Foute kindernamen die je stiekem fantastisch vindt

16-03-2023 19:06 183 berichten
Ik had het vandaag met een kennis over vreselijke kindernamen en moest denken aan het topic dat op deze pijler loopt over dit soort namen.

Kennis noemde een paar namen die volgens haar echt té tokkie zijn, en ik betrapte mezelf erop dat ik sommige namen stiekem wel leuk vind. Ik zou mijn kind niet snel zo noemen, maar ik vind de namen wel leuk. Bijvoorbeeld:

- Kayleigh
- Destiny
- Kelsey
- Chelsea
- Delano
- Damian

Welke kindernamen zijn misschien een beetje fout, maar vind je stiekem toch heel leuk?
Ik denk trouwens dat ik de namen Damian en Delano niet associeer met fout omdat ik (inmiddels volwassen) neefjes heb die zo heten. Ze hebben allebei een goede baan gekregen, komen uit nette gezinnen en waren als kind al de beleefdheid zelve :heart:
anoniem_6475a3ea475f9 wijzigde dit bericht op 16-03-2023 19:24
34.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Henk als meisjesnaam. ;-D
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
fitch schreef:
16-03-2023 19:12
Henk als meisjesnaam. ;-D
Haha! Wordt dat gedaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
*poef*
kipzonderkop wijzigde dit bericht op 16-03-2023 20:55
98.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
On topic: Ik weet niet of het erg tokkie is, maar Salomé is wel een erg ingewikkelde naam die ik stiekem prachtig vindt.
Kipzonderkop schreef:
16-03-2023 19:22
Haal je even hun werkgever weg? Zo maak je jezelf erg herkenbaar. Een forummer is jaren geleden op die manier echt heel vervelend lastig gevallen.
Dankjewel voor de tip, helemaal niet bij stilgestaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ouderwetse Britse namen vind ik heel mooi.

Edwina
Carmilla
Nicola
Gemma

Maar dat zijn wel een beetje ordinaire/dramatische namen daar.
fruitshake schreef:
16-03-2023 19:25
Ouderwetse Britse namen vind ik heel mooi.

Edwina
Carmilla
Nicola
Gemma

Maar dat zijn wel een beetje ordinaire/dramatische namen daar.
Gemma vind ik ook mooi!
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
16-03-2023 19:15
Haha! Wordt dat gedaan?
Volgens dit liedje wel!
https://m.youtube.com/watch?v=MPnYNIlbbTY

;-D
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Mathis vind ik ook echt heel mooi, maar ik begreep van een Vlaamse collega dat de naam daar "marginaal" is :biggrin: Net als Morgane, wat ik ook mooi vind.

Oh ja, Megan/Meghan vind ik ook geweldig.
Alle reacties Link kopieren Quote
fruitshake schreef:
16-03-2023 19:25
Ouderwetse Britse namen vind ik heel mooi.

Edwina
Carmilla
Nicola
Gemma

Maar dat zijn wel een beetje ordinaire/dramatische namen daar.
Camilla?
Alle reacties Link kopieren Quote
Johanna :heart:
Katharina
Machteld
Antonia

Gijsbert
IJsbrand
Gojaard

Prachtig vind ik ze! Ik wordt altijd voor gek verklaard al ik ze noem.
ira schreef:
16-03-2023 19:36
Johanna :heart:
Katharina
Machteld
Antonia

Gijsbert
IJsbrand
Gojaard

Prachtig vind ik ze! Ik wordt altijd voor gek verklaard al ik ze noem.
Zijn dat tokkienamen? In dat geval ben ik een échte, want ik had Ijsbrand én Machteld allebei op mijn lijstje als mogelijke namen voor de baby :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
Priscilla

Ik begreep dat dat ook een tokkienaam is, maar zo voel ik hem eigenlijk niet. Had vroeger een klasgenootje dat zo heette en ik vind het best mooi :)

Verder vind ik de sommige -ey namen best hip, maar niet met een oerhollandse achternaam:

Riley
Miley
Presley
Aubrey
konwalia schreef:
16-03-2023 19:40
Priscilla

Ik begreep dat dat ook een tokkienaam is, maar zo voel ik hem eigenlijk niet. Had vroeger een klasgenootje dat zo heette en ik vind het best mooi :)

Verder vind ik de sommige -ey namen best hip, maar niet met een oerhollandse achternaam:

Riley
Miley
Presley
Aubrey
Ik vind Riley en Aubrey ook mooi! :heart: Ik heb het nummer "Aubrey" van Bread vroeger doodgedraaid, dus bij mijn eerste zwangerschap overwoog ik die naam zeker. Het werd een jongen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
16-03-2023 19:38
Zijn dat tokkienamen? In dat geval ben ik een échte, want ik had Ijsbrand én Machteld allebei op mijn lijstje als mogelijke namen voor de baby :biggrin:
Neen niet tokkie, tenminste dat vind ik, maar volgens vele in mijn omgeving als “fout” niet van “ deze tijd”. Mijn kinderen hebben ook een oude naam gekregen, en deze stonden zeer zeker ook nog op mijn lijstje..
ira wijzigde dit bericht op 16-03-2023 19:46
2.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
konwalia schreef:
16-03-2023 19:40
Priscilla

Ik begreep dat dat ook een tokkienaam is, maar zo voel ik hem eigenlijk niet. Had vroeger een klasgenootje dat zo heette en ik vind het best mooi :)

Verder vind ik de sommige -ey namen best hip, maar niet met een oerhollandse achternaam:

Riley
Miley
Presley
Aubrey
De kinderen uit de jaren 80 en 90 die Priscilla heten en die ik (toen) kende, zaten wel een beetje in de "volkse" hoek.

Mijn guilty plesure ongewone naam is Aoife (spreek uit "eevah/ievah". Kreeg geen meisje, maar anders was het ook niet dé naam geworden. In een land als Nederland gewoon niet te doen. Zoon heeft wel een soortgelijke naam gekregen, maar dan als tweede naam :)

Aiden stond wel even kort op ons lijstje, maar ik vond het te veel naar Jayden klinken, en die naam valt in onze ogen ook onder "volks", dus dat wilden we niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet altijd een beetje glimlachen als ik de namen Caspar, Balthasar en Melchior hoor.

Vooral in deze combinatie. Mocht ik ooit goudvissen nemen dan worden het Cas, Ballie en Melch.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind Lente tegelijk een hele leuke naam (associatie met nieuw leven, bloesem, zon na een koude winter) en ook een hele rare naam (hoezo noem je je kind naar een seizoen?). Ingewikkelde relatie mee dus :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Beertje ❤️

Maar goed, dat deed ik mijn kind niet aan natuurlijk.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
16-03-2023 19:45

Mijn guilty plesure ongewone naam is Aoife (spreek uit "eevah/ievah". Kreeg geen meisje, maar anders was het ook niet dé naam geworden. In een land als Nederland gewoon niet te doen. Zoon heeft wel een soortgelijke naam gekregen, maar dan als tweede naam :)
Ja echt een gave naam!! Maar in NL niet te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kwam er pas op het Viva forum achter dat mijn naam als ''tokkie'' wordt beschouwd. :rofl: Wel leuk dat je mijn naam stiekem leuk vindt. :D
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wolfgang
Brian
Diego

Heb ik allemaal niet gedaan hoor ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Felicia is al heel lang mijn nr 1 foute naam :)
Veritas vos liberabit

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven