Help!! Moet ik mijn peuter kaal scheren???

15-01-2010 13:43 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 21 maanden heeft het allerergste piekerige, tieserige haar wat er bestaat. Het zit alleen een half uur na het wassen goed en daarna worden die dunne, blonde haartjes al snel weer een vogelnestachtige, vogelverschrikkerpruik.

Op het kdv gaven ze me als tip om eenmalig al haar haar eraf te scheren. Zo zou het voller en dikker terug moeten komen.

Nou, dan slaat de schrik je om het moederhart. Ik ga toch zeker mijn meisje niet kaal scheren. Of is dit wel de beste oplossing voor haar haarprobleem?

Iemand hier tips/truukjes?

Thanx!
Dat is een tip die ik je ook zou geven.

Mijn beide dochters zijn kaalgeschoren en hebben mooi stijl haar terug gekregen..
haarprobleem? ik zie het niet hoor. Er zijn maar weinig baby's met een lekker volle bos haar!
Dreadlocks?
Wat maakt het uit? Ben je bang dat ze later gaan aanklagen omdat hun haar lelijk was op babyfoto's?
Sorry toen ik dit las moest ik even hard lachen. Heb net zelf een topic geschreven over zwanger worden of niet en nu lees ik dit en heb ik gelijk een beeld voor me van een army baby haha.

maar even serieus. Ik zou even langs een kapper gaan voor advies. Is wel heel sneu een kleine meid met stekeltjes haar.
Bij marrokaanse meisjes zie je dit wel vaker.

Mijn dochter had oo die leeftijd ook dat haar en heeft super wit haar.

Maar nu is ze 5 en heeft een leuke kop met haar, echt waar het komt wel goed!
http://www.babybangshairband.com/index2.php
oh nee...dat vind ik echt zielig hoor!

ik had vroeger ook lelijk piekerig plukkerig haar en heb nu en mooie volle blonde bos!

ik denk dat het vanzelf weer goed komt..
quote:Sim69 schreef op 15 januari 2010 @ 13:45:

Dreadlocks?
Yep....
maar even serieus: Gewoon in een leuke korte bob laten knippen en goed bijhouden, het wordt vanzelf wat voller.
quote:Fleur_Me schreef op 15 januari 2010 @ 13:47:

maar even serieus. Ik zou even langs een kapper gaan voor advies. Is wel heel sneu een kleine meid met stekeltjes haar.Voor wie is dat sneu? Zelf heeft ze er weinig mening over. Of vind je het sneu voor de moeder?
quote:misschicken schreef op 15 januari 2010 @ 13:47:

http://www.babybangshairband.com/index2.phpKip! wat erg!!!
Nou, het maakt in zoverre uit dat haar haar altijd 1 grote knopenboel is. Als dat gekamt moet worden is zij er niet blij mee. Voor de foto's maakt het me echt niet uit hoor. Hoe ze er ook uitziet, ze blijft gewoon mijn mooie meisje.

Ik maak me toch ook niet druk om haar schele oogjes en haar bril.
Dat kindje loopt toch voor paal. En waarschijnlijk merkt haar dochtertje er niet zoveel van nu. Alleen over een aantal jaar word er op haar verjaardag verteld dat mensen dachten dat ze een jongetje was omdat mama dr haar heeft af geschoren omdat ze stekeltjes haar had.
Haha, grote onzin hoor! Krijg jij ook opeens ander haar als je je kaal laat scheren?

Mijn zoontje begon ook met dun, piekerig haar (welk kind niet?), niet zo erg als dat van jouw dochtertje, maar mooi was het niet. En nu heeft hij een enorme bos haar, om jaloers op te worden.

De meeste kinderen krijgen vanzelf een dikkere haardos, de een wat eerder dan de ander. Gewoon afwachten, het komt vanzelf wel goed.
knopen krijg je er wel uit met antiklit spul
quote:Marielle1410 schreef op 15 januari 2010 @ 13:51:

Nou, het maakt in zoverre uit dat haar haar altijd 1 grote knopenboel is. Als dat gekamt moet worden is zij er niet blij mee. Dat is pas zielig. Helemaal kort niet, want dat vind een kind van 21 maanden heus niet erg.
Kaalscheren helpt niet om de haarstructuur te wijzigen. Dus helpen zal het niet. Buiten het feit dat het gewoon zielig is. Knip het dan in een mooi kort kapsel dat er verzorgd uitziet.
Kort knippen, komt vanzelf goed.
Stressed is just desserts spelled backwards
Mijn zoon had echt het allerprachtigste haar toen hij werd geboren. Mooi zwart, lekker pluizig vol babyhaar.

Aangezien hij veel infusen nodig had hebben ze hem ook kaalgeschoren (plekken) op de IC en daar de infusen in zijn hoofdje geprikt.

Hij is toen vaker geschoren tot een maand of 6.

Eenmaal thuis heb ik de kapster een hanekammetje laten scheren (van de restjes die er nog over waren) en nu is hij bijna twee en heeft weer superdik mooi haar.

Ik weet het niet. Is het niet te verdonkeremanen met kleine speldjes in de pony? En de rest wel een keertje kort knippen?
Kort houden is volgens mij het beste.
quote:Maleficent schreef op 15 januari 2010 @ 13:52:

Help!! ??????

Ik dacht dat er weer een vreselijk groot probleem was.Oh maar het is ook een HUGE probleem....toch?
Mij hebben ze vroeger met 4 weken kaal geschoren. Ik kom uit Zuid-Amerika en daar is dat heel normaal, zou inderdaad een volle haardos geven. Nou, die heb ik, geen elastiekje blijft zitten en mooi opgestoken haar zit welgeteld 30 minuten mooi! Geen idee of het door het kaalscheren komt (denk het niet).

Misschien dat je kapper iets weet?

Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven