Gestopt met de pil in december 2008 en nog niet zwanger...

27-07-2009 16:12 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Ik ben net 34 geworden en lief is 39. We dachten dat we als we met de pil zouden stoppen "wel even zwanger zouden worden", maar dat bleek toch heel wat meer voeten in de aarde te hebben. We sexen iedere maand netjes in de goede periode (gelukkig niet "op commando", we hebben gewoon genoeg libido gelukkig!), maar het wil maar niet lukken en ik begin me af te vragen of het wel normaal is... Ik heb een heel regelmatige cyclus sinds ik met de pil ben gestopt : 24 of 25 dagen, maar nog steeds geen positieve test (1 x 10 dagen overtijd, en nu 3 dagen). Ik heb het gevoel dat iedereen op dit forum best snel zwanger wordt. Is dat zo, en duurt het bij ons echt lang of zijn er ook andere meiden waar het zo lang bij duurt (geduurd heeft)? Ik zou wel een beetje morele steun kunnen gebruiken ;-)! Ik wacht jullie ervaringen af!
Hoi Leontientje,

ik snap dat je ongeduldig bent, maar eigenlijk ben je nog niet zo heel lang bezig. Het is heel normaal als het bijv. een jaar duurt voordat je uberhaupt zwanger wordt. Misschien doe je het al wel, maar is het een idee om ovulatietesten te gaan gebruiken? Zo weet je 'precies' wanneer je eisprong er aan zit te komen. Ik wens je veel succes!
quote:leontientje schreef op 27 juli 2009 @ 16:12:

Ik heb het gevoel dat iedereen op dit forum best snel zwanger wordt. Is dat zo, en duurt het bij ons echt lang of zijn er ook andere meiden waar het zo lang bij duurt (geduurd heeft)?

Ten eerste, kijk even verder dan op deze pijler. Er zijn genoeg topics van meiden/groepjes die in de medische molen zitten.

Ten tweede, je bent pas 7 mnd "bezig"! En je bent 34, wat dacht je dan? Gemiddeld duurt het een jaar voor je zwanger bent, dus je hebt echt nog even. Ik snap best dat je het graag wil etc etc, maar geduld is in deze een schone zaak.

Geniet van elkaars libido, en probeer het gewoon nog een tijdje. Echt, zolang ben je nog niet bezig. Suc6!
Hoi Loeske,

Bedankt voor je reactie. Ik heb al wel ovulatietest geprobeerd, en die geven aan dat ik "normaal" ovuleer, dus 14 dagen ongeveer voor mijn menstruatie. En is 33 echt zo oud om te beginnen?
En Iris26, ik zal inderdaad verder zoeken naar meiden waar het niet bij gelukt is... Ben nieuw op dit forum, dus heb alles nog niet helemaal door...
Geeft niks...

En 33 is niet heel oud, maar ook niet heel jong. Je vruchtbaarheid is dan wel al flink afgenomen. En natuurlijk zijn er vrouwen van 23 bij wie het lang duurt (zoals bij mij zelf, 2 jr en 8 mnd) en vrouwen van 39 die in 1 x zwanger zijn. Maar statistisch gezien duurt het wat langer.
Is het een troost dat je écht niet de enige bent? Ik ben in nov. 08 gestopt en ook nog niet zwanger, ben 27. Schrijf op een topic waar nog veel meer meiden zijn die eind vorig jaar gestopt zijn en daar is ook een hele club van nog niet zwanger hoor... Beetje realistisch blijven hoor. Tis niet leuk, maar ook zeker niet abnormaal.
quote:leontientje schreef op 27 juli 2009 @ 16:12:

We dachten dat we als we met de pil zouden stoppen "wel even zwanger zouden worden", maar dat bleek toch heel wat meer voeten in de aarde te hebben. Alhoewel ik hem wel snap is dit natuurlijk ook niet de beste houding om zoiets in te stappen. Maar goed dat is achteraf gepraat. Waar had je jezelf op ingesteld dat qua tijd? Zoals voorgangers al zeiden is een jaar gemiddeld. Jullie doen niets fout dus gewoon gezellig op deze manier doorgaan!
nou dat is zeker niet abnormaal, als je langer dan een jaar onderweg bent kan je je eens afvragen wat er misgaat, eerder niet
Je bent idd echt nog niet zo lang bezig, er staat idd een jaar voor.

Gun jezelf wat 'rust', als je er continu mee bezig bent, is ook niet goed. Ben je wel met foliumzuur begonnen en leven jullie allebei een beetje gezond? (niet roken, alcohol met mate, gevarieerd eten etc.)

Succes!
Bedankt voor al deze reacties. Ik ben ook niet verongelijkt ofzo dat het nog niet gelukt is, maar ik heb om me heen (schoonzussen) die allemaal heel snel zwanger zijn geraakt. Ik heb lief pas eind 2005 ontmoet, en hij wilde nog niet meteen aan de kinderen (snap ik ook wel), dus hebben we even gewacht.En als je nog niet "begonnen" bent heb je ook geen idee (ik tenminste niet) wat het allemaal betekent. Ik vind het dan ook een hele geruststelling dat er ook andere meiden zijn waarbij het nog niet is gelukt. Dank je wel, Mariss, en heo kom ik op "jouw" topic? Ik vind het gewoon fijn om af en toe wat uit te wisslen... Je word toch een beetje verdrietig in je eentje, als iedereen om je heen zwanger is/wordt...
En Maris 1978 : ik neem wel netjes foliumzuur (tenminste, een multivitamine waar dat ook inzit), en drink en rook niet. Lief is ook heel gezond . Fijn om te horen dat er meer mensen zijn waarbij het niet meteen lukt, want als je naar de statistieken kijkt is 97 procent binnen 1 jaar zwanger!!!
En dan misschien nog een heel domme vraag : ik ben drie dage overtijd en gisteren een test gedaan : negatief. Maar nog steeds geen menstruatie... Heeft het dan nog zin om er morgen ofzo nog een te doen? Ik heb hier echt geen verstand van, merk ik... Schaam! schaam!
Volgens mij kun je het beste 3 wachten na een negatieve test.

Als je op het loepje klikt onder de naam van Mariss zie je topics waarop ze gereageerd heeft.
Naar mij moet je nu net niet kijken: ik ben ronde 1 al zwanger geraakt! (ben nu 4,5 week) Maar ik ken genoeg vrouwen in mijn omgeving waar het ook eventjes duurt. Kan me voorstellen dat je je op een gegeven moment gaat denken dat jullie nooit papa en mama zullen worden en dat de meest verschrikkelijke beelden naar voren komen, maar daar moet je echt voor kijken,

Lekker seksen en genieten van elkaar ;)

Ik zou idd morgen of overmorgen nog een testje doen. Als je zwanger bent, maakt je lichaam het hcg hormaan en waarschijnlijk is dat nog niet genoeg om postief te testen....
Leontientje: ik schrijf mee op een topic: 30+ en voor het eerste kindje gaan......zin om mee te kletsen????
Zie nu dat ik als enige bij jouw andere topic heb gepost, dus kopieer het even naar hier:

Leontientje, bij mij duurde het drie jaar voordat ik voor de eerste keer zwanger raakte. Ondertussen huppelen er twee kinderen door het huis. Jullie zijn nog maar ruim een half jaar bezig, zo lang is dat toch nog niet? Hou de lol er nog even in, geniet van alle leuke dingen in het leven en mocht er in december nog steeds geen positieve test zijn geweest dan zou je kunnen checken of de huisarts een paar simpele testjes zou kunnen doen om eventuele dingen uit te sluiten. Succes!
Hoi,

inderdaad heel herkenbaar! Ik ben bijna 34 en mijn man 31. Wij hebben elkaar ook pas in 2005 leren kennen... in november 2008 HET gesprek gehad en gestopt met voorbehoedsmiddelen. En eerlijk gezegd dacht ik ook dat het sneller zou gaan. Helaas niet... maar ik ben er intussen achter dat de pil gewoon heel lang in mijn lijf heeft gezeten en pas sinds vorige maand ofzo voel ik geen rare dingen meer en houden we ons er ook niet meer zoveel mee bezig. We zien het wel. En dat scheelt bij mij veel stress in die afwachtweken na mijn eisprong.

Sterkte!
Ja Maris1978, ik had je topic al gezien. Ik klets graag mee! En ik heb (ik weet niet hoe!) per ongeluk 2 dezelfde topics aangemaakt, maar krijg die andere niet weg!!! En Toet : bedankt! Fijn om te horen dat het allemaal helemaal goed kan komen! Wij hebben er nu 9 pogingen opzitten, en ga denk ik morgen nog maar eens een testje doen... Je weet nooit en blijft toch hopen, stilletjes...
@leontientje: We zien je wel verschijnen op 'ons' topic.....

Je hebt wel aardig wat bij te lezen dan hihi

Ik weet ook niet hoe je het andere topic verwijdert....gaat vanzelf wel denk ik als er niemand op reageert....of je stuurt een mail naar de helpdesk?

Met welk merk test je eigenlijk?

@Mulan: Jij bent ook welkom op 'ons' topic hoor: 30+ en voor het eerste kindje gaan!

Je hebt in ieder geval de goede instelling te pakken....

Heb je wel een regelmatige cyclus?
Hoi allemaal!

Ik werd vanochtend wakker met buikpijn, en ja hoor : ongesteld.... Op naar de 10e poging, dus maar... Ik had deze maand kennelijk een langere cyclus. Ik moet toegeven dat ik het soms niet zo goed meer snap allemaal. Ik zit nu maar een beetje zielig te zijn op de bank...

Ik ga het volgende week aan de gynecoloog vragen... Bedankt voor jullie reacties!
En maris1978 : ik gebruik de tests van Kruidvat, maar ga nu denk ik die veel goedkopere strip-tests kopen (dezelfde als in het ziekenhuis, schijnt, en heel gevoelig ; ze hebben ze ook als ovulatetests en ze zijn online te bestellen): minder dan 1 euro per stuk!!!
En nog even voor Mulan : ik vind het nog best moeilijk om er niet te veel mee bezig te zijn. Ik wil het zo graag en ben zelf van nature ook een zorgelijk typje... Dus jullie zijn nu ongeveer net zo lang bezig als wij?
Ohh wat jammer dat je ongesteld bent geworden!!

Ik persoonlijk heb niet zulke goede ervaringen met die tests van het ziekenhuis. Volgens mij is het merk B-sure. Ik heb ze besteld bij testjezelf.nu. Zijn wel iets duurder, maar die testen hebben minder HCG nodig om positief te testen.

Ken je menstruatiekalender.net?
Waar ik me altijd over verbaas is dat er heel vaak gezegd wordt: "iedereen om me heen raakt zomaar/snel zwanger".

Hoe weet je dat zo zeker?

Over het feit dat het wat langer duurt bij verschillende stellen wordt vaak helemaal niet zo open gepraat is mijn ervaring!

Zo ben ik pas bij mijn eerste stappen in de medische molen mondjesmaat met vriendinnen gaan praten over het feit dat het bij ons wat langer duurde (toen waren we 1, 5 jaar bezig)

Zelfs nu ik na 3,5 jaar, en een aantal ivf-pogingen, zwanger ben van een tweeling heb ik nog van iemand het "verwijt" gekregen dat ik zomaar zwanger ben geraakt, en nog wel van 2 ook!

Diegene bleek dus gefrustreerd dat zijzelf na een jaar nog niet zwanger was en dacht dat het bij mij wel even aan was komen waaien...................

Wat ik ermee wil zeggen is dat er talloze stellen zijn bij wie het niet binnen een aantal maanden is gelukt. Ja, een jaar is heel normaal, ook al duurt het wachten soms best lang en kan de teleurstelling groot zijn iedere maand! In mijn omgeving is het heel veel mensen ook nooit gelukt om kinderen te krijgen, en sommigen pas na een heel aantal jaren!

Ik wil je in ieder geval succes wensen en hoop dat je snel zwanger bent!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven