Het haar van mijn dochter
donderdag 24 juli 2008 om 08:05
Het haar van mijn dochter van 3,5 jaar is nog nooit geknipt. Inmiddels hangt het op haar kont en is ze er zelf erg blij mee. Ik vind het ook mooi, maar er zitten natuurlijk vaak klitten en knoopjes in. Maar goed, hoort erbij.
Nou vraag ik me af hoe je kan zien of er ook dode punten inzitten. Ik zie geen gespleten haarpunten, maar wel veel van die "losse puntjes" die uit een vlecht ofzo steken. Ze wil zelf absoluut niet naar de kapper (vindt ze eng...) en ik vind het ook zonde om er een stuk af te laten halen. Vooral omdat juist onderin de krullen zitten en de rest steil is. Aan de andere kant moeten wij ook eens in de zoveel weken naar de kapper om ons haar gezond te houden.
Kortom, wat is voor jullie de aanleiding om met je dochter naar de kapper te gaan?
Nou vraag ik me af hoe je kan zien of er ook dode punten inzitten. Ik zie geen gespleten haarpunten, maar wel veel van die "losse puntjes" die uit een vlecht ofzo steken. Ze wil zelf absoluut niet naar de kapper (vindt ze eng...) en ik vind het ook zonde om er een stuk af te laten halen. Vooral omdat juist onderin de krullen zitten en de rest steil is. Aan de andere kant moeten wij ook eens in de zoveel weken naar de kapper om ons haar gezond te houden.
Kortom, wat is voor jullie de aanleiding om met je dochter naar de kapper te gaan?
donderdag 24 juli 2008 om 08:09
Mijn dochter (ook bijna 3,5) gaat altijd naar de kapper zodra d'r pony te lang wordt (lees voor d'r ogen gaat hangen). Dan wordt ook de achterkant bijgepunt zodat d'r haar gezond blijft. Ik zou trouwens willen dat ze al zulk lang haar had. Dochter heeft het nu een paar cm onder schouderlengte, is op bijpunten na dus ook nooit iets mee gedaan. Mijn kinderen zijn gewoon niet zo gezegend met snelgroeiend haar. Zoontje van 10 maanden hefet ook nog een donsdekje ;-P
donderdag 24 juli 2008 om 08:12
1x per jaar ( dat is nu 3 x geweest. ) Komt de thuiskapster om mijn dochters haartjes recht te knippen en te punten. Voor de rest doen we er niets bijzonders aan eigenlijk.
Wel een shampoo en cremespoeling in een voor kinderen, en anti-knoopspray voor als ik haar haartjes ga doen. ( ik heb etos eigen merk ) dat spuit je op het haar en dan kan je het makkelijker kammen.
Je zou ook elke avond een goede stevige vlecht kunnen maken voor het slapen gaan, dat scheelt ook wel een hoop knopen en klitten.
Wel een shampoo en cremespoeling in een voor kinderen, en anti-knoopspray voor als ik haar haartjes ga doen. ( ik heb etos eigen merk ) dat spuit je op het haar en dan kan je het makkelijker kammen.
Je zou ook elke avond een goede stevige vlecht kunnen maken voor het slapen gaan, dat scheelt ook wel een hoop knopen en klitten.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
donderdag 24 juli 2008 om 08:13
Vraag het eens in iemand van je omgeving, die kijkt meestal wat meer onbevooroordeelt naar je dochters haar.
Ik bedoel, jij vindt je dochter gewoon prachtig en schattig met dit haar. Misschien kan iemand uit je omgeving het beter vertellen dan ons.
Ik zou wel met haar naar de kapper gaan om de puntjes te laten knippen, dit ziet er vaak een stuk gezonder uit.
Ik bedoel, jij vindt je dochter gewoon prachtig en schattig met dit haar. Misschien kan iemand uit je omgeving het beter vertellen dan ons.
Ik zou wel met haar naar de kapper gaan om de puntjes te laten knippen, dit ziet er vaak een stuk gezonder uit.
donderdag 24 juli 2008 om 08:13
Mijn dochter, 1 jr en 4 mnd, is vorige maand voor het eerst naar de kapper geweest. Haar haartjes begonnen in haar ogen te vallen en de achterkant was ongelijk i.v.m. de kale plek die ze als baby heel lang heeft gehad.
Het haar is nu iets meer op één lengte, helaas zijn wel de paar krulletjes die ze al had er uit geknipt, maar ik zie ze nu al weer voorzichtig komen.
Af en toe bijpunten is voorlopig het plan bij mijn dochter, dus eens in de drie á vier maanden zal ik met haar naar de kapper gaan.
Het haar is nu iets meer op één lengte, helaas zijn wel de paar krulletjes die ze al had er uit geknipt, maar ik zie ze nu al weer voorzichtig komen.
Af en toe bijpunten is voorlopig het plan bij mijn dochter, dus eens in de drie á vier maanden zal ik met haar naar de kapper gaan.
donderdag 24 juli 2008 om 08:14
Die krullen zitten onderin, omdat het haar zwaar is geworden met die lengte. Dus als het geknipt wordt zal het hoogstwaarschijnlijk wat meer gaan krullen. Maar goed, buiten dat is het natuurlijk sowieso goed voor het haar om het af en toe te knippen. Zal het echt alleen maar mooier van worden. Misschien toch je dochter overtuigen door haar te vertellen dat ze nog mooier en langer haar zal krijgen als ze naar de kapper gaat.
donderdag 24 juli 2008 om 08:54
Dochter gaat om de zoveel maanden mee naar de kapper, om de puntjes bij te werken en er een beetje model in te knippen bij haar gezicht. En buiten dat het er mooier uitziet als de puntjes verzorgd zijn, klit het ook een stuk minder. Dochter is dol op de kapper, ze zit echt te genieten van het gefrut aan heur haar.
Hoe kan ze trouwens zo bang zijn voor de kapper als ze er nog nooit is geweest?
Hoe kan ze trouwens zo bang zijn voor de kapper als ze er nog nooit is geweest?
donderdag 24 juli 2008 om 09:03
Mijn dochter is nu 4,5 en ik haar haar zelf toen ze ong. 3,5 was zelf rechtgeknipt van achteren. Het hing in van die punten onderaan en nu is het weer keurig bot als het loshangt. Ik heb altijd een beetje vrees voor de kapper, als ik zeg puntjes is haar halve haar weg (heb ik 1x gezien nl.) Maar mijn dochter is niet bang van de kapper (is er dus nooit geweest) hoewel, zodra ze ergens anders dan thuis is verandert ze in een zwijgend nikswillend meisje (zucht).
Haar haar is trouwens, hoewel ze maar 1x geknipt is, pas halverwege haar rug, dus ook niet echt snelgroeiend. Maar wel mooi (sprak een moeder objectief).
Haar haar is trouwens, hoewel ze maar 1x geknipt is, pas halverwege haar rug, dus ook niet echt snelgroeiend. Maar wel mooi (sprak een moeder objectief).
donderdag 24 juli 2008 om 09:14
Mijn dochter van bijna 3 heeft krullen tot net onder haar schouders. Ze gaat zo'n 3 x per jaar naar de kapper.Vind ik ook niet meer dan normaal; haar hoort geknipt te worden. Ik zie wel eens bij meisjes met heel lang haar dat het dun en lelijk aan de onderkant wordt, je hoeft het niet meteen kort te knippen maar wel een randje eraf.
En omdat ze het eng vindt hoeft ze niet? Ik hoop niet dat je over de tandarts hetzelfde denkt.
En omdat ze het eng vindt hoeft ze niet? Ik hoop niet dat je over de tandarts hetzelfde denkt.
donderdag 24 juli 2008 om 09:25
"Ze wil absoluut niet naar de kapper". Goh, wil ze dat zelf niet (en hoezo niet als ze er nog nooit is geweest), of is mama maar wat trots op het lange haar van dochter?
Meestal zijn het toch de moeders (of vaders) die het helemaal geweldig vinden.
Uitzonderingen daargelaten (als meisjes echt dik haar hebben), vind ik het vaak slordig en onverzorgd staan als ze van dat lange pluishaar hebben.
Meestal zijn het toch de moeders (of vaders) die het helemaal geweldig vinden.
Uitzonderingen daargelaten (als meisjes echt dik haar hebben), vind ik het vaak slordig en onverzorgd staan als ze van dat lange pluishaar hebben.
donderdag 24 juli 2008 om 09:43
mijn dochter heeft haar tot oner haar schouderbladen. de meningen over haar haar zijn verdeeld. sommige vinden het mooi, andere vinden het lief en weer andere vinden dat ik het knippen moet....
tja ik weet t niet, ik vind het heel lief staan zeker als ze staartjes vlechtjes heeft. nadeel alleen is dat ze die egenwoordig niet meer echt in laat zitten en als het los hangt is het wel armoedig, ik twijfel nog in ieder geval, en mocht ik later toch denken; nee kind je loopt vor gek is een afspraak met de kapper zo gemaakt
tja ik weet t niet, ik vind het heel lief staan zeker als ze staartjes vlechtjes heeft. nadeel alleen is dat ze die egenwoordig niet meer echt in laat zitten en als het los hangt is het wel armoedig, ik twijfel nog in ieder geval, en mocht ik later toch denken; nee kind je loopt vor gek is een afspraak met de kapper zo gemaakt
donderdag 24 juli 2008 om 09:55
Dochter heeft geen pony, dus daar hoef ik het niet voor te doen. Het is redelijk één lengte en ik doe het altijd vast (knot, staartjes, vlecht etc). Armoedig is het dus zeker niet. Ja, einde dag misschien, als ze de hele dag heeft lopen rollebollen. Maar dan maakt het niet uit of het tot op de kont of net over de schouders hangt, lijkt mij.
Tuurlijk bepaal ik uiteindelijk wat er gebeurt, maar ik heb niet zo'n zin in een scène bij de kapper als het niet echt nodig is. Lijkt me niet zo heel gek. Tandarts is natuurlijk een heel ander verhaal, lijkt me ook niet zo relevant.
Bedankt voor de reacties! Ik denk toch dat het binnenkort maar eens bijgepunt gaat worden. Kan ik gelijk beoordelen of het een verbetering is, haha.
Tuurlijk bepaal ik uiteindelijk wat er gebeurt, maar ik heb niet zo'n zin in een scène bij de kapper als het niet echt nodig is. Lijkt me niet zo heel gek. Tandarts is natuurlijk een heel ander verhaal, lijkt me ook niet zo relevant.
Bedankt voor de reacties! Ik denk toch dat het binnenkort maar eens bijgepunt gaat worden. Kan ik gelijk beoordelen of het een verbetering is, haha.
donderdag 24 juli 2008 om 10:01
Je hebt kappers waar ze zo'n speciaal stoeltje hebben staan voor kinderen. Na afloop doen ze dan bv een gekleurde gel in een lokje haar. Dat maakt het toch hartstikke leuk om naar de kapper te gaan? Gewoon bellen en op een rustig tijdstip afspreken met een kapster die ervaring heeft met kleine kinderen.
donderdag 24 juli 2008 om 10:04
donderdag 24 juli 2008 om 10:17
Dochter van 2,5 is nu 2 keer naar de kapper geweest. Haar haar hangt over haar schoudertjes. Ik laat de pony een beetje wegknippen bij haar ogen (speldjes trekt ze altijd uit haar haar namelijk) en overal beetje bijpunten en klein beetje in laagjes, zodat haar haar niet alleen onderaan krult, maar overal. Is echt een wereld van verschil hoor, terwijl ik het ook wel vond meevallen voor we gingen.
Zit geen coupe in verder ofzo hoor, dat vind ik altijd zo raar staan bij die kleintjes. Dit ziet er gewoon heel natuurlijk uit.
Zit geen coupe in verder ofzo hoor, dat vind ik altijd zo raar staan bij die kleintjes. Dit ziet er gewoon heel natuurlijk uit.
donderdag 24 juli 2008 om 10:29
donderdag 24 juli 2008 om 15:26
Vroeger als kleine meid had ik ook ontzettend lang haar met pijpekrullen ! Leek best mooi, maar inderdaad erg onhandig met knoopjes/klitten en de verzorging ervan. Mn moeder was altijd een kwartier bezig om alles mooi uit te borstelen (als ik er aan terug denk.. zucht...).
Maar zo te horen is het haar van je dochtertje wel te zwaar, hier kan ze nog wel last van krijgen (hoofdpijn, last van nek etc). Je zegt dat het haar aan de bovenkant stijl is en onderaan de krullen. Vaak is het dan te zwaar. Dus houd dit ook goed in de gaten. Als je er dan een stuk afknipt (hoeft echt niet superkort, maar 10 cm ofzo, zal het ook bovenin beginnen te krullen omdat het haar lichter wordt.
Verder zou jij/thuiskapper eens kunnen bijpunten als ze dit echt zo eng vind??
Maar zo te horen is het haar van je dochtertje wel te zwaar, hier kan ze nog wel last van krijgen (hoofdpijn, last van nek etc). Je zegt dat het haar aan de bovenkant stijl is en onderaan de krullen. Vaak is het dan te zwaar. Dus houd dit ook goed in de gaten. Als je er dan een stuk afknipt (hoeft echt niet superkort, maar 10 cm ofzo, zal het ook bovenin beginnen te krullen omdat het haar lichter wordt.
Verder zou jij/thuiskapper eens kunnen bijpunten als ze dit echt zo eng vind??
vrijdag 25 juli 2008 om 22:47
Moppekind vond de kapper al eng toen hij er nog nooit geweest was (vóór zijn eerste verjaardag). Gillen, krijsen, drama, kapster die zichzelf in de hand knipte en één keer een kapster die halverwege ophield, en de rest aan haar collega overliet. Ik had Moppekind ondertussen achterstevorenondersteboven in de houdgreep.
(Een andere kapper knipte ooit in Moppekinds' oor en durfde ook nog geld te vragen !!! Kapsalon Eef Groenewal, aan de Nieuweweg in Groningen. Hier nooit naartoe gaan, dus. Ik had ze vantevoren gezegd dat Moppekind "erg lastig te knippen was", maar dat konden ze wel, zeiden ze. Klootzakken, het bloed spoot er uit !!!!
Toen hij vier was veranderde het ineens. Hij zat bang en doodstil zijn tijd uit (knippen gebeurt allang niet meer, gewoon de tondeuse erover) en was heel trots dat hij niet had gehuild. Dat levert hem elke keer een ijsje-met-koek op. Leuk vindt hij het nog steeds niet.
Kan je dochter niet gewoon tijdens het televisiekijken ofzo even geknipt worden door een thuiskapster ? Merkt ze niets van, en vaak wordt het er wel mooier op.
(Een andere kapper knipte ooit in Moppekinds' oor en durfde ook nog geld te vragen !!! Kapsalon Eef Groenewal, aan de Nieuweweg in Groningen. Hier nooit naartoe gaan, dus. Ik had ze vantevoren gezegd dat Moppekind "erg lastig te knippen was", maar dat konden ze wel, zeiden ze. Klootzakken, het bloed spoot er uit !!!!
Toen hij vier was veranderde het ineens. Hij zat bang en doodstil zijn tijd uit (knippen gebeurt allang niet meer, gewoon de tondeuse erover) en was heel trots dat hij niet had gehuild. Dat levert hem elke keer een ijsje-met-koek op. Leuk vindt hij het nog steeds niet.
Kan je dochter niet gewoon tijdens het televisiekijken ofzo even geknipt worden door een thuiskapster ? Merkt ze niets van, en vaak wordt het er wel mooier op.
maandag 28 juli 2008 om 13:50
Heel lan ghaar is toch echt het allermooiste als het even geknipt wordt, vind ik. Niets erger dan die onverzorgde dunne pluizige uiteinden.
Kids hier (2,5 en 4) moesten ook al vroeg naar de kapper. Gewoon geen punt van maken, heel enthousiast op 'sochtends vertellen dat ze hun haartjes mooi geknipt krijgen, vervolgens gaan ze met papa mee naar de kapper, die wordt als eerste geknipt, dan worden de kids uit de speelhoek geplukt, elk in een mooie stoel met voor hun neus een DVD-scherm, tegelijkertijd worden ze geknipt/bijgepunt, kleurtje erin, mooie vlechtjes of wat dan ook en ze zijn he-le-maal blij. Is nog nooit misgegaan in al die keren.
Je moet het natuurlijk ook niet te spannend maken. Man, wat is er nou normalen dan naar een kapper gaan?!
Kids hier (2,5 en 4) moesten ook al vroeg naar de kapper. Gewoon geen punt van maken, heel enthousiast op 'sochtends vertellen dat ze hun haartjes mooi geknipt krijgen, vervolgens gaan ze met papa mee naar de kapper, die wordt als eerste geknipt, dan worden de kids uit de speelhoek geplukt, elk in een mooie stoel met voor hun neus een DVD-scherm, tegelijkertijd worden ze geknipt/bijgepunt, kleurtje erin, mooie vlechtjes of wat dan ook en ze zijn he-le-maal blij. Is nog nooit misgegaan in al die keren.
Je moet het natuurlijk ook niet te spannend maken. Man, wat is er nou normalen dan naar een kapper gaan?!
maandag 28 juli 2008 om 14:15
Ik vind dit niet echt kunnen, maar goed
Ik vraag me af wat het nut van zulk lang haar is voor zo'n jong meisje.
Is toch alleen maar lastig met verzorgen?
Ik vind dit niet echt kunnen, maar goed
Ik vraag me af wat het nut van zulk lang haar is voor zo'n jong meisje.
Is toch alleen maar lastig met verzorgen?
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 28 juli 2008 om 15:12
Mijn dochter van bijna 6 is in haar leven 2x naar de kapper geweest en ik heb het 1x zelf geknipt. Het gebeurt bij haar alleen als de onderste puntjes echt lelijk zijn, maar dat is dus zelden het geval. Zij heeft heel dik haar met een beetje slag en is tot onderop haar rug.
Mijn dochter van nét 4 (sinds gisteren) is vorige maand voor het eerst naar de kapper geweest, het hing tot halverwege haar kont en het was echt nodig. De kapper heeft er maar een heel klein randje afgeknipt (meer was niet nodig zei ze) en nu hangt het dus nog steeds op haar kont, maar ziet er wel weer mooi uit.
En natuurlijk is het ook voor de ouders, dat lange haar. Ik vind het prachtig en ben ook trots op de lange lokken van mijn dochters. Maar ze zijn er zelf ook trots op (waarschijnlijk ook omdat ik het zo mooi vind en omdat ze altijd van mensen te horen krijgen: "oooh, wat heb jij mooi haar!!")
Trouwens heeft mijn zoon ook redelijk lang haar (en dat vinden andere mensen vaak niet mooi, maar ik wel en hij ook) en mijn jongste dochter van net 1 heeft pietje puk haar, ben benieuwd of dat ooit wat wordt.
Mijn dochter van nét 4 (sinds gisteren) is vorige maand voor het eerst naar de kapper geweest, het hing tot halverwege haar kont en het was echt nodig. De kapper heeft er maar een heel klein randje afgeknipt (meer was niet nodig zei ze) en nu hangt het dus nog steeds op haar kont, maar ziet er wel weer mooi uit.
En natuurlijk is het ook voor de ouders, dat lange haar. Ik vind het prachtig en ben ook trots op de lange lokken van mijn dochters. Maar ze zijn er zelf ook trots op (waarschijnlijk ook omdat ik het zo mooi vind en omdat ze altijd van mensen te horen krijgen: "oooh, wat heb jij mooi haar!!")
Trouwens heeft mijn zoon ook redelijk lang haar (en dat vinden andere mensen vaak niet mooi, maar ik wel en hij ook) en mijn jongste dochter van net 1 heeft pietje puk haar, ben benieuwd of dat ooit wat wordt.