gladde babyslofjes

07-02-2010 19:15 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje van 13 maanden is flink aan het oefenen met lopen. Oftewel: ze loopt veel, terwijl ze zich vasthoud aan de salontafel of de bank.

Ze draagt zootjes, maar ze glijdt hier echt alle kanten op uit (we hebben parket vloer).

Antislip sokjes hebben hetzelfde effect. Dweilen met een andere vloerreiniger scheelt ook niets.

Ik weet eigenlijk geen andere oplossing dan misschien maar schoentjes (met zachte, flexibele zool) te kopen.

Maar men adviseert om pas schoentjes te kopen, wanneer kinderen echt los lopen. Dat doet ze dus nog niet. Heeft iemand een andere oplossing?
shoesme walkproof... wat prijzig maar werken goed! overal online te bestellen (alleen niet bij shoesme zelf)
Hier nog een shoesme fan! En bij de sportzaken hebben ze trouwens ook puma/adidas etc babyschoentjesmet flexibele zool. Wat goedkoper dan de shoesme schoentjes!
Ja, shoesme schoentjes. Geweldige schoentjes. Nu ook nog wel in de uitverkoop te krijgen bij kinderschoenspeciaalzaken. Ik heb ze voor mijn zoontje voor de helft.
Maar jullie hebben dus allemaal dit soort schoentjes gekocht, voordat de kinderen los liepen? (ik dacht dat het beter was om pas schoentjes te kopen als ze echt los liepen)
Lopen is volgens mij lopen,of dat nou aan de tafel is of los,wat maakt dat nou uit?
De beste schoentjes zijn geen schoentjes.
Nog geen schoentjes kopen hoor! Blote voetjes is idd het beste, maar hier werkten Boumy slofjes ook goed. Die hebben niet zo'n gladde zool als zootjes.
Hier babypaws, met suede onderkant. Is stroef op het laminaat.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:mamalelie schreef op 07 februari 2010 @ 19:39:

De beste schoentjes zijn geen schoentjes.ja maar zonder vloerverwarming is het gewoon te koud
En blote voetjes? Of is dat te koud?
Mosterd..
wij hebben schoentjes gekocht bij de schoenenwinkel. Deze een hele tijd aangedaan, opbouwend met 1 uur per dag. Nu loopt hij stukken beter en glijd ook veeel minder weg op de leren slofjes. Nu wisselen we de schoenen met de sloffen weer af.

ik dacht ook dat schoenen nog niet goed waren maar al die blauwe plekken hielpen het lopen ook niet en na 2 maanden kunnen die slofjes bij jouw kindje misschien ook wel weer.
Wij hebben Bobux kinderslofjes gekocht. Dochter liep met 11 maanden al om de tafel en gleed ook veel weg. Blote voetjes is beter maar op het laminaat vind ik dat echt te koud. We hebben wel gekeken naar flexibele schoentjes, maar daar liep ze niet goed genoeg voor. Eigenlijk worden pas schoenen geadviseerd als ze zo'n drie maanden los lopen.

Lopen langs de tafel is eigenlijk geen lopen. Wij zien wel degelijk het verschil nu ze met 13 maanden losse stapjes zet. Ze zet ze nu veel beter neer dan toen ze nog langs de tafel struinde. Ik zou toch slofjes doen....
Die van shoesme zijn erg leuk, maar dan wel de babyproof (dus nog niet de walkproof bijtje). De babyproof is speciaal voor kindjes die gaan stappen, dus langs de bank en de tafel enzo, maar nog niet echt lopen.De walkproof hebben een stuk hardere zool en zijn ook beter geschikt om buiten mee te lopen. Ik heb toevallig net hele leuke besteld bij omoda.
Leren slofjes, huismerk Prenatal. De onderkant is ruwer leer. Wel even goed passen in de winkel. De slofjes hebben elastiek, je moet ze goed open trekken als je ze aan doet maar het mooie is dat ze ze dus niet uit krijgt. Als je kindje mollige voetjes heeft past het misschien niet. De maatvoering is op maanden (3-6, 6-9, 9-12) maar hier een kindje met een lengte net onder het gemiddelde, 11 maanden oud en de slofjes van 6-9 maanden zijn nog ruim bij de tenen. Ze kan er goed mee kruipen en gaan staan, ook op parket. Stapjes langs de bank ook geen probleem. Kostte 17 euro en verkrijgbaar in meerdere kleuren.
.
anoniem_19350 wijzigde dit bericht op 07-02-2010 20:29
Reden: dubbel gepost
% gewijzigd
gladde slofjes opruwen met schuurpapier.

Shoesme schoentjes vond ik allemaal spuuglelijk, uiteindelijk een ander merk schoentje gekcoht. Op MP.

Die van mij lopen trouwens heel graag op blote voeten, veel te koud natuurlijk maar ze (17 mnd en 3 jr) willen het het liefst, hebben ook geen last van koude voeten. Kan je haar niet een half uurtje laten oefenen op blote voeten?
Ja, shoesme babyproof zijn ook een soort slofjes met het uiterlijk van schoentjes. Ik heb alleen een knulletje met shoesme dus ik weet niet hoe ze voor meisjes zijn, maar die voor jongens zijn superleuk! Echt niet spuuglelijk!
Mijn dochter loopt ook rond de tafel enzo en die draagt gewoon schoentjes met een flexibele zool (van Jochie). Volgens de man van de schoenenzaak zijn die daar juist voor bedoeld.
Van de site van de schoenenzaak:

Jochie/Shoesme babyschoentjes (¤ 39,-- - ¤49,95);

De Jochie babyschoentjes zijn ideaal als uw kind rond de tafel gaat lopen. Gemiddeld duurt het nog 3 maanden voordat uw kind goed los loopt. In deze periode zijn de schoentjes fijn omdat uw kind niet meer uitglijd en iets steviger staat. De sokjes gaan niet meer uit en de kinderen kunnen de schoentjes zelf niet uitkrijgen. Als het kind goed los loopt en naar wat stevigere schoentjes gaat kunt u ze nog gebruiken, zolang ze nog passen, als pantoffeltjes.

Als de kleine goed los loopt en ook nog echt buiten gaat stappen komt de tijd om wat stevigere schoenen aan te schaffen. Wat voor schoentjes dit zijn hangt helemaal van het kind af, breed, smal, licht en soepel of juist wat zwaarder. Natuurlijk hebt u hierbij deskundig advies nodig en de voetjes moeten goed gemeten worden.
Toen wij een houten vloer hadden en zoontje leerde lopen liep hij altijd op: blote voetjes!

Je kunt denken: koud, maar dat valt hartstikke mee hoor. Denk je maar in, aan je handen heb je binnen ook geen handschoenen aan. Door op blote voetjes te lopen voelen ze hun voetjes beter, gebruiken ze hun tenen beter bij het lopen.
Mijn zoontje is ook druk bezig met wandelen langs allerlei meubels en aan de hand door de kamer stappen. Wij hebben hier slofjes van Roosjes en Aapie en beide soorten doen het prima. Ze hebben een vrij ruwe suede-achtige onderkant, waarop hij niet uitglijdt.
..
Van Roosjes had ik nog een zomer "sandaaltjes" variant liggen. Dit hebben we de afgelopen dagen geprobeerd. Helaas bleef ze "schaatsen".

Vandaag bij het consultatie buro geweest. Daar werd geadviseerd om toch echt zachte schoentjes te kopen. Dat heb ik dus gedaan.

Gelijk bij een kinderschoenzaak langsgegaan. Daar werd shoesme babyproof geadviseerd. Ze zitten als gegoten, en mijn dametje glijdt inderdaad niet meer.

Is dus een hele goede oplossing.
Ik heb zippystar leren babyslofjes gekocht via www.zippystar.nl hip en helemaal niet duur. Deze hebben een geruwd zooltje waardoor ze niet uitglijden. Ze hebben hele mooie en hippe voor meiden maar ook stoere voor jongens. Hier bevallen ze prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven