Kinderen
alle pijlers
Goodiebag kinderfeestje
donderdag 28 november 2024 om 16:21
Hoi allemaal.
Mijn dochter (4) wordt steeds vaker uitgenodigd op kinderfeestjes.
Over een tijdje heeft zij haar eigen feestje.
Ik schrik elke keer best wel van de rotzooi die ze mee krijgt in een goodiebag.
Kan ik het maken om die bij haar feestje achterwege te laten?
Zo niet, heeft iemand nog duurzame ideeën?
Bij traktaties blijf ik wel iets kleins te eten geven. In tegenstelling tot de pakketjes met snoepjes/ boekjes/bellenblaas etc.
Maar over de goodiebag twijfel ik dus, in hoeverre kan ik het maken om af te wijken van deze trend.
Mijn dochter (4) wordt steeds vaker uitgenodigd op kinderfeestjes.
Over een tijdje heeft zij haar eigen feestje.
Ik schrik elke keer best wel van de rotzooi die ze mee krijgt in een goodiebag.
Kan ik het maken om die bij haar feestje achterwege te laten?
Zo niet, heeft iemand nog duurzame ideeën?
Bij traktaties blijf ik wel iets kleins te eten geven. In tegenstelling tot de pakketjes met snoepjes/ boekjes/bellenblaas etc.
Maar over de goodiebag twijfel ik dus, in hoeverre kan ik het maken om af te wijken van deze trend.
donderdag 28 november 2024 om 17:20
Ik doe het ook niet, vreselijke onzin inderdaad. Onze kinderen vinden het in het moment leuk maar de potloden, boekjes en gummen liggen erna in een hoek. Als niemand er mee stopt blijft dit soort dingen de standaard. Hier ook wel eens de vraag gehad van een gast waarom er geen Goody bags waren haha.
Trakteren op school is ook gewoon iets te eten volgens de richtlijnen van school en geen spullen.
Trakteren op school is ook gewoon iets te eten volgens de richtlijnen van school en geen spullen.
donderdag 28 november 2024 om 17:31
donderdag 28 november 2024 om 17:36
Ik kan het me niet herinneren eigenlijk. Zou best kunnen!lizenlotte schreef: ↑28-11-2024 17:31@ koekiemonster dat was vroeger toch ook al zo? Ik kreeg tenminste overal een snoepzakje mee als ik werd opgehaald van een feestje in mijn herinnering.
Voor to: ik zou gewoon een zakje Chips mee geven denk ik ipv plastic troepjes.
donderdag 28 november 2024 om 17:39
Ik kreeg dit bijna nooit, en ik gaf het ook nooit. Deze opvatting houdt het probleem in stand. Alsof het erbij hoort.lizenlotte schreef: ↑28-11-2024 17:31@ koekiemonster dat was vroeger toch ook al zo? Ik kreeg tenminste overal een snoepzakje mee als ik werd opgehaald van een feestje in mijn herinnering.
Voor to: ik zou gewoon een zakje Chips mee geven denk ik ipv plastic troepjes.
donderdag 28 november 2024 om 17:39
donderdag 28 november 2024 om 17:45
Als het de gewoonte is en het je kinds eerste feestje is zou ik het wel doen. De kinderen vinden het ontzettend leuk en als je het zoekt in de meer eetbare/bruikbare hoek dan is het ook qua inhoud redelijk verantwoord. Natuurlijk is het niet nodig maar zeker bij eerste verjaardagen op school doe ik graag mee met wat gangbaar is qua gebruiken. Wil niet dat er een reden is van mijn kant waarom kind er niet bijhoort.
Overigens vind ik zelf plastic speeltjes niet zo heel erg aangezien mijn kinderen die dingen wel waarderen, niet gelijk weggooien en in een grote doos bewaren die vaak tevoorschijn wordt gehaald om mee te spelen.
Maar ook zonder plastic speeltje kan je een leuk zakje samenstellen met wat lekkers, iets van pennen/gummen, kleurplaat...
Het idee van een pen met een lampje wat iemand hier noemt is echt heel leuk!
Overigens vind ik zelf plastic speeltjes niet zo heel erg aangezien mijn kinderen die dingen wel waarderen, niet gelijk weggooien en in een grote doos bewaren die vaak tevoorschijn wordt gehaald om mee te spelen.
Maar ook zonder plastic speeltje kan je een leuk zakje samenstellen met wat lekkers, iets van pennen/gummen, kleurplaat...
Het idee van een pen met een lampje wat iemand hier noemt is echt heel leuk!
donderdag 28 november 2024 om 17:47
donderdag 28 november 2024 om 18:00
Dit heb ik ook laatste feestje gedaan, gewoon 1 zakje chips en klaar. Jaren daarvoor wel een zakje met wat snoepjes, maar was daar ook wel klaar mee.
Verder is het wisselend wat mijn kinderen meekrijgen / kregen. Gewoon snoepjes waren ze het meest blij van, dat kan je opeten
donderdag 28 november 2024 om 18:05
Hier ook nooit gedaan, die troep in een zakje is direct kapot en gaat de prullenbak in. Probeer ik mijn kinderen ook mee te geven, koop geen rommel wat je na drie keer spelen weg kan gooien.Mirr31 schreef: ↑28-11-2024 16:37Ben zelf altijd een buitenbeentje geweest.
Mijn dochter is dat totaal niet.
Ben bang dat ik met dit soort afwijkende keuzes het anders maakt voor haar. Wij maken veel andere keuzes dan andere ouders. Voor de meeste dingen sta ik er achter een zie ik dat ik mijn kinderen er goed mee doe.
Maar soms twijfel ik of ik niet teveel door sla, en dan toch even mee moet doen met de trend.
Vandaar dit topic.
donderdag 28 november 2024 om 18:29
Van mijn collega kreeg ik de verjaardagscadeautjestip om iets te geven dat "op" gaat.
Dus bijvoorbeeld een pak regenboog cakemix met eieren, boter en versiersels.
Of magnetronpopcorn met grote bekers. Als je statiegeldbekers van McDonald's erbij doet, kunnen ze die eventueel nog terugbrengen voor het statiegeld.
Dus bijvoorbeeld een pak regenboog cakemix met eieren, boter en versiersels.
Of magnetronpopcorn met grote bekers. Als je statiegeldbekers van McDonald's erbij doet, kunnen ze die eventueel nog terugbrengen voor het statiegeld.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
donderdag 28 november 2024 om 18:52
Oeh, ik vond het altijd zó leuk om die goodiebags samen te stellen voor de feestjes van zoon. Binnenkort mag ik weer bij dochter.
OT: Je kunt ze natuurlijk achterwege laten, kinderen krijgen echt niet na elk feestje een goodiebag mee. Een duurzame goodiebag is een leuk idee, bijvoorbeeld van duurzaam materiaal, zodat-ie ook herbruikbaar is. Met bijvoorbeeld een klein boekje erin (wel voor kinderen van 4), een tangram puzzel, een doosje dadelstukjes van de Kleine Keuken, misschien nog knijpfruit?
Als je er echt werk van wilt maken kun je de namen van elk kindje in de goodiebag (laten) borduren.
OT: Je kunt ze natuurlijk achterwege laten, kinderen krijgen echt niet na elk feestje een goodiebag mee. Een duurzame goodiebag is een leuk idee, bijvoorbeeld van duurzaam materiaal, zodat-ie ook herbruikbaar is. Met bijvoorbeeld een klein boekje erin (wel voor kinderen van 4), een tangram puzzel, een doosje dadelstukjes van de Kleine Keuken, misschien nog knijpfruit?
Als je er echt werk van wilt maken kun je de namen van elk kindje in de goodiebag (laten) borduren.
Adieu les cons!
donderdag 28 november 2024 om 19:03
Koekiemonster10 schreef: ↑28-11-2024 17:24Ik heb geen kinderen. Ik wist niet dat het "normaal" was dat je een goodiebag of een speeltje/dingetje mee naar huis kreeg na een kinderfeestje?!
Je was wel ooit kind toch?
Hier was dat rond 1975-1985 al normaal. Al was het bij ons dan meestal een snoepzakje en geen goodiebag.
Lolly's, schuimblokken, spekjes, kaneelstokjes en meer van dat heerlijk (nu) ouderwetse snoepgoed.
donderdag 28 november 2024 om 19:14
donderdag 28 november 2024 om 19:17
Grappig, bij ons helemaal niet. Toen kind die leeftijd had was het ook niet gebruikelijk.
Ik at pas op de middelbare school mijn eerste schuimblok Ik had voor die tijd nog nooit een schuimblok gezien. Idem voor kaneelstaafjes.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
donderdag 28 november 2024 om 19:23
Inderdaad, vroeger kregen we een snoepzakje
Zulke dingen vind ik zelf zo leuk; https://www.bol.com/nl/nl/p/foam-vliegt ... n0QAvD_BwE
Een goodiebag is wel over the top
Zulke dingen vind ik zelf zo leuk; https://www.bol.com/nl/nl/p/foam-vliegt ... n0QAvD_BwE
Een goodiebag is wel over the top
donderdag 28 november 2024 om 19:33
Ben dat zelf gewend van vroeger (jaren ‘80/‘90) maar heb dit zelf bij de feestjes van zoon nooit gedaan. Ik geloof dat zoon ook maar twee keer iets van een goodiebag mee naar huis kreeg. Wel vaker hetgeen ze hadden geknutseld (een soort blaaspijp, een bekliederd linnen tasje, zelfgebakken en versierde koekjes in een door de betreffende moeder zelfgeknutselde kartonnen doosje, versierd naamkaartje).
Wat hier mee ging terug naar huis: gebruikte labjassen (ingehuurd bureau dat proefjes deed met kinderen), koksmutsen (zelf gemaakt en de namen op geborduurd), de sokken van het indoor trampoline krijspaleis.
Je bent echt niet verplicht zo’n goodiebag mee te geven, kinderen kijken er toch niet naar om.
Wat hier mee ging terug naar huis: gebruikte labjassen (ingehuurd bureau dat proefjes deed met kinderen), koksmutsen (zelf gemaakt en de namen op geborduurd), de sokken van het indoor trampoline krijspaleis.
Je bent echt niet verplicht zo’n goodiebag mee te geven, kinderen kijken er toch niet naar om.
Nee heb je, ja kun je krijgen
donderdag 28 november 2024 om 19:36
De hele klas kreeg in groep 1 van de kleuterjuf een gehaakte knikkerzak op.de juffenverjaardagdag.
Volgens mij ligt die nog steeds ergens in een krat. Knikkeren deed hij niet, maar hij vond het lief dat de juf dat voor hem gemaakt had.
Volgens mij ligt die nog steeds ergens in een krat. Knikkeren deed hij niet, maar hij vond het lief dat de juf dat voor hem gemaakt had.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
donderdag 28 november 2024 om 19:38
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in