Flixotide 50 voor kindje onder 1 jaar?
donderdag 22 januari 2009 om 21:24
Wie heeft hier ervaring mee:
Mijn kindje hoest erg en heeft veel slijm, heeft verschillende medicijnen gehad die niet werken. Krijgt nu sinds 3 weken 2xdaags flicxtide 50, maar lijkt niet echt aan te slaan. HA zegt gewoon mee door gaan.
Op internet en in de bijsluiter zie ik echter dat dit pas vanaf 1 jaar gegeven wordt, mijn kindje is 4 maanden.
Wie heeft hier positieve of negatieve ervaringen mee, met zo´n jong kindje?
Mijn kindje hoest erg en heeft veel slijm, heeft verschillende medicijnen gehad die niet werken. Krijgt nu sinds 3 weken 2xdaags flicxtide 50, maar lijkt niet echt aan te slaan. HA zegt gewoon mee door gaan.
Op internet en in de bijsluiter zie ik echter dat dit pas vanaf 1 jaar gegeven wordt, mijn kindje is 4 maanden.
Wie heeft hier positieve of negatieve ervaringen mee, met zo´n jong kindje?

donderdag 22 januari 2009 om 21:41
Meestal wordt flexotide voorgeschreven in combinatie met ventolin (of salbutamol)
Flexotide is een ontstekingsremmer die langere tijd gebruikt dient te worden en als onderhoud.
Om het minder benauwd te krijgen is ventolin (of een dergelijk iets) nodig. Dit is een luchtwegverwijder, indien nodig. Dat kan dagelijks zijn in een benauwde periode of eens in de zoveel tijd indien nodig.
Flexotide is een ontstekingsremmer die langere tijd gebruikt dient te worden en als onderhoud.
Om het minder benauwd te krijgen is ventolin (of een dergelijk iets) nodig. Dit is een luchtwegverwijder, indien nodig. Dat kan dagelijks zijn in een benauwde periode of eens in de zoveel tijd indien nodig.
donderdag 22 januari 2009 om 21:56
Mijn dochter (8 maand) krijgt momenteel flixotide 50 en ventolin. het werkt super! Eindelijk kan ze weer rustig een fles drinken en heeft ze het niet meer benauwd.
Het was mij ook al opgevallen dat er niets staat over het gebruik voor kindjes onder 1 jaar. Maar ik vertrouw er op dat als een arts het voorschrijft en de apotheker weet (heb ik benoemd) dat het kindje 8 maand is, dat het dan wel kan.
Het was mij ook al opgevallen dat er niets staat over het gebruik voor kindjes onder 1 jaar. Maar ik vertrouw er op dat als een arts het voorschrijft en de apotheker weet (heb ik benoemd) dat het kindje 8 maand is, dat het dan wel kan.

donderdag 22 januari 2009 om 22:40

vrijdag 23 januari 2009 om 11:20
Wij zien wel degelijk verschil. De eerste herfst dag en hup, alleen maar hoesten. In overleg met de kinderarts weer gestart met de Flixotide en hij heeft de hele winter (tot nog toe) niet meer gehoest. Zodra het weer een beetje lente wordt stoppen we er weer mee, dat is zijn goede periode.
Overigens hebben wij er ook Ventolin bij maar dat gebruiken we alleen in gevallen van acute benauwdheid.
Overigens hebben wij er ook Ventolin bij maar dat gebruiken we alleen in gevallen van acute benauwdheid.

vrijdag 23 januari 2009 om 11:41