het laatste babymutsje?

15-02-2013 21:11 2286 berichten
Alle reacties Link kopieren
iets originelers kan ik niet verzinnen...
Wel dus. Was masjien draait alweer
Oh oh Citronella, dus toch (het blijft tricky dat schrijven hier).

Lego is hier wel groot succes, vind ik zelf ook nog steeds leuk.

Maby was gisteren nogal boos geworden om iets wat, in haar beleving, niet eerlijk was. Begrijpelijk dat ze daar van baalt, maar ze reageert echt excessief: het type driftbuien dat Jelle had (de driftbuien bij hem zijn ineens minder geworden, bedenk ik me) en dat verwacht je niet bij een zevenjarige. Ik had haar wel weer vrij snel uit die bui, maar lastig is het wel. Iedereen (vooral andere kinderen ) schrikt er van en juist dit soort buien blijven hangen in de herinnering. Wellicht dat we er toch eens iets mee moeten.

Nog even over de brief van de leerkracht van Ot zeuren .

Scholen zijn hier behoorlijk gericht op zelfstandigheid en ik bemoei me eigenlijk nooit met huiswerk, gymtassen, juiste boeken meenemen e.d. bij Ot, ik ga er ook vanuit dat dat goed gaat zolang ik geen klachten krijg. Vandaar dat ik ook helemaal niets met zo'n vage brief kan, geen idee of de besproken voorbeelden over mijn kind gaan en of ik er dus iets mee zou moeten. Nou ja, niet interessant, maar een kleine irritatie van me (ik ben sowieso al niet kapot van deze leerkracht en blij dat dit het laatste jaar is).
Balen, Citro! maar ze kán het iig wel, dat is ook wel fijn om te weten.

en wat een gedoe weer, Anky, met school. van zo'n algemene brief word ik ook niet blij, maar ik heb geen tijd/zin om me er erg druk over te hebben. maar ik kan me voorstellen dat zoiets irritatie oproept.

en vervelend van/voor Maby, zo'n bui. kan ze zelf aangeven waar het door komt? en ziet ze zelf in dat het niet meer past op haar leeftijd? en nog gefeliciteerd met Sien!

Hier hollen/stilstaan; 2 weken geleden een meer dan rustig weekend. Niet heel erg, maar als je het hele weekend niemand spreekt, is dat toch saai. Ligt ook aan mezelf hoor, maar ik ben qua afspreken gewoon niet zo'n planner. Moet ik gewoon weer oppakken, want er zijn genoeg mensen die ik echt wel weer eens wil zien/spreken; ze wonen alleen niet in Amsterdam. Maar ik begrijp nu wel weer extra goed wat eenzaamheid met een mens kan doen

de week erna heb ik me echt de pleures gewerkt. er liggen teveel taken op mijn bordje, maar aangezien dat voor al mijn collega's geldt, valt er niet zoveel af te schuiven. Gisteren móest ik echt op het werk zijn, maar bleek ik ook nog naar het ziekenhuis te moeten voor controle met Poek. Gelukkig kon Wrongsock dat op zich nemen. 's ochtends bleek Slof ziek te zijn. Gelukkig hebben we een huisvriend-met-diabetes-en-ADHD-met-één-been-zonder-werk die op kon passen. Ik knijp mijn handjes dicht met hem.
nu het perpetuum mobile leeghalen; de wasmachine
Ik wist ook wel dat het geen goed idee was hier te melden dat zindelijk is, haha, wilde er zelfs al eerder wat over zeggen maar ik durfde toen niet.

Zo'n vage brief hou ik ook helemaal niet van, ik vind het altijd fijn als het beestje bij het naampje genoemd wordt.

Ik wil je niet een bepaalde richting opduwen Anky, dus twijfel dan ook dit te schrijven maar als ze dit vaker heeft zou ik misschien toch willen uitsluiten dat er niet iets aan de hand is. Alhoewel ik 7 nog wel een grensgeval zou vinden qua gedrag, maar goed, ik heb over beide mijn eigen kinderen twijfels dus een objectief referentiekader heb ik eigenlijk ook niet. Limoen heeft dat soort driftbuien alleen thuis, en Mandarijn heeft geen driftbuien maar kan ook heel erg niet tegen oneerlijkheid, die gaat dan hartverscheurend huilen. Ook fijn voor een 7 jarige

Ik ga zelf toch maar even met Mandarijns juf praten ook al vond zij het prima gaan, ik hoor iedere dag van hem over incidentjes betr. geplaagd worden en zelf plagen, en oorzaak gevolg krijg ik helemaal niet duidelijk uit zijn verhalen.

Sok, heb je ingestemd met de verdeling zoals Wrongsock die voorstelde, of is het op proef? en wat vinden de kinderen er van? Kan me voorstellen dat er dan wel een gat valt ja, als je ze zoveel weekenden op rij niet ziet.
Ik zal nog even wat op de AK schrijven over Maby.
Zo, dat was ver zoeken!

Citro, hoe is het bij jou thuis? En heb je nog met Mandarijns juf gepraat?

We hebben weer een hoestvirus in huis. Arme Boris hoest zich de longen uit zijn lijf, en we slapen allemaal beroerd. Gelukkig mag ik binnenkort weer eens naar een conferentie om bij te slapen

Pluis is een beetje bewerkelijk op het moment. Hij kan af en toe vrij plotseling ontzettend kwaad worden om iets onbenulligs (als een vriendje iets doet wat hij niet wil, vooral) en ontploft dan echt. Iemand nog ideeën hoe je een kind van een jaar of acht kunt leren zich te beheersen?
thuis: het gaat.. zet wel even iets in de AK

Mandarijn's juf zei dat ze het niet zorgwekkend vond, dat hij regelmatig in conflictjes verzeild raakt omdat hij wat fysiek is ingesteld en dat hij ook regelmatig hulp vraagt bij het oplossen maar dat dat op zich prima is. Alleen zagen wij laatst op het schoolplein iets heel anders. Hij zit in een combigroep en Mandarijn is 1 van de jongsten. Laatst zagen we 1 van de oudere grotere jongens vanuit het niets zo enorm agressief en onredelijk te keer gaan tegen mandarijn, man was er toevallig bij met naar school brengen en die is die jongen van Mandarijn af gaan plukken. Juf had niet gezien wat er gebeurd is en die jongen beweerde zelf dat hij een ruzie probeerde te sussen, wat absoluut niet zo was. Wij waren er best wel van geschrokken. Ik blijf voorlopig op het schoolplein aanwezig tot ze de klas in zijn.

Beterschap voor Boris, Miffy.

Ik heb de beheersknop bij mijn kinderen ook nog niet gevonden Miffy, zou het niet weten
Zegt Mandarijn dat dat soort dingen vaker gebeurt, Citro?
hij wordt wel vaker geplaagd, maar is zelf ook best een klier en kan ook best irritant zijn dus wist niet zo goed wat nu oorzaak en gevolg was, van zijn eigen verhalen en van juf kreeg ik ook geen hoogte. In dit geval was het vrij duidelijk dat een kind dat een kop groter is Mandarijn wilde intimideren om niets, maar Mandarijn heeft dan ook niet zo goed door wat oorzaak gevolg is en vertelt dit soort dingen heel onduidelijk, het is dat we er zelf bij stonden en het zagen. Nog steeds weet ik niet zo goed of hij voornamelijk geplaagd wordt of voornamelijk zelf geen grenzen van andere respecteert (dat zagen we in de zomervakantie namelijk vaak gebeuren)
Hé, het topic bestaat nog . Wordt er hier nog gelezen? Hoe is het met iedereen?

Hier gaat alles zijn gangetje en we genieten van een Jelle die eindelijk slaapt. Nu maar hopen dat dit een blijvende ontwikkeling is. Kindergarten en een andere taal leren blijkt toch wonderen te doen. Hij slaapt nu van vaak van 20.30 tot 6.30 uur en dan leggen ze hem op de Kindergarten ook nog 45 min op bed. Wat een verschil met 1 jaar terug en ik heb ineens weer een avond terug (weliswaar niet zonder kinderen, want ik Ot en Sien gaan natuurlijk ondertussen ook wat later naar bed ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven