Gebruikt mijn kind drugs?

10-12-2013 06:55 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben er niet zeker van dat mijn kind drugs gebruikt en heb nooit iets aan hem gemerkt, maar ik heb hier gelezen dat 60% van de jongeren drugs gebruikt. Er staan wel tips op om het te controleren, maar draaf ik dan niet een beetje door?

Groetjes,

Cornel
quote:Maryemma schreef op 10 december 2013 @ 22:23:

[...]

Ik ook niet, maar het onderzoek is dus wel alleen uitgevoerd onder bezoekers van Partyflock. Dat is niet hetzelfde als alle partygangers. Integendeel. Ja, ik ken redelijk wat mensen die sporadisch drugs gebruiken op feestjes. Ik ken ook redelijk wat mensen die dat niet doen. Geen van allen zit ooit op Partyflock, dat is - kort door de bocht - voor technotokkies.Niet alléén, maar een groot deel van de respondenten is wel via die site 'gevonden'.
.
Ik weet niet of dit topic nog actief is, en of iemand hier een melding van krijgt, maar ik reageer toch.

Ik ben 17 jaar en heb 2x xtc gebruikt. Ik voel me hier best schuldig over tegenover mijn ouders, maar heb geen spijt dat ik het gedaan heb want het was geweldig.

Omdat hier vooral moeders actief zijn, vroeg ik me af of jullie zouden willen dat je kind het vertelt. Ik zou het graag willen vertellen maar ik ben bang dat ik dan niet meer uit mag.
Waarom wil je het vertellen?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:xxxlove1 schreef op 05 mei 2015 @ 00:21:

Ik weet niet of dit topic nog actief is, en of iemand hier een melding van krijgt, maar ik reageer toch.

Ik ben 17 jaar en heb 2x xtc gebruikt. Ik voel me hier best schuldig over tegenover mijn ouders, maar heb geen spijt dat ik het gedaan heb want het was geweldig.

Omdat hier vooral moeders actief zijn, vroeg ik me af of jullie zouden willen dat je kind het vertelt. Ik zou het graag willen vertellen maar ik ben bang dat ik dan niet meer uit mag.

ik vind dat je het moet vertellen

Vooral omdat iemand jou dan kan vertellen dat XTC gebruik nogal risicovol is.
Ja, ik zou dat wel willen weten.

Ik zou ook willen weten wat hij er nu precies vanaf weet, hoe hij er aan komt.

Mijn pa heb ik vroeger ook alles verteld. Nu was dat wel makkelijk aangezien hij toch een verkapte hippie was. Had hij mij betrapt met iets dan had ik inderdaad wel een groot probleem gehad.
quote:xxxlove1 schreef op 05 mei 2015 @ 00:21:

Omdat hier vooral moeders actief zijn, vroeg ik me af of jullie zouden willen dat je kind het vertelt. Ik zou het graag willen vertellen maar ik ben bang dat ik dan niet meer uit mag.Dikke kans dat je ouders het willen weten. Ik zou het alleen vertellen als je ouders er een beetje relaxed mee om kunnen gaan. Als je nu al weet dat ze gaan flippen en je niet meer uit mag, zou ik het niet vertellen. Ja, een paar jaar later misschien
.
Ik zou het graag willen vertellen omdat ik eigenlijk alles vertel tegen mijn ouders en ik een goede band met ze heb. Maar dit vind ik toch wel spannend en eng

De 2x dat ik het gebruikt heb, heb ik me goed ingelezen en was met mensen om me heen die er verstand van hadden.
De vraag is, kun jij met drugs omgaan. Je vond het geweldig zeg je, kun je het voortaan ook laten of wil je er mee doorgaan?

Ken je de gevaren van drugs?

Weet je dat er drugs in omloop zijn waar je direct aan doodgaat?
Ik kan er prima mee omgaan, ik heb daarna genoeg feestjes gehad waarbij ik het bij de drankjes heb gehouden en ook leuk gehad. Ik ken zeer goed de gevaren ervan en het is altijd getest
quote:anoniem1908201411 schreef op 10 december 2013 @ 09:26:

[...]

en moesten of een boete betalen of mee naar het bureau, diegene die een boete betaald hadden kregen een nummer op hun hand geschreven, maar mochten wel door feesten.Was daar laatst niet iets over? Dat je bij één van die twee keuzes meteen een strafblad te pakken had en de eerste jaren geen bewijs van goed gedrag meer krijgt? Ook wel handig om te weten wát je moet kiezen áls je gebruikt en áls je dan gepakt wordt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:xxxlove1 schreef op 07 mei 2015 @ 14:29:

Ik kan er prima mee omgaan, ik heb daarna genoeg feestjes gehad waarbij ik het bij de drankjes heb gehouden en ook leuk gehad. Ik ken zeer goed de gevaren ervan en het is altijd getest

Ach lieverd, volgens mij komt het helemaal goed met jou geen zorgen.

Maar ik zou wel nog even wachten met vertellen. Ik heb ook wat geexperimenteerd, wie niet? Niks mis mee. Maar ik zou niet de dag erna met je drugskater met je ouders gaan zitten kletsen. Mijn moeder en ik dronken op een feestje bij mij thuis een keer een wijntje met mijn vrienden en die zei gewoon, "Ach, je hebt vast weleens wat gedaan. Maar je hebt toch een baan en leuke vrienden? Je doet het toch goed? Leef je uit hoor!"

Nu is mijn moeder een zeer bijzonder type, maar toch; ik zou ermee wachten. Het juiste moment komt vanzelf. Je hoeft niet alles met je ouders te delen, dat doe je over vriendjes etc toch ook niet? ;)
Why own a room when you can build a house?
lama, oud topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven