Gulzige drinker. Welke fles?
woensdag 26 november 2008 om 15:07
Het gaat volgens mij niet zo zeer om welke fles, maar meer om welke speen. Wij hebben ook een behoorlijk gulzige drinker en hij heeft tot vorige week (hij is nu ruim 6 mnd) speen nr. 2 gehad (wij hebben flessen en spenen van Avent). Deze is eigenlijk voor kindjes vanaf 1 tot 3mnd. Maar een speen met groter gaatje had als resultaat dat meneer de fles in 6 min. op had. Nu sinds vorige week over op nutrilon 2 en dat is wat dikker, daarom nu speen nr. 3 (is eigenlijk voor kindjes vanaf 3 mnd). Dit gaat echt perfect. Doet nu ongeveer 10 tot 15 min. over de fles. Als ik nu volgens zijn leeftijd de bijbehorende speen pak (vanaf 6 mnd) zou hij weer zn fles binnen 5 min. leeg drinken. Doen we dus ook niet. Dus gewoon een speen pakken met een kleiner gaatje. Succes!
woensdag 26 november 2008 om 15:22
woensdag 26 november 2008 om 15:28
Hier de Bfree fles gebruikt.. Vooral toen ik met zes maanden rustig aan ging afbouwen met de bv naar de fv was het een probleem dat zoonlief zo snel dronk. Nooit problemen gehad met de bv, maar de fv kwam er net zo snel weer uit als dat íe er in ging. De Bfree fles heeft een ventielsysteem wat ervoor zorgt dat er geen vacuüm ontstaat. Dat voorkomt krampjes en spugen. Bij ons heeft het heel goed geholpen. Gebruik hem nu trouwens nog steeds. En inderdaad een speen met een kleinere stand gebruiken helpt natuurlijk ook. Hier gebruik ik ook nog steeds de 2 van Bfree (zoon is nu 10 maanden).

woensdag 26 november 2008 om 15:59
Wij hebben voor onze oudste dochter altijd de gewone Difrax speen maat S gebruikt zolang ze een fles kreeg, tot ongeveer 1 jaar. Bij de Avent fles met kleinste speen ging het veel te snel. En onze jongste dochter van 8 maanden krijgt nu ook nog de Difrax S speen (voor kinderen tot 3 maanden en oudere snelle drinkers)