Help, mijn kind loopt nog steeds niet!

09-02-2009 21:07 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel klinkt ietwat wanhopig, maar dat begin ik onderhand ook te worden. Mijn dochter is namelijk al 25 maanden oud en ze loopt nog steeds niet. Ze kan wel goed staan en lopen langs bijvoorbeeld de kast of met een loopwagen, maar los lopen weigert ze.

Inmiddels hebben al drie fysiotherapeuten naar haar gekeken en die komen allemaal tot de conclusie dat alles met haar in orde is en dat het alleen maar een kwestie van tijd is voordat ze gaat lopen.

Ook ben ik met haar naar een kinderarts in het ziekenhuis geweest, die haar bloed onderzocht heeft op onder meer ontstekingen en is er een echo van haar heupen gemaakt.

Heeft iemand enig idee wat ik nog meer kan doen om haar te stimuleren op te gaan lopen??
Peijnenburg koek aan een hengel?
Ik heb goede ervaringen met osteopathie bij kleine kinderen. Google maar eens, dan kom je veel info tegen. Klinkt zweverig maar is 't niet. Mijn zoontje was ook laat met alles, op aanraden van huisarts naar osteopaat gegaan (fysio hielp niet). Bleek hij wel te willen, maar zijn schedeldelen bewogen niet ten opzichte van elkaar, waardoor je hersenen als het ware stilstaan totdat daar iets aan gedaan wordt (of niet!). Wisten wij veel. Twee behandelingen gehad (absoluut pijnloos!) en het leek wel of zijn ontwikkeling toen pas op gang kwam. Nooit meer problemen gehad.

Succes!
kan me voorstellen dat je je wat zorgen maakt. Wanneer echter zoveel professionals al gekeken hebben naar je dochter denk ik dat je het even wat moet laten gaan. Psychologie van de koude grond misschien, maar kan het zijn dat ze bewust afhoudt omdat je er teveel de nadruk op legt?
Blijven proberen.......haar roepen als ze ergens staat. Tijdens het lopen haar even loslaten. Misschien durft ze niet en moet ze leren vertrouwen te krijgen.

Onze middelste liep met 22 maanden, maar loopt in zijn hele ontwikkeling achter. Hij deed motorisch alles laat.
Ik was ook al twee toen ik eens ging lopen. Uiteindelijk nog op hoog niveau geturnd, dus het zegt niks over de verdere ontwikkeling van motoriek e.d. Als arten en fysiotherapeuten niks kunnen vinden, lijkt me dat je niet veel anders kan doen dan stimuleren en haar spelenderwijs proberen aan het lopen te krijgen.
if we all light up, we can scare away the dark...
Mijn dochter is van dezelfde leeftijd en we zijn langzaam een beetje met zindelijkheidstraining begonnen. Ik merk aan haar dat ze er steeds minder zin in heeft doordat ik er steeds mee bezig ben.

Op die leeftijd snappen ze al best veel. Misschien ligt de druk wat hoog omdat jullie er al zoveel mee bezig zijn geweest.

Makkelijk gezegd natuurlijk maar loslaten lijkt me het beste, zeker als je al weet dat er lichamelijk geen belemmeringen zijn.
Ikzelf was een laatloper, 26 mnd. Ineens bleek ik het wel te kunnen!!

Mijn zoontje was ook een laterd, 22 mnd. We hadden toen net een baby van een week, dus dat kwam wel goed uit...

Heb je al eens aan de opa's en oma's gevraagd hoe oud jullie zelf waren met los lopen?

En idd, niets meer over zeggen, lekker mee in de wagen.

Ik zou wel eens willen dat mn jongste niet los kon lopen, Scheelt me een hoop gewacht, en ge-ren...

Succes!!
Zowel ik, als mijn vriendin liepen rond de 16 maanden, dus dat is het niet.

Ik weet wel dat iedereen zegt dat het wel goed komt en dat ze op een gegeven moment heus wel zal lopen. Ik zou alleen zo graag willen dat ik erbij kon helpen en ook wil ik wat gemoedsrust door 100% zeker te weten dat ze gezond is.

Een afspraak met een osteopaat is trouwens al gemaakt, daar gaan we volgende week heen.

Het is wel fijn om te horen dat het vaker voorkomt.
Hela! ik wilde net een topic openen!

Onze dochter van 14 maanden loopt ook nog niet, alleen langs dingen af enzo.

Nu weet ik dat ze nog jong is maar wat ze wel doet, (en volgens mij gewoonweg de voorkeur geeft) is dat ze op dr kontje schuift (een bilschuivertje dus )

Aan de hand loopt ze wel.

Ik vroeg me af hoe we haar het lopen kunnen stimuleren, ook omdat ze een beetje een aparte manier heeft van schuiven en we ons wel eens afvragen ofdat ze hier iets aan over kan houden zeg maar, met dr heupjes oid??

Het is een beetje moeilijk uit te leggen hoe ze schuift maar ze klapt 1 beentje zoals je gaat zitten in de kleermakerszit en de andere naar achter met dr voetje tegen dr kontje geklapt en zo hupst ze van A naar B.

Wat doet jullie dochter? Blijft ze gewoon zitten? maar hoe komt ze dan bij de bank oid om langsaf te lopen, als je haar midden in de kamer zou zetten?

Groetjes!
anoniem_6181 wijzigde dit bericht op 09-02-2009 22:20
Reden: verbetering uitleg
% gewijzigd
Ow wacht, wrs kan ze kruipen!

Ben ik dan weer niet bekend mee
Die van mij 'loopt' al een tijdje op haar knieën. Het is gewoon begonnen met tijgeren en toen kruipen.
quote:BobDeBouwer schreef op 09 februari 2009 @ 21:13:

Ik heb goede ervaringen met osteopathie bij kleine kinderen. Google maar eens, dan kom je veel info tegen. Klinkt zweverig maar is 't niet. Mijn zoontje was ook laat met alles, op aanraden van huisarts naar osteopaat gegaan (fysio hielp niet). Bleek hij wel te willen, maar zijn schedeldelen bewogen niet ten opzichte van elkaar, waardoor je hersenen als het ware stilstaan totdat daar iets aan gedaan wordt (of niet!). Wisten wij veel.

Blijkbaar niet, want je hebt je echt wat wijs laten maken hoor. Schedeldelen bewegen helemaal niet en stilstaande hersenen? Ja hoor, haha. Twee behandelingen gehad (absoluut pijnloos!) en het leek wel of zijn ontwikkeling toen pas op gang kwam. Nooit meer problemen gehad.

Succes!
Mijn dochter is nu 2,5 maar ze liep pas goed met 26 maanden. Daarvoor had ze er ook niet echt plezier in. Ze was ook onzeker in het lopen. We zijn vanaf 20 maanden naar kindercecartherapie gegaan en dat wierp wel z'n vruchten af wb haar onzekerheid.
Nurse, mijn dochter heeft maanden aan de hand gelopen voor ze het zelf durfde. Daarvoor was ze ook een 'billenschuiver', heeft ze niks aan overgehouden hoor!

Wat ik destijds heb gelezen is dat je haar aan de hand laat lopen, maar dan met bijv. een pollepel tussen jullie in. En als ze dat wel wil kan je de lepel vervangen door een sjaal.

Bij de lepel heeft ze nog wel steun,maar niet je hand vast. Bij de sjaal heeft ze geen steun meer, maar nog wel wat vast.

Wij hebben dit geprobeerd, maar dochter wilde er niks van weten. Toen, tijdens een vakantie, liep ze opeens een stukje. En toen wij enthousiast reageerden vond ze het zelf ook erg leuk en ging steeds grotere stukjes lopen. (Was trouwens erg leuk om te zien!)
quote:Olisadebe schreef op 09 februari 2009 @ 22:35:

Die van mij 'loopt' al een tijdje op haar knieën. Het is gewoon begonnen met tijgeren en toen kruipen.

dat is het begin van lopen. Geduld.. geduld!

Die van mij ging vlak voor hij jarig was lopen, maar dat heeft wel een oorzaak.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Roelfien schreef op 09 februari 2009 @ 22:51:

Blijkbaar niet, want je hebt je echt wat wijs laten maken hoor. Schedeldelen bewegen helemaal niet en stilstaande hersenen? Ja hoor, haha. Ooit gehoord van fontanel, Roelfien?
quote:Maleficent schreef op 10 februari 2009 @ 08:45:

[...]

dat is het begin van lopen. Geduld.. geduld!

Die van mij ging vlak voor hij jarig was lopen, maar dat heeft wel een oorzaak.Had je een touw aan alle kadootjes gebonden en moest hij er achteraan om ze te pakken te krijgen??
nee zo ben ik niet
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik zou haar ogen na laten kijken.

Dat vind je misschien een raar advies, maar ik heb hier ervaring mee.

Om te durven en kunnen lopen moeten je ogen goed zijn.

Je moet goed diepten kunnen zien bijv.
quote:layla1969 schreef op 09 februari 2009 @ 21:10:

Peijnenburg koek aan een hengel?

Wat onwijs belachelijke reactie van jou, is toch serieuse vraag van TO.

Ik heb kennisje waarvan zei ook in deze medische molen heeft gezeten met haar zoontje

En ze is ook van kastje naar de muur gestuurd. Om er achter te komen wat hij heeft, is ze 1,5 jaar ziekenhuis en uit gelopen.

Zijn ze er achter gekomen dat hij zeldzame spierziekte heeft.

Ik hoop niet dat TO dit hoeft mee te maken, maar denk even na voor je een belachelijke opmerking plaatst.
Ja ik zou ook haar ogen laten chekcen.het kan indd zo zijn dat ze onzer is omdat ze niet goed diepte kan zien.

Verder vind ik de tip met de pollepel en sjaal erg goed.
Olisa: kan inderdaad met bang om te vallen te maken hebben... Ik vind ook de tip van de osteopaat wel een goede: baat het niet dan schaadt het ook niet. Als er drie fysiotherapeutn naar hebben gekeken, ga ik er vanuit dat het inderdaad niet iets fysieks is waardoor ze nog niet kan lopen,,

Aan de andere kant: die van ons liep al met 10,5 maand en dat was naar mijn gevoel iets te snel voor wat hij geestelijk kon bevatten.... Ik kan het niet goed uitleggen, maar dat gevoel had ik gewoon. Hij is niet bang om te vallen.

Hij heeft nogal wat smakkers gemaakt en blauwe plekken gehad... We hebben m ook niet erg beschermd tegen het vallen, behalve als we zagen dat hij zich wel heel erg kon bezeren (tegen punt van de tafel ofzo).

Misschien scheelt dat ook wel... en krijgt hij vertrouwen dat hij best wel dingen zelf kan en het niet pijn hoeft te doen.
quote:Anastacia 34 schreef op 10 februari 2009 @ 09:27:

[...]

Wat onwijs belachelijke reactie van jou, is toch serieuse vraag van TO.

Ja, foei! Je gaat toch zeker geen grapje zitten maken? Humor, juk.
Ogen na laten kijken lijkt me een goed idee, Ik ken n meisje dat ineens durfde te lopen toen ze met 23 mnd een brilletje kreeg.

Hoe ontwikkelt ze zich verder? Praat ze al wel n beetje?

veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven