Hoelang duurde het na bevalling om terug op gewicht te komen

15-09-2009 10:34 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu na de 3e na 8 maanden nog 2 kilo te gaan, ik was 25 kilo aangekomen. Mijn buik is nog niet geweldig maar kan bijna al mijn kleren weer aan.

Ik ben benieuwd hoelang het bij jullie duurde om na de bevalling weer terug op gewicht te komen.
Ik geloof dat het bij mij een jaar duurde (16 kilo), zonder lijnen of sporten.
Ik ben zwanger en heb een ondergewicht. Ik zal waarschijnlijk ook een paar kilo lichter zijn dan voor mijn zwangerschap en ik was al een gratenpakhuis. Zolang de baby goed groeit en ik voldoende eet maak ik mij daar geen zorgen over.
Ik heb me een hele tijd na de bevalling NIET gewogen, maar 6 weken na de bevalling paste ik weer in mijn spijkerbroek...Toen durfde ik het aan om op de weegschaal te gaan staan, en had ik nog 3 kg extra. Nu, bijna 6 maanden na de bevalling, ben ik weer op m'n oude gewicht en ik zie er ook weer net hetzelfde uit (geen flubberbuik oid).

Ik heb geen dieet gevolgd en niet gesport, wel 5 maanden volledige borstvoeding gegeven en daardoor smolten de kilo's vanzelf weg (terwijl ik meer at dan vroeger).
Tijdens mijn zwangerschap 25 kilo aangekomen. 20 Maanden geleden bevallen en nog altijd zit ik op +3.

3 Maanden geleden was dat nog +10.

Met behulp van een redelijk eetpatroon, ga ik langzaam maar zeker terug naar het gewicht van voor mijn zwangerschap. Hoewel het nu wel erg moeilijk is, nu de chocolade kruidnoten weer in de winkels liggen. Mjammie.
Ik lees overal dat iedereen hier zoveel afviel door de borstvoeding, nu had ik dat echt he-le-maal niet, terwijl ik de oudste bijna 3 jaar de borst heb gegeven. Wat ik dan weer wél had is dat ik na het stoppen van de borstvoeding ineens áánkwam....
Zoyla, bij mij kwam ik na nummer drie ook opeens flink aan nadat ik stopte met borstvoeding. Wel viel ik ook steeds meteen flink af dankzij borstvoeding. Bij nummer 1 woog ik op een gegeven moment zo'n 50 kg, dat was echt erg lelijk (van die luciferhoutjes als armen en benen, brr), normaal weeg ik rond de 60. Nu, bij nummer vier was ik een week na de bevalling ook weer op mijn oude gewicht en dat ben ik nu nog (ruim vijf maanden na de bevalling). Alleen mijn buik vind ik lelijk, dus daar moet ik eens wat aan gaan doen.
Zat de dag na mijn bevalling alweer op mijn oude gewicht. Voelde me ook verschrikkelijk slapjes. Nu 3 weken later een paar kilo eronder nog.

Queenie1 Gefeliciteerd!
Dankjewel Aruba!

Lees ik het nu goed dat je 3 weken na je bevalling een paal kilo minder weegt dan voor je zwangerschap? Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je je slap voelt! Sterkte! En nog gefeliciteerd met de kleine
...
Mijn zoontje is nu 10 maanden en ik 'moet' nog 2 kilo. Maar aangezien ik voor ik zwanger werd al te zwaar was, wil ik er nu nog 8 kilo af. Ik weeg nu 74,5 bij 1.65m en da's echt te veel. Doe er alleen veel te weinig niets voor. Toen ik net bevallen was, vergat ik steeds te eten omdat ik nog in een ritme moest komen (is mijn eerste) maar dat gebeurt me nu nooit meer helaas.... Heb net een chocolade rozijnen verslaving achter de rug en die heb ik moeiteloos ingeruild voor een M&M verslaving dus dat helpt niet echt. Maar gek genoeg zit ik wel veel beter in mijn vel dan voorheen. Was altijd erg onzeker als ik foto's terug zag maar dat heb ik nu niet meer, ben redelijk blij met mezelf. Weet niet hoe dat zo komt ineens maar ben er wel blij mee.
Ik was niet veel (8 of 9 kilo) aangekomen, dus er hoefde gelukkig ook niet veel af. Ik ben pas 4 weken na de bevalling bij m'n moeder op de weegschaal gaan staan (heb er geen thuis) en toen zat ik weer op mijn oude gewicht. Intussen zit er denk ik na 4 maanden wel weer een kilootje aan (eerste weken haast geen rust gehad om fatsoenlijk te ontbijten en lunchen, laat staan tijd voor chips, nu weer wel ) Buikje is helaas nog wel zichtbaar, maar ja dat was al niet mijn grote trots, dus ik zit er niet heel erg mee (al heb ik 'm natuurlijk liever niet)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven