een nieuwe aanwinsten weer zeg! Gefeliciteerd allemaal.

Phoenix en Tess, jullie ook met je goede echo, wat fijn zeg.

Phoenix, het kan wel zijn dat de verloskundige van LH andere (oudere/goedkopere) apparatuur heeft waardoor er niet altijd in zo'n vroeg stadium een hartje te zien is.

In het ziekenhuis hebben ze hele nauwkeurige appartuur wat het dus wel goed kan zien. Misschien dat dat het is.

Ben trouwens best moe, werken is soms wel lastig. Had vanmiddag na de lunch zo'n megadip dat mijn ogen echt bijna dichtvielen. Na een uurtje ging het wel weer goed.

Er komt zo bezoek, ga er weer vandoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven