Feestje from hell

30-10-2019 14:55 115 berichten
Ik had het allemaal zo leuk gepland: een speurtocht, daarna lekker eten en vervolgens een film kijken thuis. Maar alles loopt anders / fout....

Het begon vanmorgen al dat de beamer die we hadden geleend het niet doet. Nu inmiddels wel gefixt maar het is veel te licht. Dus de kindderen zijn all over the place: een paar wilden toch de film uitkijken, een paar zijn boven en breken de tent af.

Hiervoor hebben we patat gegeten, ik had echt veel te veel, de hele straat heeft maar meegegeten uiteindelijk. ook een beetje een inschattingsfout van mezelf hoor :roll:

Ik heb mezelf nu maar even teruggetrokken en denk maar zo: het duurt nog maar anderhalf uur.... Maar jeetje, volgend jaar gewoon weer in een binnenspeeltuin hoor :facepalm: Ik had mijn man nog zo gewaarschuwd maar hij wilde het persé thuis doen. Ik denk dat hij zijn lesje wel geleerd heeft nu o_o

Kunnen jullie me een beetje opbeuren met jullie verhalen over mislukte kinderfeestjes?
Je hebt je man gewaarschuwd maar jij hebt alles geregeld? Waar is hij nu dan?
Alle reacties Link kopieren
Ach mislukt weet ik niet. Maar heel veel dingen bedacht en knutselspul gekocht maar overal waren ze zo mee klaar. "Wat gaan we nu doehoen?" Feestje duurde heel lang.
Ik ga liever naar iets als Balorig☺️
Nee, gewoon goed plannen en het lukt eigenlijk altijd.
Zonder uitzondering topfeestjes waar we het jaren later nog over hebben.
Sorry voor je.

:rofl: adem in, adem uit, zet de film op de TV, verzin een spelletje buiten om de energie eruit te rennen, duw er wat snoep in.
Sterkte!
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Teveel patat is minder erg dan te weinig.

Maar verder, thuisfeestjes zijn inderdaad lastig. Ik heb het een paar keer gedaan toen ze nog te paaien waren met een speurtocht en een filmpje. Daarna gewoon dingen als bowlen, lasergame, zwemmen etc
nouveauvague schreef:
30-10-2019 14:58
Je hebt je man gewaarschuwd maar jij hebt alles geregeld? Waar is hij nu dan?

Hij is nu beneden bij de kids die de film wel wilden kijken. Wehebben de film nu op de TV gezet, dus gelukkig zijn de meeste kids nu opeens wel weer beneden pfiew, maar net toen het even chaos was dacht ik echt waar ben ik aan begonnen
Klinkt niet echt als een feestje from hell hoor TO, had minstens een ongeluk verwacht.

;-)
Morgenstond_ schreef:
30-10-2019 15:01
Klinkt niet echt als een feestje from hell hoor TO, had minstens een ongeluk verwacht.

;-)

Wat niet is kan nog komen ;-)

haha nee hoor, maar het voelde net wel even zo.... Gek genoeg is de rust ook net zo snel teruggekeerd als dat ie net verstoord was, echt bizar o_o
Overdrijven is ook een vak.
-Darkside- schreef:
30-10-2019 14:59
Teveel patat is minder erg dan te weinig.

Maar verder, thuisfeestjes zijn inderdaad lastig. Ik heb het een paar keer gedaan toen ze nog te paaien waren met een speurtocht en een filmpje. Daarna gewoon dingen als bowlen, lasergame, zwemmen etc

Dat is zeker zo :biggrin: En ik moet zeggen het was ook echt gewoon bizar veel, want ik had 5 grote porties voor 7 kinderen en 2 volwassenen. Maar uiteindelijk heeft de buurman nog meegegeten én nog 4 buurkindjes ook o_o Edit: en dan heb ik ook nog een flinke hoeveelheid weggegooid trouwens
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 30-10-2019 15:09
6.10% gewijzigd
Zolang de kinderen maar lol hebben, toch?
Weleens gehad dat we van alles hadden bedacht, en een deel wilde telkens niet meedoen. ZO irritant.
Dat was ook de laatste keer dat we het thuis hebben gevierd.
Dan maar iets meer geld kwijt, maar het is echt een stuk prettiger om een activiteit te doen buitenshuis.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
COtweepuntnul schreef:
30-10-2019 15:05
Overdrijven is ook een vak.

Ja, en zure reacties plaatsen ook.... Nooit van een hyperbool gehoord?
yette schreef:
30-10-2019 15:05
Zolang de kinderen maar lol hebben, toch?

Dat hebben ze volgens mij wel.
Je hebt nog tijd om een topic op Viva te openen, dus het zal wel meevallen.

Kinderfeestjes, je hebt drie opties: je doet ze niet, je doet ze wel maar je besteedt ze uit of je organiseert ze zelf. In dat laatste geval moet je echt kapotplannen, is mijn ervaring of gewoon rustig improviseren als het niet zo loopt als je wilt. De beleving van kinderen kan soms heel anders zijn dan de jouwe.
En het is mooi weer: schop ze straks naar buiten en ga samen een spelletje doen. Heel veel kinderen vinden het fantastisch als vaders/moeders mee stoepkrijten/tikkertje doen/onnozel zijn op klossen.
Niet iedere ouder is een thuisfeestjesouder.

Zelfs als de feestjes voor de kinderen hartstikke leuk waren vond ik ze de hel. Ik geef geen feestjes meer thuis.
Ook niet als man het een goed idee vindt/heeft. ;-)
Of hij moet het alleen gaan hosten, haha.

Succes! Met het feestje, nog even.

En sterkte met alle uberouders op Viva, die vinden dat je je aanstelt en komen vertellen hoe geweldig ze zelf zijn.
:rose:
Volgens mij vinden de kinderen het niet mislukt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik doe nooit kinderfeestjes thuis, verschrikkelijk...
Ik vond thuis feestjes altijd heel erg leuk als kind afgewisseld met zwemmen en bowlen. Hoeveel kinderen zijn het en waarom zit 1 helft boven de tent af te breken en de andere helft wel film te kijken?! Bij mijn kinderfeestjes was boven spelen niet toegestaan en werd speelgoed en de verkleedkist naar beneden gehaald. Meubels aan de kant..
Mijn tip voor ern thuisfeestje is: Maak het niet te lang. 3,5 uur is lang genoeg.
En laat een speurtocht bij een speeltuin eindigen. Daar vermaken de kinderen zich zo een uur.
En de belangrijkste, ik zou ze niet naar boven laten gaan.
watdachtjehiervan schreef:
30-10-2019 15:10
Mijn tip voor ern thuisfeestje is: Maak het niet te lang. 3,5 uur is lang genoeg.
En laat een speurtocht bij een speeltuin eindigen. Daar vermaken de kinderen zich zo een uur.
En de belangrijkste, ik zou ze niet naar boven laten gaan.
Dat vind ik al heel lang. :-D
TsumTsum schreef:
30-10-2019 15:08
Ik vond thuis feestjes altijd heel erg leuk als kind afgewisseld met zwemmen en bowlen. Hoeveel kinderen zijn het en waarom zit 1 helft boven de tent af te breken en de andere helft wel film te kijken?! Bij mijn kinderfeestjes was boven spelen niet toegestaan en werd speelgoed en de verkleedkist naar beneden gehaald. Meubels aan de kant..

Eerst speelden ze beneden, maar ze maakten zoveel lawaai dat de rest van de kids de film niet meer konden horen, ondanks dat ik meerdere keren heb gewaarschuwd. Dus toen maar boven laten spelen, waarna opeens bijna alle kids boven wilden spelen. Ik moet ook zeggen dat het vooral 2 kinderen zijn die echt niet luisteren, de rest laat zich daar een beetje door meeslepen maar nu is de rust gelukkig redelijk terug. Ik zit boven met die 2 en mijn man beneden film kijken met de rest.
Ik had een keer iemand ingehuurd die bij ons thuis een feestje ging verzorgen. Hartstikke leuk, met toneel en zo. En duur was het ook. Het was prachtig weer, maar door de wind hoorde je de muziek en zo niet goed, dus toch maar naar binnen. Iedereen zeuren dat ze buiten wilden spelen op de trampoline (maar dat kon sowieso niet omdat er geen net omheen zat en ze er niet met meerderen tegelijk op mochten), ze luisterden allemaal niet en ze vonden dit niet leuk en dat niet en de “juf” zei dat ze echt wel wat gewend was, maar dat ze dit nog niet eerder had meegemaakt. Ik kon die kinderen wel schieten! Uiteindelijk hadden ze het allemaal toch leuk gehad vonden ze, maar ik was dolblij toen het afgelopen was.

Oh ja, en nog een feestje bij zo’n trampolinepark waar de een na de ander een verstuikte enkel, gekneusde ribben, een bloedende teen en pijnlijke knie aan over hield. Ook niet voor herhaling vatbaar.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 30-10-2019 15:14
12.45% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
30-10-2019 15:07
Niet iedere ouder is een thuisfeestjesouder.

Zelfs als de feestjes voor de kinderen hartstikke leuk waren vond ik ze de hel. Ik geef geen feestjes meer thuis.
Ook niet als man het een goed idee vindt/heeft. ;-)
Of hij moet het alleen gaan hosten, haha.

Succes! Met het feestje, nog even.

En sterkte met alle uberouders op Viva, die vinden dat je je aanstelt en komen vertellen hoe geweldig ze zelf zijn.
:rose:

Veel te vermoeiend en ze houden zich toch nooit aan het draaiboek :proud:
Dikke kans dat de kinderen het een hartstikke leuk feestje vinden.
Dat het niet loopt zoals je gepland had, betekent niet dat het mislukt is.
Integendeel mss wel.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven