Help, zoveel keuze! Welk campingbedje bevalt jou goed?

15-07-2007 11:45 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Het eerste logeerpartijtje bij oma staat voor de deur en binnenkort volgt een caravan-vakantie van drie weken. Tijd voor de aanschaf van een campingbedje voor mijn dochtertje (nu twee maanden). De keuze is echter enorm: goedkoop/duur, met/zonder verstelbare bodem, licht/zwaar... en hoe zit het nou, moet je er nou altijd nog een extra matrasje bijkopen? Daarom de vraag: welk merk campingbedje bevalt jou goed? Volgens mij is zo'n verstelbare bodem alleen voor kindjes tot zes maanden (en hebben we dat dus binnenkort al niet meer nodig). Ik vind het belangrijk dat het campingbedje niet al te groot is (moet in caravan passen), niet te zwaar en makkelijk in- en uit te klappen.

Alvast bedankt voor je reactie.
Wij hebben een campingbedje van Koelstra. We hebben hier een aparte matras bijgekocht zodat onze dochter er lekker in kan liggen. Hij is makkelijk in te klappen. Wat de grote is in verhouding met andere bedjes is, weet ik niet. Wij vinden deze wel erg prettig.

Overigens sliep onze dochter tot een maand of 4 gewoon in de kinderwagenbak.
Wij hebben (nou ja mijn ouders dan) een bedje van het eigen merk van Prenatal. Niet in hoogte verstelbaar. Wel een extra schuimribber matras, het bijbehorende matras vond ik veel te hard.
'It could be lupus'
Over dat extra matrasje: wij vonden de bodem van het campingbedje wel erg hard. Ik vind het wel belangrijk dat ons kindje comfortabel kan liggen. Vandaar dat ik het extra matrasje altijd overal mee naar toe sleep. Ook voor de slaapjes van een uurtje.
Volgens mij hebben wij campingbedjes van Orbit (ofzo). Gekocht in de aanbieding. Ik heb niet het idee dat het zoveel uitmaakt welke je koopt, het systeem is toch altijd min of meer hetzelfde, of je moet voor die Deryanbedjes willen gaan.

Ook extra matrasjes erbij, zonder die dingen ligt het wel erg hard.
Wij hebben een eigen merk bedje van de Prenatal en daarin als matrasje voor vijf euro een stuk schuimrubber laten snijden bij een meubelstoffeerder. Dikke handdoek erop, en dan het hoeslaken erover. Onze zoon sliep er altijd prima in.
quote:Wij hebben een eigen merk bedje van de Prenatal en daarin als matrasje voor vijf euro een stuk schuimrubber laten snijden bij een meubelstoffeerder. Dikke handdoek erop, en dan het hoeslaken erover. Onze zoon sliep er altijd prima in.Moppetoet, hoe bevalt het inklappen van het Prenatalbedje? Ik hoor uit diverse hoeken dat bij dergelijke bedjes daar vaak de moeilijkheid ligt, het makkelijke in en uitklappen van zo'n bed!
Wij hebben zowel de koelstra als die van prenatal. Die van prenata is iets kleiner. Bij beide hebben we een extra matrasje voor het comfort. Het in en uit klappen, ja beide systemen moet je even door krijgen. Zelf had ik achter af liever 2 x die van prenatal gehad.

En zo'n deranbedje lijkt me ook wel wat als je er echt mee gaat camperen enzo. (deze zijn ook veel 2de hands te verkrijgen)
Wij hebben nu een Koelstra-bedje... het derde bedje wat we hebben... Eerst een ouderwets ding, dubbel te klappen, veel te groot en ging kapot, toen die van Prenetal..., sloopte mijn oudste in now time en nu dan die van Koelstra. Wij zijn er echt helemaal blij mee, heel makkelijk in het uit te klappen! Handig mee te nemen (wieltjes, tas). Ook wij hebben een extra matrasje! (een in drieeën te vouwen matras in een tasje... (van Prenetal). Bij alle drie de bedjes vonden wij het matras te hard en te dun. Het bedje van Koelstra is overigens zo groot als een gewoon ledikant, beddengoed past dus prima (en evt zelfs een heel dik matras!).

Groetjes Mondy
Wat is een deryanbedje??
Ik zou niet eens weten wat voor merk campingbedje we hebben. Volgens mij maakt dat ook niet zoveel uit. Bijna bij elk campingbedje moet je zelf een matrasje bijkopen, want alle "matrasjes" die erbij zitten zijn volgens mij keihard.
Ik weet even niet uit mn hoofd welk merk wij hebben maar waar ik iig erg blij mee ben zijn de zijflappen. Ons zoontje werd soms een beetje onrustig van de vreemde omgeving waarin hij lag. ons bedje heeft aan de zijkanten lappen stof die je zowel op kunt rollen als helemaal dicht kunt doen. Dan zien ze niets van de omgeving.

Daar zou ik iig op letten!

En een verstelbare bodem lijkt me niet nodig, dat gebruik je maar zo kort
Wij hebben een Deryan bedje voor onze dochter. Lekker licht, klein en makkelijk mee te nemen. Het matrasje is een luchtbedje, dat schuif je in de bodem, zodat ze er niet onder kan komen. Ze slaapt er heerlijk in!

Dit is een Deryan bedje (tentje): http://www.deryan.nl/site/?id=3
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Nu vraag ik me af of zo'n deryan-bedje voor peuters niet heel erg afgesloten is. ik bedoel: een baby blijft wel liggen, maar gaat een peuter niet gewoon aan de wandel met dat hele ding???? :$ Dus: wie heeft ervaring met peuters en Deryan???
niemand?????
Wij hebben ook het Koelstra-bedje en nog een voordeel daarvan is dat aan het voeteneind een 'deurtje' zit (open te ritsen). Zoonlief van bijna 2 snapt niet hoe het werkt en blijft lekker in zijn bed. Als dochter van bijna 4 er in slaapt is het wel makkelijk dat ze er zelf uit kan om te plassen bijvoorbeeld. Voor afgelopen vakantie heb ik een extra matrasje geleend. Vorig jaar sliep hij nog gewoon op het bijgeleverde matrasje. Voor een volwassene lijkt dat keihard maar een baby weegt natuurlijk nog niet veel.
Wij hebben voor onze zoon (7 maanden) eerst zo'n deryan bedje gekocht.

Nou leuk ding dat wel maar erg onhandig om dat je kind op de grond ligt. Verder ging met het omrollen het bedje een keer in zn geheel mee. Niet zo'n succes dus. ik denk dat ik het alleen nog ga gebruiken met picknicken of naar t strand of zo.

Nu dus een zo'n standaard logeerbedje met extra matras gekocht. Enorm zwaar die dingen maar hij sliep er heerlijk in.
Haha, Oef, bij ons is het net andersom gegaan. Wij hebben zo'n standaardcampingbadje. Loodzwaar, moeilijk om weer in te klappen en het matrasje was erg hard en van een soort plastic spul waar ons zoontje niet goed op sliep. Afgelopen weekend hebben we een Deryan-bedje gekocht. Hij heeft er gelijk op geslapen en dat ging prima. We hadden hem trouwens met tentje en al op een gewoon bed gezet, zodat de ondergrond wat zachter was. Ook op een vloerbedekking ondergrond ging het goed, trouwens.

We gaan er ook mee kamperen. Het ding is supersnel opgezet (lees: haal hem uit het zakje, trek het elastiek eraf en gooi hem weg, omdat ie in je gezicht uit elkaar springt). Inklappen is iets lastiger, omdat je er een bepaalde draaibeweging bij moet maken, die we nog niet helemaal in de vingers hebben. Maar het bedje is lekker klein en je neemt het heel makkelijk mee. Dat vinden wij ideaal.
..
Nou, inmiddels hebben we via Marktplaats een Graco-bedje met een extra Prenatal-matrasje op de kop getikt. Het bedje is vrij eenvoudig op te zetten (inmiddels getest), ik ben benieuwd hoe de kleine erin gaat slapen.
tja Reizigster zo zie je maar ieder zn voorkeur. Ik durfde het niet aan om dat deryan bedje op een gewoon bed te zetten ivm het omrollen en dan van t bed afrollen. Volgens mij is dat ook niet echt de bedoeling.

Maar als je zelf in een tent slaapt is dat ding wel weer heel handig, dan lig je allemaal op de grond.

En inderdaad dat uitklappen  hahaha, er staat nog zo'n waarschuwing bij dat je moet oppassen. Nou de eerste keer had ik m ook in mn gezicht. Opvouwen heeft met toen ook een half uur gekost maar als je t weet is het zo gedaan.
Wij hebben destijds bij Leen Bakker een campingbedje gekocht voor € 29,95.

Het bedje is makkelijk in en uit te klappen, mooi stevig en toen we voor die tijd eerst 'ns bij Prénatal zijn gaan neuzen zagen we geen verschil in het Prénatalbedje en het bedje van Leen Bakker. Behalve de prijs dan :P

Matrasje op de markt gekocht, en madame slaapt altijd heerlijk in het bedje.

De oma's die beiden 1x in de week oppassen hebben overigens ook geen merk-bedjes, en ook daar slaapt ze als een roos!
Hier ook een simpel bedje: loeizwaar en incl. kei-hard matrasje. Nu is het vooral dit matrasje wat zwaar is. Volgens mij zit er mdf in of zo. Was ook van plan om een zachter matrasje mee te nemen. Doen jullie dan het zachtere matrasje los in het bedje, of bovenop het keiharde, zware matrasje?

Is het te slap als ik alleen het gewone, zachte, matrasje in het bedje leg?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven