!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Ik gooi hem ff omhoog, anders kan niemand hem vinden..
Gevonden hoor Sjaanie, maar is die andere nou helemaal weg dan? Ik was nog niet helemaal klaar met bijlezen. :(

Hier gaat alles goed, zoonlief is echt een schatje, alleen heeft ie altijd rond etenstijd, nu dus volgens mij zijn huiluurtje, wat ik ook doe, schone luier, voeden, knuffelen, wiegen, hij blijft huilen. In zijn bedje wil hij ook niet. Hebben jullie tips?

Groetjes Skoemp
Februari 2009

hier een link skoemp..
hmmm, lees op andere forum dat er iemand 3 uur achter de kinderwagen loopt omdat de kleine dan stil is...

Dan mag ik niet klagen met mijn huiluurtje/anderhalfuur. Hij ligt nu weer heerlijk te slapen.
Hahaha Skoemp, hier vanmiddag precies hetzelfde. En ga voortaan niet meer voor de hippe, maar voor de comfortabele schoenen. Mén, wat doen m'n voeten zeer.

Vandaag was echt drama. Wat doen jullie als de kleine blijft huilen? Ze huilde zo hard dat ik ze uit bed heb genomen, laat ze dan niet liggen. Maar niets hielp > wiegen, lopen, in de box... Het ging maar dóór. En hárd!! Wat doen jullie dan? Toch maar zitten en wiegen? Pffff, ik wist het echt even niet meer.

@ Sjaanie > thanx voor 't openen van dit nieuwe topic!
hallo dames

Goed van je Sjaanie, ik was verbaasd dat het moest.

Hier gaat alles zijn gangetje, manlief schroeft op dit moment de nieuwe, supersnelle, superstille pc in elkaar, Joeppie!

Verder gaat het gewoon z'n gangetje hier. Maar heel herkenbaar, vandaag ook een huildag! Vanmiddag, en vanavond gaat het maar door. Vanmiddag had ik hem in de lodger shelter terwijl ik in de tuin werkte en hij was direct stil.

Legde ik hem in de wagen, begon het huilen weer opnieuw.

Ik moet de verhalen van skoempie en origineel nog lezen.

Lein; fijn dat je meid weer naar huis mag.

Hopelijk tot snel en anders tot een andere dag als de pc werkt.

Liefs Floor

P.s de oplossing voor als ze huilen heb ik helaas ook niet.
k wist niet eens dat dat kon, een vol forum...

Als Guus heel hard huilt leg ik hem neer en ga ik hem masseren. Over zijn bolletje aaien en stevig met mijn handen over zijn buikje en tegen zijn zij masseren. Meestal wordt het huilen daardoor zachter en word ik minder doof Soms valt hij dan in slaap. Liedjes zingen helpt ook wel eens. Maar een 'gouden tip' heb ik helaas niet Konela en Skoempie.

Nu k Guus aan het nieuwe schema onderwerp is zijn huiluurtje tussen 16.00 en 18.00 uur. Daarna doe ik hem lekker in bad en wordt hij rustig. Om 19.00 uur slaapt hij dan meestal als

een roosje,al wordt hij op sommige dagen wel een paar keer wakker, maar dan is het maar kort.

Ik hoorde vandaag dat het zoontje van een meisje op de pufclub gisteren 9 (!!) uur achter elkaar heeft gehuild. Dat lijkt me zooo zwaar! Arm schaap...
Op het "oude" forum werd een topic gesloten na 700 berichten, dus 5000 valt mee. Verbaas me erover dat we al op zoveel zaten!

Hier ook huilen met de pet vandaag. en dan met zo'n heeeeeel zielig uithaaltje op het eind van een uithaal, of ik heb heet idee dat ze erin blijft en loopt ze helemaal rood aan. Zo zielig, ook slapen is gisteren en vandaag overdag eendrama. Madame is zowel gisteren als vandaag de hele dag wakker geweest op een hazeslaapje hier of daar na. Ze heeft afgelopen nacht wel van 19.30 tot 5.00 geslapen (das dan wel weer fijn)

Mayte echter ook al om 5.00 wakker (minder fijn) en Lief die de hele nacht op de wc heeft gezeten met een een emmer op schoot (2 keer raden wat hij daar aan het doen was)

Fenna heeft nu ws ook buikgriep. heeft zichzelf er helemaal ondergepoept vanavond. Zo zielig, tot aan d'r oksels zat het. En dan kan ze zo'n zielig pruillipje trekken (mondhoekjes gaan dan helemaal naar beneden) ligt nu ook voor pampus op bed.

morgen komt de wijkverpleegkundige langs omdatFenna nogal een voorkeurshouding heeft en al een behoorlijk afgeplat koppie heeft. we doen al van alles om haar niet voorkeurskant te stimuleren, maar het werkt niet echt. ook maar ff vragen of ze spruw heeft (geen idee hoe het eruit ziet) en waar we op moeten letten als ze idd buikgriep schijnt te hebben. Hoeveelheden vod\cht heb ik geen idee van hoeveel ze binnen krijgt. drukke dag morgen...
Hoi!

Vandaag is mijn grote meisje 3 geworden!! Wow wat is ze groot en wijs al! En lief ok. Haha al kon ze vanochtend wel achter het behang want ze had een vreselijk humeur . gelukkig heeft ze vanmiddag even geslapen en daarna was ze weer een zonnetje!

Lein, jeuj gelukkig is je meisje weer thuis! Gaat alles goed?

Konela, haha ik zie je helemaal fanatiek stappen achter de wandelwagen /. ik heb afgelopen zondag rondjes in de tuin gelopen met de wagen. Bojan was alleen maar stil in een bewegende wagen (en neeeeeee ik kon niet gaan zitten en de wagen heen en weer rijden, dat had ie meteen door , de sneak ) en Milena was in de tuin aan het spelen, dus ik kon iet weg.

DraakjeNoah, leuk je te lezen. Hoe is het met je? Poeh en jij ook al je zoon iedere 2/2,5 uur voeden, zwaar hoor!

Summer, fijn dat het beter gaat bij jullie . Hou je hart maar vast voor zo'n pittige dochter!

Ringel, aaah wat zielig als Fenna ook buikgriep heeft zeg. Jullie zijn wel lekker bezig hoor, je man mag nu ook wel eens beter worden weer! Word je dan niet boos op hem? Niet dat hij er iets aan kan doennatuurlijk. Mijn man is ook om 2000 uur ziek naar boven vertrokken. Ik kan dar toch slecht tegen hoor. Zul je net weer zien dat hij ziek is tot hij vetrekt, kan me er nu al kwaad om maken

Hier maken we Bojan altijd wakker voor de laatste fles (dan kolf ik mijn pijnljkste tiet en geeft mijn man dat in een fles (of ik als man er niet is/ of zoals vandaag te ziek is (zucht zucht) om het te geven)) als we zelf naar bed gaan. Meestal zo tussen 22 en 24 uur

Vanochtend met Bojan naar het cb geweest. Vent is weer lekker gegroeid en nu bijna 4800 gram en 58 cm. Tis zo'n lekkere flinkerd! Verder is alles goed met hem, dus dat is mooi . Ik kwam allemaal bekenden tegen, dus het was gezellig. Kreeg lekker complimenten dat Bojan zo slim uit zijn oogjes kijkt . Ow dan knal ik echt uit elkaar van trots, haha, erg he?
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ik heb trouwens de hele dag door honger. Echt erg, tijdens mijn zwangerschap had ik helemaal geen honger en nergens zin in, maar nu... Ik kan de hele dag wel eten, helaas.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ik was al op zoek naar het oude topic.

Bedankt Sjaanie voor het openen van een nieuwe.

Ringel sterkte met de ziekenboeg bij jou thuis.

Lein fijn dat je dochter weer thuis is.

Hoop dat alles goed gaat met haar.

Loewyz fijn dat je minder pijn hebt, wel jammer dat je nu nog niks weet.

Succes van de week met de volgende onderzoeken.

Konela heb jij al geprobeert in te bakeren?

Verder zou ik het ook niet weten.

Weet wel dat een huilende baby erg zwaar is.

En heb ook wel is gehoord dat een chiropractor soms stuit kindjes die erg huilen kan helpen.

Omdat er soms door de stuithouding een wervel niet goed zit.

Hier eindelijk wat rust sinds 5 weken.

Waren vorige week over gegaan op voeding voor hongerige baby's maar daar bleef hij extreem veel darmkrampjes bij houden.

Nu doen we er een schepje omneo in van nutrilon en gaat dat een stuk beter.

Alleen was die over dag heel veel wakker en alleen maar huilen en s'nachts kwam die toch nog om de 3 uur.

En omdat ik dacht dat dat wel is door zijn armpjes kon komen dat die zichzelf wakker slaat.

Is gister de wijkverpleegkundige geweest en die heeft me geleerd in te bakeren met een hydrofiele luier.

Nou wist niet wat me overkwam vanacht hij kreeg om 23.00 de fles en kwam pas om 05.00 weer en daarna pas om 09.00 weer.

De wond gaat gelukkig iets beter heb een andere pijnstiller gekregen en die helpt redelijk.

Volgende week moet ik weer voor controle.

Ik heb ook de lodger shelter Jesse vind het er geweldig in maar ikke nog niet zo omdat die tegen mijn buik aankomt.
Frans gefeliciteerd met je dochtertje!
Frans, Hoera voor Milena!! Gefeliciteerd!!

Aaah Ringel, kan dat stomme buikgriepvirus nu uit jullie huis weggaan?

Ik verbaasde me idd ook al over het aantal berichten.. 'Good luck' stond al op 22.000 nog wat, zijn wij niets bij.

B12, balen man dat het nu nog steeds niet ECHT in orde is...

Het lijkt wel alsof al onze babys vandaag hebben afgesproken te gaan huilen.. Hier ook dus. Meegenomen in de wagen naar de supermarkt, heel de tijd wakker liggen kijken, wel stil. Staan we stil bij de groenten, krijsen. In de rij vd kassa, krijsen. Spullen inladen, krijsen...

Hihi b12, een choripractor..

En Frans: ik kan ook wel de hele dag eten.. Echt te erg!

Floor, fijn dat ie er weer is! (toch? ) En een nieuwe pc! ook fijn! En ik lees dat een aantal van jullie de lodger shelter hebben, ik wil een abonnement op de kinderen hebben, daar kan je hem bij kiezen, denk dat ik dat ga doen...
Hihi sjaanie heb het al gewijzigd.

Lodger shelter is erg makkelijk ook al doek in de maxi.

Past die mooi in en is lekker warm.
Oh Frans.. Nog GEFELICITEERD!!! Daarvoor was ik gister ook nog snel gaan kijken maar door zoontje helemaal vergeten jullie te feliciteren...

Het was echt een butdag en het ziet ernaar uit dat dat vandaag ook weer gaat gebeuren.

Heb hem net ook maar heel hard laten huilen, er komt zo visite en ik moest écht alle lagen blubber/sap/etensresten van de vloer schrobben. Kreeg ook verschrikkelijk commentaar van allebei m'n mannen. 'de baby HUILT!!!' eh ja... maar ik wil NU m'n huis een beetje aan kant hebben!

nou ik ga er weer vandoor, zoontje begint weer te mopperen.

Hopelijk hebben jullie en betere dag!

Ohja en Konela, ik zou me ook geen raad weten met je meisje hoor! Zoontje huilt wel veel maar is wél stil als hij op schoot ligt.

Krijgt ze niet teveel prikkels/te weinig eten/te warm aangekleed? Succes iig!

Groetjes Bokito
Zo ben ik ook weer! Loop hopeloos achter met bijlezen dus dat ga ik vandaag maar even proberen op te pakken.

Zag wel dat skoempie inmiddels weer terug was *hoi*

Zag op hyves al de foto's, lief hoor.

Ben naar NL geweest voor het Cb en natuurlijk (had niet anders verwacht) goed gekeurd.

Ze woog 4780 gr en 53 cm. Dus niet zo groot en lekker stevig.

Daarna naar Garderen gereden en aldaar in hotel Groot Heideborgh geslapen. Waten uitgenodigd door mijn ouders. Heeeeeeeerlijk gegeten, super gezellig!

maar reageer vlug weer mee! Kleine ligt nu te mopperen in de box, ga haar even blij maken.
Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik ben gisteren gestopt met het geven van infacol en kleine meid is opeens een stuk rustiger. Hsd gisteravond ook een mega poepluier (tot d'r oksels) kan toeval zijn, maar ik stop even met het geven van infacol en even kijken wat het doet.

ga nu pannenkoeken bakken...en Frans nog gefeliciteerdmet je grote meid!
Sjannie: nieuwe topic gevonden!

Frans: nog gefeliciteerd met Milena! 3 alweer dat gaat hard zeg! Is het een leuke dag geweest?

"Klaagmodus aan"

Mag ik even klagen, eerst belt vanochtend de apotheek dat de dosering niet juist vermeld staat op de creme tegen spruw, had ik gelukkig zelf al gemerkt, belt vervolgens de arts van het CB dat ze toch niet goed is gegroeid. Wat is dat met die mensen! Ik heb nog duidelijk aan de CB arts gevraagd of alles goed was wat een muts, Op 17 feb woog ze 3190 bij de wijkverpleegkundige en nu op 17 maart 3535, is dus precies 4 weken later en dus maar 345 gram aangekomen is nog niet eens 100 gram per week. De arts zei maar ze is nu 5,5 week oud en haar laagste gewicht is 2820 gram geweest op dag 3, dus is ze in 5 weken 715 gram aangekomen dus het is goed. Nou weer niet dus. Volgende week maar weer gaan wegen en kijken hoeveel ze in 1 week aankomt. Ben er gelijk weer hartstikke onzeker van.

"Klaagmodus uit"

Gelukkig prima weer vandaag dus straks weer eens lekker er op uit met onze "kleine" meid.

Konela: helaas geen tips voor huilende baby's, misschien in bad doen, het warme water kalmeert soms ook.

B12: fijn dat het nu goed gaat met de voeding en het inbakeren!

Ringel: succes, hoop dat ze voldoende binnenkrijgt!
Ah Engel, dat is ook echt niet leuk zeg, voel je je niet echt lekker bij zo, denk ik!

Hhmm, Ringel, ik denk soms ook wel eens: zal ik eens stoppen met de infacol.. Ik hoor graag je ervaring! Ben benieuwd!

Ohja, hier trouwens ook een megapoepluier, maar dan vanmorgen om 05.00 uur. Wat een tijdstip, ik stond werkelijk te kokhalzen op d'r kamertje... Bleeeghhh. Maar ja, ze had dan ook al weer bijna 2 dagen niet gepoept..

Hehe, eindelijk heeft ze zichzelf in slaap gehuild. Net heeft ze heel de tijd liggen lachen en 'kletsen' zonder geluid dan, maar merkte echt dat ze nu moe was. Maar ik smelt wel weg hoor, door die gulle lachjes!!
Hier staat een restje bami in de magnetron als tussendemiddag eten.. HHHMMMM. Het is echt erg, vreet nog meer dan toen ik zwanger was...
Heb toch nog maar even gebeld, zat me totaal niet lekker. Kreeg als advies haar lekker vaak aan te leggen om de melkproductie wat op te voeren en haar proberen twee borsten per voeding te geven. Deed nu altijd 1 omdat ze ook bijna altijd in slaap valt aan de borst. Kreeg het advies er nu een kwartier 1 borst te geven, daarna verschonen zodat ze weer wakker wordt even te spel en dan nog 10 min, kwartier de andere borst te geven. Hoop maar dat dit werkt dan!

Sjaanie: zit net een lekker broodje weg te kaanen, vreet hier ook echt als een tierelier!
Oh ik herken dat heel erg. Kan ook de hele dag eten en sta 's ochtends echt evenop op een kom brinta te halen en een grote mok thee en duik daarna weer lekker het bed in om of de krant te lezen of lekker te spelen met zoon. Zonder die kom heb ik het idee dat ik omval. Nnu kan ik die brinta nog wel begrijpen maar 's middags krijg ik echt van die chocola-vreetbuien Heb ik ook niet gehad tijdens de zwangerschap.

Konela, naast de tips die al gegeven zijn, werkt hier de pink heel goed. Nu huilt mijn zoon ook niet heel veel maar als hij het toch doet dan laat hij zich direct troosten door de pink (wil vandaag of morgen een speen gaan proberen) en wordt dan helemaal rustig en daarna valt hij wel uit zichzelf in slaap.

Engel, ik vind dat helemaal niet klagen hoor. Ik merkte dat ik ook een beetje gespannen was bij het CB en als je dan eerst hoort dat het goed is (daar nog eens extra bevestiging voor vraagt) en later hoort dat het toch niet helemaal goed is dan zou ik daar ook boos en nog meer onzeker van worden. Het is een tenger meisje...heb jij het gevoel dat ze te weinig melk binnenkrijgt?

Niet iedere baby had gisteren zijn huildag. Hier was het echt top!! 's Ochtends een beetje pruttelen, 's middags lekker buiten geweest en dan is zoon echt heerlijk aan het slapen in de wagen. Kan zelfs uitgebreid kleren passen zonder dat hij een kik geeft Straks gaat hij winkelen nog leuk vinden. En vervolgens een voeding om 20.30 uur, de volgende om 2.00 uur en dan pas om 8.30 uur Ben helemaal uitgerust en na gespeel en gebadder ligt hij nu ook al weer 3 uurtjes. Het is zo'n schatje
Ja dat wou ik ook al vragen bluester: Engel, wat zegt jouw eigen gevoel, of ze genoeg krijgt?
Tjeempig Skoempie heftig hoor die bevalling van jou. Fijn te horen dat alles goed gaat en je lekker geniet!

Frans, nog gefeliciteerd met je dochter. Leuke leeftijd hoor 3 jr!

Ik vind het alleen maar leuker worden. Die uitspraken die gaan komen, zoooo bijdehand (leuk bijdehand dan he)

Konela, wat een drama dat ze zo huilt. Ja je hond zal wel in zijn sas zijn lekker lang wandelen.

Zou ook niet weten wat de remedie is. Mss zoals B12? zei een chiropacter of manueel therapeut ofzo??

Gelukkig huilt Merle niet zoveel, kan daar helemaal niet tegen.

Als ik al lees dat jullie de kleintjes gewoon laten huilen..dat kan ik niet! (jaja een weekdier ) Daarom lig ik eigenlijk standaard 's avonds op de bank met Merle op mijn borst. Zo slaapt ze heerlijk.

Dat is echt de slaapstand. Zodra ik haar daar leg dan is ze rustig en stil. Ach ja zolang zal dat ook niet meer duren (tot een maandje of 3/4?)

Merle wil met geen mogelijkheid een speentje.

B12 wat een ellende van je buik. Zit er wel vooruitgang in?

Loewyz, jammer dat je niet meer komt. Zal af en toe wel ff op hyves spieken.

Afvallen???? ik heb HONGER!! Ik moet me echt beheersen en gezond eten *schaam*

Ik kan echt mijn gewone kleding nog niet aan, helaas.

Ik word hier wel gek van die rot plooien in haar nek. Die zijn nogal diep en de melk die daar achterblijft bleghhh. ik maak het uiteraard wel schoon, maar mevrouw helpt niet zo mee pffff.

Toch vervelend als het rood wordt. Herkenbaar??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven