hoe lang samen

19-09-2017 09:02 91 berichten
Hoii!
Hoe lang waren jullie samen voordat je zwanger werd van jullie eerste?
Ik heb een ex, die wilde persee 8 jaar wachten (ik 23, hij 24), dan wist hij zeker dat het goed zou gaan samen en hij dreigde ook weg te gaan als ik eerder zwanger werd en geen abortus zou laten doen. Nou vind ik 8 jaar lang wachten echt veel te lang. Nu ben ik 24, en mijn eierstokken rammelen behoorlijk. Nu heb ik gisteren een date gehad met iemand die ook graag kinderen wil. We gaan binnenkort nog een keer afspreken, omdat het goed klikte.
Natuurlijk zal ik niet in de eerste maanden zwanger raken, eerst maar wij willen ook geen jaaaren wachten.. sowieso gaan we er geen 'tijd' aan vastzetten want: als het gebeurt, dan gebeurt het. maar ben gewoon benieuwd naar hoe lang het bij jullie duurde. natuurlijk wil ik niet in de eerste paar maanden al zwanger raken, ik wil geen gepraat dat ik dan vroeg ben haha
liefsxx
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
19-09-2017 09:55
En het baart me zorgen dat je zegt: 'als het gebeurt, gebeurt het' want als je het echt wil voorkomen dan gebeurt het over het algemeen niet.
Dit.

Je komt een beetje neurotisch over TO, pas maar op dat je date niet gillend weg rent.
Wij waren beide 26 toen we een relatie kregen. Op date 1 wel besproken dat we beide kinderen wilden, maar meer niet.
Wij waren 27 toen we gingen samen wonen.
En 29 toen we ons eerste kind kregen (en 28 toen ik zwanger raakte).
Door onze leeftijd voelde het goed zo. Maar waren we jonger geweest, dan hadden we (zeker met de kennis van nu over wat het ouderschap van je vraagt) zeker een stuk langer willen wachten en meer van het samenzijn willen genieten.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren 2,5 jaar samen toen ik zwanger werd vande eerste. Mij. Man was al wat ouder (38 toen), daarom is het wat sneller gegaan. Als we even oud waren geweest, hadden we vermoedelik nog wat langer gewacht.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn na een jaartje gaan samenwonen en hebben toen meteen de pil weggedaan. (Uiteindelijk maar goed ook, want pas ruim drie jaar later zwanger via ivf). Wel snel, maar we waren beide al wat ouder (28 en 38) en wilden geen jaren meer wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd moeilijk te geloven dat je elkaar na 2 jaar goed genoeg zou kennen voor kinderen. Welke flinke stormen heb je dan samen al doorstaan die je ervan verzekeren dat jullie als partners tegen een stootje kunnen? Hoe weet je dan al dat je in je persoonlijke ontwikkeling door het leven heen met elkaar 'mee kunt groeien' in plaats van uit elkaar? Sowieso lopen niet voor niets zo ontzettend veel relaties op de klippen met jonge kinderen. Dus nee, sorry, ik snap de mensen die het hebben over 2 jaar niet. Ik ben nu 5 jaar samen met mijn partner, wonen 1,5 jaar samen, en nu voelen we ons pas sterk genoeg om, wanneer de omstandigheden dat gaan toelaten, aan een gezin te denken.

TO, je klinkt voor mij wel heel erg jong voor je leeftijd, en alsof je je meer laat leiden door je hormonen dan door rationele overwegingen. Dat laatste lijkt me echter wel noodzakelijk voor je weloverwogen over een gezin na kunt gaan denken.
Ook 2 jaar, we woonden al samen. Helaas duurde het toen nog 4 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
19-09-2017 10:27
Ik vind het altijd moeilijk te geloven dat je elkaar na 2 jaar goed genoeg zou kennen voor kinderen. Welke flinke stormen heb je dan samen al doorstaan die je ervan verzekeren dat jullie als partners tegen een stootje kunnen? Hoe weet je dan al dat je in je persoonlijke ontwikkeling door het leven heen met elkaar 'mee kunt groeien' in plaats van uit elkaar? Sowieso lopen niet voor niets zo ontzettend veel relaties op de klippen met jonge kinderen. Dus nee, sorry, ik snap de mensen die het hebben over 2 jaar niet. Ik ben nu 5 jaar samen met mijn partner, wonen 1,5 jaar samen, en nu voelen we ons pas sterk genoeg om, wanneer de omstandigheden dat gaan toelaten, aan een gezin te denken.

TO, je klinkt voor mij wel heel erg jong voor je leeftijd, en alsof je je meer laat leiden door je hormonen dan door rationele overwegingen. Dat laatste lijkt me echter wel noodzakelijk voor je weloverwogen over een gezin na kunt gaan denken.
Tijd zegt niks over stormen. Ik ben nu bijna 6 jaar samen met mijn vriend waarvan 4 jaar samenwonend en ik vind nou niet echt dat we stormen hebben doorstaan.
Terwijl je prima in de eerste 2 jaar een storm kan meemaken.
Alle reacties Link kopieren
Moet je dan maar wachten op een 'flinke storm'? En wat als die pas na tien jaar komt oid?

Ik vind een periode te hebben samengewoond wel echt een vereiste, verder is het lastig een termijn te koppelen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
3 a 4 jaar wordt hier aangegeven: http://www.marieclaire.co.uk/life/sex-a ... nes-503208
Wij willen binnenkort gaan starten en zijn nu 7,5 jaar samen.
Ik vond mezelf eerst nog te jong en onstabiel. Daarna een verhuizing en verbouwing en vind het fijn om eerst samen goed in het nieuwe huis te settelen.

Vriend is ook wat ouder dan ik (35) dus voor ons is nu, na 7.5 jaar dus, de tijd dat het goed voelt
Over het algemeen is het hebben van een kind een goede test voor je relatie.
Maar ja, dan is het er al... :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Je bent 1 keer met hem op date geweest en je plant al direct een hele toekomst.
Leer elkaar eerst wat beter kennen.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren 12 jaar samen toen ik zwanger werd van de oudste.
Mag ik zeggen dat ik het heel bijzonder vind om het op je eerste date al over kinderen te gaan hebben?
Koffiehagedis schreef:
19-09-2017 10:27
Ik vind het altijd moeilijk te geloven dat je elkaar na 2 jaar goed genoeg zou kennen voor kinderen. Welke flinke stormen heb je dan samen al doorstaan die je ervan verzekeren dat jullie als partners tegen een stootje kunnen? Hoe weet je dan al dat je in je persoonlijke ontwikkeling door het leven heen met elkaar 'mee kunt groeien' in plaats van uit elkaar? Sowieso lopen niet voor niets zo ontzettend veel relaties op de klippen met jonge kinderen. Dus nee, sorry, ik snap de mensen die het hebben over 2 jaar niet. Ik ben nu 5 jaar samen met mijn partner, wonen 1,5 jaar samen, en nu voelen we ons pas sterk genoeg om, wanneer de omstandigheden dat gaan toelaten, aan een gezin te denken.
Tja, ik ken ook relaties die na 8 jaar sneuvelen zodra eerste kind geboren is. Ondanks dat wij pas 2,5 jaar samen waren toen ik ondanks spiraal zwanger raakte, woonden we al 2 jaar samen en wist ik prima wat ik aan hem had. Dat samenwonen leert je meer, dan de relatie als je niet samenwoont in mijn ogen. En die 2,5 jaar waren voor beide op persoonlijk niveau zwaar om verschillende redenen. In 2 jaar maken sommigen meer stormen mee, dan anderen in 10 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren zeven jaar samen toen onze eerste geboren werd en woonden al een poos samen. Nu inmiddels twee kinders samen en nog steeds gelukkig samen. Er is niets mis met goed communiceren welke verwachtingen je voor de toekomst hebt en het is niet gegarandeerd dat je met eerst lang samen zijn en dán pas kinderen krijgen een lang en gelukkig leven samen hebt. Maarrrr leer elkaar echt eerst goed kennen. Er zijn zóveel topics over relaties waarbij de partner eigenlijk al best wel een eikel of heks was en oh jee, hij/zij veranderde niet na kind 1, 2 of 3. En dan zit je.
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie ouders nog bij elkaar? Ben zelf opgegroeid met gescheiden ouders en dit zou ik mijn kinderen nooit aandoen! Nee ik weet het, er kunnen 482 aanleidingen zijn om uit elkaar te gaan maar nu al kinderen ter sprake brengen?! Eerst zorgen dat jullie 100% bij elkaar passen, hetzelfde denken over dingen en over de toekomst.

Ga eerst eens elkaar leren kennen, samenwonen, reizen, een leven samen opbouwen voordat je überhaupt dit soort dingen gaat bespreken! o_o

Hier hoogzwanger en 7 jaar bij elkaar, 6 jaar samenwonend.
Ik vind het niet raar on het vroeg in de date fase te bespreken. Dat heb ik zelf ook gedaan, prima als iemand geen kinderen wil maar dan is het niet de partner voor mij.
Wij zijn na 2 jaar samenwonen voor een kindje gegaan. We moesten ook echt even wennen aan het samenwonen dus dit voelde prettig voor ons. Ik denk niet dat je elkaar pas na een jaar of 10 goed genoeg kent voor kinderen. Maar een tijdje samenwonen zal ik je toch echt wel aanraden.
Alle reacties Link kopieren
ballys schreef:
19-09-2017 12:07
Ik vind het niet raar on het vroeg in de date fase te bespreken. Dat heb ik zelf ook gedaan, prima als iemand geen kinderen wil maar dan is het niet de partner voor mij.
vroeg bespreken oke
Na eerste date je hele leven anders gaan plannen, zeker niet oke
pippeltje22 schreef:
19-09-2017 09:38
het liefst begin ik niet weer opnieuw met de pil, wil condoom gaan gebruiken.. wel straks in overleg met hem natuurlijk, als hij goede redenen heeft, maar ik begin liever niet weer aan de pil, daar word ik zo chagrijnig en ziek van dat ik beter af ben zonder. En als ik weer begin kan mijn lichaam weer opnieuw gaan ontpillen..

Goede smoes, maar ontpillen bestaat niet.
Alle reacties Link kopieren
Jij wil geen leuke relatie, maar gewoon een kind en blijkbaar maakt het niet zoveel uit van wie.... Dat zegt genoeg
Ja en?
12 jaar maar we waren dan ook erg jong samen.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen maart is ons eerste kind geboren en we zijn nu 10 jaar samen. Dat is wel behoorlijk lang maar wacht alsjeblieft een paar jaar en zorg dat je daarvan ook al geruime tijd samen woont. Ik zie het heel veel in mijn omgeving dat mensen snel aan kinderen beginnen en er daarna achter komen dat ze toch niet bij elkaar passen of dat het niet gaat.
Ook kan een baby soms best wat spanning veroorzaken. Je bent moe, kan nog last hebben van je hormonen en dat op elkaar af reageren. Als je dan geen sterke basis in je relatie hebt kan dat nog best pittig worden.
If you can dream it you can do it
snoopylynn schreef:
19-09-2017 12:46
Jij wil geen leuke relatie, maar gewoon een kind en blijkbaar maakt het niet zoveel uit van wie.... Dat zegt genoeg
Dat was precies mijn gedachte. Zoek je nou een zaaddonor of een levenspartner?
Het ligt er nogal aan hoe die eerste twee jaar eruit zien. Als je die eerste twee jaar alleen maar af en toe avondjes gaat daten waarop je champagne zit te drinken met oesters, dan zul je elkaar misschien minder snel echt leren kennen, dan wanneer je snel gaat samenwonen en direct samen door een heel turbulente periode gaat.

De een maakt al veel mee in het begin van de relatie, een ander leert elkaar pas na tien jaar een beetje kennen.

Maar over het algemeen lijkt me twee jaar, waarvan tenminste een jaar samenwonen me wel een aardige richtlijn.
Wij waren bijna 3,5 jaar samen toen ik met de pil stopte, we woonden toen bijna een jaar samen.
Vervolgens duurde het anderhalf jaar voordat ik zwanger was, toen waren we dus 5 jaar samen. Inmiddels ruim 7 jaar samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven