Flink kind van 2 jaar, welke maat?

06-03-2009 13:53 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb advies nodig!

Zoon van mijn vriendin wordt morgen 2 jaar. Hij is echt groot en dan bedoel ik ook écht heel flink! Hij is groter dan andere baby's / kindjes van zijn leeftijd.

Wat zou zijn maat zijn? Hebben jullie een idee? Liever iets ruimer genomen want dan kan hij het in de zomer ook dragen (shirtje).

Dank je wel moeders!
DTEEZ!
104/110
mmh, mijn zoon is ruim 2,5 en klein, hij heeft nu maat 80\86. "Normaal" zou geloof ik 92\98 zijn ongeveer. Dus ik zou ook voor 104-110 gaan .
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Wat een piepje, Boro! Vergeet je niet 'm zo nu en dan te voederen?

92/98 is inderdaad wel standaard voor een tweejarige volgens mij.
En mocht je er echt niet uitkomen dan is een boekje of een stevige speelgoed auto ook altijd leuk (misschien wel leuker zelfs )voor zo'n mannetje.
Ja, dat vind ik echt.
Sarahzoon is van juli 2006 en draagt nu idd 92/98.
Ja ik denk ook 104-110.

Mijn zoon van 2,5 heeft maat 92 en van sommige kledingstukken 98. Dus voor een wat flinker kind zou ik dan 104/110 doen. Wil je dat hij het later in t jaar ook nog aan kan dan zou je zelfs nog eentje ruimer kunnen doen. Maar bewaar de bon, dan kun je t altijd nog ruilen toch?
ja tuurlijk kan hij het ruilen....

auto's, boekjes en zo heeft hij al zoveel, ik weet dat hij nog meer gaat krijgen ook, dus ik heb een heel klein ietsje voor hem om mee te spelen en ik wil echt een mooi shirtje kopen, zodat hij er weer knap bij loopt
DTEEZ!
104/110 lijkt mij wel érg groot. Dat heeft mijn zoon van 4,5 nu ook. En hij is niet klein voor zijn leeftijd. En ook mijn oudste van bijna 6 past nog in sommige 110-kledingstukken.

Is er geen maat 98-104?
Hi,

Mijn neefje is ook een groot flink kind van 2 jaar. Wordt altijd ouder geschat. Zijn maat is 104/110.

Succes.
Volgens mij is gemiddeld voor 4-5 jaar maat 104-110

Dus dat lijkt me wel erg groot, maar weet de mama van het kindje niet welke maat hij heeft?
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Kun je het niet aan de ouders vragen of moet het voor hen ook een verrassing zijn?

Mijn zoon van anderhalf draagt broeken maat 92-98 en shirts 98-104 dus ik zou ook voor 104-110 gaan tenzij je voor iets uitgesproken zomers of winters gaat, dan kun je maar beter precies weten wat zijn maat is. Een dikgevoerde broek die nu te groot is is volgend jaar herfst/winter misschien al weer te klein. Dan heeft hij er niets aan gehad.
Poep, wie heeft jou gescheten?
mijn zoon is bijna drie en ook flink (17 à 18 kilo) en die gaat nu net in 98-104. ik denk dat je met 92-98 wel goed zit.
tjee louise, anderhalf? en dan 92-98? hoeveel weegt hij als ik vragen mag? dacht dat ik een reusje had...
Hij is nu 20 maanden en woog een maand geleden 13.5 kilo. Volgens het CB is hij niet erg lang hoor, maar één cm boven het gemiddelde voor jongens. Hij is 89 cm vandaar dat broeken in maat 92 wel passen (soms wat aan de strakke kant in de taille en hoog bij de enkels als hij op zijn wagentje zit) maar bovenmaat heeft hij echt 89-104 nodig ivm lange armen en dikke bolle buik.
Maat 92 is normaal voor een 2 jarige, 98 voor een flink kind lijkt mij goed. Maat 110 is voor een 4 jarige, lijkt me echt voor een flinke net 2 jarige echt veel te groot.
quote:Ainne schreef op 06 maart 2009 @ 14:03:

92/98 is inderdaad wel standaard voor een tweejarige volgens mij.Die van mij is ook zo'n kabouter met maatje 86...
Maar Djoels, waarom vraag je niet gewoon zijn maat aan je vriendin? Of wil je het een verrassing houden?
Hier ook een flinke meid van 2,5

Loopt ook in maatje 98/104 en soms 110
quote:Ainne schreef op 06 maart 2009 @ 14:03:

92/98 is inderdaad wel standaard voor een tweejarige volgens mij.

haha . Ik geef de bv altijd de schuld

Zijn vader is altijd een kabouter geweest en inmiddels bijna 1.90m en 100+ kg, dus er is nog hoop .
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Die van mij is heel flink, 13 maanden en past nu in maat 92. Aan de ene kant vraag ik me af of hij zo hard door kan blijven groeien, maar één maat in een jaar lijkt me erg weinig. Dus 98 voor een erg groot kind van 2 is denk ik te klein. Dan zou ik voor één of twee maten groter gaan.
Max is twee (januari 2007) en heeft maat 110. Sommige dingen past hij wel in 104, maar dat ligt eraan hoe het valt. Ik zou echt even de moeder vragen welke maat handig is.
Het ligt erg aan de bouw van een kind.

Onze zoon is 2,5 heeft een lang bovenlijf en korte pootjes. Van boven heeft hij 194, van onder 92/98.

Het ligt ook erg aan het merk vind ik.
quote:KarendeGroot schreef op 06 maart 2009 @ 17:59:

Onze zoon is 2,5 heeft een lang bovenlijf en korte pootjes. Van boven heeft hij 194, van onder 92/98.

Da's best een lang bovenlijf ja
Zeker ook een extra hoog huis moeten aanschaffen :-))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven