Hoe vaak maak jij het speelgoed schoon?

16-06-2021 07:17 39 berichten
Hoi

Ik was benieuwd hoe vaak jullie het speelgoed van je kinderen schoonmaakt en de knuffels?

Ik doe het iig veel te weinig maar ik was benieuwd naar jullie frequentie.

En hoe gaan jullie om met speelgoed dat gebruikt wordt door andere kinderen, inclusief het in de mond stoppen?

Ik ben benieuwd.

Groetjes
Ladenkastje
Alle reacties Link kopieren
...moet dat schoongemaakt worden? :O
Alle reacties Link kopieren
Voordat het Marktplaats opging heb ik sommige dingen schoongemaakt.
Ehm, ik deed dat denk ik nooit echt. Misschien deed ik eens per jaar eens iets in de vaatwasser/wasmachine.

En als andere kinderen iets in hun mond stopten vond ik daar niet veel van, extra weerstand.
Alle reacties Link kopieren
1 x in de 2-3 maanden, dan valt me ineens op hoe smerig iets is en sorteer ik al het speelgoed, maak het goed schoon en ruim het op. Bepaalde knuffels enzo gooi ik wel regelmatig in de was.
Ehm ze zijn nu bijna 6 en 5 jaar oud en ik denk op regelmatige basis 0 keer.
Fijn om te horen. Zoon is 1 jaar en nog niet echt gedaan. Alleen bij zichtbaar vuil.

En helemaal eens hoor mbt de weerstand. Kennis deed daar wat "ieuw" over 🤦🏼‍♀️
Metallover schreef:
16-06-2021 07:22
...moet dat schoongemaakt worden? :O
🤣🤣🤣🤣😎
Niet zo vaak....en playmobil is de hel....het verstoft zodra het mooi is opgezet.
Alle reacties Link kopieren
* waneer ik het koop (indien het 2e hands is)
* wanneer het vies oogt of ruikt (lievelingsknuffels ruiken wel eens niet helemaal fris)
* bad speelgoed na ieder gebruik even snel afspoelen/schoonmaken
* voor ik iets weer door schuif naar een ander
* als ik het op zolder opberg (als kind 1 er te groot voor is en kind 2 nog te klei )
* als er iets vies mee is gebeurd (speelgoedbal van baby uit de bek van een hond gered ging even een doekje over ook al was dat niet zichtbaar vies)

Ik vind dat ruim voldoende. Ik het ook echt te veel speelgoed en zooi om alles iedere maand oid te gaan lopen poetsen. Het zal wel goed zijn voor de weerstand, mijn kinderen zijn vrijwel nooit ziek.
Alle reacties Link kopieren
Als het zichtbaar of voelbaar vies is, of als zij (of een ander kindje) het had ondergekwijld. Keukentje, poppenwagen, en speelgoedkast gaat een doekje over als ik de andere oppervlakken aan het schoonmaken ben.
Alle reacties Link kopieren
Als ze er overheen gekotst hadden, er nijntje koekjes aan afgemeerd hadden of de limonade eroverheen is gegaan. Ze zijn ondertussen groter dan dat ik ben en bijna nooit ziek. Zal dus wel goed zijn gegaan. Ik zou ook niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om dit te doen.
Alle reacties Link kopieren
Nooit. Alleen bij zichtbaar vies. Over dingen als een keukentje, autogarage etc. die stof staan te vangen, haal ik wel regelmatig een doekje, net als over het tafelblad in de speelhoek.
Alle reacties Link kopieren
Eens met hierboven.
Behalve dat de knuffelde die in het bed liggen regelmatig gewassen worden. (Om de maand ofzo?) Om mn kinderen aan te leren dat het normaal is dat de knuffeldieren gewassen worden.
Ik zie namelijk die kinderen voor me met een knuffel die nooit gewassen mag worden, want dan 'ruikt hij niet meer lekker' :sick:
Miss_Bean schreef:
16-06-2021 08:22
Eens met hierboven.
Behalve dat de knuffelde die in het bed liggen regelmatig gewassen worden. (Om de maand ofzo?) Om mn kinderen aan te leren dat het normaal is dat de knuffeldieren gewassen worden.
Ik zie namelijk die kinderen voor me met een knuffel die nooit gewassen mag worden, want dan 'ruikt hij niet meer lekker' :sick:
Echt niet lekker idd. Ik heb hem nu in de was zitten maar zou vaker mogen
2de keer in 1 jaar tijd 🤭
Bladiebladiebla2016 schreef:
16-06-2021 07:56
Als ze er overheen gekotst hadden, er nijntje koekjes aan afgemeerd hadden of de limonade eroverheen is gegaan. Ze zijn ondertussen groter dan dat ik ben en bijna nooit ziek. Zal dus wel goed zijn gegaan. Ik zou ook niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om dit te doen.


Dit, zo ongeveer. Verder werd hier nooit iets gegeten bij of met speelgoed. Eten, ook een koekje, aan tafel. Scheelt een hoop viezigheid.
Alle reacties Link kopieren
Als het vies is, zichtbaar. Of als er overheen geknoeid is.
Voor de rest nooit.

Oja als ik het op marktplaats zet.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
De favoriete knuffels worden een paar keer per jaar gewassen, maar verder? Vrijwel niet. Alleen als het plakkerig aanvoelt door gemorste limonade of als het echt zichtbaar vies is.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
16-06-2021 07:31
Ehm ze zijn nu bijna 6 en 5 jaar oud en ik denk op regelmatige basis 0 keer.
:HA:

Hier ook hoor, als iets vies is (als in: voedsel aan geplakt, iets wat per ongeluk twee weken buiten is blijven liggen etc). En verder niet.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik las de OP en dacht ‘😨 Oh jee.... dat heb ik nooit gedaan!’ Maar gelukkig ben ik niet de enige 😂
Alle reacties Link kopieren
De knuffels als ze gaan stinken of als er overheen gespuugd wordt. Speelgoed niet.
:koffie:
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
16-06-2021 07:22
...moet dat schoongemaakt worden? :O
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, knuffels heb ik vroeger weleens gewassen. Zoon van 8 slaapt er nog steeds mee maar kauwt en kwijlt er nu niet meer op, dus nu nooit.

En op Koningsdag aangeschaft speelgoed ooit eens in een kussensloop gewassen omdat het echt groezelig was. Toen voelde ik me even een supermoeder, kan ik me nog herinneren ;-D
Alle reacties Link kopieren
Niet. Alleen knuffels gaan heel soms in de was, maar ik denk maar 1x per half jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven