Ovenbeschermfolie /ovenmat

05-10-2025 16:04 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben opzoek naar ovenbeschermfolie. Ik heb iets gekocht maar dat was om koekjes op te bakken en mag niet op de bodem vd oven.

Als ik nu iets bak en het kookt over, of de pizza druppelt sta ik steeds na het bakken mijn oven schoon te krabben.
Ik lees wisselende reviews over dit soort hulpmiddelen.

Heeft iemand een tip voor een fijne, liefst herbruikbare ovenmat die op de bodem vd oven kan. Ik heb een elektrische oven.
Ik zet vrijwel alles op het rooster en de bakplaat ligt onderin de oven. Dat voldoet vaak wel.
Oja, dat zou ook nog kunnen dat ik de bakplaat onderin laat staan :idee: . Dat ik dat nou zelf niet heb bedacht, is eigenlijk heel voor de hand liggend.
Bedankt voor je tip
Ik leg vaak bakpapier op de bakplaat (die dan onderin ligt). Wel regelmatig vervangen.
Ik heb deze: https://shop.vtwonen.nl/products/grill ... gKpN_D_BwE

Werkt perfect!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik gebruik ook altijd een velletje bakpapier in de bakplaat. Na gebruik weggooien.
https://www.bol.com/nl/nl/p/10x-teflon- ... androidapp

Ik heb deze even afspoelen onder de Quooker en hij kan weer terug voor de volgende keer.
Ook de rest van de familie blij mee gemaakt 😊
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Hier een bakplaat waar een rooster op ligt. Dus als er iets overheen gaat, ligt het op die plaat. Ik zou zelf gewoon de plaat onderin doen ja :)
Ik verpak mijn bakplaat, die op de bodem van de oven ligt, met aluminiumfolie. Als er iets gelekt heeft vervang ik de aluminiumfolie.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Daar aluminiumfolie en bakpapier nogal milieuvervuilend zijn heb ik dus die matjes aangeschaft.
Bedankt iedereen! Ik heb de matjes uit de link van Bol besteld!
Ik laat tzt nog weten hoe ze bevallen.
Nooit geweten dat hier matjes voor bestaan. Met een tienerzoon en eindeloze pizza's geen overbodige luxe. Woensdag komt Bol bezorgen :)
De bestelde matjes bevallen prima!
mieke1966 schreef:
19-10-2025 18:19
De bestelde matjes bevallen prima!
Fijn zijn ze hè 😊

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven