heupjes onrijp??

23-02-2009 12:26 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kleintje heeft vorige week een heupecho gehad, hij was toen 3 maanden. de heupjes zijn wel recht maar nog niet rijp genoeg, passend bij zijn leeftijd. daarom volgende maand weer een echo. Huisarts kon niet zeggen als de heupjes dan nog steeds niet leeftijds-adequaat ontwikkeld waren.

Heeft iemand hier ervaringen mee en kan mij wel vertellen wat dit in zou kunnen houden?
Pfoe, ik heb geen idee, sorry! Hoop dat er meiden zijn die je wel verder kunnen helpen. Dat heupjes al dan niet rijp konden zijn wist ik niet.. is dat een soort heupdysplasie?

Loop je bij een kinderarts? Misschien kan die je wel meer vertellen...
Nooit van gehoord. Onze kinderen zijn idd onderzocht op heupdysplasie waar Kaboinkie het ook al over had.

Dochter had heupdysplasie, zoon (gelukkig) niet.

Bij heupdysplasie wordt de heupkop onvoldoende overdekt door de heupkom. De kop zit wel op de juiste plaats in de kom, maar de kom (en soms ook de kop) is onvoldoende ontwikkeld, waardoor het heupgewricht niet goed werkt.

Is dit niet wat de huisarts bedoelde?

Maar waarom is het bij jullie niet gewoon de orthopeed of kinderarts die de uitslag van de rontgen brengt?
ja dat heb ik. Mijn zoontje had met 3 maand ook een echo voor zijn heupen. Toen zeiden ze ook dat zijn heupen nog niet goed waren voor zijn leeftijd. Dit hield bij ons in dat zijn kraakbeen er nog niet voldoende zat. We hebben met 4 maand en met 5 maand nog een keer een echo moeten laten maken om te kijken of alles goed ontwikkelde. Met 5 maanden echo konden ze het nog niet zien, dus werd er een foto gemaakt. Deze was goed. Het zei bij ons dus niet echt veel...alles is gewoon goed gekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven