Heeft je kind een niet-standaard belangstelling, hobby etc?
zondag 6 juli 2008 om 22:03
Er zijn veel dingen die vrijwel alle kinderen doen of leuk vinden, in meer of mindere mate.
Maar waarin is jouw kind 'afwijkend' (ik bedoel het positief hoor!)?
Heeft hij of zij een heel aparte hobby of belangstelling?
Mijn oudste zoontje van vier jaar is bovenmatig technisch geïnteresseerd. Zijn grootste hobby op dit moment: alle stekkers uit de verleng-contactdoos halen, ding mee naar de woonkamer of zolder nemen en daar zoveel mogelijk apparaten op aansluiten.
Hij heeft gisteren tien minuten in de folder van Lidl zitten kijken waar zo'n verleng-ding met acht stekkers én een aan/uit-knopje instaat.
Bij mijn jongste kan ik niet iets ontdekken dat zo uitgesproken is.
Ons neefje van zes heeft heel veel belangstelling voor kleding ontwerpen.
En het zoontje van een vriendin, net acht, is al sinds zijn kleutertijd helemaal into dansen.
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
xx lisa.
Maar waarin is jouw kind 'afwijkend' (ik bedoel het positief hoor!)?
Heeft hij of zij een heel aparte hobby of belangstelling?
Mijn oudste zoontje van vier jaar is bovenmatig technisch geïnteresseerd. Zijn grootste hobby op dit moment: alle stekkers uit de verleng-contactdoos halen, ding mee naar de woonkamer of zolder nemen en daar zoveel mogelijk apparaten op aansluiten.
Hij heeft gisteren tien minuten in de folder van Lidl zitten kijken waar zo'n verleng-ding met acht stekkers én een aan/uit-knopje instaat.
Bij mijn jongste kan ik niet iets ontdekken dat zo uitgesproken is.
Ons neefje van zes heeft heel veel belangstelling voor kleding ontwerpen.
En het zoontje van een vriendin, net acht, is al sinds zijn kleutertijd helemaal into dansen.
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
xx lisa.
dinsdag 8 juli 2008 om 23:30
Lijkt mij ook fijn, een kind dat je keukenkastjes sopt.
Mijn zoontje van vierenhalf speelt graag dagelijks 'theatertje'. Dat betekent dat hij de hele slaapkamer of woonkamer verbouwt met alles wat hij vinden kan. En dan mag mama het opruimen. Heel soms komt het wel eens tot een echte voorstelling, waarbij wij dan moeten toekijken en daarna op commando hartstochtelijk applaudiseren.
Mijn zoontje van vierenhalf speelt graag dagelijks 'theatertje'. Dat betekent dat hij de hele slaapkamer of woonkamer verbouwt met alles wat hij vinden kan. En dan mag mama het opruimen. Heel soms komt het wel eens tot een echte voorstelling, waarbij wij dan moeten toekijken en daarna op commando hartstochtelijk applaudiseren.
dinsdag 8 juli 2008 om 23:37
woensdag 9 juli 2008 om 11:32
Ikzelf niks, dochter tot nu toe ook niet, maar mijn broertje was altijd geobsedeerd door kaarten. Stratenkaarten. Dan vroeg hij aan mijn vader hoe de straten heetten, en dan wist hij het ook. Hij was vier, toen we een keer in een nabijgelegen stad waren, en toen mijn vader van de eerste straat de naam noemde, kon mijn broer van alle zijstraten vertellen hoe ze heetten, waar we in moesten, en hij wist zelfs van de kaart waar het eenrichtingsverkeer was. En hij was dus 4, he. Belachelijk.... en nog steeds hoeft hij maar naar een kaart te kijken, en hij rijdt er feilloos naartoe, van zijn huis naar een of ander onherbergzaam dorpje in Frankrijk, zonder nog een kaart erbij te pakken. Fotografisch geheugen daarvoor denk ik.
Ben er wel jaloers op, ik kan in mijn eigen woonplaats zelfs hopeloos verdwalen
Ben er wel jaloers op, ik kan in mijn eigen woonplaats zelfs hopeloos verdwalen
Om een kort verhaal lang te maken...
woensdag 9 juli 2008 om 12:09