Gestopt met de pil... januari 2009

12-01-2009 12:43 4490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Spannend!!! Zaterdagavond mn laatste pil ingenomen en nu gaan we ervoor!!

Misschien nog meer meiden die net gestopt zijn?

Wie?Gestopt?LNL/VlkZwanger!Due dateUgglover 31jr1 mei 0930 juni��Futuremaman 27jr28 jan 0912 juni��Yaelle2 29jr1 jan 0921 juni��Rianne2910 24jrnog niet���Bebje 27jr13 feb 0921 juni��Loesssie 27jrjan 0911 juni��Coco1977 32jrsept 0929 mei��Nietvoordepoes 29jr1 jan 098 juni vlk+pretecho!JA! 9 okt 09Akka 29jr25 sep 086 juli vlk/10 juli echoJA! 17 okt 09Jippiedepippie 30jrsept 0823 juni vlkJA! 20 okt 09Muca 26jrjan 097 juli vlkJA! 24 okt 09Sunshine09 32jr1 jan 0915 juli 20 wkn echoJA! 29 nov 09Jowellie 35jrdec 0822 juni gynJA! 20 jan 10Mariska79 29jr15 jan 0923 juni vlk / echoJA! 29 jan 10Mundy 33jr22 jan 0918 juni vlkJA! 30 jan 10Xasi 26jrdec 082 juniJA! 11 feb 10
Hello! Wat een berg berichten weer om te lezen!

Vandaag lekker geshopt in Haarlem, heerlijk! Lekker geld brassen! Hou ik van!

Ik heb van mijn valentijntje een horloge gekegen en een kaartje voor Trance Energy. Van mij heeft hij een shirt gekregen.

Vanochtend lekker ontbeten met zijn twee en voor vanavond heb ik allemaal lekkere dingetjes gehaald!

Morgen middag weer de hort op, bij vrienden langs en 's avonds nog een verjaardag in de kroeg. Allemaal gezellige dingetjes dus!

Ik ga trouwens ook altijd naar het Elysium als ik naar de sauna ga..... :-)

Nog ff iets over mijzelf dan: Ik ben 1.76, lang blond haar en blauw groene ogen. Ik denk dat ik een normaal postuur heb, althans ik ben er blij mee. Ik heb een leidinggevende functie en ik hou erg van sporten en een feestje op zn tijd. Ik lees graag en ben gek op het strand/duinen in al de jaar getijden.

Succes voor iedereen waarvan zijn lnl er aan zit te komen!
@iedereen. Ik heb nog een hoop bij te lezen... Maar we zijn dit weekend op goed-nieuws-vertel-tournee. Gisteren mijn ouders en broer gelukkig gemaakt. Ik had een foto van de positieve zwangerschapstest in een lijstje gedaan, met daarop een gedichtje waarin de baby vraagt op hij/zij in oktober in dat lijstje mag. (keurig gejat van internet ) Mijn vader kwam niet verder dan regel drie toen kwamen er al tranen en mijn moeder en broer deden vrolijk mee. Ik kom niet bepaald uit een familie waar men zijn emoties verbergt

Ze zijn superblij!

De kinderen hebben we het gistermorgen verteld. De oudste twee waren blij verrast, de jongste was net zijn voetbalplaatjes aan het uitzoeken en wist alleen te melden dat hij liever een broertje had omdat hij al zoveel zusjes heeft

Vanmiddag mijn schoonouders en daarna, voor mij het meest spannende, mijn schoonzus en zwager. Mijn schoonzus en ik zijn heel erg close en zij heeft baarmoederhalskanker gehad. Haar baarmoeder is afgelopen jaar verwijderd, terwijl ze nog een kinderwens heeft. Ze heeft me gevraagd haar er wel voor 100% bij te betrekken als ik zwanger zou worden, maar ik vind het toch best moeilijk!

Nou, fijn weekend nog even!

Oh ja, bij moeders voor moeders moet je al je plas opvangen en ik moet het een keer per week naar een depot brengen.
Wow nvdp! Dat lijkt me een emotioneel weekend. Volgens mij heb je een pittige schoonzus! Wat knap dat ze het niet uit de weg gaat! Goed van haar, ook wel heel bijzonder voor jou! Voor haar man lijkt het me ook moeilijk.

Maareh, veel plezier nog bij je schoonfamilie!

Gaaf dat je eigen familie zo heerlijk heeft gereageerd!
Wat een leuke manier om het te vertellen! Mooi om te lezen hoe je ouders en broer hebben gereageerd! Lijkt me prachtig om te zien hoe gelukkig je ouders hiermee maakt. Juist fijn dat jullie je emoties goed samen kunnen delen!

Ook grappig hoe de kinderen reageren. De jongste beseft het waarshcijnlijk pas echt als je straks een buik krijgt of als het kindje er is!

Veel succes zometeen met je schoonfamilie. Begrijp dat het een moeilijke situatie is, maar waarschijnlijk helpt het je schoonzus ook als ze van dichtbij bij jouw zwangerschap wordt betrokken.

Tot later!
@Nvdp: Spannend allemaal!

Wat leuk om goed en leuk nieuws aan de familie te brengen. Gaaf hoor!

Succes vanmiddag bij de schoonfamilie. Kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt! Blijdschap & verdriet liggen dicht bij elkaar....
@LNL dames: zijn jullie al/niet/wel ongesteld geworden?

@Ugglover: ik weeg nu ruim 70 kg. Jaar geleden nog 60 (is wel aan de lage kant ja, maar voel me daar wel prettig bij) Ik denk ook dat ik hele lichte botten heb of weinig spierweefsel ofzo, want zelfs bij 60 kg zie ik er echt niet heel dun uit, terwijl het in kilo's wel weinig is.

Mijn streefgwicht is eigenlijk 65 kg. Wilde nog gaan lijnen, maar laat ik dat nu maar even niet doen.

Gezond eten is natuurlijk wel belangrijk, maar ik heb echt last van snackattack's! Afgelopen week al 2 keer friet gegeten (normaal eet ik dat 2 keer per jaar ofzo)

Hoe is met 'de kwaaltjes'? Ik voel me goed, ik eet wel heel veel! En ben ook nog wel moe... gisteren veel geslapen, maar ja, daar is weekend voor!

@Jippie: Fijne avond gehad gisteren? Houd je veel rekening met wat je wel en niet mag eten?

Ik lees dat je beter geen kaneel kunt eten... doen jullie dat? Dat zit bijna overal in, erg onhandig! (koekjes, ontbijtkoek, sapjes, thee, appeltaart, appelkoeken etc.) (vraag me af of het Fruitbreak van Liga zit) Ik eet bv wel speculaas, of zou dat ook niet mogen?

@Nvdp: Wat een leuke manier om het te vertellen!

Wij gaan het vanmiddag aan één van de schoonzussen vertellen... vind het heel spannend!

Succes vandaag met jouw schoonzus, zal emotioneel worden. Ze heeft nog wel een kinderwens schrijf je, willen ze gaan adopteren?

Fijne zondag nog allemaal!
@Yaelle: Waar woonde jij ook alweer? Dichtbij Haarlem?

Vind het een heerrlijke shopstad!

Grappig dat jij ook altijd naar Elysium gaat! Ik kom er de komende maanden alleen niet...

Ik heb trouwens nog van die Optimel kortingsbonnen, kan ik daar iemand blij mee maken?

2 onder ons komen uit één van 4 steden in Brabant toch?

Wie ook al weer? (nu al last van zwangerschapsdementie )

Ik namelijk ook! Heb tot mijn 21e in één van die steden gewoond en tijdens mijn studie even in één van die andere steden. (jullie weten dat ik een reismuts ben, dus 3x raden welke stad dat is )

Op mijn 23e naar Den Haag gegaan (heerlijke stad achter de duinen) en woon sinds ruim in een jaar in een ander Zuid Hollandsch stadje met water. Maar ik mis Den Haag!! Zou ook wel in Haarlem willen wonen, maar dat is te duur en te ver van mijn family in Brabant vandaan! Aan de andere kant, we zouden dan wel dichterbij mijn Fryske schoonfamilie wonen!

Wat een beslissingen allemaal... ach, eerst maar door de komende 9 maanden komen
Je hebt dus een tijdje in Breda gewoond... Hmm dan zal je wel niet uit Tilburg komen, want dat is dal dichtbij Breda..

Eindhoven of DB dan? Mariska komt ook uit Brabant.

Lastig als je schoon familie en eigen familie zover uit elkaar wonen.. Gaan je (schoon)ouders ook een standaard dag oppassen of weet je dat nog niet?
Haha, Tilburg is idd wel dichtbij Breda! Maar daar kom ik wel vandaag, geboren en getogen!

Nog meer kruikezeikers hier?

En ja Brabant-Friesland is behoorlijk ver weg.... ik denk niet dat ze komen oppassen, ouders aan beide kanten werken nog. Als ik denk aan oppas en kinderdagverblijven raak ik lichtelijk in paniek.

Weet ook dat ik NIET op en neer wil blijven reizen naar Haarlem, dus ik ga na mijn zwangerschap maar een nieuwe baan zoeken in Zuid Holland. Denk ik. vrees ik. moeilijk. Heb net zo'n leuke baan! Maar mijn functie kan ik niet fulltime doen denk ik... heb ik het over een maandje of 2 nog wel met mijn baas over.
Haha nee geen kruikezeiker hier, ik wil het jullie wel vertellen, maar in combinatie met de rest over mij, wordt ik dan missc. herkend door anderen die meelezen..?

Wel jammer, als je zo'n leuke baan hebt om dan weg te gaan.. kun je niet een paar dagen vanuit huis werken? Nog een paar maandjes om erover na te denken... Maar een nieuwe baan wordt waarschijnlijk ook heel leuk...
@akka: twijfel je dan of je wel/niet wil verhuizen? Ik krijg dat ook maar niet besloten, maar eerst maar eens zwanger worden (of zijn???) !!

@nvdp: ben heel benieuwd hoe je schoonzus reageerde... heftig hoor.
Morning!

Weer een gedeelde interesse dus; de sauna!

@nvdp; dat was zeker zo ontzettend leuk om dat lijstje te geven? Hart bonkte in je keel? Echt ook wel een heel leuk idee! Sterkte met het vertellen tegen je schoonzus vanmiddag! Het valt vast mee en ze zal superhappy voor je zijn!

@Akka, dat is toch een prima gewicht voor je lengte! Daar kan ik alleen maar jaloers op zijn... haha! Nee hoor, ik klaag niet, ben ook best tevreden. Ik denk dat ik juist het tegenovergestelde heb, als ik mn gewicht tegen mensen zeg, vallen hun bekken open: zoveel??? Dusss... ik zeg het helemaal tegen niemand meer! Behalve tegen mn forumvriendinnen... Ik heb nog nooit van een kaneelverbod gehoord eigenlijk, dat is idd wel lastig! Heb je al gegoogled? Ga je het met het OV naar je werk? Hoelang doe je daar over? Wel echt shit als je iets anders moet gaan zoeken, maarja, tis voor een goed doel! Ik snap dat je niet fulltime wilt blijven werken. Niks mis mee hoor, ieder zn eigen ding, maar ik zou dat niet willen. Ik denk zelf aan 4 of 3.5 dag. Nou werk ik met allemaal parttimers dus maar eens kijken hoe daar tzt een mouw aan te passen valt...

Ik ben nog niet ongesteld trouwens... en ik heb ook nog geen gevoel dat het eraan zit te komen...

Gister in de kroeg met vrienden, zegt vriendinnetje ineens tegen me; ik ben sinds 3 weken gestopt met de pil! Ik sloeg stijl achterover, zo leuk.... Dus ik heb nu 2 vriendinnen die ook net gestopt zijn!

Fijne zondag nog allemaal!!
@ugglover: spannend!!! zou wel gaaf zijn hè, zo snel! heb je al test-plannen?

Wie hebben we nog 'in de race' voor deze ronde: ugglover, futuremaman en mariska. Coco? Bunny? binnenkort Klunen en ik...

wat betreft gewicht: ik heb het ook zoals jij ugglover, ben vrij zwaar voor hoe het eruit ziet. daarom wilde ik laatst niet in bijzijn van schoonfam op de wii-fit (waarbij je moet wegen) - had geen zin in commentaar. ben best tevreden en in proportie, maar zouden wel paar kilo's af mogen / moeten. maar ben sinds tijdje weer lekker veel aan t sporten, dus zal wel komen...

wat betreft sauna: hou ik ook heel erg van! wil ook graag een keer naar bleiswijk, één keer zelfs een poging gewaagd, maar toen waren ze vol...

wel lastig, want is niet zo goed voor zaad hè, schijnt, en als je eenmaal zwanger bent is het weer niet goed... Moet je zeker nét na je eisprong.
Akka kom jij uit Tilburg??? IK OOK! hahahaha. Tot mijn 25e gewoond en nu in Noord- Limburg. Misschien kennen wij elkaar wel, hmmmm.....spannend.

Ugglover dus jij voelt nog niets, spannend zeg! Misselijk, moe misschien?

Ik nog steeds aan en uit menstruatiepijn, maar dat heb ik al 6 dagen. Gisteren zo ongeduldig als ik ben een test gedaan. Sloeg nergens op want de kans dat het negatief was was erg groot, ookal zou ik zwanger zijn. En idd deze was negatief.

Gisteren op de verjaardag ook ineens erge buikpijn en na een half uur weer weg. En nu sinds een uur ook weer buikpijn. Komt gewoon een menstruatie aan, maar hij weet nog niet wanneer hij zich laat zien. Ik hoop wel snel want ik heb geen zin om ongesteld te zijn in Londen. En ik wil snel naar ronde 2.

@ NVPD: Wat leuk hoe jij het verteld hebt zeg! Heel origineel. En toen jij zei dat je vader moest huilen zag ik mijn vader ook voor me. Dat is ook zo'n emotionele man.
@ Muca, nog geen testplannen, als ik over een week nog niet ongesteld ben, ga ik daar eens over nadenken! Maar moet zeggen, het naar het toilet gaan, is anders dan anders. Kijk toch steeds of ik bloed zie! haha! Als je zelf tevreden bent met je lichaam is het belangrijkst toch? En dat ben ik best... ben goed in proportie! Sauna niet goed voor zaad? Nooit van gehoord, hoop het niet!

@Mariska, niet misselijk en niet moe. Tenminste ik ben wel moe nu maar lag er vannacht pas om 4 uur in! Dus dat ligt wsl daaraan... Klote dat je test negatief was, maar dat zegt nog niks... Ik vind het wel allemaal verdacht hoor, jouw signalen!!

laterrrr....
Hey meiden

ik vind jouw tekenen ook wel verdacht hoor Mariska! Ik zal voor je blijven duimen. En ook voo rjou Ugglover, al heb jij al aangegeven een onregelmatige cyclus te hebben! Ook leuk dat 2 vriendinnen met hetzelfde bezig zijn. Heb jij het ook van jou verteld?

Ik voel me weer misselijk vandaag en heb de hele tijd een soort lichte buikpijn die lijkt op menstruatiepijn. Ook weinig zin in eten. Ik moet nog minimaal een week wachten met testen, maar wil het zo graag weten! Als ik niet zwanger ben, dan houdt mijn lichaam me goed voor de gek...
@ugglover: hieronder gekopieerd van www.zwangerstraks.nl, dus geen slecht zaad, maar minder kans:

----

Hete baden en sauna´s zijn schadelijk voor de manlijke vruchtbaarheid. Hitte remt de spermaproductie. Vandaar dat de zaadballen in een zak buiten het lichaam hangen. Het houdt ze koel: zo´n 33 tot 34°C. Dat is nodig voor een goede zaadaanmaak.

Voor vrouwen is oververhitting ook niet goed, maar vooral na de conceptie, in het begin van de zwangerschap. Er zijn aanwijzingen dat bijvoorbeeld koorts de kans op een aangeboren afwijking verhoogt. Ook door saunabezoek kan de lichaamstemperatuur oplopen. Daarom is het voor manlijke én vrouwelijke kinderwensers om niet langer dan tien minuten in de sauna te blijven.

----

Trouwens ugglover, hoe onregelmatig was je ook weer? denk je dat je zwanger bent?
effe alleen een asociale-ik-heb-het-even-alleen-over-mijzelf-reactie....

Ben beetje somber, ben bang dat het mis zal gaan.

Had gisteren ineens zware krampen in onderbuik, zooo heftig, helemaal duizelig en misselijk erbij... deed heeel erg pijn.

Vannacht had ik het weer. het houdt zo'n minuut of 20 aan. en dan trekt het weer weg. Heb (nog) geen bloedverlies.

Ik heb dit in december ook een keer gehad. Toen had ik nog geen positieve test, maar wel wat zwangerschapsfenomenen. Ik denk dat ik toen een hele vroege miskraam heb gehad. Het deed zo'n pijn, wist echt niet meer waar ik het moest zoeken en na een uur was het voorbij. Pas een halve dag later kwam 'menstruatie' op gang.

Wij zijn allebei eigenlijk erg verdrietig, dit kan niet goed zijn toch?

Heb vanmiddag toch maar een dienstdoende verloskundige gebeld. Ik helemaal in tranen, maar ze was heel aardig. Het kan zijn dat het inderdaad een miskraam gaat worden. Maar ze noemde dat het ook het baarmoeder kan zijn die zich gaat uitrekken, dus misschien nog een heel klein beetje hoop.. maar eerlijk gezegd durf ik daar niet meer vanuit te gaan na de vorige keer.

Ow Jippie wat erg voor je! En wat zul je je kloten voelen!

Ik heb er geen woorden voor. Wil je alleen wat kracht geven en zeggen dat ik aan je denk en het beste voor je ga hopen!!!!

Veel sterkte en hou je taai
Jeetje, Jippie wat erg!!! Hoop echt dat het meevalt, heel veel

Ben er even stil van eerlijk gezegd, was van plan een gezellige post te maken maar dat komt wel een andere keer dan.

liefs Sunshine
thanx mariska en sunshine...

ik probeer mezelf maar een beetje af te leiden

eigenlijk moet ik nog wat studeren, maar daartoe kan ik me niet concentreren...

we hebben vandaag dus maar het huis schoongemaakt, in ieder geval weer alles spik en span, da' s dan weer een voordeel

kruip nu tegen vriendlief aan; beetje zappen of filmpje kijken maar.

tot morgen
@Futureman, ik rijd zelf geen motor, ik zit alleen achterop Mijn vriend is de echte motorgek! Maar ik ga het wel steeds leuker vinden, eind deze maand gaan we naar Utrecht naar de motorbeurs.

@nvdp, wat een ontzettend leuke manier om je familie te vertellen dat je zwanger bent! En wat geweldig dat ze zo emotioneel reageerden! Ik denk niet dat mijn ouders gaan huilen, die laten hun emoties meestal niet zo goed zien.

Dat ons eventuele kind een kattenallergie kan hebben, heb ik nog niet eens over nagedacht. Dat zou ik vreselijk vinden, waar moeten mijn schatjes dan heen? Ik ben ook benieuwd hoe ze gaan reageren op een kindje, ze houden namelijk beide absoluut niet van kinderen. Zodra er een kind in huis is, gaan ze gelijk naar buiten...
Jippie, hoe voel je je?

Ik leef met je mee en geef je in gedachten een stevige

Kan ook niks zeggen om je minder ongerust te maken.... iets in de trant van 'het valt misschien wel mee' heb je toch niks aan.

Kruip lekker tegen je lief, fijn dat hij je steunt!

Rustig aan meid, ik denk aan je. (f)
@Mundy: mijn lief rijdt ook motor en gaat eind van de maand ook naar die beurs. Misschien zien we elkaar wel... haha

(denk trouwens dat ik helemaal niet ga... saaahaaaai en Akka is nog steeds heel veel moe, maar dat schijnt erbij te horen de eerste 3 maanden)

@Ugglover: Aantal kilo klinkt heel goed idd, ik heb alleen echt een dikke buik! Ben niet helemaal in verhouding, maar goed over een paar maanden wordt die buik alleen maar dikker en kan ik leuke zwangerschapsjurken e.d. aan! Kijk er nu al naar uit

@Mariska: Wat toevallig! We zijn van dezelfde leeftijd, dus het zou kunnen. Op welke school heb je gezeten? En waar ging je altijd op stap?

Ik woon trouwens al sinds 2001 niet meer in Tilburg, kom er ook bijna nooit meer. Jij wel? Heb je er nog vriendinnen?

Ok, weer on topic: hoe voel je je? Je klinkt heelzwanger!

Was je altijd regelmatig ongesteld, of kan je dat zo snel nog neit zeggen?

@all: We hebben HET vanmiddag verteld aan schoonzus en haar man. Ik was zoooo zenuwachtig! Ze reageerden allebei geweldig blij en er zijn wel een paar traantjes gevloeid én we (zij dus, ik niet ) hebben getoast met champagen, heerlijke middag!

Ze hebben de kinderen ook weer mee terug genomen naar Fryslân, dus man en ik hebben weer rust. Poeh, druk hoor, 2 kinderen

Fijne zondag allemaal nog, de komende dagen ben ik heeeeeeeeeeeuul druk op werk, dus wat minder hier te vinden vrees ik.

Ciao lieve forumvriendinnetjes
Hi meiden,

ben een paar dagen geveld door een flinke buikgriep. zo veel gemist zie ik. zal morgen alles doorlezen om weer op de hoogte te zijn. helaas zaterdagochtend ongesteld geworden. had goede hoop dat het gelukt zou zijn, maar helaas.

@jippie: ik duim voor je dat alles ok is. sterkte!

Fijne avond nog allemaal!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven