Gelukkig zijn er kinderogen!

17-10-2009 21:36 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisterochtend: We staan klaar om met 2 kinderen op de fiets naar het kdv te gaan. Deur open: regen. Zucht. Twee kinderen in regenpakken (wat al hele opgave was) en alle spullen voor werk en kdv mee op de fiets.

Op de fiets flink veel wind en wat regen. Regen werd gelukkig al snel minder. ik zat te stampen op de pedalen om vooruit te komen, met mijn hoofd al half bij werk. Tot zoon opeens verzuchtte: "oh, mama! Kijk eens!!! Het regent bladeren!"(en dan ook echt op een gemeende verwonderde manier). Ik kijk voor me en zie opeens wat hij ziet: het regende inderdaad blaadjes. Enorm mooie hoos van bladeren in alle mooiste herfstkleuren. Zo mooi. Ik zou het misschien niet eens gezien hebben!

Gelukkig zijn er kinderogen!

Welke dingen zijn opeens mooier als je kind je dwingt om door zijn/haar ogen te kijken?
Kjong, zou je me voortaan gewoon HPL of Hoipippilangkous willen noemen? Dat HPZ is allang de houdbaarheidsdatum gepasseerd en ik begin het heel vervelend te vinden. Dank je wel
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Gelukkig behoor ik niet tot die volwassenen die zo gejaagd zijn dat ze de mooie dingen des levens niet meer zien.

Ik heb geen kinderogen nodig, ik zie het zelf ook wel. Gelukkig maar, want ik wil geen kinderen
Inderdaad de dood...

Opa lag echt op het allerlaatst, dus kinderen voorbereid.

Zegt de oudste: mama, mag ik opa bellen om te zeggen dat ik het zielig voor hem vindt dat hij doodgaat en of hij zijn nieuwe telefoonnummer kan geven dan kunnen we nog eens bellen?

Had de oudste namelijk uitgelegd dat hij nu in de "lucht"ging wonen, zij nam aan dat hij dan ook wel een telefoonnummer zou hebben.

Ze heeft opa inderdaad nog gebeld! die dag, voor hij met haar ophing vroeg die: mag ik mama nog even?

waarop ik hem sprak en hij zei: Meid wat een heerlijkheid he kinderen? zo eerlijk en zonder gene en ongedwongen zo zou iedereen moeten zijn, gewoon puur!

De beste man heeft zo genoten van dat meisje wat hem vertelde dat ze het zielig voor hem vondt(want ja ze kon hem toch nog op foto/film zien en aan hem denken) en dat ze hem ging missen.

En voor ze ophingen zei ze: Opa als ik later oud ben kom ik naar je toe hoor, kunnen we weer samen spelen, maar dat duurt nog heel lang want ik ben nu nog klein!

Dat zoiets uit een kind komt, zonder dat ouders dat voorzeggen helemaal mooi(kind was net 3.5jr)

X

LLB
Mooi LLB
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven