Gezond zwanger zonder te snoepen!
donderdag 30 april 2009 om 20:10
Hallo meiden!
Ik ben 25 weken zwanger en ben aan het begin waanzinnig gegroeid door overmatig snoepen...
Tot ik een paar weken terug op Žplus 8 kiloŽ aankwam en toen was de maat vol,
ik snoep nu één keer in de week en de rest van de week eet ik gezond en voldoende. Absoluut geen dieet maar gewoon geen zin hebben in die waanzinnige strijd na de bevalling. Die strijd zal wel komen maar ik wil de schade zoveel mogelijk beperken.
Wie begrijpt dit?
ik krijg veel commentaar van mijn omgeving die vindt dat ik lekker moet `genieten´. Maar ik ben vorig jaar 20 kilo afgevallen en heb geen zin om te veel aan te komen...Ik zoek eigenlijk een paar mede-lotgenoten die mij WEL begrijpen!
Ik zit nu nog steeds op de plus 8 kilo dus ik denk dat ik genoeg reserves had opgebouwd, haha!
Wie wil hier over van zich afschrijven en tips uitwisselen,
en het ALLERBELANGRIJKSTE:
Genieten van het allermooiste wonder wat in onze buik zit!
Ps, ik heb dit topic ook bij LIJF geplaatst omdat ik twijfelde,
plus een diversiteit aan reacties lijkt mij leuk, vandaar bij beide pijlers.
Ik ben 25 weken zwanger en ben aan het begin waanzinnig gegroeid door overmatig snoepen...
Tot ik een paar weken terug op Žplus 8 kiloŽ aankwam en toen was de maat vol,
ik snoep nu één keer in de week en de rest van de week eet ik gezond en voldoende. Absoluut geen dieet maar gewoon geen zin hebben in die waanzinnige strijd na de bevalling. Die strijd zal wel komen maar ik wil de schade zoveel mogelijk beperken.
Wie begrijpt dit?
ik krijg veel commentaar van mijn omgeving die vindt dat ik lekker moet `genieten´. Maar ik ben vorig jaar 20 kilo afgevallen en heb geen zin om te veel aan te komen...Ik zoek eigenlijk een paar mede-lotgenoten die mij WEL begrijpen!
Ik zit nu nog steeds op de plus 8 kilo dus ik denk dat ik genoeg reserves had opgebouwd, haha!
Wie wil hier over van zich afschrijven en tips uitwisselen,
en het ALLERBELANGRIJKSTE:
Genieten van het allermooiste wonder wat in onze buik zit!
Ps, ik heb dit topic ook bij LIJF geplaatst omdat ik twijfelde,
plus een diversiteit aan reacties lijkt mij leuk, vandaar bij beide pijlers.
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg...

donderdag 30 april 2009 om 20:34
Gezond eten lijkt me heel verstandig. Ik heb in mijn omgeving een aantal vrouwen gezien die omdat ze zwanger waren alles aten wat los en vast zat. Maar dat moet er na de zwangerschap wel weer af!!! Niet slim.
Ik kreeg ook wel een wat andere smaak tijdens mijn zwangerschap, ik vond gebak ineens echt lekker. Dat heb ik nooit gehad. Maar ik ging echt niet elke dag gebak eten.
Succes!!
Ik kreeg ook wel een wat andere smaak tijdens mijn zwangerschap, ik vond gebak ineens echt lekker. Dat heb ik nooit gehad. Maar ik ging echt niet elke dag gebak eten.
Succes!!
donderdag 30 april 2009 om 21:16
kijk er zit een verschil tussen : ah ik word toch al dik dus het maakt me niet uit, en eet alles wat los en vast zit. Tot: ik snoep maar één keer in de week, want ik wil niet te dik worden. Eet gezond, snoep af en toe als je daar zin in hebt, en vergeet niet dat je die "reserves"waar je het over hebt niet voor jou zijn maar voor baby en dadelijk je bevalling. Ik heb gewoon gegeten toen ik zwanger was, en ook zo nu en dan lekker gesnoept ( meer dan ik normaal zou doen, maar niet uitzinnig veel) en ik ben totaal 11 kilo aangekomen, en die zijn er nu 14 weken later allemaal af!
Dik of dun in de zwangerschap, geniet er vooral van!!
Dik of dun in de zwangerschap, geniet er vooral van!!

donderdag 30 april 2009 om 21:48
quote:Applelicious 81 schreef op 30 april 2009 @ 20:10:
. Maar ik ben vorig jaar 20 kilo afgevallen en heb geen zin om te veel aan te komen....
Aankomen doe je over het algemeen toch wel tijdens een zwangerschap. Als je dat echt niet wil, moet je ook niet zwanger worden. En als je 20kg bent afgevallen, ben je kennelijk gevoelig voor aankomen? Dus hou er rekening mee dát je idd aankomt, scheelt een hoop stress en teleurstelling.
Als je borstvoeding gaat geven, is de kans trouwens groot dat je ook snel weer afvalt.
. Maar ik ben vorig jaar 20 kilo afgevallen en heb geen zin om te veel aan te komen....
Aankomen doe je over het algemeen toch wel tijdens een zwangerschap. Als je dat echt niet wil, moet je ook niet zwanger worden. En als je 20kg bent afgevallen, ben je kennelijk gevoelig voor aankomen? Dus hou er rekening mee dát je idd aankomt, scheelt een hoop stress en teleurstelling.
Als je borstvoeding gaat geven, is de kans trouwens groot dat je ook snel weer afvalt.

donderdag 30 april 2009 om 21:50
quote:starbelly schreef op 30 april 2009 @ 21:16:
en die zijn er nu 14 weken later allemaal af!
Hé, jij had laatst toch dat topic, dat je je 'zorgen' maakte over het afvallen? Goed dat het gelukt is. Of goed, ik bedoel: ik ben blij voor je dat wat jij vervelend vond, er niet meer is. Snap je 'm nog?
en die zijn er nu 14 weken later allemaal af!
Hé, jij had laatst toch dat topic, dat je je 'zorgen' maakte over het afvallen? Goed dat het gelukt is. Of goed, ik bedoel: ik ben blij voor je dat wat jij vervelend vond, er niet meer is. Snap je 'm nog?
vrijdag 1 mei 2009 om 06:40
wat een rare opmerkingen dat je moet genieten en dus gewoon moet snoepen. Aankomen tijdens je zwangerschap is normaal en gezond, maar extra aankomen door snoepen (en vaak minder bewegen) is alleen maar extra risicovol. Gewoon gezond eten, maak van je brood wat lekkers, lekker vers fruit, en af en toe snoepen kan ook best wel. Maar niet extra gaan snoepen onder het mom van, ik eet voor 2 dus het kan best, want daar heb je uiteindelijk alleen jezelf en je kind mee. En die laatste maanden zijn zonder nog meer extra kiloos al zwaar genoeg!
vrijdag 1 mei 2009 om 11:06
Ik ben met veel moeite (in de zin van erop letten) maar 6 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap en een week na de bevalling paste ik weer in mijn oude kleding en na twee weken waren er in totaal 9 kilo's af. Ik heb 10% meer gegeten dan normaal, en dat is een bruine boterham met beleg, een appel en een bakje yoghurt per dag extra. Ik ben wel heel vaak met honger gaan slapen, maar ik heb er niet aan toegegeven. Ik at echt wat ik nodig had. Nog nooit zo gezond gegeten en geleefd als tijdens mijn zwangerschap,
Ik had overigens medische redenen om niet te veel aan te komen (ernstige rug- en bekkenklachten) en de verloskundige was het helemaal met me eens en vond dat ik het uitstekend deed.
Genoeg commentaar gehad, hoor. Van 'het is slecht' tot 'neem nog wat, je kunt alles eten wat je wilt, want je bent zwanger'.
Ik had overigens medische redenen om niet te veel aan te komen (ernstige rug- en bekkenklachten) en de verloskundige was het helemaal met me eens en vond dat ik het uitstekend deed.
Genoeg commentaar gehad, hoor. Van 'het is slecht' tot 'neem nog wat, je kunt alles eten wat je wilt, want je bent zwanger'.

vrijdag 1 mei 2009 om 11:58
quote:fleurtje schreef op 01 mei 2009 @ 11:33:
Maar als je met honger gaat slapen, had je dan toch niet wat meer nodig?Kennelijk niet. Baby groeide goed, alles ging goed. Je hebt in principe maar 10% meer calorieën nodig, ik denk als ik aan mijn hongergevoel had toegegeven, ik tonnetjesrond was geworden. Ik trok de grens bij misselijk worden van de honger. Ben er 1x 's nachts uitgegaan om een roggebroodje te eten. En overdag bij gierende trek een extra stuk fruit. En bij onhoudbare lekkere trek een waterijsje. Maar echt ontzettend matig. De verloskundige was zeer tevreden over mijn gewichtsontwikkeling. Ik heb heel uitgebalanceerd gegeten met de voedingsmiddelentabel als leidraad.
Maar als je met honger gaat slapen, had je dan toch niet wat meer nodig?Kennelijk niet. Baby groeide goed, alles ging goed. Je hebt in principe maar 10% meer calorieën nodig, ik denk als ik aan mijn hongergevoel had toegegeven, ik tonnetjesrond was geworden. Ik trok de grens bij misselijk worden van de honger. Ben er 1x 's nachts uitgegaan om een roggebroodje te eten. En overdag bij gierende trek een extra stuk fruit. En bij onhoudbare lekkere trek een waterijsje. Maar echt ontzettend matig. De verloskundige was zeer tevreden over mijn gewichtsontwikkeling. Ik heb heel uitgebalanceerd gegeten met de voedingsmiddelentabel als leidraad.
vrijdag 1 mei 2009 om 12:55

vrijdag 1 mei 2009 om 13:01
Apple; goed van je dat je probeerd gezond te eten en het aankomen te beperken! Ik denk dat af en toe toegeven aan de lekkere trek geen kwaad kan, maar overmatig snoepen (en dus aankomen is niet nodig). Wat ik wel nog even tegen je kwijt wil is dat je moet opletten dat je niet gaat afvallen. Want dan schijnen er stoffen vrij te komen in je lichaam die minder goed voor je kindje zijn. Ik zit nu zelf op 22 weken en ben 3,5 kg aangekomen. Netjes vind ik zelf.
vrijdag 1 mei 2009 om 18:54
BEdankt voor de reacties meiden, een paar zitten in het zelfde schuitje, anderen zijn bezorgd dat ik aan het dieeten ben (net als mijn omgeving) en anderen benoemen datgene wat ik altijd bij een ander probeer te adviseren..Doe waar JIJ je goed bij voelt.
Fijn!
Ik had op mede-zwangeren gehoopt maar dat zal wel lastig zijn, wilde graag ervaringen uitwisselen!
Behalve lala uiteraard, netjes meid...wat er niet EXTRA aankomt hoeft er ook niet EXTRA vanaf!
x
Fijn!
Ik had op mede-zwangeren gehoopt maar dat zal wel lastig zijn, wilde graag ervaringen uitwisselen!
Behalve lala uiteraard, netjes meid...wat er niet EXTRA aankomt hoeft er ook niet EXTRA vanaf!
x
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg...
vrijdag 1 mei 2009 om 19:53
Maar Applelicious, ik zit te rekenen. Je zit nu op 8 kilo toch? Je moet nog ongeveer 15 weken. Elke week een halve kilo dan kom je uit op 15,5 kilo. Volgens de vk van Doggie een goed gemiddelde.
Ik zit nu op 4 (of eigenlijk -1) kilo bij 23 wekenv(Ben de eerste 12 weken er 5 kwijt geraakt) even voor mezelf rekenen: 17 weken = ongeveer 8,5 kilo is 12,5 kilo. (Mwah als het dan ook daadwerkelijk zo uitkomt ben ik best tevree )
Maar ja dat is nog maar even afwachten he!
Ik zit nu op 4 (of eigenlijk -1) kilo bij 23 wekenv(Ben de eerste 12 weken er 5 kwijt geraakt) even voor mezelf rekenen: 17 weken = ongeveer 8,5 kilo is 12,5 kilo. (Mwah als het dan ook daadwerkelijk zo uitkomt ben ik best tevree )
Maar ja dat is nog maar even afwachten he!

zaterdag 2 mei 2009 om 08:44
Ik ben nu 39 weken en bijna 17 kilo aangekomen. Nu hou ik ook vocht vast in voeten/ benen, maar toch 17 kilo schoon aan de haak, terwijl ik voor de zwangerschap heel slank was. Nu zit het op de billen, benen en natuurlijk in mijn buik. Heb nooit voor 2 gegeten, maar in je verlof kom je echt het meeste aan. En ik ga er maar vanuit dat het na een jaar wel weer goed gekomen is.

zaterdag 2 mei 2009 om 11:25
zaterdag 2 mei 2009 om 11:45
Tja kan alleen maar voor mezelf spreken maar bij 16 weken zat er bij mij toch al wel wat aan ja! Ik merkte dat ik rond de 20 weken vooral meer ging eten. Dat schijnt ook zo'n groeispurt moment te zijn.
Maar was je voor de zwangerschap een snoepert? Volgens mij kan jij heel gezond eten en koken (denk ik zo)
23 weken nu en 20 weken echo gaf aan dat we voor zover ze konden zien een gezonde hollandse jongen krijgen.
of...
Nog geen honger?
Maar was je voor de zwangerschap een snoepert? Volgens mij kan jij heel gezond eten en koken (denk ik zo)
23 weken nu en 20 weken echo gaf aan dat we voor zover ze konden zien een gezonde hollandse jongen krijgen.
of...
Nog geen honger?