FRSSWND

04-01-2010 14:06 2608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom er nú maar uit!

Link naar het oude topic.

Is het een jongen of een meisje?

Totaal aantal stemmen: 36

Jongen (17%)
Meisje (28%)
Geen idee (6%)
Ik doe niet mee, want polls zijn voor babybrabbelaars (50%)
Ja, inderdaad, 2 keer per week 45 minuten. Dan zou je in 11 maanden je diploma kunnen halen, gemiddeld. En hij is er in februari opgegaan vorig jaar.

Maar ik vind het ook snel gegaan hoor, het is me alles meegevallen!
Leuk dat konijnenhok. Schattig.

Ik ken het helemaal niet. Onder het mom van 'frisse lucht is goed voor ze'?

Schorrie morgen afzwemmen. Wat spannend!

En wat een leuk dagprogramma

KW moest afgelopen maandag met zijn hele groep proef afzwemmen. De echte uitblinkers mochten dan ook al morgen vervroegd afzwemmen, maar niemand was een echte uitblinker dus nu op naar 24 april.
FRSSLCHT is ook goed voor ze Wind, dat zou jij moeten weten

Ik ga nog even bankhangen en Maxi naar boven schoppen. Veel plezier nog hier
Het afzwemmen is pas aan het eind van de dag trouwens, dus het is meer een einde-dag-programma .

Ik ga nog even e.e.a. opruimen en dan slapen. Morgen moet Harrie 3 'klussen' bekijken, ik sta er dus zo ongeveer alleen voor en moet nog van alles kopen en ophalen enzo.
quote:Morrie schreef op 05 maart 2010 @ 21:51:

Ja, inderdaad, 2 keer per week 45 minuten. Dan zou je in 11 maanden je diploma kunnen halen, gemiddeld. En hij is er in februari opgegaan vorig jaar.

Maar ik vind het ook snel gegaan hoor, het is me alles meegevallen!

Bij ons is pas in groep 5 schoolzwemmen.

Bij jullie al in 3?
En wat fijn dat Harrie morgen 3 klussen gaat bekijken. Betekent dat dat het weer aantrekt?
quote:Wind schreef op 05 maart 2010 @ 21:52:

Leuk dat konijnenhok. Schattig.

Ik ken het helemaal niet. Onder het mom van 'frisse lucht is goed voor ze'?

Ja. Wat overigens niet zo is, was een keer vraag van de dag in nrc next en 'buitenlucht' is niet per se gezonder dan 'binnenlucht'. Maar het voelt toch gezonder, en op de een of andere manier sliep Dim er altijd zo goed. Ze hebben ook wel een fantastische tuin op dat kinderdagverblijf hoor, dus hij stond er altijd heerlijk onder de bomen, ik kan me wel voorstellen dat je lekker slaapt met dat geruis van die blaadjes zo vlak boven je hoofd. Een keer kwam ik hem voeden toen het echt keihard regende en waaide, zo aan het begin van de herfst, en toen lag hij daar zooooo heerlijk te slapen, ik kreeg 'm nauwelijks wakker . Is denk ik net zo knus als in een tentje met regen.

Ik ga ook lekker naar bed zo, heb aan het begin van de avond ook al heel lekker lang gedoucht en alles gescrubt/onthaard/geëpileerd/geknipt, en daarna helemaal ingesmeerd met dikke laag ouderwetse nivea uit zo'n blauwe blikje. Ik had zulke droge benen dat ik er helemaal kriebelig van werd vandaag. Maar nu voel ik weer helemaal soepel .
Zag net bij toeval een topic op deze pijler over Raynaud.

LLL, jou wilde weten wat het precies was. Hier lees je heel goed wat het is. Gek genoeg vond ik het heel fijn om die ervaringen van anderen te lezen. De pijn wordt er zo goed omschreven. Ik heb het GW ook laten lezen en hij begrijpt nu nog beter wat ik heb meegemaakt aan pijn.
Ik herken het wel Wind, ik denk echt dat ik iets soortgelijks heb gehad bij Poppetje. Alleen minder heftig, bij mij duurde het steeds ongeveer een minuut en dan trok het weg. Maar ik heb ook wel eens zitten janken omdat het echt zoveel pijn deed. Ik kreeg alleen geen witte tepels, of althans, niet gezien. Bij mij was het de toeschietreflex die zo'n pijn deed, echt alsof dat mannetje met die ijzeren hand van James Bond keihard in mijn tiet kwam knijpen, alsof ie een soort van verbrijzeld werd. Ik kan me echt zo goed voorstellen dat je ermee gestopt bent, ik heb toen ook gezegd dat als het na zes weken niet minder werd ik ermee ging stoppen, en bij mij was het zoveel minder erg nog. Maar uiteindelijk werd het na acht weken steeds iets minder. Het is nooit helemaal weggegaan, maar 'weg genoeg' om door te kunnen voeden. Heb je er inmiddels wel een beetje vrede mee?

Ik zou vroeg naar bed gaan he? Inmiddels ben ik een halve zak chips verder (bolognese, blegh) en zit ik hier nog steeds.
Heb je het topic gelezen? Ik vond het best een openbaring om die reacties te lezen. En soms ook hilarisch dat vrouwen met hun borsten tegen de droger of verwarming gingen zitten om ze maar warm te houden

Of ik er vrede mee heb? Soms wel en soms niet. Ik denk dat dit het beste is voor iedereen (en meteen denk ik... niet voor ZCHT want bv is het beste), maar ik schaam me bijvoorbeeld als ik in het openbaar een fles moet geven. Alsof ik meteen in een hokje wordt geplaatst door mensen dat ik niet heb doorgezet.

Eens kijken of ZCHT wakker wil worden want ik heb slaap.
Weet je, ik denk dat ik me daarom ook zo erger aan vriendinnen die stoppen met voeden en daar enorme huilverhalen over gaan ophangen (ze kwam iedere vier uur, er was echt niet tegenop te voeden). Ik vind het echt prima als iemand besluit te stoppen, moet iedereen zelf weten, maar door het zo te gaan verkopen, met van die lullige redenen en daarover net te doen alsof de keus niet bij hun lag, maar dat ze gewoon echt niet door kónden voeden, daar word ik pissig om. Maar goed, deze vriendin was hier laatst en was vast begonnen met haar 8 kilo zware, 3,5 maand oude dochter fruithapjes te geven. Ik heb niks gezegd, knap toch?
Ja dat kan ik me voorstellen dat je dat zo voelt, als je een flesje geeft. Dat zou ik denk ik ook hebben.

Ja ik heb het topic gelezen, vandaar dat ik het ook herken, hoe het daar door sommigen beschreven wordt had ik het ook. Nooooit geweten dat ik ze warm had moeten houden, was ik zeker ook tegen de verwarming gaan staan!
En nu ga ik ook echt slapen. Weltrusten!
Precies, Lila... en in het hokje waar je vriendin in zit wil ik niet in worden geplaatst. Voelt zo onterecht, omdat er zoveel vrouwen zijn die niet even door die zure appel heen bijten (want ja, die eerste weken is het even wennen). En als ik mijn verhaal dan doe dan zie ik mensen (misschien ook ingebeeld) al denken 'jaja, zo heb ik er meer gehoord'. En dat doen pijn... misschien nog meer dan de fysieke pijn tijdens en na het voeden :(
Afzwemmen... ik troost me maar met de gedachte dat Schorrie dubbel zoveel lessen heeft gehad. Hoop dus dat Kiloknaller volgend jaar ook zover is .

En Raynaud of welke reden dan ook: ik ga ervan uit dat iedereen een keus maakt die passend is. Ik vind vooral de verdedigende houding over waarom wel en waarom niet doorgaans niet zo interessant. Je zal toch echt wel je keuzes maken en zeker met borstvoeding is dat zo'n enorm issue waar iedereen een mening over heeft....Klink nu wel als een man he .

Nath heeft mooi weer in HvS, lekker hoor.

Hier vandaag ook rommeldagje. Linoleum ligt nog in bed, had veel biertjes op aan zijn gesnurk te horen. En hij rook echt naar kroeg, dat is van de kroegen waar gewoon gerookt wordt en ondanks dat hij zelf niet rookt ruikt onze slaapkamer nu helemaal naar rook (yegh).

Lekker Morrie, dat Harrie allerlei opdrachten heeft, komt altijd weer goed he.

Wind, wat kan of zoekt GW allemaal? Ik zag een opdracht voor een werktuigbouwkundige 3d Inventor tekenaar. Kan hij dat? Is voor mij totaal abacadabra, zal vast weer iets heel anders zijn dan wat hij doet.

Gek is dat he, in sommige vakgebieden weet je precies wat iets inhoudt, maar van GW's vakgebied heb ik totaal geen kaas gegeten. Misschien is het wel zoiets als het verschil tussen HR administratief medewerker of salaris medewerker en hetgeen wat ik echt doe. Valt me op dat mijn schoonouders altijd met bovenstaande functies aankomen en dat ik dan -tegen beter weten in- weer ga uitleggen dat ik toch net wat andere functies vervul....
Ja, je klinkt als een man en niet als een wijf

En je hebt gelijk hoor. Ik zou ook graag willen dat ik wat zekerder zou zijn als het om mijn keuze om te stoppen met de bv ging. Want dat is het gezeik en het oordelen over anderen natuurlijk; mijn eigen onzekerheid en projectie op mijn eigen onkunde als het gaat om bv. Dus dat anderen in mijn ogen 'makkelijk' stoppen terwijl ze borsten hebben die het wel ouden kunnen. Zoiets...

En die vacature... dat tekenen kan hij, maar dat wtb gedeelte daar twijfel ik aan. Heb je een link zodat hij hem zelf kan bekijken?

Wat een lekker weer! De jongens gaan zo met opa naar de voetbal. Gaan ze kijken bij mijn schoonzusje. Even uitwaaien.. maar het schijnt heel koud te zijn. Zo ziet het er niet uit!

Ik ga even douchen.
quote:lien schreef op 06 maart 2010 @ 08:47:

En Raynaud of welke reden dan ook: ik ga ervan uit dat iedereen een keus maakt die passend is. Ik vind vooral de verdedigende houding over waarom wel en waarom niet doorgaans niet zo interessant. Je zal toch echt wel je keuzes maken en zeker met borstvoeding is dat zo'n enorm issue waar iedereen een mening over heeft....Klink nu wel als een man he .

Mee eens. Al heb ik borstvoedend misschien wel makkelijk praten in Wind's ogen. Ik stop er mee als ik het zal ben. Bij GP was dat na 4 maanden, bij KP ben ik na 6 maanden gestopt. Om heel egoïstische redenen. Ik heb buiten jullie helemaal geen borstvoeders in mijn omgeving, werkelijk iedereen die ik ken stapte na maximaal 2-3 maanden over op de fles en een enkeling begon niet eens aan bv. En dat moeten ze helemaal zelf weten, ik heb er alleen moeite mee als mensen het niet eens proberen, dat vind ik tegennatuurlijk. Maar ik ben dan ook niet van de bv-maffia en zelf grootgebracht met flesvoeding en best goed opgedroogd.

Ik denk dat buitenlucht wel gezonder is hoor, het voelt althans zo. Slaap zelf ook veel beter in een tent of met raam open. Zet Moshje ook wel eens in de tuin.

Heb net mijn kind weggebracht naar partijtje. Worden om 13 uur thuisgebracht maar omdat GP op de fiets is moet ik hem alsnog halen. Een djembé partijtje.

En KP speelde gisteren voor het eerst bij zijn moslimvriendje. Bij ophalen zag ik de moeder voor het eerst zonder hoofddoek en ze zag er zoveel leuker en joger uit! Dat wilde ik zeggen maar vond dat toch raar of ongepast. Ze vond Moshje maar een 'kale', marokkaanse baby's blijken echt allemaal met een flinke bos zwart haar geboren te worden!
HvS in september? Prima, ik kan alleen het weekend na 16 september niet omdat we dan de verjaardag van KP vieren.

En de zondag tussen 29-10 en 8-11 zullen we de verjaaardagen van GP en Moshje vieren. Verder alles goed.

Volgens mij is Mille degene met veel verjaardagen in september.

Zullen we ook weer gaan eten, in maart/april?

Keertje bij Lien of -verder weg- LLL?

Ik heb er wel zin in.
quote:Pebbles schreef op 06 maart 2010 @ 11:19:

Zullen we ook weer gaan eten, in maart/april?

Keertje bij Lien of -verder weg- LLL?

Ik heb er wel zin in.

Leuk! Jullie zijn van harte welkom hier!

En ik ben ook niet zo'n borstvoedingsmaffioos hoor, ik vind dat iedereen lekker moet doen waar ie zich het fijnste bij voelt. maar net doen alsof je geen keuze hebt en zo vreselijk zielig bent vind ik gewoon irritant. Heeft eigenlijk niet eens per se met borstvoeding te maken bedenk ik me nu, want een van de vriendinnen waarbij ik me daar zo aan erger doet het bij alles. Zo gaat haar man regelmatig vreemd, en vergeeft zij hem iedere keer weer, en komt dan bij mij huilen als ie het weer gedaan heeft. Vind ik ook zo irritant, op een gegeven moment is het gewoon klaar en moet je je conclusies trekken. Nah ja, is gewoon beetje irritant vriendinnetje eigenlijk .

En ik heb ruzie met Sjaak, die heeft ook zoooo'n irritante eigenschap, als hij ergens de balen van heeft zxoekt ie altijd een zondebok. Dus drie keer raden wiens schuld het nu is dat we gezeik met de auto hebben? Juist, mijne. Want ik moest ook zo nodig zo'n grote auto, hij wilde liever een volvo S60 kopen (hándig met drie kinderen). Gelul bovendien, hij heeft dit ding uitgezocht, en ja, het is echt reuze jammer dat we er nu zoveel gezeik mee hebben, maar mij de schuld ervan geven? Hoepel op zeg, kwaaier kun je`me echt niet krijgen.

Heel gezellig is het hier nu...
Klinkt heel gezellig, LLL

ZCHT ligt al een kwartier in zijn wippertje en heeft plezier!

Echt heel leuk

Net naar het winkelcentrum gelopen voor wat boodschappen en ook bloembollen gekocht. Even de lente in de tuin halen!

Volgens mij hadden we vorige keer de opties voor september HvS doorgenomen en kwamen we toen uit op het weekend van 24, 25 en 26 september. Dat weet ik nog omdat mijn schoonmoeder de 25e jarig is. Net even gebeld en als we 90 dagen van tevoren boeken krijgen we 10% korting.

Oh, ZCHT vindt het niet leuk meer
Mm, gezellig LLL.

Als het 3 maanden van tevoren kan hebben we nog even tijd. Ik heb nu nl. echt geen cent te makken. Spaargeld is over paar maanden op en ik durf nog even geen verplichtingen aan te gaan. Als ik een opdracht heb zal het vast loslopen, maar nu gewoon echt geen geld. We zijn verder niet zielig, we doen eigenlijk nauwelijks anders dan toen ik meer inkomen had, maar ik wil gewoon even geen extra's uitgeven. Wordt elke keer al zenuwachtig als ik moet tanken, dat is telkens 100 euro (kan je wel weer een tijdje rijden, maar toch),

Linoleum is richting toko, hij gaat lekker indisch koken vanavond.
O ja, hier zijn jullie ook van harte welkom natuurlijk! Komende paar weken elk weekend een afspraak, maar april kan wel volgens mij.
Wind ik heb een mutsje op de post gedaan dat leuk bij het jasje past dat je hebt. En nog een schattig jasje, maar dat is nogal dun. Te dun voor in de wagen of de bakfiets in ieder geval, maar ik heb het wel een paar keer gebruikt als we met de auto ergens heen gingen, het was Moshjes autojasje.

Ik had vandaag een voorbeeldige dag, iedereen was braaf en tevreden. Lekker, er heerste terwijl iedereen in huis was ook een heerlijke rust toen Pebblo thuis kwam en dat deed hem dan ook weer goed.

Ah, Pebbeltjes roepen dat Move like Michael Jackson begint, ik moet meekijken. Ze mogen een uurtje kijken nog. Pebblo is zijn ouders naar een feest brengen (taxi terug) en naar de verjaardag van mijn zwager (man van mijn zusje), Moshje ligt te slapen dus even gezellig doen met de grote jongens. Appelflappen eten!
Vind het altijd zo grappig die verschillen te merken, bij ons liggen ze er namelijk al een uur in. Zijn dan wel weer om 7.00 AM wakker, maar ik zie ze voorlopig nog niet op zaterdagavond hier tv kijken.

Ik ga nog even wat doen, wasmand puilt uit.
quote:Wind schreef op 05 maart 2010 @ 22:04:

[...]

Bij ons is pas in groep 5 schoolzwemmen.

Bij jullie al in 3?Ik heb gelijk even op de site gekeken van school, maar ja, bij ons is het vanaf groep 3, en dan nog in groep 4. Weet je zeker dat het bij jullie pas in groep 5 is? Dan zijn kinderen toch al 9 oid?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven