Geen box aanschaffen?

22-11-2017 17:54 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik ben 25 weken zwanger en we zijn inmiddels bezig met het huis babyproof maken. Onze woonkamer is qua indeling niet ideaal om een box neer te zetten. Het kan wel hoor, maar ik vroeg me ook opeens af hoe nodig een box werkelijk is. Wat zijn jullie ervaringen (met name de niet-gebruikers) en hoe doe je het als baby gaat bewegen en je net even naar de wc moet, eten staat te koken, etc.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje zat tot anderhalf vaak en graag in de box. Het was zijn plekje, waar hij even tot rust kon komen. Hij gaf het zelf ook vaak aan wanneer hij er in wilde. Verder is het ook gewoon handig. Maar een must? Nee, beslist niet. Zeker niet tijdens het eerste halfjaar, als ze nog niet echt van hun plek kunnen komen, dan volstaat een kleedje op de vloer.
Als je er toch eentje wilt zou je misschien een inklapbare box kunnen overwegen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Pff ik zou er niet aan moeten denken dat ik geen box had. Mijn jongste is een zeer ondernemende dreumes. Ik kon echt niet normaal koken als ze rondliep. Ze luistert met 1,5 wat beter maar toen ze net 1 was trok ze alle keukenkastjes open, (geen gevaarlijke spullen in de onderste kasten, maar leuk is anders) duwde de kinderstoel naar tafel om op tafel te klimmen (of te vallen) etc. Dus het was jammer dat ze de box niet zo leuk vond.
Broodjekroket2 schreef:
22-11-2017 19:13
Met verbazing lees ik dat er nog steeds ouders zijn die hun baby in de box laten slapen, logisch dat ze later niet meer in de box willen. Want dan denken ze dat ze moeten slapen. Een box is leuk en om te spelen. Mijn kinderen hebben minimaal elk 1,5 jaar gebruik gemaakt van de box. Ideaal.
Maar dus niet om te slapen, babys horen in hun bedje te slapen.
:rofl:
Ja die baby denkt, oh oh ik moet slapen en het is nog geen bedtijd want pas half twee in de middag neeeee ik ga dus maar huilen want ik wil in mijn bed slapen en niet in de bohohox...

Hilarisch. En typisch dat er nog steeds mensen zijn die een baby, die per ongeluk buiten reguliere bedtijden in zijn veilige boxje in slaap is gevallen, eruit gaan sleuren Want Box Is Niet Om Te Slapen. Heerlijk zulke rigide ouders. Krijg je ook hele flexibele kinderen van :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben bij de eerste niet heel veel gebruikt. Je kan hem ook kopen op het moment dat je hem mist. Er zit geen levertijd op, meestal kan je hem gelijk meenemen en heb je een uur later een box staan.
Ik vind de box echt onmisbaar. Zoon is nu 10 maanden en zit meerdere keren per dag in de box, al is het alleen maar zodat ik rustig kan poepen of koken. :proud:

De eerste maanden heeft hij overdag altijd lekker in de box geslapen, ik zou niet weten waarom dat niet goed zou zijn...

Maar ook omdat ik zelf eventjes op de bank kan ploffen zonder dat er een baby op het tvscherm zit te slaan met een auto. Of gewoon iets anders stuk maakt.
Oudste heeft tot dik anderhalf in dat ding gezeten. Was het enige plekje waar ze tot rust kwam en heerlijk kon zitten spelen. Jongste heeft er tot 10 maanden of zo in gezeten (samen met de oudste die er altijd gezellig bij kwam zitten), maar die is heel makkelijk. Als ik naar de WC moet, zet ik hem in de gang met speelgoed en blijft hij al die tijd braaf zitten wachten en spelen tot ik klaar ben.

En er in geslapen hebben ze de eerste tijd ook (lekker puh, voor wie zegt dat dat niet goed is), heeeerrrrrrlijk. Lekker in de box naast je liggen knorren terwijl je er zelf rustig naast zit met een boek of laptop of whatever.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
22-11-2017 19:17
Hoe werkt dat dan? Bij de tweede hebben we de box nog even opgezet. De oudste ging zijn kleine broertje heel lief speelgoed brengen. Houten blokken. Die hij in de box gooide omdat hij nog te klein was om ze er subtiel in te leggen.
Die bescherming viel dus nogal tegen, en ik zou ze zeker niet met z’n tweeën alleen gelaten hebben op die manier.
Onze oudste was nog te jong op die manier zijn speelgoed te gaan delen. Dat deed hij pas een half jaar later denk ik (ik gok toen hij rond de 2 was) en vanaf toen vonden we het buiten de box inderdaad veiliger dan in de box.
Maar in dat eerste half jaar was oudste meer van het type: kijken of je in het oogje kan prikken. Kijken hoe ver je vinger in de keel van baby kan. Kijken of je bovenop het buikje of gezichtje kan gaan zitten.
We legden baby dan in de box neer op een plek waar oudste er niet bij kon komen.
Broodjekroket2 schreef:
22-11-2017 19:13
Met verbazing lees ik dat er nog steeds ouders zijn die hun baby in de box laten slapen, logisch dat ze later niet meer in de box willen. Want dan denken ze dat ze moeten slapen. Een box is leuk en om te spelen. Mijn kinderen hebben minimaal elk 1,5 jaar gebruik gemaakt van de box. Ideaal.
Maar dus niet om te slapen, babys horen in hun bedje te slapen.
Oh lord, de slaapmaffia.

Mijn baby's sliepen overal. Ook bijvoorbeeld in een draagdoek. En nu willen ze daar nog steeds graag in. Dus je theorie gaat niet op helaas.
Alle reacties Link kopieren
De mijne deed ook regelmatig een dut in de box. Ik legde hem er niet in om te slapen maar als hij toevallig wel in slaap viel ging ik hem natuurlijk niet wakker maken. Bovendien hoefde ik dan niet elke keer naar boven om er een tut in te duwen of hem weer eventjes terug in slaap te wiegen, dat was voor mezelf ook wel zo rustig.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Wij hebben hem eerste maanden wel gebruikt maar sinds hij 6 maanden is geweest eigenlijk niet meer. Ik neem hem gewoon mee naar de wc. Box verhuist binnenkort naar volgende baby in de familie.

Kan me er niks bij voorstellen dat kind van 2+ nog in de box zit.
1Aapje schreef:
22-11-2017 20:52
Wij hebben hem eerste maanden wel gebruikt maar sinds hij 6 maanden is geweest eigenlijk niet meer. Ik neem hem gewoon mee naar de wc. Box verhuist binnenkort naar volgende baby in de familie.

Kan me er niks bij voorstellen dat kind van 2+ nog in de box zit.
Nou mijn peuter wel, maar dat is meer zodat de baby niet bij zn speelgoed kan :mrgreen:
Wipstoel was hier ook geen succes trouwens. Mijn kinderen zaten altijd op schoot of lagen op de grond.
Captain_Obvious schreef:
22-11-2017 21:04
Nou mijn peuter wel, maar dat is meer zodat de baby niet bij zn speelgoed kan :mrgreen:
Ach, je zou ook eens je speelgoed moeten delen. :rofl:
olla- schreef:
22-11-2017 21:45
Ach, je zou ook eens je speelgoed moeten delen. :rofl:
"Mama hij maakt alles stuk! Mamaaaaaaaaaaa!!!!!"
Ik vind het trouwens bijzonder goor om je kind mee te nemen naar het toilet.
Hoe doe je dat dan? Zet je die op de grond neer, of houd je die vast terwijl jij je billen afveegt?

Mijn zoon is 10 maanden, hij zou proberen de pot te likken, wc papier te eten en het prullenbakje leegklauwen.
Ik zou een box tweedehands kopen op marktplaats. Bevalt het niet dan verkoop je hem weer door. Het scheelt niet zo heel veel maar tegenwoordig zijn de boxen groter dan die van vroeger. Als je een oud model koopt scheelt het iets in ruimte. Een nieuw boxkleed is dan wel iets te groot maar dat hindert niet.

Wij zijn dol op de box en onze baby gelukkig ook. Ze slaapt er prima in en ze speelt er ook graag. We leggen haar nu na 19:00 in haar bedje meer omdat "het hoort" dan dat het nodig is. Ze slaapt 's avonds ook uren in de woonkamer in de box als we haar daar laten.

Het is super fijn om een baby ergens neer te kunnen leggen waar hij/zij niet uit kan en waarbij de kans ook nog groot is dat hij/zij in slaapt valt. Kom je terug van de was ophangen, ligt je baby heerlijk te slapen :)

We hebben ook een wipstoel maar als ze moe is wil ze er uit gehaald worden in tegenstelling tot de box. Ze kan er wel in slapen maar ze vindt het zelf niet zo prettig. In de box kan ze lekker nog even draaien voordat ze in slaapt valt.

Team box hier dus :)
olla- schreef:
22-11-2017 21:53

Mijn zoon is 10 maanden, hij zou proberen de pot te likken, wc papier te eten en het prullenbakje leegklauwen.
Gatver. Iets zegt me dat je wel een goede eter hebt.
QueenArachnia schreef:
22-11-2017 19:18
Volgens wie precies?

Ik heb die ervaring niet hoor, toen ze een baby waren sliepen ze erin, toen ze een dreumes waren speelden ze erin en nu ze pubers zijn hebben ze er niet meer zo veel mee.
:rolling:
Sophiever schreef:
22-11-2017 21:58
Gatver. Iets zegt me dat je wel een goede eter hebt.

Een hele goece eter, eet alles wat los en vast zit. :proud: Meestal is dat goed ding, soms ook niet... :rofl:
Misschien ligt het ook wel aan de vorm van de box bedenk ik nu. We hadden door de verkoop van ons huis een paar maanden even twee huizen. In het ene stond een vierkante box waar baby erg gelukkig in was. In het andere huis stond zo’n organische ovaal-driehoek-rondige leenbox, waar baby altijd in no time in lag te huilen..
Ik deed pas pogingen een box te gebruiken toen mijn kinderen dreumesneigingen begonnen te krijgen, voor die tijd droeg ik ze bij me of ik bond ze even vast in de wippert. Bij beide kinderen was de box geen succes. Oudste klom er gewoon uit en viel dan onveranderlijk met haar hoofd op de vloer, dus na een paar bijna-hersenschuddingen heb ik het maar opgegeven.
En dan toch voor jongste die box weer neerzetten he, want in mijn verwrongen moederbrein was een boxloze jeugd hét recept om je kinderen voor galg en rad op te laten groeien. Helaas bleek dat kwaad al geschied, want jongste draaide de spijlen er doodeenvoudig uit en koos het hazenpad.

Maar de box was wel handig als opbergplaats voor speelgoed, oude kranten en nog te vouwen was.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben tot 10 maanden de box in de kamer gehad, maar vond het ding nogal in de weg staan. Hij heeft er wel in gelegen, maar was eigenlijk net zo blij op z’n speelkleed. En zeker toen hij met tijgeren begon, vond hij de box weinig aan. Hij is nu 1,5 en als ik echt iets boven moet pakken of sta te koken, zet ik hem in z’n kinderstoel (omdat hij nu ook op de bank klimt en daar capriolen op uithaalt).

Ik ben nu zwanger van de tweede en de box zal wel weer even in de kamer komen. Maar geen idee voor hoe lang, liefst zo kort mogelijk.
olla- schreef:
22-11-2017 21:53
Ik vind het trouwens bijzonder goor om je kind mee te nemen naar het toilet.
Hoe doe je dat dan? Zet je die op de grond neer, of houd je die vast terwijl jij je billen afveegt?
Ik laat de deur open, zodat ik zoon op de gang kan zien.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor alle reacties. Ik denk er nog even over. Blijf het lastig vinden waar doe ik goed aan. Maar mogelijk proberen we eerst zonder en als we er echt een missen is het ook zo aangeschaft.
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
22-11-2017 19:31
:rofl:
Ja die baby denkt, oh oh ik moet slapen en het is nog geen bedtijd want pas half twee in de middag neeeee ik ga dus maar huilen want ik wil in mijn bed slapen en niet in de bohohox...

Hilarisch. En typisch dat er nog steeds mensen zijn die een baby, die per ongeluk buiten reguliere bedtijden in zijn veilige boxje in slaap is gevallen, eruit gaan sleuren Want Box Is Niet Om Te Slapen. Heerlijk zulke rigide ouders. Krijg je ook hele flexibele kinderen van :popcorn:
Prima hoor, hoe jij erover denkt. Maar ik lees regelmatig dat baby's zo weinig slapen overdag, mijn kinderen sliepen 3 uur tussen de voedingen door en geen haze slaapjes in de box. Slaap jij lekker op de bank met alle geluiden om je heen? En het je eerste alinea slaat nergens op. Het gaat om rust en regelmaat voor een baby. En ja, mijn kinderen (inmiddels 9 en 11 jaar oud) slapen nog altijd heel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven