Grote petjes/caps voor klein kind gezocht, waar?

29-12-2008 10:11 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een petje of cap voor Max. Zijn oudere broers hebben er verschillende en hij vind ze ineens geweldig. Maar Max heeft een schedelafwijking en daardoor een aparte vorm hoofd. Daarnaast heeft hij een groot hoofd. Dus ik zoek een petje of cap in een grote maat, maar met een kleine klep. De petjes die ik vindt hebben allemaal een grote klep. Logisch, want hoe groter de maat, hoe groter de drager. Alleen gaat dat nu dus niet op. Wie o wie kan ons helpen? (Ik ben van de zomer op zoek geweest en heb er toen eentje van Lief! gescoord, maar die is ook te klein inmiddels.)

Voor de duidelijkheid, zijn hoofd heeft een driehoekvorm (smal voorhoofd, breed achterhoofd) en zijn hoofdomtrek is 55 cm.
anoniem_78251 wijzigde dit bericht op 29-12-2008 10:12
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Mogen het ook mutsjes zijn?

De mutsjes van Kik Kid kunnen misschien heel mooi aansluiten op zijn bolletje? Eventueel neem je hem wat groter dan, ze zijn wel stoer met een mooie ster op de voorkant...

Mijn dochters (alle 3) hebben er ook mutsen van, dikke van fleece, maar ook hele dunne katoenen, en ook met vlechten en knotjes enz krijg ik ze mooi over hun hoofd.

Mijn jongste van 7 maanden heeft er ook een serie van

Van petjes zou ik het niet weten, veel succes
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Zoiets heeft hij al, maar hij wil graag iets met een klep. Net zoals zijn broers hebben. Nu jat hij steeds hun caps en petjes, maar dat is dus geen gezicht. In ieder geval bedankt voor de tip. Ga hem wel gebruiken voor warme wintermutsen.
Je hebt tegenwoordig veel mutsen met klep. Die klep is heel klein, maar de muts is groot. En in elk geval rekbaar.

Mijn dochter van 4 maanden heeft ook een van kik-kid, maar ze zijn denk ik sowieso niet zo heel moeilijk te vinden. Moonkids heeft ook een leuke.

Wel warm, maar op school lopen mijn leerlingen er het liefste ook binnen mee..
http://www.twenga.nl/aanb.../2273456845533522773.html
Zaza, die zijn leuk. Ik ga meteen kijken. Hebben ze het ook in een zomervariant?
Geen idee, nog nooit gezien in elk geval. Maar misschien kan je wel ergens een wat dunnere vinden of een van stof ipv gebreid? Oogt dan wat minder "winter".
Kijk anders een bij: Capsplaze

Ze hebben daar en heleboel petten en petjes, je kunt ze online bestellen en volgens mij hebben ze ook petjes met een kleinere klep..

Bij H&M hebben ze deze:

Er staan niet echt maten bij (134/146 of 152/170), maar het is er wel een met een kleine klep en een verstelbaar bandje op de achterkant. Hij is er ook in het blauw en kost maar 5 euro.
Peppermint Patty, ik heb ze gemaild.

AnnLiv, die hebben we geprobeerd, maar dan is de klep dus heel groot. En omdat Max bijna twee is, ziet het er uit alsof hij de pet van zijn grote broer heeft gepikt.
Hè dat is echt balen, terwijl die klep niet echt groot lijkt. Ik houd mijn ogen open voor je de komende tijd!
Bij H&M hebben ze ook mutsen met een klepje.
Sinas, echt waar? Ik ga morgen weer naar de H&M dus. Ik heb ze niet gezien tot nu toe. TNX
Mutsen met klep hebben ze ook bij de hema, op hema.nl staan er 3! Mijn zoon heeft de groene, deze is wel erg warm, dus echt voor de winter.
.
ff uppen..

Iemand nog goede suggesties???
Was het niet gelukt met de muts-met-klep?
Ha die Fluf,

H&M heeft vaak petjes met verstelbare bandjes, errug handig! En even bij C&A is ook geen verkeerd idee. Mats is ook gek op hoeden, petten en mutsen!
Zaza, muts met klep is een goede oplossing inderdaad. Die hebben we nu dan ook. Maar voor de zomer ijn ze een beetje warm, dus nog steeds op zoek naar de caps.

Annie, verstelbaar is het probleem ook niet echt. Meer die grotere kleppen bij grotere maten caps. Ik zou eigenlijk de helft van die klep af moeten kunnen knippen ofzo.
Hoe handig ben je? Er zijn wel patronen te vinden om zelf een pet te maken, dan kan de omvang en klep zelf aanpassen..
bij Babywalz hebben ze misschien wel wat, ik weet niet af het wat is...

http://www.baby-walz.nl/w...riehoekig_halsdoekje.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven