Hoe weet je wat het juiste moment is?

05-08-2009 17:11 12 berichten
Ik wil heel graag even mijn verhaal delen...

in mijn leven is gepland en gestructureerd.

Maar ik begrijp dat je een kind niet plant. Sinds een tijdje heb ik rammelende eierstokken.Mijn lief heeft ook altijd graag kinderen gewild. En ik ben jong (25) maar ik wilde altijd al jong moeder worden.

Het liefst zou ik vandaag met de pil stoppen, en mijn vriend ook. Maar ons huis staat net te koop, we verhuizen eind augustus en ik ben nog met een HBO deeltijd studie naast een baan van 32 uur bezig.

Dus is het wel het juiste moment om nu te stoppen?

Volg je je gevoel (nu stoppen) of je verstand (wachten tot de verhuizing achter de rug is en je je diploma hebt)

Suikervrijman heeft zoiets van "wie zien wel" en ik zoek echt naar het juiste moment. Maar wanneer is dat?

En ben ik trouwens de enige die ook enorm opziet tegen de bevalling en de extra kilo's?
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat geen juiste moment, vind ik, er bestaat wel het juiste gevoel.

En verder heb ik een grote kinderwens echter vind ik mezelf nu nog te jong maar als ik ben afgestudeerd (rond 25) dan vind ik mezelf er wel klaar voor, ongeachte omstandigheden.

Extra kilo's krijg je zo weg, het is ook iets wat in de genen zit geloof ik want mijn moeder heeft er nooit lang mee gezeuld plus dat als je redelijk slank gebouwd bent en voldoende beweegt + borstvoeding geeft het er zo weer af is.

En bevalling geen ervaring mee, maar je hebt voldoende oerkrachten in je om er niet tegen op te hoeven zien, geloof ik.
ik denk dat er altijd een reden is om het vooral niet te doen, t.w studie, huis financien etc maar als je gevoel goed zit, red je het wel hoor, als de wens er maar is.

En tja, die bevalling, dat doet nu eenmaal pijn en niemand kan je vertellen hoe je dat vantevoren gaat ervaren.

Maar als je eenmaal 9 maanden met baby in je buik rondgelopen hebt, wil je wel hoor, dan ben je het wel zat en dat is eenmaal het gevolg van zwanger worden, zou ik me niet nu al druk om gaan maken.

En die extra kilo's gaan er wel weer af als je eenmaal een aantal weken/maanden na je bevalling weer kan gaan sporten.

Gewoon normaal blijven eten tijdens je zwangerschap scheelt een hoop, je niet vol gaan proppen.

En als je er wat kilo's aan overhoud, so be it, je krijgt er iets moois voor terug.

Succes met jullie beslissing.
Het is in elk geval de goeie tijd om echt eens te zoeken naar vergelijkbare topics want deze vraag komt best vaak voorbij en jouw situatie is niet zo gek anders dan die van de andere TO's.
hoeveel jaar moet je nog studeren?

want het wel of niet kopen of verkopen van een huis lijkt me niet de grootste ramp.

maar ik persoonlijk zou het zonde vinden als je daardoor je hbo-studie afkapt, want wie weet maak je die nooit meer af...
Eens met Bosbloemen: de juiste tijd bestaat niet. Er is altijd wel wat, waarom het niet zou "kunnen". Ik vind dat zij het met "het juiste gevoel" heel mooi formuleert.

En die extra kilo's? Voor hetzelfde geld krijg je die helemaal niet. En zowel, dat komt wel goed, hoor.

Over angst voor de bevalling was laatst dit topic:

Angst voor bevalling?

Misschien heb je daar iets aan?

Succes met je beslissing.
De juiste tijd bestaat idd niet. Ben nu ook bezig om zwanger te worden en qua werk is dat niet handig. Heb jaar contract die bijna afloopt en ze kunnen nog niet aangeven wat er gebeurd. Het is recessie. Bedrijf heeft het zwaar. Solliciteren is nu lastig, laat staan als ik straks zwanger ben.

Maar het interesseert ons niet. Het gevoel is goed, dus het moment is nu.

Er is namelijk altijd wel wat.
Sorry als ik het zoveelste topic geopend heb. Excuses voor de vervuiling.

Een kind zou voor mij geen reden zijn om de studie af te kapen. Moet nu nog 2 jaar. Maar heb mijn partner afgesproken hoe we alle zorg gaan verdelen, en dus ook de tijd die ik nodig heb voor mijn studie.

We waren sowieso al van van plan om met de pil te stoppen en dan voorlopig met condoom te vrijen. Maar eigenlijk hebben we daar allebei helemaal geen zin in
Ik ben bijna 31 en kan nog wel 10 redenen bedenken waarom we zouden moeten wachten....

Problemen die zouden kunnen komen, moet je pas oplossen als ze er zijn.

Buiten dat je kan maand 1 zwanger zijn of maand 14 pas.....
Denk dat het plan om met de pil te stoppen en met condooms te vrijen sowieso wel een verstandig idee is. Dan krijgt je lichaam de tijd alle hormonen er weer uit te krijgen, kan je cyclus weer op gang komen en wanneer jullie honderd punten zeker zijn kun je ervoor gaan.
Ik zou wel even wachten. Juist omdat je zo'n gestructureerd en gepland leven hebt/wenst. Als je zwanger bent en het huis is nogsteeds niet verkocht kan dat heel vervelend worden. Wij hebben een jaar met dubbele hypotheek gezeten met 2 kinderen. Was best te doen maar dat is bij iedereen anders. Maar zonder kinderen is dat toch makkelijker. Je kan makkelijker meer werken.

En je kind meer naar opvang brengen dan je zelf wilt is echt niet leuk.

En als je deeltijd studeert en ook misschien erbij gaat werken klinkt het niet alsof je veel tijd overhebt voor je kindje.

Maar het is jouw beslissing. Alleen ik zou even wachten.
Misschien heb je idd gelijk maxem...

Bedankt voor alle reacties. Ik ga er nog even rustig over nadenken. Eers nog even met condoom sexen dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven