Ga waarschijnlijk starten met IVF

11-11-2008 11:15 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff, net het ziekenhuis gebeld, en ik ben aardig van slag. Heb te horen gekregen dat ik een intake krijg voor IVF. Ben zo bang dat dat ook niet lukt en dan is het gewoon voorbij. Moet even mijn verhaal van me afschrijven .

In oktober 2005 ben ik met de pil gestopt. In december was het raak. Perfecte zwangerschap gehad, maar het ging mis. Mijn zoontje werd met 25 weken geboren wegens een scheur in mijn baarmoeder (hoe dat is ontstaan weten ze niet). Mijn zoontje is na 1,5 dag overleden.

Ik mocht een half jaar niet zwanger worden wegens de operatie, maar in januari 2007 gingen we weer proberen. Tot die tijd was ik iedere maand ongesteld geworden, maar toen opeens niet meer! Gelijk naar de huisarts en doorverwezen. Na onderzoek bleek dat ik PCOS heb. Bij mijn vriend was het gelukkig wel goed. Begonnen met Clomid 50mg. Dat sloeg gelukkig aan, alleen de samenlevingstest was negatief, dus moest ik gaan spuiten. Nog wel een HSG gehad, maar die was gelukkig goed. Toen begonnen met Puregon en Pregnyl. Dat sloeg ook aan gelukkig, alleen een nieuw probleem, baarmoederslijmvlies was steeds te dun. En daar is weinig aan te doen volgens de artsen. Inmiddels ook op de wachtlijst gezet voor een kijkoperatie. Zelf ben ik ook maar acupunctuur gaan doen, want ik moest gewoon iets doen.

Na een jaar Puregon te hebben gebruikt ben ik nu wegens verhuizing in een ander ziekenhuis. Hier heb ik nu 1 keer IUI gehad (met Clomid). Baarmoederslijm was weer te dun, en tot onze grote schrik bleek nu ook het zaad van mijn vriend niet goed! Ik kreeg echt een klap in mijn gezicht toen ik dat hoorde. En net dus te horen gekregen dat we misschien nog 1 keer IUI doen, en dan dus IVF. Ben echt behoorlijk van slag. En wat als IVF niet lukt denk ik steeds? Wat dan? Weet ik binnen een jaar dat ik nooit kinderen kan krijgen? Voel me echt verrot..........
hoi Mariesophie,

Ik heb geen tips voor je maar wil je even een hart onder de riem steken. Ik hoop voor je dat een zwangerschap er toch nog in zit, en weet ook dat het heel hopeloos kan voelen... Veel sterkte, en wie weet gaat het met IVF gewoon in 1 keer goed!
Djiez wat een verhaal meid! Vreselijk! Wat bizar ook dat het zaad ineens slechter bleek te zijn.....(al is zaadkwaliteit heel erg wisselend, dus wie weet was dit een productie met een dipje en is het de volgende keer beter? Vraag sowieso een extra zaadtest...)

Verder kan ik je weinig nuttigs zeggen ben ik bang.....je kunt misschien kijken bij het topic "na een jaar niet zwanger en dan....", daar zijn veel (vet leuke ) meiden ook met ivf/icsi bezig en vind je veel ervaringen en herkenning en kun je altijd je verhaal kwijt. mij helpt het er echt doorheen en we hebben net een dag achter de rug waar weer iedereen even haar onzekerheid en verdriet uitsprak........Iedereen is altijd welkom en er wordt ook genoeg afgelachen

Take your time in ieder geval en blijf bij je gevoel.......dat is het enige dat ik je mee kan geven.....sterkte :folower:
Meiden, bedankt voor jullie reactie. Zat er echt helemaal doorheen. Heb gigantisch lopen janken.

Sophy, de arts zei ook al dat de zaadkwaliteit erg kan wisselen. We hebben ook een vrij drukke tijd achter de rug met een verbouwing en verhuizing. Waarschijnlijk krijgen we eerst nog een keer IUI, dat hoor ik dinsdag.

Ik had inderdaad al eens gekeken op het topic "na een jaar niet zwanger en dan....". Misschien kom ik daar ook meeschrijven.
Had ik ook hoor toen ik hetzelfde nieuws kreeg (met een andere geschiedenis dan jij hoor), maar was ook helemaal van de kaart. En nog soms. Huil het er maar uit, das het enige dat helpt.....

Zou zo maar kunnen dat de zaadkwaliteit ineens weer beter wordt, dus ik zou sowieso aandringen op een test als ze dit niet zelf al aanbieden. Bovendien verschilt de ondergrens voor iui nogal eens per ziekenhuis. Kan het zomaar zo zijn dat je met het zaadkwaliteit nog wel in aanmerking komt voor iui in een ander ziekenhuis. Maar dat hangt ook van andere factoren af en je hebt helaas nog een aantal andere complicerende factoren :(

Weet je, ik was ook totaal lamgeslagen door 'het nieuws' en, zoals ik schreef, soms nog steeds.....en er zijn momenten dat ik er he-le-maal doorheen zit, maar het is niet zo erg als dat ik van te voren had gedacht. Op één of andere manier ben je kennelijk toch flexibeler dan je zelf inschat. Maar goed, jij hebt écht al heel veel op dit gebied moeten doorstaan, dus kan me voorstellen dat het nog harder aankomt.

Je bent écht welkom hoor bij 'ons', schroom niet.
Dag Mariesophie, jullie hebben ook behoorlijk wat meegemaakt zeg! Een groot deel van jou verhaal komt overeen met die van mij. Ik heb ook PCO, mijn man zijn zaad was ook opeens aanzienlijk verminderd en wij hebben ongeveer dezelfde behandelingen doorlopen als jullie. Het is heel heftig allemaal en soms maar moeilijk te bevatten. Jouw angsten zijn dan ook niet vreemd, die hebben we allemaal, die in het zelfde schuitje zitten.

Sophy, noemde het al, wij hebben een topic: "na een jaar niet zwanger en dan....", daar schrijven allemaal meiden met soortgelijke ervaringen. Misschien dat je daar je verhalen, ervaringen en vragen kwijt kunt.

Heel veel sterkte.
Lieve meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Het is zo fijn als mensen je gewoon begrijpen :-).

Verder zien jullie me binnekort op jullie topic. Lijkt me fijn om ervaringen te kunnen uitwisselen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven