Kinderen
alle pijlers
Goodiebag kinderfeestje
donderdag 28 november 2024 om 16:21
Hoi allemaal.
Mijn dochter (4) wordt steeds vaker uitgenodigd op kinderfeestjes.
Over een tijdje heeft zij haar eigen feestje.
Ik schrik elke keer best wel van de rotzooi die ze mee krijgt in een goodiebag.
Kan ik het maken om die bij haar feestje achterwege te laten?
Zo niet, heeft iemand nog duurzame ideeën?
Bij traktaties blijf ik wel iets kleins te eten geven. In tegenstelling tot de pakketjes met snoepjes/ boekjes/bellenblaas etc.
Maar over de goodiebag twijfel ik dus, in hoeverre kan ik het maken om af te wijken van deze trend.
Mijn dochter (4) wordt steeds vaker uitgenodigd op kinderfeestjes.
Over een tijdje heeft zij haar eigen feestje.
Ik schrik elke keer best wel van de rotzooi die ze mee krijgt in een goodiebag.
Kan ik het maken om die bij haar feestje achterwege te laten?
Zo niet, heeft iemand nog duurzame ideeën?
Bij traktaties blijf ik wel iets kleins te eten geven. In tegenstelling tot de pakketjes met snoepjes/ boekjes/bellenblaas etc.
Maar over de goodiebag twijfel ik dus, in hoeverre kan ik het maken om af te wijken van deze trend.
donderdag 28 november 2024 om 19:39
Dank je wel!pompelmoentje schreef: ↑28-11-2024 19:23Inderdaad, vroeger kregen we een snoepzakje
Zulke dingen vind ik zelf zo leuk; https://www.bol.com/nl/nl/p/foam-vliegt ... n0QAvD_BwE
Een goodiebag is wel over the top
Dit staat nu op mijn verlanglijstje bij Bol. Ik heb er eeuwen mee gespeeld als kind.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
donderdag 28 november 2024 om 19:42
Dat was bij ons vroeger, jaren 80, echt niet gebruikelijk.
Bij mijn oudste, zo’n 25 jaar gelden, gebeurde dito niet.
Ik had er echt nog nooit van gehoord of zoiets gezien.
Pas bij de jongsten, zo’n 15 jaar geleden, waren er ineens zakjes. Vonden we heel gek: snoep mee na een feestje. Alsof je daar geen snoep gekregen had. Of dat die ouders een inkoopprobleem hadden en geen voorraad wilden hebben.
Bij mijn oudste, zo’n 25 jaar gelden, gebeurde dito niet.
Ik had er echt nog nooit van gehoord of zoiets gezien.
Pas bij de jongsten, zo’n 15 jaar geleden, waren er ineens zakjes. Vonden we heel gek: snoep mee na een feestje. Alsof je daar geen snoep gekregen had. Of dat die ouders een inkoopprobleem hadden en geen voorraad wilden hebben.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 28 november 2024 om 19:43
Ik ga het ook niet doen met verjaardag komende maand hoor. Ik vind het niet nodig dat ze bij alles iets moeten krijgen. Veel inderdaad plastic meuk, ik werd op de opvang helemaal gek van de plastic diertjes met dubieuze verf uit China, of de miljoenste uitdeelboekjes. Kind heeft een hoop speelgoed, maar dit vind ik gewoon niet nodig. En daarnaast gewoon dat je altijd iets moet krijgen, dat het niet om gezelligheid kan gaan. Dat is niet wat ik mijn kind wil meegeven. Natuurlijk, als je iets geknutseld hebt, en ze nemen het knutselwerk/versierde t shirt/enz enz mee, helemaal prima. Maar een willekeurig fluitje, pen en stuiterbal, nee.
Op school mag het hier niet meer. Trakteren mag, mag ook gewoon iets lekkers zijn, maar alleen iets dat op kan, en niet te groot. Prima wat mij betreft.
Op school mag het hier niet meer. Trakteren mag, mag ook gewoon iets lekkers zijn, maar alleen iets dat op kan, en niet te groot. Prima wat mij betreft.
donderdag 28 november 2024 om 19:48
Ik heb eens een knikker zakje gemaakt en gevuld met een paar knikkers en wat snoepjes.
De knikkerzak wordt 5 jaar later nog gebruikt!
Inmiddels geef ik ze toch gewoon een ouderwets snoepzakje mee met en paar snoepjes en een bruikbaar ding (pen, nagellak, elastiekje,..)
Ben het er wel mee eens, al die plastic troep.. zo onnodig. Maar helemaal niet aan meedoen vind ik best lastig soms.
De knikkerzak wordt 5 jaar later nog gebruikt!
Inmiddels geef ik ze toch gewoon een ouderwets snoepzakje mee met en paar snoepjes en een bruikbaar ding (pen, nagellak, elastiekje,..)
Ben het er wel mee eens, al die plastic troep.. zo onnodig. Maar helemaal niet aan meedoen vind ik best lastig soms.
donderdag 28 november 2024 om 19:50
En de komende maand slibt het huis doorgaans al dicht met allerlei goedkope meuk waar je niet om hebt gevraagd, zeker met kleine kinderen. Het ‘Sint cadeau’ van de Action bij werkgever pa, idem van werkgever ma, de zooi in het kerstpakket met logo werkgever levensgroot erop, de zooi uit kerstpakket ma met spul dat niemand lust, de ‘meer is altijd meer’ oma die liever tien dingen bij de Action koopt dan 1 ding van Lego, de tante die toch ook voor kerst wat ‘presentjes’ heeft gekocht want dat staat zo gezellig onder de boom, etc.
Nee heb je, ja kun je krijgen
donderdag 28 november 2024 om 19:58
Toen mijn kinderen klein waren, was er een ouder die dit dilemma gewoon eens noemde op t schoolplein. Ze kreeg direct veel bijval, en zo ontstond er een soort "dealtje" dat t heel okee was om gewoon niets mee te geven. Sommige ouders gaven toch iets mee, en dat was ook helemaal prima, maar t was dus heel erg 'done' om t vooral niet te doen. Heerlijk, en ik weet zeker dat er geen enkel kind onder geleden heeft
donderdag 28 november 2024 om 20:58
Ik heb het nooit gedaan. Ik vind het een rare gewoonte. Het kinderfeestje is toch al leuk genoeg? Kinderen krijgen op het feestje al genoeg te eten en te drinken. Plastic troep van de action beland hier direct in de prullenbak. Dus nee...ik werk er niet aan mee en ben nog nooit raar aangekeken. Zou je gevoel volgen en het gewoon achterwege laten!
Ik vind dat op scholen ook altijd zo vervelend. Komen ze weer thuis met de 1000ste stuiterbal, fluitje of gekke pen. Het mag ook allemaal niet te veel kosten, dus het is altijd dezelfde meuk.
Het enige wat ik wel kan waarderen is als er iets zelf geknutseld is of een baksel wat op het feestje gemaakt is. De foto met 'bedankt voor het feestje' vind ik ook leuk. Mocht je toch iets willen meegeven...
Ik vind dat op scholen ook altijd zo vervelend. Komen ze weer thuis met de 1000ste stuiterbal, fluitje of gekke pen. Het mag ook allemaal niet te veel kosten, dus het is altijd dezelfde meuk.
Het enige wat ik wel kan waarderen is als er iets zelf geknutseld is of een baksel wat op het feestje gemaakt is. De foto met 'bedankt voor het feestje' vind ik ook leuk. Mocht je toch iets willen meegeven...
donderdag 28 november 2024 om 22:29
Geen kind zal het feestje minder leuk vinden, omdat er geen zakje troep en snoep is meegegeven.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
donderdag 28 november 2024 om 22:44
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in