Happy, Heiter, Joyeuse, Alegre... nee VROLIJKE feestdagen!!

01-12-2007 19:52 710 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op naar 2008!
Of Top Gear kijken, zie ik net.
Hebben jullie al een kerstboom?
Vinden jullie het irritant dat ik niet alles in 1 keer post?
Ja
Goed gedaan van kaart, Vrolijk. Ik lees topic ook niet. Te weinig tijd, maar meer nog ga ik narigheid uit de weg.

Ik ben moe moe moe. Is ook niet zo gek natuurlijk. Is al druk en dan ook nog zorgen er bij. Mama is vandaag 62 geworden. En heeft vanmiddag gesprek met oncoloog gehad aangaande longfoto's. Het zijn toch echt uitzaaïngen en dinsdag start ze met chemo. Rond de kerst heeft ze dan even pauze naar volgende kuur en is ze hopelijk niet te ziek of zwak. Narigheid.

Ik slaap slecht. Lig niet echt wakker, maar slaap licht en onrustig, veel dromen en vaak wakker. Slik nu dus naast SintJanskruid tegen somberheid ook Valeriaan om rustig te worden. Voel me ook erg nerveus en vergeet echt alles. Tot grote ergernis van Pebblo als we samen werken, want wat hij tegen me zegt ben ik na 5 minuten weer vergeten en dan vraag ik het weer.

Pebblo slingert een beetje heen en weer tussen begrip en ... tsja hoe noem je dat, een soort van ergernis. Of ongeduld. Als ik dan zo afwezig ben heeft hij zoiets van , 'komop, nu weer normaal doen. Hersens bij elkaar houden en niet teveel aan je moeder denken'. Snap ik wel, maar het is niet zo simpel. Dat snapt hij dan weer wel, maar het is toch lastig.

Het is weer een fase. Als de chemo aanslaat is mijn moeder straks weer een paar maanden zonder uitzaaïngen en zakken de zorgen naar de achtergrond. Als het niet aanslaat, tsja, dan wordt het een moeilijke tijd vrees ik. En totdat we weten of het dus aanslaat blijven de zorgen, en vooral de angst voor wat er komen gaat.

Nahja.

Hadden vanavond eigenlijk een feest dat tegelijkertijd een kunstproject is. Van vriend die kunstenaar is. Had sowieso niet zoveel zin om daar tussen allemaal hippe en waarschijnlijk best wel vage types te zijn nu. Heb een echt excuus in de vorm van een ziek Pebbeltje dat ik niet bij oppas wil laten. Erg verkouden en koorts. Heel hangerig dus. En hij ruikt (stinkt) naar aceton.

En ik zou er niet aan moeten denken een loge te hebben. Een vreemd iemand in huis. Er logeert hier echt nooit iemand eigenlijk en ik vind dat helemaal niet erg. Ik logeer ook nooit ergens. Maar wij zijn best heel erg op onszelf heb ik pas bedacht.

Ik heb pas nog gehoord dat je je werkster in de smiezen moet houden. In het begin gaat het keurig, maar na verloop van tijd worden de kantjes er heel erg vaak afgelopen.
anoniem_38269 wijzigde dit bericht op 07-12-2007 20:48
Reden: heel veel slordige typfouten
% gewijzigd
Ik wist dat ik deze reactie zou krijgen (jij en GW zijn toch geen opvang?) maar ik merk dat KW het door de weeks echt verwarrend vindt. Hij vraagt íedere morgen "wie komt er", "waar moet ik heen" of "ga je werken". Dat is niet fijn.... dat werkt best op mijn schuldgevoel. En dat terwijl het hier gaat om opa's en oma's waar hij een goede band mee heeft. Als er dan ook nog een oppas/gastouder om de hoek komt kijken voor een (halve) dag wordt het het mannetje denk ik te veel. Misschien schat ik het verkeerd in, maar op voorhand heb ik daar geen goed gevoel bij.

Heb net een advertentie gezet op een site (tip van Lien) en ik heb zelf ook al drie mensen gemaild (1 vrouw woont in dezelfde wijk en heeft 3 kinderen in dezelfde leeftijdscategorie en die kinderen gaan naar de school die wij ook ws gaan kiezen...).
Ik zou ook kiezen voor 1 oppas, eventueel gecombineerd met (schoon)ouders. Dus niet ouders en schoonouders, en om dan weer niet te hoeven kiezen tussen die twee zou ik dus alleen oppas doen.

Kerstboom komt hier volgend weekend pas.

Heb wel al wilgentakken met lichtjes, en 2 kerstkaarten.

En ga morgenochtend met Pebbeltjes naar Intratuin-kerstafdeling. Vinden we leuk.
Wind, als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je het niet doen natuurlijk, zo bedoel ik het ook niet. Maar ik wilde het ook een beetje relativeren. Je bent nog altijd 4 dagen als ouders thuis bij je kinderen.

Schorrie vraagt trouwens ook vaak 's ochtens of ik ga werken, of Harrie gaat werken, of hij naar het kdv gaat, enzo. Maar ik zie dat niet als dat het verwarrend is voor hem, hij wil gewoon weten waar hij aan toe is.

Wat trouwens misschien wel een goede tip is voor KW is een papier maken met de dagen van de week en daar dan met plaatjes op aangeven wat er die dag gebeurd, bijvoorbeeld peuterspeelzaal, papa thuis, mama thuis, oma en opa thuis. Dan kan hij daarop zien wat er gebeurd en hij kan zo ver vooruit kijken als hij zelf wil (waarschijnlijk is 1 dag voldoende).

Maar ga je dan dus voor 3 dagen een gastouder zoeken?

Pebbles, gefeliciteerd met je moeder. Ze is toch maar mooi 62 geworden vandaag!

Kan me voorstellen dat je er niet aan moet denken een loge in huis te hebben. IK zou er zelf vooraf ook niet aan moeten denk. Maar ik vind het alles meevallen, het heeft juist ook wel weer iets ongedwongens, iets gezelligs. Maar het ligt ook heel erg aan de loge zelf.
Ik ga ook morgen de kerstboom kopen, anders vind ik dat hij zo kort staat. Ik heb er zin in!
Morrie schreef op 07 december 2007 @ 20:58:

Pebbles, gefeliciteerd met je moeder. Ze is toch maar mooi 62 geworden vandaag!

En zo is het maar net! :-]
Wat ik nu in gedachte heb is twee dagen opvang (gastouder) en een halve dag per week de ouder (om en om). Klinkt rustiger dan schoonouders een dag, moeder een dag en gastouder een halve dag. En dan vooral omdat een halve dag moeilijk hechten is voor beide partijen.

Intratuin. Leuk!

Vinden je jongens dat ook leuk?

Peb, balen dat je je zo verdrietig voelt maar ik vind het heel ogisch. Heb zelf nooit in die situatie gezeten maar kan begrijpen dat je er kapot van bent en dat het moeilijk uit te schakelen is.

Wij hebben een bedrijfsmaatschappelijk werkster en zij heeft een tip voor mensen die veel piekeren. Bouw voor jezelf één piekeruur per dag in en probeer op de andere momenten van de dag wanneer je gaat piekeren je gedachten te verzetten. Toen ze mij dez truc in een kennismaking liet weten dacht ik; "yeah, right" maar krijg nu ze een jaar bij ons is krijg ik geregeld feedback van medewerkers die haar spraken en heel positief zijn over haar 'piekeruurtje'. Bij heel veel heeft het geholpen. Misschien helpt het jou ook.

Hier nog geen kerstboom. Denk volgend weekend!

Jullie al concrete plannen voor oud en nieuw?
Ik wil dit jaar een grote boom, van vloer tot plafond.

En nieuwe ballen, alles zilver en wit.

En vogeltjes op een klemmetje met een veren staartje.

En een ster met lichtjes voor mijn keukenraam (ow hoe truttig).
Ja Peb, gefeliciteerd met je moeder!
O ja, die werkster. Ze levert wel goed werk. Nooit wat op aan te merken. Toen ze binnenkwam verontschuldigde ze zich ook direct. Ze was op de fiets gekomen (en ze woont in een plaats waarvandaan ik echt never nooit op de fiets hier naartoe zou komen) en het waaide en regende maandagochtend heel hard. Ik vond het eigenlijk gewoon zielig. Ze zou ook langer blijven zei ze.

Ik vind altijd dat ze zelf maar moet kijken hoe lang ze erover doet om het hier schoon te krijgen. Ze krijgt voor 3 uur betaald maar als zij het in 2,5 uur net zo schoon krijgt, prima. Ze heeft ook niet gezeurd toen we er een kamer bij kregen (de nieuwe kamer van Schorrie was eerst troepkamer en hoefde niet schoongemaakt te worden). Dus ik ben overall wel tevreden. Maar toch dacht ik maandag: Betrapt!
Is misschien een idee, dat pieker uur. Maar het zit echt heel diep hoor, ook als ik er niet bewust mee bezig ben dan beïnvloed het mijn functioneren. In 3 dagen 3x zonder sleutels de deur uitgegaan, laat alles vallen, stoot me aan alles. Doe vanuit het niets onaardig tegen Pebbeltjes ( :cry: ) of knuffel ze ineens helemaal suf. Maar ik kan het eens proberen :-] .
Pebbles schreef op 07 december 2007 @ 21:01:

Ik wil dit jaar een grote boom, van vloer tot plafond.

En nieuwe ballen, alles zilver en wit.

En vogeltjes op een klemmetje met een veren staartje.

En een ster met lichtjes voor mijn keukenraam (ow hoe truttig).

:applause:

Vroeger had je waarschijnlijk niet aan moeten denken!

Ik vind die bomen met zwarte ballen zo mooi en stoer!

Zou elk jaar wel nieuwe ballen kunnen kopen.
Wind schreef op 07 december 2007 @ 21:01:

Wat ik nu in gedachte heb is twee dagen opvang (gastouder) en een halve dag per week de ouder (om en om). Klinkt rustiger dan schoonouders een dag, moeder een dag en gastouder een halve dag. En dan vooral omdat een halve dag moeilijk hechten is voor beide partijen.

Zo zou ik het ook doen. Idd omdat de kinderen dan goed kunnen hechten aan gastouder. En omdat je opa en oma én kleinkinderen hun tijd samen niet afneemt.

Gastouder is trouwens ook wel relaxed denk ik als KW op school zit.
Pebbles schreef op 07 december 2007 @ 21:04:

Is misschien een idee, dat pieker uur. Maar het zit echt heel diep hoor, ook als ik er niet bewust mee bezig ben dan beïnvloed het mijn finctioneren. In 3 dagen 3x zonder sleutels de deur uitgegaan, laat alles vallen, stoot me aan alles. Doe vanuit het niets onaardig tegen Pebbeltjes ( :cry: ) of knuffel ze ineens helemaal suf. Maar ik kan het eens proberen :-] .
Ja, kan nooit kwaad! Ik weet dat het ook medewerkers heeft geholpen die zelf ernstig ziek waren.
Ik heb vorig jaar transparante groene en rode ballen gekocht, die vind ik dit jaar nog steeds mooi maar passen ook goed bij ons interieur. Ik hoorde van mijn vader dat de bomen wel heel duur zijn dit jaar trouwens.
Het gaat allemaal lekker door elkaar heen :). Piekeruurtjes, kerstballen en opvang.
Ik heb vorig jaar allenmaal nieuwe ballen gekocht, rood, oranje en roze. Maar die hebben zo weinig contrast met de boom, je ziet ze bijna niet (beetje overdreven, maar toch). Denk dat dat met zwarte ballen ook zo is.

Idee opvang opa's en oma's is goed idee.
Morrie schreef op 07 december 2007 @ 21:05:

[...]

Zo zou ik het ook doen. Idd omdat de kinderen dan goed kunnen hechten aan gastouder. En omdat je opa en oma én kleinkinderen hun tijd samen niet afneemt.

Gastouder is trouwens ook wel relaxed denk ik als KW op school zit.
Nu GW nog overtuigen (die wil het zoals ik hierboven omschreef) en een lieve en goede oppas vinden.
Ik ga morgen trouwens naar Alles is Liefde. Jij was toch ook geweest Wind?
Wind schreef op 07 december 2007 @ 21:07:

[...]

Nu GW nog overtuigen (die wil het zoals ik hierboven omschreef) en een lieve en goede oppas vinden.
Die snap ik even niet, hoe wil GW het?
ben ik ook geweest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven