Hoe kinderen naar school brengen?

18-09-2020 12:56 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
De auto van m'n man is vanochtend economisch total loss verklaard. Dus nu komen we voor de vraag te staan wel/geen andere auto voor hem.

Even de situatie schetsen. Ik rijd de 'gezinsauto', een goede occasion die wat groter is. Deze wordt gebruikt voor mijn woon- werkverkeer en alle dingen die we als gezin doen (o.a. familiebezoek, uitjes, vakantie). Mijn man (huisman, geen werk) heeft een oud barrel er naast waarmee hij de kinderen naar brengt en kleine ritjes maakt in de omgeving (o.a. boodschappen, kinderen naar sport/clubjes brengen). We wonen enigzins achteraf, dus een vervoersmiddel voor man is wel noodzakelijk.

Vraag is nu of we voor man wel/gaan andere auto gaan aanschaffen of iets anders. Alles overwegende komen we toch weer uit op een auto, maar ik vraag me af of we iets over hoofd zien.

Opties die we bekeken hebben:
- auto: niet noodzakelijk, maar is wel goed werkbaar.
- (elektrische) fiets, eventueel bakfiets: geen optie. Man heeft knieproblemen en kan daardoor niet de ronddraaiende beweging maken.
- 45 km auto: geen optie, hier mogen maar 2 personen in en we hebben 2 kinderen.
- lopen: school is te ver weg van ons huis, dagelijks een half uur heen en een half uur terug lopen vinden we te veel.
- scooter/brommer: we zien geen optie om een 2-jarige veilig op te vervoeren. Oudste kan fietsen, dus met 1 kind op een scooter zou het lukken.

Zien we iets over het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al eerder gezegd hebt in dit topic, het kan wel, een scootmobiel + een veilig zitje achterop. De oudst kan dan zelf meefietsen. Omdat man gehandicapt is kan dat zelfs waarschijnlijk met financiering vanuit de WMO.

Maar als het geld er gewoon is, dan is een tweede auto natuurlijk wel handig.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
18-09-2020 14:22
Een scooter voor jou, met 60 km prima te doen.

Een heel klein 2e handsje voor jou. Hij heeft de kinderen en de ruimte nodig. Daarnaast maak jij meer kilometers waardoor het goedkoper is dat jij in een klein autootje rijdt.
dat is de afstand van Utrecht naar Den Haag, ben je serieus? O_O
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
18-09-2020 16:51
Een elektrische bakfiets zou ook kunnen. Kind in bakje en de boodschappen kunnen er dan ook nog bij. Hij moet dan nog wel fietsen maar met de zwaarste ondersteuning gaat dat heel licht. Als jongste zelf kan fietsen is het nog steeds handig voor de boodschappen.
Wat ik hoor van die elektrische bakfietsen is dat ze vreselijk duur zijn.
En dat de batterij vaak geen eeuwen meegaat.


Voor hetzelfde geld heb je dus waarschijnlijk een 2de hands auto en raken je kinderen én je boodschappen elke dag droog op school / thuis.
En jij als rijder ook :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
18-09-2020 16:56
dat is de afstand van Utrecht naar Den Haag, ben je serieus? O_O
Dit dus.

60 km aan 45 per uur + waarschijnlijk nog wat stoplichten onderweg ben je 1.5 uur onderweg.

Dan kan je bijna evengoed met het OV gaan.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
18-09-2020 13:48
2 uur voor 60 km? Dan woon je wel echt in een gehucht :proud: Balen, maar dan zie ik geen redenen om géén tweede auto te nemen. Jullie hebben het gewoon nodig.
Dat hoeft echt niet. Ik woonde in een groot dorp met goede busverbinding en moest dan 15km met de bus naar het volgende grote dorp voor m'n werk. Ik had 1 overstap. Om 10 over 7 pakte ik de bus en dan was ik soms nog te laat (dus later dan 8:30) op m'n werk. Drama was dat altijd.
seikwief schreef:
18-09-2020 14:59
Zodat hij ook die in de prak kan rijden? TO werkt en man teert lekker op haar zak. En dan ook nog de grotere gezinsauto. Hij zou mijn rug op kunnen als het mijn man was.

Laat mij eens raden, jij bent alleen?

Wat een harteloze reactie zeg, to zegt toch dat haar man knie problemen heeft. Als je om elkaar geeft, dan gun je elkaar ook wat geluk.

En bovendien, hij ligt niet de ganse dag te netflixen op de bank, maar verzorgt hij ook dagelijks de kinderen.
eenhoorn schreef:
18-09-2020 14:53
Maar die 2de zou niet nodig zijn als er een goed alternatief is. Man doet vrijwel alles binnen een straal van 20 km. Voor de enkele keer dat hij verder moet kan ik wel regelen dat ik thuis werk en hij de gezinsauto mee neemt. Maar dat alternatief lijkt er niet te zien, tenminste niet zonder te trappen. Ik had gehoopt op iets in de scooter/brommer sfeer waarmee je ook 2 kinderen kan vervoeren. Dat lijkt er niet te zijn.
Als jij vanwege de veiligheid in de gezinsauto wil blijven rijden, dan snap ik niet dat je een scooter voor man en kinderen in overweging nam. Ook binnen de bebouwde kom gebeuren ongelukken.

Maar je bent er al uit, toch weer een tweede auto. Dat lijkt me slim.
Alle reacties Link kopieren
1Portemonnee schreef:
18-09-2020 17:12
Laat mij eens raden, jij bent alleen?

Wat een harteloze reactie zeg, to zegt toch dat haar man knie problemen heeft. Als je om elkaar geeft, dan gun je elkaar ook wat geluk.

En bovendien, hij ligt niet de ganse dag te netflixen op de bank, maar verzorgt hij ook dagelijks de kinderen.

Negeren joh, ligt er toch veel te dik bovenop.
Alle reacties Link kopieren
We gaan morgen kijken naar een andere auto die hier in de buurt te koop staat.
Alle reacties Link kopieren
eenhoorn schreef:
18-09-2020 21:43
We gaan morgen kijken naar een andere auto die hier in de buurt te koop staat.
Verstandig! Wat voor iets heb je gevonden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven